Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ha Quinn, naar huis vandaag? Vriendin, vriend en kinderen zien? Hoe is het met je? ❤ ik geef je alvast een dikke knuffel mee voor in de trein en hoop dat je een goed weekend tegemoet gaat. Liefs, Lika

Geplaatst

maak er wat van Quinn

en niet impulsief besluiten

je opname niet af te maken he

zo jammer als je daar spijt van zou krijgen,

en je neemt jezelf mee, overal naar toe

dus fijn al je dan je sht kwijt ben grotendeels♥

Geplaatst

Had woensdag een stevige aanvaring en daarna dus wat sancties. Eigenlijk niet van plan om morgen weer terug te gaan, maar denk dat ik het beter wel kan doen. Al was het maar om uit te leggen waarom ik ontplofte. Jolly. Waar slaat dat verstandig doen op? Liefst zou ik ermee stoppen en dan maar zien wanneer het schip strandt. Ben alleen bang dat het stranden niet lang op zich zal laten wachten. Beetje jammer van de moeite van de afgelopen maanden dan. 

Geplaatst (bewerkt)

Ja, doorgaan man! Alsof het allemaa niks was. Ik heb me blauw gelezen hier, nu wil ik de volgende fase ook. Zeg ze maar waarom je ontplofte, en dan verder met je traject! 

(Succes Quinn, ik weet echt wel dat het niet om een leuke workshop gaat die je af moet maken)

bewerkt door basta
Geplaatst

Weer terug inderdaad en gewoon weer aan de slag. Dat van vorige week laat ik rusten, het heeft geen zin om anderen in problemen te brengen. 

Was wel bijzonder om helder mee te maken hoe groot de verschillen zijn hier. Vriendin had meteen allemaal argumenten waarom ik beter wel terug en door kon gaan. Vriend zei om vier uur staat de auto klaar. En ja, ik ben braaf ingestapt. 

Morgen gesprek met de pber en daarna creatieve therapie. Vooruitgang laten zien deze week, dus morgen maar weer eens goed doelen formuleren. Lekker meetbaar. 

Geplaatst

Sorry, ik was n beetje negatief over de creatieve therapie.

Achter die doelen zit heel veel werk. Heb je draadje met de Franse slag doorgelezen. Onder jezelf aan kunnen kijken ligt: het schuldgevoel een plek geven.

Je lijkt me een harde werker, heel veel succes vandaag.

Geplaatst

Ik merk dat ik het moe word, dat ik verder wil dan dit. Ja, heel leuk, dat niet meer drinken (#sarcasme), maar wanneer kan ik nou weer gewoon verder met leven? Daar ben ik aan toe. Niet meer hoeven te praten over gevoelens en de dag doornemen en de trekmomenten evalueren en bespreken in de groep hoe een ieder met zijn slash haar problemen omgaat. Maar gewoon een normale dingen dag hebben, waarop je je druk zou kunnen maken over dat de kaas op was terwijl je juist zoveel zin had in een tosti. Klaar met navelstaren en reflecteren? Of gooi ik gewoon weer een deur dicht en krijg ik hier later alsnog last van? Kun je misschien heel goed verder leven met een stevig afgesloten kamer in je hoofd? Doen alsof er nooit wat aan de hand is geweest?

Heb aangegeven dat ik toe ben aan een einddatum hier, dat ik best opensta voor verdere behandeling, maar dan als dagbehandeling of gewoon wat therapie afspraken ofzo gewoon door de week, tussen andere beslommeringen door. Wil ik hier vandaan, of wil ik ergens naar toe? Op de een of andere manier beland ik toch altijd weer in van die levensbeschouwelijke vraagstukken. Beroepsdeformatie.

Geplaatst

volgens mij is dat iets dat bij het leven hoort, dat van die levensbeschouwelijke vraagstukken

Je tijd daar is ook maar een onderdeel in het hele traject, het lijkt me een mooi teken van vooruitgang dat je er wel beetje klaar mee bent daar !
Het kan best zijn dat over een tijd blijkt dat het toch niet de tijd was om naar volgende fase te gaan, maar misschien ook wel prima!
Enige dat ik nu kan bedenken, is niet van vandaag op morgen op te stappen .. maar het benoemen van hoe je er nu in staat is mooi begin van een nieuwe fase.

Geplaatst

Volgens mij is dat vermijding, wat je schrijft, Quinn.

Nee, geen beroepsdeformatie, die levensvragen, essentieel. 

Heb geen antwoorden voor je...alleen maar dat je 'het' nu niet uit de weg moet gaan. Pfff...snap, voel...met je mee.

En dat het proceswerk is , geen pasklare oplossing...maar dat weet je zelf ook al.

'Waarden', waar je het voor doet....wat wil jij? Wat houdt je overeind, waar doe je het allemaal voor? Wat geeft jou richting?

Wat maakt dat je door deze shit heen wilt? Kop op Quinn! Jij....

:heart:

Geplaatst (bewerkt)

Ben niet van plan om morgen op te stappen hoor, of nou ja, eigenlijk wel, maar dat ga ik heel verstandig niet doen. Maar wat richting een soort eindresultaat en dan wegwezen hier, dat lijkt me wel wat. Tijd voor de volgende fase ja. Weet niet of het vermijdend is, of eigenlijk, of vermijden eigenlijk wel zo verkeerd is. Je kunt niet alles verwerken, oplossen of een plekje geven. Sommige dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn, klaar. Get over it en leef verder, dat. En ja, waarom eigenlijk niet? Als ik dan gewoon kan functioneren, lijkt me dat best een aardige oplossing. Misschien hoef ik niet door de * heen, maar is er een route omheen.
Gesprekken samen met thuis heb ik nog weten af te houden, zie er niet echt veel toegevoegde waarde in.

bewerkt door moderator
Geplaatst

Goh, ben oprecht benieuwd wat er allemaal nog staat te gebeuren.

Ondertussen al een hele tijd droog: wil je dat zo houden Quinn? Ik hoop voor jou dat de rust er wat in blijft... geen saaie rust, maar wel vertrouwen!

Geplaatst

Quinn...Ja, sommige dingen zijn zoals ze zijn.

Als je daar bent is het ok. Vermijden niet...krijg je vroeg of laat de boemerang uit onverwachte hoek tegen je kop aan...au!

Nee, niet 'oplossen',  er is geen oplossing...gedaan is gedaan. er is wel een keuze in hoe je er nu mee verder gaat. 'Door de shit heen'?

Nee, aankijken, wat was er, hoe  voelt het...en dan verder....geen herbeleving, maar wel onder ogen zien.  Vermijding? Nee...daar geloof ik niet in. Het blijft terug komen.

Acceptatie..dit is waar ik mee te dealen heb..en welke waarde helpt me daar doorheen?  Wat is werkzaam...niet blijven hangen...jouw ding.

Kop op Quinn...je weet het wel. 

Gevoel en verstand

:heart:

Geplaatst (bewerkt)

Leuke beeldspraak: door de shit heen of erlangs.

Ik ben voor erlangs, maar dat is ook lafheid. (Schijterigheid)

Maar erdoorheen in een duikerspak! Ja toch, Quinn? Beschermd van top tot teen door alle therapieen, gesprekken, alle liefde van je en aan je, je eigen wilskracht....

en dan dwars erdoorheen.

bewerkt door basta
ij ipv ei

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...