Spring naar bijdragen

Donderdag 1 december


Momentum

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

Ik wens natuurlijk iedereen kalmte, moed en wijsheid.

Ā 

Ik begin een beetje gewend te raken aan de constant aanwezige pijn.

Ben enkele weken niet naar meetings geweest, maar ga maandag waarschijnlijk weer naar mijn wekelijkse bijeenkomst.

Ben zo blij dat ik niet meer hoef te drinken.

Ik hoorde vanmorgen dat er een top tien van woorden is die grote ergernis opwekken. EĆ©n daarvan is "uitdaging".

We hebben tegenwoordig geen problemen meer maar uitdagingen.

Maar misschien helpt het om een probleem niet meer als probleem te zien maar als uitdaging.. 't is toch altijd een kwestie van

interpretatie. Van problemen ging ik altijd drinken. Uitdagingen laten me zoeken naar een andere manier om met problemen om te gaan..

Kweenie... misschien vind ik het anders benoemen van een probleem -uitdaging dus- wel de voor mij juiste manier om

de fouten uit het verleden anders aan te pakken. EĆ©n van de voor mij grootste uitdagingen is om problemen als uitdagingen te zien..

De ene dag lukt dat beter dan de andere dag. De dagen dat het lukt voelen in elk geval prettiger.. minder problemerig, zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...) misschien vind ik het anders benoemen van een probleem -uitdaging dus- wel de voor mij juiste manier om

de fouten uit het verleden anders aan te pakken. EĆ©n van de voor mij grootste uitdagingen is om problemen als uitdagingen te zien.

Het is een beetje aan mode onderhevig. Op mijn werk spraken we op een gegeven moment wel van kansen of "opportunities" in plaats van problemen. Gekscherend zei ik dan bijvoorbeeld tegen een collega: "Ik heb hier een opportunity voor je". Toch zit er wel wat in. Een probleem zien als een interessante uitdaging of een kans om de zaken eens opnieuw te bekijken en anders aan te pakken kan er een positieve wending aan geven.

Ā 

Hoe je een probleem als uitdaging kunt zien is een kwestie van beginnen met analyseren en gerichte vragen stellen. Wat is de kern van het probleem? Wat gebeurt er als ik er niets aan doe? Wat zou ik er wel aan kunnen doen? Wil ik dat? Heb ik daar anderen bij nodig? Wie dan? Op zo'n soort manier dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zoals dat ze zeggen dat een crisis een kans is omdat je in of net na een crisis meer openstaat oor verandering. Mij moest het water eerst ook hoog aan de lippen komen om in te willen zien dat het zo niet verder kon en dat ik wil dat er een verandering optreedt. Als je problemen vertaald in uitdagingen klinkt het ook eigenlijk veel positiever. Want he wie wil er nu niet een mooie uitdaging aangaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'C' est le ton qui fait la musique'

Ā 

In hoe je de dingen verwoordt zit heel veel.

Wat het met je doet, welk effect het heeft.

Ik word er af en toe op gewezen, oa door mijn partner.

Als ik praat over 'problemen' of ze groter maak, drama, herhaal

'negatieve' bewoordingen gebruik..

Ā 

Het helpt om er andere woorden voor te gebruiken.

En brengt gedragsverandering teweeg....zij het heel langzaam :)

Ā 

Wandeling was heerlijk. In mijn eentje...hoofd leeggewaaid.Ā 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En misschien ligt het aan mezelf maar ik krijg het gewoon benauwd ervan om te lezen dat ikĀ 

op een forum zit met Overwinnaars, met hoofdletter, en SUCCESVERHALENĀ 

en LANGGESTOPTEN en zo.

Ā 

Ik ga maar even wat anders doen denk ik.

Ā 

Idem, compleet met het idee dat het waarschijnlijk aan mezelf ligt, die benauwdheid. Voor mij persoonlijk is worstelen, struikelen, opkrabbelen en weer verder herkenbaarder. Voor anderen zal het vast wel een toevoeging zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...