Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 december


Quinn

Aanbevolen berichten

Dat druk maken om niks dat herken ik zo van tijdens het actieve drinken en een hele tijd erna. Hier op het forum heel vaak uitgevallen tegen mensen in de begin jaren dat ik hier was. Tegen mensen die ik van dit forum beter ken. Kon heel groots reageren op dingen waarvan ik nu denk wat een druktemaker was ik toch! Het heeft zeker te maken met ons drank gebruik denk ik. Niet goed weten hoe om te gaan met emoties en ze te uiten. Nu na bijna 2 jaar droog merk ik dat ik rustiger geworden ben. Dus ja Krullebol het is mijn ervaring dat na een lange tijd droog je dingen gaat relativeren. Van jogajuf heb ik de term Post-Acute Withdrawal symptoms (PAWS) geleerd. Google maar, dat is de tijd van stemmingsschommelingen en die begint na een paar weken stoppen en kan zo 2 jaar aanhouden (waar 2 jaar natuurlijk relatief en heel persoonsafhankelijk is, maar in mijn geval klopt het goed)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anders maak je voor straks als de kinderen thuis komen wat lekkers en eet je gezellig met hen samen. En neem met wandelen iets mee zodat je kan gaan eten. Die hungry in HALT is een van de dingen waar je wel zelf wat mee kan. Gewoon eten ook al heb je geen zin. Probeer iets, wie weet smaakt het naar meer.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een triestigheid hier allemaal vandaag. 

Goed dat je actie hebt ondernomen Nadia, en ja, je kind depressief is vreselijk, 

maar jij én jouw kind hebben er niets aan als jij daar aan onderdoor gaat. 

Goed dat je hulp hebt gevraagd. 

Sing, goed dat je toch je therapeut hebt gebeld, daar is die persoon tenslotte voor toch? 

 

Hier heerlijk met hond in de miezerregen gelopen vanmorgen. 

En heb de kerstspulletjes maar tevoorschijn gehaald. 

Als het dan buiten donker is kan het binnen lekker licht zijn. 

Straks met een grote pot thee en een boek lekker op de bank. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

December gaat voorbij. Ik ben vroeger depressief geweest en december : wat er ook met je is....in december is het altijd erger!

Lieve Nadia en SBS houd koers. Neem rust. En Nadia goede acties die je nam vandaag. Jij ook SBS. Dappere dodo's zijn jullie.

Ik ga even de hond uitlaten en alle chocolademunten zijn op. Ook nu. Net. :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn de donkere dagen voor de Kerst :-)

Als ik 1 positief dingetje mag schrijven: afgelopen dinsdag zat ik totaal in de put, compleet op de bodem en overwoog die fles wijn uit de minibar te pakken "omdat het toch niks meer uitmaakte". In plaats daarvan, schreef ik hier en kreeg daarop heel veel reacties en ideen, en ben ik ook wat draadjes gaan doorlezen.

Drie dagen later, is het geen hosanna maar is het leven wel ok. Zolang ik maar die eerste niet neem, vertrekken die gedachten weer. Die gedachten zijn ook niet slecht, of goed, het zijn mijn hersenspinsels.

Schrijf lekker van je af, kook, eet, loop, fiets en het gaat voorbij. Een therapeut is geweldig als zij ook kunnen vinden waarom je je kapot wilt zuipen, want dat doe je niet voor je plezier.

Hier alles droog en wel, ik schrijf vanavond meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allemaal voor het meedenken oppeppen adviezen en confronteren. Dat laatste is echt helpende voor mij. Heb net een paar uur geslapen. Druilerig miezerig weer dus blijf toch maar binnen. Bijna komt iedereen hier thuis uit school dus weer reuring om me heen. Ik heb een k dag. Maar ik moet me er doorheen vechten en ben blij dat het forum eris. Het is helpende het geeft me weer wat kracht. Ik ga deze dag doorkomen en wat jij ook zegt Tomtom het is zaak om die eerste niet te nemen. Ik moet het nu op mijn verstand doen want gevoel zegt hele andere dingen maar ik ga deze dag winnen! Ik mag niet opgeven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is "leuker" om niet op te geven als je het wél mag dan wanneer het niet mag.

Hier ook een lange dag. Zou willen dat m'n pijnlijke rechter arm er af viel. Maar ik kan hem eigenlijk niet erg missen. Gedogen dus maar.

Kerstboom staat inmiddels.

Beetje weemoedig na het heengaan van de tweede dit jaar van Emerson, Lake & Palmer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan vandaag Sbs, nu het huis weer vol en dan is het misschien gemakkelijker.

Fijn dat er meteen weer goed contact met de behandelaar was Nadia, goeie keus om te bellen.

Sterkte Kohtje, veel respect voor hoe jij gedogen en verduren kunt.

Hier het einde van de therapieweek. Alleen de groepsgezelligheid nog uiteraard. Ben kapot, maar onwaarschijnlijk coöperatief geweest vandaag. Ga mezelf een sticker geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

 

Vanochtend geen tijd gehad om me op het dagpact te zetten.

Maar dan denk ik het er maar bij  :)

Voel me al wel weer een stuk beter

Vanavond ook nog een paar uurtjes werken.

Even de verloren uren van van de week inhalen.

Morgen ook een hele drukke dag.

Geeft niks, goed voor me

 

En ik geef Singbluesilver even een bloemetje om de moed erin te houden  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:

 

En ;

:rose:  :rose:  :rose:  :rose:  voor Quinn

 

:rose:  :rose:  :rose:  :rose:  Voor Nadia

 

:rose:  :rose:  :rose:  :rose:  voor tomtom

 

Omdat jullie het best wel moeilijk hebben, en zo vreselijk je best doen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oesje..mensen hebben het wat moeilijker vandaag  :( 
Nog eventjes en het is morgen!
Met een beetje geluk is alles dan een stuk mooier  :rose:

 

Ik hou wel van de feestdagen. Ik vier ze namelijk niet  :P 
Of toch zo goed als niet..
Hou wel van de lichtjes overal, de kerstboompjes en het feit dat ik bij velen kan binnenkijken als ik over straat ga.

Dadelijk naar pilates. Beetje zwoegen en zweten.

Men lessenreeks ineens ook verlengd. 

 

Hoorde net op de radio dat ze in één of ander bedrijf starten met een proefproject waarbij ze 6 van de 12 werknemers gaan chippen. Op die manier moeten ze niet meer badgen..
Hmmm..het staat niet stil.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal er geen gewoonte van maken, maar ik vraag weer even de aandacht en wel voor het volgende:

 

Morgen is de internationale schrijfactie van Amnesty. Je hoeft zelf geen brieven te verzinnen, volg gewoon de stappen, het wijst vanzelf.

Je kunt ook nu al beginnen als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, om eerlijk te zijn: ik ben al 2 maanden aan het glijden. Sinds mijn zoon in elkaar is geslagen, hij daardoor in de problemen kwam op zijn opleiding en vervolgens het bijltje erbij neergooide en vooral in zijn bed ging liggen, is het zo zwaar. Vandaag heb ik alles en iedereen uit de kast getrokken om te zorgen dat ik niet volledig onderuit ga.

Ik ben vooral bang voor het terugkomen van mijn angsten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rugpijn, chili ipv kaneel over mijn zelfgemaakte granola gegooid en de zuurkool verprutst. Hier gaat het lekker!!!! Het wordt een hit. Ik voel het. Chili- cruesli, chili-muesli, knoflook havermout. Mhmmm

@Nadia: sorry voor mijn flauwigheid. Had jouw posting nog niet gelezen. We kruisten elkaar....

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...