Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Nee, is prima Reacher, ik ben ook benieuwd wat Kruidenthee daar nou precies mee bedoelt.

Vandaag weer verder met de gebruikelijke therapie. Mijn voorstel om dat op een terrasje te doen werd gisteren afgewezen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Humor is mijn overlevingsmechanisme pur sang. Ik grijp er graag naar terug. Maakt het leven ook lichter. Niet goed om je achter te verbergen, ik weet het. Maar er zijn ongezondere dingen om je achter te verbergen.

Ik geef maar even antwoord vanuit mij, ook al wat de opmerking niet aan mij gericht, Quinn :D Sàmen met een draadje doen dan maar :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ruim twee maanden stilte, dat is behoorlijk lang. Hoe het gaat? Wisselend. Ik heb medicatie tegen de depressie en die vlakt het grootste deel van de tijd enorm af. Ook word ik er sloom en afwezig van. Ofwel, datzelfde grootste deel van de tijd voel ik me totaal niet mezelf. Frustrerend, maar te afgevlakt om er iets aan te willen doen. Meestal dan. Soms breekt er even wat door, maak ik zinnen van meer dan tien woorden en realiseer ik me dat ik al een halve dag op de bank hang met Netflix aan. TV ja, echt waar. Vreselijk. De concentratie van een lieveheersbeestje en het geheugen van een goudvis, gatver. Maar de algemene gedachtegang is dat de medicatie nog wat tijd nodig heeft, dat het vanzelf stabiliseert en dat alles dan weer leuker wordt. Ofzo.
Het niet drinken gaat vaak redelijk, omdat het me vaak niets meer doet. Alleen sommige dagen, als het bewustzijn doorbreekt en ik de rand van het zwembad probeer te grijpen, wordt het moeilijk. Op een aantal van die dagen gaat het ook mis en drink ik. Dat is dubbel. Ik moet niet drinken, dat weet ik wel, maar op zo'n moment geeft het een vals gevoel van controle hebben. En een vleugje euforie, een beetje overmoed, net dat missende beetje glans.
Vandaag is best een goede dag eigenlijk. Er is minder waas, ik voel me meer op mijn plek in mijn eigen hoofd en ben er zelfs toegekomen hier in te loggen. Dag voor dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Tja, wat zeg je dan? Ik kom maar weer eens langs, kom zelfs binnen dit keer. Heb alweer een aantal persoonlijke draadjes gelezen en de dagdraad van vandaag. Dus ben enigszins op de hoogte van stukjes van sommige mensen. En ik zie een heleboel namen die me niets zeggen. Erger nog, een flink aantal van die namen zijn in die weken (maanden?) dat ik niet heb ingelogd, zelfs al weer verdwenen. Zo gaat dat. Je komt, je begint, je struikelt, je krabbelt op en na een paar keer struikelen haak je af. Ik wel tenminste. Of eigenlijk, het inloggen verdween uit mijn routine, zoals wel meer dingen verdwenen uit mijn routine. Zo gaat dat.
Maar goed, routine kun je ook weer aanleren, gewoonten weer oppakken en wachtwoorden kun je opvragen. Dus, ben ik weer. Voor wie geen zin heeft om de afgelopen tachtig pagina's te gaan lezen (wat ik snap, het begint een lang verhaal te worden hier), gooi ik er gewoon nog even een kort wie ben ik regeltje in. Ik ben Quinn, ik drink tamelijk veel, hoewel ik het momenteel best minimaal vind. Drie glazen, soms vier en niet eens elke dag. Simpelweg om het leven van de scherpste randen te ontdoen. Het werkt vrij aardig, maar laat zich slecht in de hand houden. Stoppen zou een veel betere oplossing zijn, niet meer drinken, maar ja, wat dan? Een volgende stap in een lange zoektocht, waarin ik koppig en dwars geregeld de verkeerde kant op stamp. Zo gaat dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Controle? Mwah.....

 

Quinn, goed dat je van je laat horen. Vooral  voor jezelf.

Dat betekent voor mij dat je het 'stoppen zou een betere oplossing zijn'  nog niet hebt opgegeven.

En wat dan?

Tja...daar kom je dan achter. Elke keer weer opnieuw.

 

Ik wens je succes, en dat wat jij nodig hebt om er toch weer voor te gaan. :heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...