Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 december


Quinn

Aanbevolen berichten

Als je tijdens het glijden een strohalm grijpt, val je niet verder naar beneden. Ook al is het omhoog krabbelen er nog niet. Angst voor de angst is een akelig bekende, maar wel eentje die je niks oplevert. Sterkte Nadia, goed vasthouden

Dank je Rapilos, het klinkt alsof het iets beter gaat met je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg trouwens een tip van hulpverlener: www.zelfhulpalcohol.nl. ik vind 'm leuk! Ik kán badges verdienen! Ze weet dat ik gevoelig ben voor complimentjes en kadootjes :-)

Anoniem en gratis.

Ik weet trouwens niet of dat mag, een link plaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duik lekker m'n hotelbed in.

Lekker even op adem komen dit weekend.

Droog.

Bewerkt omdat ik het laatste woord vergeten was te melden.

Nu eens niet omdat ik slechtziende ben en spelfouten maak maar vergeetachtig.

Welterusten.

Wat leuk Bor geniet ervan je verdient het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge Nadia, heftig voor je een depressief kind.

Nu lees ik eens de keerzijde van wat je depressie met je moeder kan doen. Da´s ook niet gemakkelijk!

Maar mij heeft ze niet van de bank af gekregen of uit mijn bed toen, daar stond ze veel te dichtbij voor waardoor ik eigenlijk nog eens extra misbruik kon maken van haar schuldgevoelens, geen enkele moeder ziet haar kind graag zo en volgens mij gaan ze dan rap de schuld bij zichzelf leggen. En daar maak jij als echt nergens meer goesting meer hebben extra gebruik van.

Ze hielp me pas echt, toen ze voor zichzelf koos en met hulp die ze gezocht heeft en met veel pijn in haar hart eventjes heel hard voor me was. Omdat we er anders allebei in zouden verzuipen. Jep tuurlijk ben ik daar boos over geweest, maar is allemaal goed gekomen.

Ik weet niet wat jou kind mankeert natuurlijk en hoe oud deze is en wat jullie verstandhoudingen zijn.

Maar als ik zo terug lees ben jij ook aardig bezig om jullie beide grenzen te bewaken en niet mee te verzuipen.

Vind ik erg knap!

Sterkte nog! Depressief zijn is niet leuk, maar er als bestaande naast te staan ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asterix, ik vind het zo erg voor je vrouw, (en voor jou) weten echt alle gynaecologen, overgangsconsulenten, psychologen, hormonologen en vrouwenartsen geen raad?

 

En zo zijn er waarschijnlijk nog wel een aantal varianten op hulpverleners op te noemen, maar tot nu toe weten ze geen raad.

We hebben die jij allemaal opnoemt niet bezocht, een gynaecoloog drukt je vol hormonen, maar dat mag maar een paar maand.

 

Ze weet wel dat ze te veel op het internet een forum heeft gevolgd, een forum waarin AD centraal staat en die adviezen heeft ze gevolgd ipv de adviezen van de psychiater, dat was achteraf 'een beetje dom'

 

Kwestie van de AD niet goed kunnen verdragen, na er verschillende te hebben geprobeerd en dan zelf maar experimenteren.

Das nie goe nie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bijt al heel lang op mijn tong omdat de adviezen je natuurlijk al om de oren vliegen, maar we zitten nu toch bij gisteren te schrijven, dus dan durf ik het wel:

Het is te kort door de bocht om te zeggen dat de gynaecoloog je vol hormonen drukt en ook dat dat maar een maand mag. Echt, we/ze zijn al veel verder dan dat.

Als de depressie (e.d.) van je vrouw zo overgangs-gerelateerd is, zou ik het toch een keer proberen.

Zo, nu zal ik het niet meer doen, want jullie weten zelf natuurlijk wat je wilt en doet.

Heel veel sterkte, Asterix!

(mede namens Panoramix)

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft niks hoor, Basta, je vertelt maar wat je denkt.

Maar je hebt wel gelijk dat de adviezen ons om de oren zijn gevlogen. Het onbegrip doet nog het meest pijn eigenlijk.

 

Deels heeft ze de schade die ze nu heeft aan zichzelf te wijten, na een burn-out in 2014 heeft ze slecht naar zichzelf geluisterd en heeft ze dingen gedaan die haar mentaal nog meer hebben uitgeput, daardoor raakte ze begin 2015 de weg kwijt en in paniek is ze toen aan de AD begonnen die ze achteraf niet kon verdragen en haar nog verder van huis brachten.

Ze is er eerder depressief door geworden, want dat was ze voorheen niet.

 

Het enige wat ze kan verdragen is Mirtazapine en 'dankzij' het internet is ze daar ook op een verkeerde manier mee omgegaan (steeds wisselende doses)

 

Op het forum wat ik ik laatst noemde, Vrouw en Overgang, wordt het afgeraden om hormonen te gebruiken, omdat je de overgang nu eenmaal niet kunt overslaan.

 

De vrouwen die toch naar een gynaecoloog zijn gegaan kregen allemaal hormonen, in welke vorm dan ook.

 

Dit mag je maar 6 maand gebruiken, niet maar 1 maand. (vroeger was dit 5 jaar, maar door het gevaar werd deze periode steeds teruggeschroefd)

Vrouwen die even een adempauze nodig hebben om weer even op krachten te komen nemen dit wel eens.

Als ze daarna weer moeten stoppen begint het feest weer van voor af aan.

 

Ook worden vrouwen vaak aan de pil gezet, maar eens dit zo goed bevalt willen ze er vaak niet meer vanaf, wat ik me goed voor kan stellen, overigens.

 

Achteraf gezien had ze waarschijnlijk wel de stap gezet om hormonen te gaan gebruiken, want dit is bijna geen doen.

 

Ze geeft de AD nog een laatste kans en als dit geen succes wordt, dan zit er weinig anders op dan hormonen (want iets anders helpt niet, zelfs hormonen werken niet bij iedereen)

 

Dokter Vlimmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...