Spring naar bijdragen

Bang voor wat gaat komen


Leintje1971

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben Lein, 45 jaar en worstel al een jaar of 6, 7 dat mijn drankgebruik ernstig uit de hand loopt. Ik heb altijd veel gedronken maar kan echt doorgaan tot black-outs. Ik merk dat mijn relatie onder druk staat en dat zelfs mijn kids het nu af en toe gaan merken. Ik moet stoppen maar de gedachte daaraan benauwd me enorm....help nee toch? Kan ik niet gewoon minderen? Ik weet dat ik mezelf voor de gek houdt maar de gedachten om nooit meer te drinken.....pff. Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts. Voor volgende week donderdag, 1 dec. Ik heb ook al vaker op minderdrinken.nl gezeten, ook op forum maar haakte altijd weer af. Maar ik merk dat ik echt roofbouw pleeg op mijn lichaam. Ik denk er ook over om medicatie te vragen. Ik drink omdat ik het leuk vind, lekker en het gevoel aangeschoten te zijn vind ik (te) lekker. Maar ik heb geen stop knop. Ik kan niet 2 wijntjes drinken, ik drink 2 flessen. Ik heb mijn baan opgezegd om voor mezelf te beginnen en dat kan alleen succesvol zijn met een nuchter hoofd. Ik moet!!! maar vind het doodeng. Ik hoop steun te vinden in het lezen naar succesverhalen, dank alvast daarvoor.

groetjes Lein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lein, welkom. Fijn dat je hier schrijft en serieus onder woorden weet te brengen welke vragen er bij je leven, maar ook welke angsten. Ik denk dat je de juiste vragen stelt maar het is het beste als je daar uiteindelijk ook je eigen antwoorden op vindt. Daarbij is het goed hulp te zoeken, want het is best ingrijpend als je zo'n ingesleten gewoonte probeert te veranderen, en je hebt ook al gemerkt dat dat niet eenvoudig is.

 

Op dit forum kun je voorbeelden vinden hoe anderen ermee omgaan of ermee om zijn gegaan, en ook steun en hulp krijgen en antwoorden op een heleboel vragen. Er zijn naast minderdrinken.nl nog andere sites en boeken om je te helpen. Zelf heb ik veel gehad aan Voorbij Alcohol van Petra Moes (voorbijalcohol.nl) waar je gestimuleerd wordt het gewoon eens te proberen en een zelfonderzoek te doen. Over medicatie verschillen de meningen. Persoonlijk denk ik dat het beter is het in elk geval eerst zonder medicatie te proberen. Je kunt daar altijd nog op terug komen, maar als je medicijnen gebruikt wil je daar op enig moment waarschijnlijk ook weer vanaf en dan krijg je twee keer een ontwenningstraject. 

 

Een leuke vraag die je stelde was "Kan ik niet gewoon minderen?". Ik denk dat dit precies de kern is waar het om draait. Maar het antwoord kun je alleen zelf uitvinden, bijvoorbeeld door het serieus te proberen. Ik zou dan een soort dagboek bijhouden of anderszins aantekeningen maken over wat er daarbij allemaal bij je opkomt en hoe het zit met de momenten dat je trek krijgt, je goed voelt of juist niet. Daar leer je van hoe alcohol op je inwerkt en welke triggers voor jou belangrijk zijn om op te letten. 

 

Succes op je ontdekkingsreis, en nogmaals, welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je eerste stap heb je al gezet.... Top!

 

 

Lein, het is niet eng, het lijkt eng. Doordrinken en de gevolgen daarvan zijn veel enger en niet te overzien!

 

Eeen mooie start van een nieuw leven, succesvol en zonder roes. Kies voor jezelf en je gezin, je vrijheid je carriere en je leven.

 

Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het gekke is is dat ik ook een bepaalde ''status'' aan ontleen. Bij Lein altijd gezellig, drinken, eten, lachen, feesten. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat worden/zijn. En wat ga ik in hemelsnaam drinken dan op een feestje? Mmmmik heb al vaker gedacht en ik denk ook dat het zo werkt dat het superstoer is om niet te drinken, dat je je heel sterk voelt. Ik ben gewoon benieuwd eigenlijk....heb er wel zin in nu ik dit schrijf.... (met mijn brakke kop, ook zo klaar mee)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Lein. Ook ik ben fan van Petra Moes, alcohol voorbij heet de site. Dat is gericht op 'wie ben ik zonder drank, dus wie ben ik echt en wat wil ik'. Er is een module over 30 dagen niet drinken (is een goeie module) en  ze laat nog open hoe daarna verder. Dat was voor mij in die zin heel goed, dat ik ontdekte dat ik na die 30 nuchtere dagen zo weer op m'n oude niveau zat. Inmiddels zit ik (na 10 jaar teveel drinken) op 'nooit meer'. Eigenlijk beter gezegd: ik kies voor een leven met gezondheid, helderheid (ben ook ondernemer), zelfontwikkeling, en wil mijn naasten niet meer tekort doen. Drank maakt dat onmogelijk.

Gedachten over gezellig, stoer, kerst, vakantie, feestjes, spa-rood, moe thuiskomen, iets verdiend hebben, speciale gelegenheden, en-zo-voorts..... bleken gewoon mijn verslaving te zijn. Het was voor mij compleet ondenkbaar maar ik kan dus blijkbaar naar een goed restaurant gaan en een fijne avond hebben zonder drank. Een feestje zonder drank. Iets vieren zonder drank. Voor dit alles wordt het je eerste keer, ga het maar ontdekken. Er gaat een nieuwe wereld open.

(ik drink alleen nog maar thee en spa-rood en soms verse jus... lust geen frisdrank. Op de site van Petra Moes is een column over 'volwassen frisdranken', tips voor echt lekkere drankjes zonder alcohol)

Succes Lein en meld je hier wanneer je het moeilijk hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het gekke is is dat ik ook een bepaalde ''status'' aan ontleen. Bij Lein altijd gezellig, drinken, eten, lachen, feesten. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat worden/zijn. En wat ga ik in hemelsnaam drinken dan op een feestje? Mmmmik heb al vaker gedacht en ik denk ook dat het zo werkt dat het superstoer is om niet te drinken, dat je je heel sterk voelt. Ik ben gewoon benieuwd eigenlijk....heb er wel zin in nu ik dit schrijf.... (met mijn brakke kop, ook zo klaar mee)

 

In zekere zin vind ik die wel herkenbaar. Niet als in status, maar meer als in verworden persoonlijkheid. Ik met drank is (was?) zo onlosmakelijk met elkaar verbonden, dat ik oprecht geen idee meer heb hoe ik ben zonder, wie ik ben zonder. Alsof mijn identiteit verdwijnt als ik stop (ben gestopt) met drinken. En dat is lastig. Want hoewel ik niet bepaald dol ben op mezelf, weet ik wel wie diegene nu is. Dat is straks maar afwachten.

 

Welkom. Genoeg te lezen en uit te wisselen hier. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pittig weekendje gehad, weer veel nagedacht, even een moment gedacht, ach het gaat allemaal wel maar dat is niet zo. Donderdag naar de huisarts. Ik heb het nog niet thuis verteld, ik merk dat ik dit proces eerst in mijn eentje door wil. Ik wil nadenken, voordelen en angsten beleven want dat zal het zijn. Nu aan de slag met Petra Moes, 7 dagen online cursus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lein,

Welkom bij de Club van Overwinnaars :)

Iedere dag dat je niet drinkt is er weer 1 in de juiste richting, en de trots wordt alleen maar met de dag groter.

Heel herkenbaar wat je schrijft, iedere dag zoveel drinken dat je vanzelf in een soort van coma in slaap valt, om vervolgens weer om 3-4 uur midden in de nacht wakker te worden,niet meer kunnen slapen, en niet meer wetende hoe laat en hoe je in bed bent gerold.

Dat was voor mij ook dagelijkse kost, en die 2 flessen wijn? geen probleem een kleine moeite, 3 zou ook nog wel kunnen, dacht ik.

Zelf sta ik nu 2 weken zonder alcohol, in het begin de eerste paar nachten met ondersteuning van oxepam, nu al dagen niets meer.

Afgelopen weekend had ik 3 dagen voor mij hele spannende dingen, dit gaf me enorm veel stress, en het lijntje naar de fles was flinterdun, er was geen mogelijkheid om op het forum te gaan, dat wat ik juist nodig had.

Omdat ook mijn partner niet dronk (de rest vd mensen wel) kon ik de verleiding weerstaan, en kreeg ik pas nadat de dag voorbij was, een aantal uren later weer rust in mijn lijf en hoofd.

Kortom het samen doen met iemand en/of ondersteuning van een groep en/of forum doet wonderen, maak er gebruik van als je de mogelijkheid aangeboden wordt.

Het slapen gaat bij mij de ene nacht beter dan de andere, maar blijft nog lastig.

De online cursus, mag ik vragen hoe dat zit met onkosten? had al op de site gekeken maar kon het niet vinden.

Ik wens je enorm veel sterkte en hoop dat we door steun van elkaar er samen uit komen, en blijven!!

Groeten,

Krullebol60

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren met mijn man gesproken. Hij heeft me zo vaak op mijn (mis)bruik gewezen maar berustte er nu ongeveer in. Kansloze missie denk ik. Ik merk een verandering bij mezelf...Ik wil dit gevoel gaan volhoudenn, het gaan zien als een bevrijding en niet een straf dat ik niet meer mag drinken. Ik ga veel nadenken, veel schrijven en mijn hoofd klaarmaken voor een verandering sinds 30 jaar.....heerlijk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

herkenbaar verhaal vooral het gedeelte over dat het bij je hoort en je status is en dat je het associeert met gezelligheid. ook ik worstel daarmee maar begin ook te merken dat ik zonder ook leuk ben en eigenlijk nog wel leuker maar de weg ernaartoe is wel verdomd lastig. . hopenlijk zet je door en ga je naar de huisarts donderdag! blijf wel praten met je man en hij zal zien dat je het meent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...