Spring naar bijdragen

Zondag 20 november 2016


Momentum

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, nieuwe en "oudere" frummers.

Het is al een poos geleden dat ik hier heb geschreven en gelezen. 

 

Even een bericht van mij, ik ben niet weg, jullie zeker niet vergeten, maar mijn energie is nu gericht op andere dingen.

Het grootste deel van het jaar worstel ik al met mijn depressieve klachten, zonder succes. Ik begon al de moed te verliezen en dat met de winter in aantocht!  :(

Na een hoop geworstel en gedoe ben ik sinds 7 weken bezig met een intensieve therapie die gericht is op mensen met een chronische depressie of steeds terugkerende depressies. 

Een moeilijk en zeer confronterend gebeuren kan ik jullie zeggen.

Maar ik heb de kans gekregen om hieraan deel te nemen, dus ik stort me erin, met alle angst (en die is heftig!) die ik elke keer voel.

Alle oude angsten en overtuigingen komen tevoorschijn, met een vergrootglas, maar dat moet ook maar.

 

Het is moeilijk, zwaar en confronterend, maar voor het eerst sinds weet-ik-hoe-lang voel ik me serieus genomen.

Ik heb nu een psychiater en therapeuten die zorgvuldig, empatisch en meelevend zijn, maar die me ook een spiegel voor houden en me soms de spreekwoordelijke schop onder mijn kont kunnen geven.

En dat bij de GGZ waar ik nooit meer heen wilde na eerdere vervelende ervaringen  :blush:

Het kan verkeren. 

 

Een ding heb ik vol kunnen houden en dat is niet drinken, dat is een zorg minder.

Hoewel ik de laatste maanden wel weer vaker een verraderlijk stemmetje hoor  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  Bah!

 

Yvonne en Erik, wat lief dat jullie aan me hebben gedacht met mijn verjaardag.

Heb ik toch nog slingers Yvonne, dank je wel.

 

Nou lieve mensen, dat is het voor nu.

Ik ga proberen weer vaker te lezen en te schrijven.

 

Ik wens ons allemaal weer sterkte en goede moed  :rose:  :rose:   :heart:

Daag

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hadden hier film kijken vanavond, echt vet gezellig #sarcasme. Zou eerlijk gezegd niet eens weten welke film het überhaupt was, maar goed, het is weer tien uur geweest, de medicijnen zijn binnen en de bank buiten is niet weggewaaid.

 

Edit: Jannigje, we kruisten elkaar bij het posten. Heel veel succes met het traject. Hoop dat het je veel oplevert in werken aan/tegen/met de depressies.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet droog gehouden. Haal die likes maar weg..... :(

 

Voel me stom, het was eigenlijk niet eens zo lastig dacht ik. Dan toch... ineens blij ergens om zijn na een lome dag...

zo triggert dat simpelweg. Eerlijk: mijn kinderhand is veel te snel gevuld qua aandacht en denken zelf nodig te zijn.

:(

 

Strategisch wel of niet drank in huis hebben.... een gedoetje.

(.... ik ga niet verder triggeren) Cadeau krijgen en diep in kast wegstoppen.... butjes

 

Ik kan beter mijzelf in die kast stoppen soms.

 

Bij leven en welzijn morgen weer de goede moed!

(veel werken deze week, er is vast ook een correlatie...)

 

slaap goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anderhalf uur geslapen tot nu toe en straks gewoon weer naar het werk.

Canada was geweldig, nu weer thuis, maar die rottige rotjetlag, pffff...

Maar ik mag niet klagen, heb het erg fijn gehad. Ik stap nog maar eens mijn bed in, 6 uur gaat het wekkertje. Misschien lukt het nog een uurtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet droog gehouden. Haal die likes maar weg..... :(

 

Voel me stom, het was eigenlijk niet eens zo lastig dacht ik. Dan toch... ineens blij ergens om zijn na een lome dag...

zo triggert dat simpelweg. Eerlijk: mijn kinderhand is veel te snel gevuld qua aandacht en denken zelf nodig te zijn.

:(

 

Strategisch wel of niet drank in huis hebben.... een gedoetje.

(.... ik ga niet verder triggeren) Cadeau krijgen en diep in kast wegstoppen.... butjes

 

Ik kan beter mijzelf in die kast stoppen soms.

 

Bij leven en welzijn morgen weer de goede moed!

(veel werken deze week, er is vast ook een correlatie...)

 

slaap goed

Er staat geschreven in de literatuur van AA en NA:

"Het is waanzin steeds dezelfde dingen te doen en tóch andere uitkomsten te verwachten."

Ik leerde daar uit: Veranderen omdat ik het kan, voordat het moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...