Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Wat heerlijk voor je Quinn. Ik gun je zo erg een ander gevoel over jezelf! Ik gun het je zo....., ik weet niet of je het weet, maar je deelt hier heel veel en laat je wellicht zien op een andere manier dan andere mensen van je zien. Maar die kant is dus zo sterk dat hij er gewoon is, ondanks dat je wellicht niet zo 'delerig' wilt zijn.

(Elementaire deeltjes van Houellebecq gelezen? Ik niet. Even googelen zo. Zijspoor. Schoot me opeens te binnen..... )

Ik geef om je. ( ook om Lars en Lady Jane etc hoor. Dat je niet denkt alleen om jou....;-) ik vind het ontzettend dapper wat je doet. Echt ongehoord dapper.

Heb het fijn vanmiddag. Heb het zoooooooo fijn!

Veel knuffels en liiefs,

Lika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn:  bezoek!!

 

Kom straks hier even heen om je heimwee te delen.... :mellow:

 

Ondertussen al zoveel weken aan het werk Quinn!

Hoe is dat nu voor je? Clean... en aan het werk.....

 

nou ja, eerst weekend houden!

Bij treffende uitspraken heb ik er een voor jou geplaatst vandaag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, bezoek was zeker fijn, zelfs al bleef het bij koffie drinken in de open ruimte hier. Ach, hij was er en gaf zelfs nog even aanleiding om hem stevig bij de haren te pakken. Niet handig, krijg ik jeukende handen van. Maar dat komt ook wel weer. Net als het katerige gevoel erna, heimwee ja. Weer alleen, morgen een lange lege dag en dan maar zien wat de nieuwe week gaat brengen. Feitelijk vraag je me nu hoe ik me voel, is het niet Smart? En daar heb ik niet zo één, twee, drie antwoord op. Nog steeds ontzettend moe en uit het lood geslagen. Clean? Ja, op zich heb je gelijk, maar zo voelt het niet. Zet me een glas voor en ik drink het leeg, gewoon, omdat ik zo ben. Aan het werk evenmin, aan het worstelen, dat komt meer in de buurt. De creatief therapeut zei van de week ik zie dat je echt heel hard je best doet, maar erg coöperatief ben je nog steeds niet hè? En dat klopt wel, ik ben niet coöperatief, ik ben dwars en tegendraads. Niet omdat ik dat zo graag wil zijn, maar omdat ik zo ben. Gruwelijke uitspraak vind ik dat altijd ik ben nu eenmaal zo. Je quote vond ik erg mooi trouwens, ik hoop dat ie waar is.

 

Lief van je Lika. Elementaire deeltjes ken ik trouwens, zit knap in elkaar, al vind ik zijn betoog tamelijk confronterend en zijn visie niet perse juist. Maar hé, is dat niet de basis van elk goed werk, discussie op gang brengen? Hier krijg ik geregeld een figuurlijke tik over de vingers, dat ik meer moet delen, wat dan ook, gewoon iets teruggeven aan mensen. Dus dat probeer ik, echt waar. Maar net als hierboven, ik doe hard mijn best, maar erg coöperatief is het nog steeds niet. Misschien omdat het voor mijn geen automatisme is en ik er enorm veel moeite in moet stoppen om bewust en gericht wat te delen. Over mijn  eigen drempels heen te stappen en iets te delen dat werkelijk iets over mij als persoon zegt en dan maar afwachten. Als een variatie: say it all and let the others sort the shit out.

 

Zit nog even verder na te denken. Dat labeltje alcoholist is dat geen prachtig verstopplekje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Ja, nou ja, ik ben nu eenmaal zo van: ik gooi het eruit en dat moeten mensen dan maar accepteren , want zo ben ik nu eenmaal...!'

Ach Quinn, ik vind je deleriger ( spellingcontrole maakt er delliger van;-) geworden. Anders. En eerlijk gezegd behoorlijk helpend hier op het forum. Dussss....

Sterkte met de heimwee en misschien slaap je wel een beetje vannacht. Beetje lekker. Dat gun ik je ook zo.

Ben nu ' de verwarde cavia' aan het lezen. Ik werk op een kantoor en dit is zeer herkenbaar. Ik moet erom lachen. Dat is ook wel fijn. En... kun je daar ook film kijken ofzo? Fawlty Towers helpt overal voor en tegen bij mij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deleriger  :)  moest wel 5x kijken Lika haha, maar eindelijk snap ik het toch.

 

Quinn ik wilde je niet kwetsen van de week, maar ik begrijp je soms niet goed omdat ik

je soms bloedserieus lees, dan weer zeer losjes en door elkaar heen. Hoe duidelijker je schrijft

hoe meer ik je kan begrijpen, en begrijpen: .. dat wil ik. Dan kan ik ook beter reageren (hoop ik dan natuurlijk).

 

(Ik meende ook te bedoelen: heb je iets aan wat anderen je hier vertellen? Is er herkenning.... reflecteer je erop?...)

 

 

(kan het zijn dat je juist in jouw uitdagerigheid ook je mindere samenwerking toont?) O wacht... dat zeg je zelf ook al

en daarna: ik ben zo!

Ach, weet je. Dat dwarse had ooit een functie -_- en ik denk dat je dat kunt ontdekken en daarna kunnen dingen anders worden omdat

je ze dan zelf echt beter snapt (in het licht van jouw leven zien). Ik denk trouwens dat het woede is en wantrouwen. Dwars kun je onder het kopje Boos zetten. En moeilijk vinden om te delen = wantrouwen = bang?

de 4 B's: Bang Boos Bedroefd en Blij.  Schuif die eigenschappen daar maar onder...

 

En wat betekent uit het lood geslagen dan? Komt dat door het verschil kliniek / thuis?

Of zijn het nog de ontwenningsverschijnselen? Of het geworstel?

 

Bij het lezen van die quote (dagelijksegedachte.net) dacht ik gelijk aan jou in feite....

Ook aan mezelf ooit, toen ik nog enkel de berg kon zien; Quinn, dat paadje is er!

 

hoop dat je morgen een beetje kunt bijkomen? :heart:

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me zo moeilijk een voorstelling maken, openbare koffieruimte.... is er ook een fitnessruimte, bijvoorbeeld?

Samen eten toch, is dat lekker? Jij bent zelf een koker (delerige koker), dus dan heb je wel een beetje smaak, is het te pruimen?

Is er een conversatieruimte, tv?

Wel een dagprogramma neem ik aan. Zit er geen lekkere mededwarsligger met wie je een beetje kunt ouwehoeren?

Nou ja, je hoeft niet te antwoorden hoor, maar je ziet hoe ik in het duister tast.

("Dwarsliggers houden de trein op de rails.")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Basta, ben ik zo wazig nog? Ja, openbare koffieruimte. Dat is de bezoekruimte hier. We hebben eigen kamers en met de afdeling een huiskamer, maar daar komt geen bezoek, dus vandaar die bezoekruimte. Vet gezellig. Er is hier wel een soort van sportzaaltje, waar ook de PMT enzo is, maar geen serieus gefitness. Dat eten, tja, dat blijft een punt. Ik vind het ongeïnspireerde warmmaak prut, maar goed, je moet wat te wensen overhouden hè. En qua groep heb ik niet echt veel contact buiten de verplichte groepsdingen. De dagen verschillen verder nog wel in programma. Wel elke dag samen eten, mediteren en 's ochtends een gesprek met de groep als geheel. En dan nog de individuele programma's.

 

Nee Lars, ik heb niet zo'n maatje, maar ik plemp hier een stukje van mijn dingen maar neer. Toch wel prettig om wat reactie en weerwoord te krijgen. Heb natuurlijk wel mijn liefdes, maar niet verslaafden denken anders. Het is overigens beslist niet mijn bedoeling om iemand pijn te doen met mijn geschrijf en gedachten, zal er wat beter op letten.

 

Vannacht wel wat beter geslapen, vanaf een uur of drie tot zes in elk geval geen wekker meer gezien, dus dat is vooruitgang. Ze willen me hier eigenlijk van de koffie af hebben. Wat ze gewoon niet begrijpen, is dat ik helemaal niet wil slapen. Tja, dat is ook raar natuurlijk.

Vriendin komt straks, had ik op een of andere manier helemaal niet meegekregen. Maar ben er wel blij mee. Twee keer gedoucht en zonet nog maar een ander shirt aangedaan. Welnee, ik ben niet neurotisch. Zit nog wel steeds met de vraag of ik de tweeling hier op bezoek wil hebben of niet. Wil ze echt wel graag zien, maar vind het idee om ze hier te hebben gewoon echt niet prettig. Dilemma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me prima te begrijpen dat je niet wil slapen. Slaap is controle los laten....zullen ze vast wel vaker bij de hand hebben.

Tweeling van 10 toch? Denk dat ze het wel kunnen hebben en dat het ze wellicht ook kan helpen om te begrijpen dat je niet zomaar even voor je lol naar ??? bent vertrokken. ( ik zeg het heel plat, maar ik bedoel het genuanceerd hoor. ) zou het even goed met je vriendin overleggen. Wat denkt zij? Wat wil de tweeling zelf?

dappere man, maak er vandaag wat van. ( tis zo weer sinterklaas en moet beetje blijven oefenen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quinn, ik kan niet terugvinden waar en waardoor jij een rottig gevoel van het forum krijgt.

(Los daarvan, dank je wel voor je uitleg van het 'instituut'. Je was niet wazig in je beschrijving, integendeel, maar het is voor een huis-tuin-en-keukenvrouw moeilijk om een voorstelling te maken van zo'n kliniek.

Gauw terugkomen hoor, anders ga ik allemaal Tolle-citaten op je draad plempen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer wat bij te lezen op je draad. Veel gebeurd met je en in je hoofd. Herkenbare, maar vooral moeilijke en daarmee vervelende processen. Hoop dat je hier blijft komen. Ik lees je graag. Nogmaals veel herkenning en dan is gedeelde smart toch halve smart. Voor mij althans. Sterkte met alles en hopenlijk tot gauw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé, lief dat jullie aan me denken. Even kort een berichtje, voordat basta daadwerkelijk citaten van Tolle gaat strooien. Het gaat niet goed, sowieso vorige week al niet, al hielp het weekend dat wel wat naar de achtergrond. Gisteren dus de druppel. Zonet een kort gesprek met een begeleider hier, in de trant van het benoemen van hoe voel je je momenteel en mijn woorden van de dag zijn moedeloos, triest, op. Ik vecht er tegen, echt waar, maar als ik heel eerlijk ben, wil ik gewoon niet meer, er is niks meer over om nog wat uit te halen.

 

En ik voel me een idioot dat ik dit hier alsnog neer zet, maar het zij zo. Bezopen dat ik nu het gevoel heb dat ik er een disclaimer bij moet zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Lars, ik heb niet zo'n maatje, maar ik plemp hier een stukje van mijn dingen maar neer. Toch wel prettig om wat reactie en weerwoord te krijgen. Heb natuurlijk wel mijn liefdes, maar niet verslaafden denken anders. Het is overigens beslist niet mijn bedoeling om iemand pijn te doen met mijn geschrijf en gedachten, zal er wat beter op letten.

 

Edit: bovenstaande neem ik terug.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...