Quinn Geplaatst 13 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2017 Hmm ja, dat wat Kohtje zegt eigenlijk ja. Sterkte Lars. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2017 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 13 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2017 Zelfliefde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 13 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2017 Wat Hut zegt ... ... dat is al een flink pak werk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 13 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2017 Dat zijn hele wijze woorden Lars. Nog meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2017 Ik respecteer je privacy en wens je nogmaals sterkte, Lars. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 13 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2017 Again, sterkte. Niet te veel muurtjes bouwen hè. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 13 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2017 Sterkte Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 13 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2017 Bloemen voor onze man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 14 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2017 Jeetje, moeilijk drastisch besluit Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2017 Iemand bewust pijn doen is een absolute grens. Wat goed dat je dat niet meer toelaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2017 (bewerkt) Ik wou dat ik kon zeggen dat het allemaal heel simpel was, maar helaas. Dat vind ik ook niet. Sociaal drinken kunnen we niet (meer). En waarom willen we weg/ uit/ verdoven? Wil ik ook geregeld hoor, maar ja. Ik ben er toch met alle gedoe om me heen. Sterkte vandaag. Toch goede dag.... 15 maart 2017 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 15 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2017 Sociaal drinken kun je wel vergeten. Dat kun je het beste accepteren. Net zoals je bijvoorbeeld moet accepteren dat je geen marathon kunt lopen. Tenminste dat denk ik. Het leven ingewikkeld zonder drank? Ik vind juist het tegendeel. Ik vond het juist ingewikkeld mét drank, onoverzichtelijk, altijd weer dat drank moeten scoren. De helft van mijn denken werd in beslag genomen door de gedachte aan drank. Ik denk ook dat je het verleden inmiddels moet laten rusten. Daar valt niets meer aan te veranderen. Leven in het nu en in de toekomst. Op zoek zijn naar jezelf hoeft ook niet. Als je eenmaal een poos zonder drank bent kom je jezelf wel tegen. Waarschijnlijk is dat een sterkere Lars met meer zelfvertrouwen dan mét drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2017 Lars, lieve vent, het leven is ook ingewikkeld mét drank. En dat eventjes een beetje willen verdoven lijkt mij ook best wel fijn, zo af en toe. Maar de weg van verslaving is éénrichtingsverkeer. Als je eenmaal zover bent dat één glas er (als het ware) vanzelf twee, drie, vier, etc... worden dan is de weg naar (als het ware) vanzelf maar bij één of twee laten alleen mogelijk als je keer op keer een huzarenstukje levert. Waarmee ik bedoel dat je met grote wilskracht (als je die hebt) misschien het gewenste doel kunt bereiken, maar dat dat grote inspanning en of concentratie vereist. Voor mij geldt dat als ik voortdurend op m'n hoede moet zijn om de boel niet te laten escaleren, ik het beter kan laten. Mezelf kennende mondt dat voortdurend op m'n hoede moeten zijn uit in "ach... pffffff... wat kan het voor kwaad/wat kan het me schelen. Oef... ik heb nog een heel verhaal in m'n hoofd.. krijg het nu even niet getypt. Ik zit er zelf ook even beroerd bij. Van de week m'n laatste pijnstiller geslikt en de afkick is pittig. Ja, da's ook zo wat. Geen drank, maar die pillen doen een beetje hetzelfde.. beetje verdoven. Het verdoven van de lichamelijke pijn, waarvoor ik het slikte, was natuurlijk fijn, daar ging het ook om. Maar het roeseffect was er ook. Aan de ene kant best 'lekker', maar ik vind het ronduit griezelig geworden als ik de dingen allemaal zo vertekend ervaar... Na jaren nuchterheid is zo'n roes(je) voor mij een niet prettige ervaring. Zal blij zijn als ik me weer 'gewoon rottig' kan voelen. Zoals nu. Ik voel me rottig en ik ben er toch een soort van blij om. Nou, dit laatste is misschien heel kort samengevat dat verhaal wat ik in m'n hoofd had maar niet getypt krijg. Hou vol, Lars, dat niet drinken. Uiteindelijk zal de verhouding tussen jou en het leven eerlijk zijn. Drank maakt het mooier dan het is. En da's niet eerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 16 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2017 Wie ben ik? Dat schijnt een belangrijke vraag te zijn/blijven voor ieder van ons. Bij jezelf blijven.... ook zoiets he?! Er zijn veel nuances tussen mensen, dat zie je al bij het stemmen vandaag. Wordt jezelf trouw! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2017 Ha Lars, ik word blij van je. Ik waar gisteren bij mijn traject en daar ging het over zelfliefde. Bij jou ook hè? Dat toon je nu . Heel belangrijk. Leer ik ook. Weer een stap erbij. Soms weer even achteruit, pas op de plaats. Maar het geheel maakt een voorwaartse beweging. Wat ontzettend fijn voor je. Voor jou! En dat doe je zelf. Jij bent het die dit doet. Niemand anders. Heel knap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 16 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2017 Ervan leren en door... Respect man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2017 Tjee Lars. Grote, stevige Lars. Soms even niet, maar nu heel erg wel. Ik heb grote bewondering voor je. Je kracht is geweldig. zelfliefde Lars is onderweg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 16 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2017 Dit soort berichten van jou Lars, dan weet ik weer helemaal waar ik het voor doe, dat nuchter worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2017 Je klinkt zo totaal anders. Een rustig gevoel geeft het om je te lezen. Mooi Lars. Het forum speelt voor mij in mijn dagelijks leven gek genoeg ook een grote rol. Denk vaak aan uitspraken die ik hier heb gelezen en waar ik van heb geleerd. Of zaken die opeens op hun plek vallen. Denk ook vaak aan jou. Aan hoe het leven soms ontzettend doorzetten is, maar ook totaal nieuwe wendingen kan nemen. Aan hoe je jezelf kunt blijven ontdekken. Fijn dat je er bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2017 wat mooi, hoe we hier ook aan elkaars proces zelf kunnen groeien. en ook wat het proces van jannigje deze week, ook ons leert wat waard is om voor te knokken, wat waard is oom een nieuwe keuze voor het leven te maken Bewust, helder, en wat mij betreft in dankbaarheid ook. Lars, het lijkt alsof je afscheid hebt genomen van dat jongetje (verongelijkt, puberaal, onvolwassen) weet je nog? Lars de ijsbeer is een grote sterke beer geworden♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2017 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 16 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2017 Tranen van jouw ziel...ze krijgen eindelijk de vrijheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2017 Refusal mee (slikken) en gáán, zou ik zeggen. Is toch een prachtkans om de familiebanden te onderhouden en misschien verstevigen? Als je daar net zo bent als hier op het forum lijk je me best een attente vader/schoonvader/opa. O, en behalve refusal is een zwembroek misschien ook handig. O, en ook nog: of ze het uit medelijden doet kun je natuurlijk gewoon vragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 17 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2017 Gewoon doen, zou ik zeggen, en gewoon door je gedrag ervoor zorgen dat je iets positiefs toevoegt en ze niet tot last bent. Dat heb je immers zelf in de hand? Nee, natuurlijk niet drinken, dat zou in de huidige context wel het meest zotte zijn wat je kunt doen, dus laat dat alsjeblieft uit je hoofd. Ik zou me vooral niet teveel bezig houden met de vraag of ze het (ook) uit medelijden doen. Ook al zou dat meespelen, wat dan nog? Medelijden en liefde liggen heel dicht naast elkaar en overlappen elkaar zelfs, dus maak daar nou geen onnodig gepuzzel van. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden