Spring naar bijdragen

Een poging wat meer uit het leven te halen


Gast

Aanbevolen berichten

Ha, nu al reacties, dat is leuk.

 

Wat ik echt wil....

 

Zoals ik me nu voel wil ik niet meer drinken. Maar ik weet dat dat gevoel weer verdwijnt, dat ik straks denk, lekker biertje. En ik ben bang dat dat al heel snel weer uit de hand loopt.

 

Alleen drinken moet voor mijn gevoel wel uit mijn systeem te halen zijn, al zal dat ook niet makkelijk zijn, maar met vrienden, teamgenoten, buren, familie, etc   Daar komt zo vaak alcohol bij kijken. Wat moet ik dan...??

 

Ik begon met 1 januari eerst maar eens "even" niet drinken. Langzaam gaan mijn gedachten nu verder. Maar het is wel even wat anders dan stoppen met roken....

 

Ik hoop er inderdaad een helder jaar van te maken! 

 

Enne, dropje, ik neem aan dat je maandag juist gaat stoppen....of noem je dat beginnen, als een nieuwe start van een nieuwe frisse periode in je leven?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Pelle. Ik ken dat nog heel goed, zodra je er eentje op heb is het niet meer te stoppen. Dus moet je die eerste niet nemen. En je vrienden? Die zeg je gewoon dat je het een tijd zonder alcohol gaat doen. Gewoon omdat je wilt weten of je dat lukt. Hoe lang?

Mag ik je uitdagen: drie maanden? Kun je dat?

Ik heb er nu 7 maanden op zitten en het bevalt echt prima.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ja, stoppen is makkelijker dan gestopt blijven, dat geloof ik!

Drie maanden, een jaar, ik wil me nog niet vastleggen, moet nog even aan het idee wennen. Al hou ik wel van zo'n uitdaging....

 

Hoe kan ik jullie draadjes (zo heet dat toch?) vinden? Of moet ik dan maar het forum doorspitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi pelle

 

hetzelfde gevoel hier en hetzelfde probleem. hier ook besloten om de rem er weer op te zetten. een jaar is voor mij te ver weg, ook al weet ik dat dat beter is, ik heb mij voorgenomen 3 maand zonder en dan kijk ik weer.

succes!

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het welkom!

 

Filmpje van Els Noorlander bekeken. Verhelderend. En ook wel confronterend. Ik ben dus een alcoholverslaafde en zal dat altijd blijven.

 

Verder voel ik me wel een beetje uitgedaagd om het langer dan een week of een maand vol te houden. Ik weet ook wel dat dat veel beter zou zijn. Maar hardop drie maanden noemen doe ik alleen nog in gedachten...

 

Ik heb zoveel gedronken de laatste tijd, dat ik het ook wel helemaal zat ben. Ik heb mezelf wel genoeg voor gek gezet, genoeg verantwoordelijkheden uit de weg gegaan, genoeg katers gehad. Dat gevoel moet ik me blijkbaar goed inprenten om de rem terug te vinden, om de graving waar Els Noorlander het over heeft, te kunnen weerstaan. 

 

Nou, eens verder neuzen op het forum. Bedankt allemaal in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen, het houdt me ontzettend bezig.

 

Net gelezen op de draad "wat zijn jouw negatieve ervaringen met drank" en "verslaving en kinderen". Wat een herkenning. Vervolgens spontaan zitten huilen.

 

Wat bepaalt alcohol al lang mijn leven. Wat laat ik me leiden door de alcohol. En wat word ik verdrietig nu ik dat zo besef, nu ik dat zo groot voor me zie.

En nu ik dat zo zie denk ik, ik wil dit nooit meer.

Ik moet een plan maken!

 

Met dank aan de verhalen van jullie hier op het forum. 

 

En voor de aanmoedigingen.

 

In 2011 eens heel bewust geminderd met alcohol, tijdje niet meer door de week, of iig twee dagen niet, maar goed, dat werkte uiteindelijk allemaal niet.

 

Nu: 

Tijdens oud en nieuw behoorlijk dronken geworden, met mijn dochters (11 en 12) erbij.

's Middags op 1 januari mijn ouders gelukkig nieuwjaar gewenst en te horen gekregen dat ik ze 's nachts al gebeld had.

Besloten maar eens een paar dagen (of zo?) niet te drinken. 

 

Ik geloof dat ik nooit meer wil drinken.

 

Nogmaals dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pelle zo herkenbaar maar jij bent goed bezig ik heb hier net ook echt tranen met tuiten zitten huilen om dingen die ik voorbij zie komen (en van binnen het besef hebben wat ik mijn kinderen aan doe)Maandag gaat hier de ritme en regelmaat weer werken (man werken en kinderen naar school) en ik ga er weer voor de volle 200% weer voor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pelle, welkom. Succes. Het is heel pijnlijk om jezelf dronken tegenover je kinderen te zien. Wat fijn is aan niet drinken merk je hopelijk snel. Ik ervaar de echte aandacht die ik heb als een groot goed. Juist ook ten aanzien van mijn kinderen. Dat gun ik je ook. Mijn kinderen weten dat ik niet drink. Niet hoe erg ik het als probleem zag, maar wel dat ik de komende tijd absoluut niet drink (en wil). Dat helpt mij. Verder is het geen thema voor hun geloof ik.

Ik voel me trots dat het nu al een paar weken goed gaat en die trots straal ik weer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties.

 

Ik ben gisteravond vooral bezig geweest met het negatieve dat drinken heeft opgeleverd, bij mij althans. Nu maar eens focussen wat het positieve dan is dat er voor in de plaats komt.

Trots voel ik me nu al een beetje.

 

Vanavond teamuitje, met een stuk of 10 mannen eten en drinken. Geen enkele angst dat ik ga drinken, maar wel spannend of het dan dus nog leuk is. En wat moet ik dan drinken? Fris is allemaal zo zoet, en thee drinken met bierdrinkende mannen... Ik had bewust morgen niets gepland zodat ik lekker kon uitkateren, maar dat is dus niet nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu kun je nog zeggen dat je in de feestdagen

zoveel hebt gedronken dat je even op de 0 gaat.

Zelf heb ik na een week steeds selectief iemand verteld

dat ik echt niet meer wil drinken.

Inmiddels weten alle mensen die er toe doen dat ik niet drink.

De eerste dagen wist ik niet of ik die afkeer wel blijvend kon vertrouwen

en was de schaamte nog te groot. De voordelen kwamen al snel en

toen kwam er trots voor in de plaat. Later genieten en oogsten en

dat duurt nog steeds. Het is het zo waard, maar het gaat niet vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...