Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 december


Momentum

Aanbevolen berichten

Spud, Sita, ik heb jullie reacties gisteren nog gelezen.

Ik heb gisteren veel geschreven, een soort uitbarsting, na een opbouw van weken. Het is waar, ik moet mezelf overeind zien te houden, anders kan ik hem niet steunen.

Vannacht heel lekker geslapen. Dat is alvast 1 ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,ha, nee hoor dat kan niet

Ben free-lancer bij vaste cliƩnten

Stel je voor, dat ik zou zeggen; ik kom vandaag niet hoor, het werk kan best een dagje blijven liggen :D

Ik visualiseer het even. Best grappig, maar nee, beter niet doen.

Dagpact;

Momentum

Quinn

SBS

Rapilos

Lija

Kruidenthee

Tine

Nadia

Nada

Stekker

snoepje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk ze vandaag rapilos!

Succes en plezier met de loop Momentum

Fijn dat je goed geslapen hebt Nadia!

Voor mezelf: het is hier triest en druilerig weer maar goed gesprek gehad met mijn man. Hij doet echt zijn best het te begrijpen. Vandaag besef dat de knop weer duidelijker om moet. Gisteren is goed gegaan maar was op het randje. Ik ga de kracht weer opzoeken! Ik wil er weer van genieten dat ik niet drink!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren naar aanleiding van het bericht van Nadia een beetje zelfonderzoek gedaan over mijn depressieve periode.

Ik kreeg toen de diagnose borderline kenmerkend met vermijdende trekken.

Was daar toen heel blij mee want er scheen toen een verklaring te zijn voor mijn nare gevoel.

En beter nog er waren een aantal zaken in die diagnose waar ik me totaal niet bij neer wilde leggen en niet aan wilde voldoen, dus toen begon het vechten.

Raar, bijzonder en grappig, haal ik het eisenlijstje er nu bij 15 jaar later, dan kan ik niet anders dan te zeggen, jep dat zijn wel karakter trekken van mij maar ben me er bewust van werk er nog steeds aan.

Ik weet niet hoor, maar kan het zo zijn dat in 15 jaar tijd de formulering over deze diagnose een beetje verandert is?

Vroeger werd ik nog wel eens geconfronteerd met het feit dat borderliners manipuleren in situaties dat ik voor mezelf op kwam.

Eigenlijk al de momenten dat ik voor mezelfĀ  koos, werden negatief uitgelegd en de borderline werd de schuld gegeven.

Daar kon ik echt heel fel van worden, maar dan gaf ik mensen eigenlijk hun gelijk omdat dat ook in de gedragsregels van borderline stond.

Frustrerend was dat. GewoonĀ  totaal niet jezelf kunnen zijn enĀ  altijd rekening houden met jou diagnose en wat dat met anderen doet.

Ā 

Die diagnose was ineens niet grappig meer. Maar een dagelijkse confrontatie geworden op mijn zijn.

Waar ik in contact dus rekening mee moest houden.

Ā 

Aangezien ik eigenwijs ben en toch lekker mijn eigen denkrecht wil behouden ondanks dat er iets misĀ  is in mijn brein.

Doe ik dus soms nog precies wat de borderline handleiding voorschrijft, maar weet ik gewoon dat ik daar bewust voor kies.

Want naast de diagnose, ben ik gewoon Spud een eigenwijs mens. Die zich niet neer wil leggen bij beperkingen die er met een diagnose op je gelegd worden.

En ja ook een impulsief mens, en als mensen dan mijn borderline kant benoemen, vind ik dat niet erg dan denk ik nog eens na.

Ā 

Ben nog steeds blij met mijn diagnose. Maar ben van mening dat ik nog steeds niet mijn diagnose ben. Ik ben gewoon anders en daardoor geen kuddedier. En een zwart schaap mag. Waarom mogen zwarte schapen wel, en een niet meeloper niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars wat zal jij je morgen dan weer rot, beroerd, ziekĀ en een zwakkeling voelen. Ik benijd je echt niet. Hoop toch een beetje heel erg dat je sterk bent geweest.

Ik voel me altijd zoooo machteloos als mensen dit melden en vervolgens niets meer van zich laten horen. Ik vind dat best rot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och bolletje toch. Ik ga het redden. Heb zo een gesprek toch maar. Dat bedoelde ik SBS dat ik hier niet wilde praten. In de instelling wel op forum. Nu toch maar gesprek red dit niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...