Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Mooi genuanceerd en helder naar jezelf gekeken Lars. Er is de afgelopen paar maanden zoveel nieuws met je gebeurd, daar zou iedereen denk ik hyper van worden. Goed dat je nu herkend hebt dat je over je grenzen heen gaat. Denk dat R hierin meer zal begrijpen dan gemiddeld, gezien zijn werk. En elkaar steeds beter leren kennen, begint ook met aangeven wat je nodig hebt. Overigens is enorm je best doen in een nieuwe relatie helemaal niet raar. Wie weet hoe hard hij zijn best doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nieuwe relatie is vreselijk vermoeiend Lars. Leuk, maar vergt veel inspanning. Ik doe het je nu niet na. Je even terug moeten trekken is iets waar zowel mijn man als ik regelmatig behoefte aan hebben. En we zijn niet eens autistisch.

Als we met mijn schoonfamilie een week weg zijn ( op zich leuk hoor) trek ik me wel op mijn slaapkamer terug. Dat wordt geaccepteerd. En meer mensen doen dat even. Dat is natuurlijk iets anders, Maar ik denk dat langzamerhand in het proces van elkaar nog beter leren kennen dit eigenlijk vanzelfsprekend een plek kan krijgen.

Mooi stuk schreef je. ❤

Link naar opmerking
Deel via andere websites

autist ben je niet

je hebt autisme;

en je hebt veel meer

ook talenten,

juist talenten.

zoek samen met hulpverleners naar je talenten Lars,

als er meer evenwicht is, vallen de aan te leren dingen

dingen vaak meer mee.

Mensen met autisme hebben bijna allemaal een gave op

een of ander vlak. Waar ligt de jouwe?

Fijn te lezen dat je alle medewerking krijgt, zowel daar als bij R.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

AH, bah Lars, jij ook afbouwen en weer opnieuw opbouwen. Ik hoop dat het meevalt. Ik zit er weer middenin en vind het lastig. Labiel als wat, vreselijk vergeetachtig, emotioneel en no wat andere reacties.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook allemaal krijgt, maar een vrij labiele periode zit er wel in vrees ik.

Misschien valt het mee.

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gatsie Lars. Rotgevoel.

Ondankbaar ben je zeker niet. Zo lees ik je ook helemaal niet. Ik lees je als betrokken , oprecht en superlief. Daarnaast voel je je ellendig nu. Nu de dag begint. Dat kan. De kunst is om te bedenken dat het er allebei kan zijn. Geluk op bepaalde gebieden wil niet altijd zeggen dat je huppelend door de gangen loopt. Was het maar waar hè?

Ik ervaar soms precies hetzelfde. Wij moeten leren en dat doen we al, om die gevoelens niet weg te drukken dmv drank, maar ze te laten zijn. Denk ik. Wil niet zeggen dat we ons er maar helemaal aan moeten overgeven. Niet aan ten onder gaan. Maar soms is het zo. Er is veel gebeurd deze weken Lars. Groot geluk met R, spanning daaromheen, dochter weg, haar flink geknuffeld, boos op plek waar je bent, gesprek, acceptatie, werken aan jezelf man.

Heel veel gebeurd en je staat heel erg in contact met jezelf. Misschien is het verdriet dat er gewoon nog uit moet. Dat mag. Je doet het geweldig. ( als je niet drinkt)

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook tevreden dankbare mensen

(waaronder ik mezelf schaar de laatste jaren)

zijn dat niet altijd Lars.

De andere gevoelens, pijn, verdriet, boos enz

zijn bij mij er ook van tijd tot tijd.

Het verschil met jou is misschien dat ik het niet meer

koppel aan verdoven en drinken.

Misschien is jouw periode dat je niet drinkt   te kort,

misschien komt het doordat je niet in je oorspronkelijke omgeving bent,

geen afleiding meer aan werk.

nog niet voldoende andere bezigheden hebt,

door de therapie en dagbesteding, geen eigen keuzes aan alternatieve bezigheden?
Ik weet het niet, het zijn maar suggesties hier.

Wat ik wel weet is dat een verleidelijke gedachte (verdoven) nog steeds sterk is bij jou.

Geen idee welke dingen of omstandigheden die ontkrachten gaan.

Maar dat het gebeuren gaat, mits je volhoudt, is zeker.

In therapie kun je dit samen onderzoeken.

En ook alle negatieve zooi eruit leren gooien, zodat er ruimte komt

de goede dingen die er zeker nu ook zijn, ook echt als basis te leren voelen.

Er contact mee te maken, want ook dat heb je niet geleerd al die jaren dat je dronk.

Het zou ook wel gek zijn, dat al die jaren, hup, zo maar plaats maakten voor

een tevreden en dankbaar gevoel toch?
Niemand hier kreeg of krijgt dat cadeau.

Net als aan een relatie, moet je aan je eigen leven blijven werken.

Op het moment dat het vanzelfsprekend lijkt te worden, gaat er vaak iets mis

(zei de van nature luilak☺)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of ik een ontevreden ondankbaar iemand ben.

 

Ik denk dat je telkens weer in een oud gevoel duikelt. Jouw verstand zegt dat je mazzel hebt in bepaalde opzichten

en je gevoel loopt er nog in achter.

Die gevoelens steken automatisch de kop op... vervelend maar waar. Die gevoelens zijn nog steeds gebaseerd op wat je gewend was te voelen

en vervolgens DENK je daar weer van alles over. (vaak niet helpend)

 

Mijn ervaring is dat alles te maken heeft met de innerlijke kijk op jezelf.

Pas als je jezelf volkomen accepteert... lief vindt etc. pas dan komt er meer ruimte...

En elke dag kun je leren daarmee om te gaan: werkelijk trots zijn en worden op wat je (ondanks de shit) hebt bereikt,

dat je leeft! en iets voor anderen kunt betekenen. Intens leren blij te worden om wie je bent!

(en wij houden al van je, dat is alvast mooi meegenomen!)

 

Probeer OM te denken wanneer je de neiging hebt om negatief te worden over jezelf.....

(klinkt makkelijk he.... ;) )

 

Fijne zondag nog Lars! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...