Spring naar bijdragen

dinsdag 17 maart


luna1961

Aanbevolen berichten

Fijn je weer terug te zien Walrus. 

Blondie beterschap, ellendig toch die migraine... 

En natuurlijk ook een goedemorgen voor Bol, Dar, Kruidje en Gerrit... 

 

Ik ga hier eens echt in beweging komen. 

Late dienst, dus lekker op mijn gemak in de ochtend dan, maar 

er moet natuurlijk wel iéts nog gedaan worden. 

Douche inmiddels achter de rug en ook die is weer schoon. 

Nu afsluiten hier en echt aan de slag. 

 

Luitjes, 

Maak er een mooie dag van, het weer doet in ieder geval zijn best. 

 

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers,

hier nog wat slaperig na

een moeizame nachtdienst.

De meeste mensen zijn 's nachts

niet op hun best als ze om hulp bellen.

En dan zeg ik het nog heel tactisch ;)

En ik ben nu niet op mn best.

Gelukkig mag ik straks met vriendin naar de

nieuwe cinema waar Hella de Jonges documantaire

draait en zij heeft een vragenuurtje na afloop.Man Freek

zingt dan een liedje voor ons.

Hij schijnt zich echt helemaal ten dienste van zijn vrouw

op de achtergrond te kunnen blijven zegt men.

Dat zou mooi zijn, want ik denk dat zij een heel bijzonder iemand is.

 

 

Wally, lees ik daar een hele cryptische biecht dat je een terugval(letje) had?

sterkte dan met weer opkrabbelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je de drank dan maar laat staan finniks

want St Patrick's is ook een veel gebruikt

excuus om helemaal los te gaan.

Houd jij het maar bij een verkleedpartijtje dan.

ik hou het alleen bij een verkleedfeestje.

Ga ook niet uit of zo. Naar mijn werk en dan weer naar huis

wat een spannende leven -.-

bewerkt door finniks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Finniks:  wat verwacht jíj van een maatje?

In mijn optiek is het iemand die je laagdrempelig kunt bereiken om even te bellen hoe het weer daar is en als het even erbij kan te laten weten hoe het met jou zelf is. Gewoon je hart even te luchten. Soms kun je vragen hoe een maatje een soortgelijk probleem aangepakt heeft. Dat kan met gebruik te maken hebben, maar ik heb wel eens gevraagd of ik vergeelde witte onderhemden weer strálend wit kan krijgen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilde daarstraks de garage uitrijden, ziet het me ook helemaal groen voor de ogen.

Een op z'n kant liggende ca. 5 meter lange fles Gr*lsch blokkeerde de uitgang.

Vrachtwagen was lossen bij theater/restaurant aan de overkant en had voor onze garage

een parkeerplekje gevonden. Heb maar een kwartiertje gewacht en van de wachttijd gebruik

gemaakt om mijn ouwe moedertje even met een telefoongesprekje te verrassen.

 

Ben trouwens meer onder de indruk van het formaat van de stickers die ze tegenwoordig weten te fabriceren

dan van hetgeen de sticker me laat zien. Want stickertjes zijn het allemaal. Jammer. Ben ooit opgeleid tot

o.a. reclameschilder. Ben daar nooit echt fantastisch goed in geworden omdat de "stickertjes" dit 

in mijn ogen mooie beroep om zeep hebben geholpen.

 

Goh, wa's dat nou??? zit ik hier te klagen??? Kohtje, ga wat dóen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen frummers,

Ik merk dat ik sinds ik niet meer gedronken heb echt sloten koffie weg drink. Begin te twijfelen of dat niet een soort vervanging is. Cafeïne is natuurlijk ook verslavend.. Herkent iemand dit? En hoe gaan jullie hiermee om?

Dan nog een vraag. Hoe werkt dat nou precies met het dagpact?

@walrus, die vogels kunnen er waarschijnlijk beter mee omgaan dan ons. Zij hebben een ontzettende hekel aan katers...

@iedereen, geniet van deze heerlijke zonnige dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kohtje...ga eens wat dóen... :)

Ik ben hier ook weer illegaal...poeh wat is het moeilijk om te beginnen..hoofd vol...nu nog op papier.

 

Och Bas...volgens mij is dat niet zo erg....altijd beter dan alcohol...en wellicht kun je straks koffie gaan vervangen voor een lekker kruidentheetje  ;)

Ik drink 's ochtends een paar flinke mokken koffie. Als ik dat niet doe, merk ik dat, dus in die zin is het wel verslavend. Maar dat voelt voor mij toch wel anders.

 

Dagpact kun je je naam elke ochtend bijzetten, kopiëren/plakken.  Extra steun voor je om die dag de eerste niet te nemen....

Veel mensen melden zich dan 's avonds ook weer af. Zo is er ook een weekpact en een weekendpact...en zelfs een jaarpact!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegenwoordig kan ik een zuivere losse thee en een echt potje (lees: moka)

koffie zetten enorm waarderen. Ik neem er ook de tijd voor, als een soort

nieuwe ritueel welke het oude en slechte heeft vervangen.

Dus 's morgens zet ik een mokapotje espressokoffie, waar ik drie koffie

verkeerd mee kan maken. Soms heb ik een tweede 'ronde' vanaf 11.00 uur.

Maar ná 15.32 uur in de middag neem ik geen koffie meer i.v.m. lekker

willen slapen. En nu mogen de slimmeriken onder ons uitvogelen wat ik

precies met die 15.32 bedoel ;)

bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, even heel erg druk geweest maar nu weer even wat tijd, ook om weer aan het dagpact te denken.

Heb het er trouwens goed afgebracht zonder. Maar vind het toch prettig dat ik weer tijd heb om het forum te lezen en hoe het iedereen hier vergaat.

 

Zou vandaag wel naar buiten willen en moet ook wat boodschappen doe zo maar ben echt bekaf dus denk dat ik eerst maar even ga slapen ...

 

 

Dagpact:

Albert

Blondie

Jowan

Agnieta

Wijfie

Jette

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bas, ik dronk niet veel koffie (maximaal vijf bakjes op een dag) en heb ook gemerkt, dat ik wat meer ben gaan drinken.

Ik hou het een beetje in de gaten en drink regelmatig gewoon water. En inderdaad, 's avonds na het eten de laatste in verband met het slapen.

Dus na 19:37 niet meer ;)  (15:32, geen flauw idee)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat met Clown alles goed ging gisteren

Blondie: ik hoop dat je migraine niet al te lang duurt. Maar elk uur lijkt mij er al een te veel. 

Agnieta: ben je verder nog iets wijzer geworden dan wat je al wist? Heb je gezegd dat het je niet zint?

Wat een lastige situatie Wijfie. Je kunt er verder ook niets mee natuurlijk, maar je staat wel raar te kijken.

Ik drink behoorlijk veel koffie, maar ga na een paar koppen voor de rest van de dag over op decaf anders raak ik hyper.

Vanmorgen kennis gemaakt met een medehobbyiste. Die benaderde mij een tijdje geleden via mijn blog omdat we eenzelfde cursus hadden gevolgd voor het quilten. Het was erg gezellig. Doen we nog over. Maar ik ben wel erg overprikkeld nu dus ik ga even de zon in met m'n haakwerkje. Kreeg op de terugweg wel even trek, maar die verdween ook weer vrij snel. Wat dat betreft gaat het wel goed op het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik drink alleen s'ochtends één bakkie koffie en verder een halve liter Kefir, aangemaakt met suikervrije limo, en dan ga ik over op bubbeltjeswater met aanmaaklimo. Ooit wil ik wel eens cola light pakken maar das maar weinig. Ja en bij de d.a. drink ik cola, geen koffie.

Zo ik heb weer eens z'n best gepoetst, man man wat een hoop haren altijd. Ben iedere dag toch wel een paar uur bezig om het dierenspul wat ze achter laten, op te ruimen en schoon te maken.

Dus wil ik geen diertjes meer als deze er niet meer zijn. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx voor de reacties op mijn vragen. Denk ook niet dat koffie heel verkeerd is hoor maar wil wel voorkomen dat bepaalde gedragingen en trekjes die bij mijn alcoholprobleem horen overslaan naar iets anders. Ik blijf het lekker drinken maar ook met mate. Dan maar eens wat verschillende soorten kruidenthee testen ;-)

En het dagpact zal ik van de week ook eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...