Spring naar bijdragen

Even voorstellen: ik ben nieuw en heet Jannigje


Jannigje

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Yana:

Nou, je mag het natuurlijk vervelend vinden maar je kunt mensen moeilijk verwijten dat ze hun best doen en het goed bedoelen.

Is dat dan ook niet jouw verantwoordelijkheid om hulp die jou niet bevalt te weigeren en uit te leggen wat je wél nodig hebt?

Wat voor 'verkeerde dingen' moet ik dan eigenlijk aan denken?

Ik reageerde uit frustratie, natuurlijk is het fijn als mensen het goed bedoelen. 
Misschien gaat het wel meer om de adviezen die als helpend bedoeld zijn.

Ik heb een paar over geen kinderen hebben:
* Hou jij de baby maar even vast, dan heb jij ook wat (letterlijk zo gezegd)
* Jij zou vast een goede moeder zijn geweest, je moet “gewoon” een kind adopteren ! (Ik was al boven de 60)
* je moet gewoon een man zoeken die (klein)kinderen heeft, dan heb je toch wat.

Ik heb wel regelmatig aangegeven waar ik behoefte aan had, nl mogen vertellen hoe ik mij voel. Dat dat er mag zijn en dat dat genoeg is. 
Dat ik geen hulp verwacht in de zin van oplossingen, dat dat ook niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yana:

en nu ben ik bang dat ik Jannigje 'niet zie terwijl zij zich wel heeft laten zien'.

Daar hoef je in het geheel niet bang voor te zijn! Echt niet.
Ik voel me juist heel erg gezien door jou/jullie. 

Een vriendin zei ooit tegen mij: ik snap er niks van, maar ik geloof je. (Ik had haar verteld over de boulimia)
Zij had mij niet blijer kunnen maken. 
Ik denk dat jullie me geloven en dat doet me goed, echt.

bewerkt door Jannigje
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

2 uur geleden zei Yana:

Ik merk dat ik wat faalangstig word als jullie vertellen over hoe vriendinnen het verkeerd kunnen doen. Nou ben ik niet een vriendin van jullie maar ik voel me wel een beetje vriendinnerig en ik hoef niet te helpen maar ik wil ook niet compleet de verkeerde dingen zeggen.

Het gaat niet zozeer om de verkeerde dingen zeggen. Jij probeert te begrijpen, zoekt je woorden en vraagt of het klopt.
Het si al lastig om mijn eigen gevoelens te begrijpen en dan nog te verwoorden. Dus als je het zelf niet voelt kan het helemaal lastig zijn. Maar samen onderzoeken, aftasten , elkaar proberen te begrijpen is waar het om gaat denk ik. Dan zeg je niet snel iets verkeerd.



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Cleo66:

Dit voorbeeld heb ik pas meegemaakt in een andere setting,  maar omdat ze "het goed bedoelde"  voelde ik me eenzamer dan ooit.  Ik kon niet uitgelegd krijgen waarom ze mij zo vreselijk kwetste,  tranen met tuiten huilde ik .

Ja Cleo, dat gevoel ban eenzaamheid, vreselijk. Zeker als je het probeert uit te leggen en het komt dan nog niet over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bezoek aan mijn vriendin heeft geholpen. Ik heb even vreselijk gehuild en een keer heel hard gevloekt  :blush: Dat doe ik nooit, tenminste niet waar anderen bij zijn.

We dronken thee, de honden wilden geknuffeld worden, en zij luisterde naar mij en begreep het. Daarmee was de stoom van de ketel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heb ik het eerder verteld, dat weet ik niet meer.

Tijdens een therapiegroep was er een vrouw die heel boos op mij werd. Boos vanuit frustratie bleek later.(Ik was toen behoorlijk depressief, zat erg in de put. 

Zij boos! : ik probeer jou uit de blubber te trekken maar dat lukt me niet !!! Dat was blijkbaar mijn schuld. Zij deed zo haar best, maar ik kwam niet uit die put, ze kon mij er niet uit trekken.

Ik: maar dat kan ook helemaal niet. Het is niet dat ik er niet uit wíl, het lukt me niet!
Waar ik behoefte aan heb is dat jij op de rand van de put komt zitten en even bij mij blijft. Even met me praat.
Dat is al veel, dat is genoeg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde iets op de dagdraad zetten, maar daar voelt het niet oké. Gisteren was het zo fijn dat we elkaar konden steunen.

image.jpeg.127561fdba16cfa9b525bd2fd25aab57.jpeg

Dit beeld had ik o.A. In gedachten.

Vanavond is kooravond, ik ben er niet bij. Volgende week is het concert, daar ben ik ook niet bij.
De enige persoon met wie ik bevriend was op het koor wil mijn vriendin niet meer zijn. 
Ik voel me nu zo ver van hen verwijderd, alleen. Dit gaat voorbij dat weet ik wel, maar het voelt akelig.

Dus nu heb ik maar mooie muziek opgezet.

 Darius de Perzische koning is gesneuveld.
Gevallen van zijn hoge positie: with not A friend to close his  eyes. 
( dit zingen wij ook, een prachtige altpartij voor mij).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Reacher:

Zwiep! Ik kom even langs om een knuffel te geven. Ik had het vandaag niet. En dan de neiging om me terug te trekken. Je kent het. 
:heart:

Dank je lieve @Reacher, jouw knuffel is héél welkom, ik lees je op een moment dat ik er helemaal doorheen zit, bang dat de operatie toch deels mislukt is.
Bang dat het niet goedkomt. Weer een grote steen in mijn buik. Elke relativering lukt voor 30 sec en dan slaat de twijfel weer toe.
 Zoiets dus.

En ja dat terugtrekken ken ik dan ook. Terwijl ik soms ergens juist het tegenovergestelde wil. Fijn dat je even hier was. :heart:
Kan ik iets doen?


image.thumb.jpeg.d64d3683e22e4c64c829ed125d68a10d.jpeg
Ik weet niet precies wie de tekst uitspreekt,  maar ik zeg het nu tegen jou.

Thanks for noticing me :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...