Spring naar bijdragen

dinsdag 17 maart


luna1961

Aanbevolen berichten

Finniks, ik denk inderdaad dat je een van de jongsten bent deze dagen.

 

Ik ga aan het einde van de middag naar een etentje ... met tientallen andere mensen met verslavingsproblematiek. Een aantal ken ik er, maar waarschijnlijk de meesten niet. Ik ben benieuwd; het lijkt me erg leuk.

 

Kohtje, hoe is het met je vrouw? Een aantal dagen geleden maakte je je wat zorgen, toch?

 

Ik heb zojuist een stukje hardgelopen in het bos en ga nu even douchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoorde gisteren iemand in de meeting zeggen dat ie het de afgelopen week erg moeilijk had gehad om niet te drinken.

En dat ie dat raar vond omdat het de afgelopen tien jaar al zo goed was gegaan.

 

Terwijl hij twee weken geleden een witte sleutelhanger in ontvangst nam na een stevige terugval.

En terwijl we zeven jaar geleden zo'n beetje tegelijkertijd in een behandeling en "in het programma stapten"..

En terwijl hij me elke keer vraagt (nu al zes jaar lang) hoe ik dat toch doe omdat ie zelf elke drie weken terugvalt.

 

Ik heb er gisteren niets van gezegd, maar moest wel denken aan "eerlijk naar jezelf" waar ik het gisteren hier nog over had.

 

En voelde me toch wel een beetje een bevoorrecht mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit, het gaat nog niet helemaal goed met m'n vrouw. Ze heeft nu medicatie die nog moet "aanslaan".. Niet levensbedreigend (schildklier)

allemaal maar wel aanpassingen in het gewone leventje. En moesten we al veel rekenen en wegen met eten en koken (diabetes type I),

nu wordt dat allemaal nog een graadje strenger. Koken en eten is hier in huis meer een "noodzakelijk kwaad" dan feest.

Maar er valt, al met al, goed mee te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je "s middags vanaf 2 minuten over half 4 geen koffie meer drinkt voor de rest van de dag, Joris.

 

Dat snap ik ervan maar ik ben verder niet zo slim. B)

 

(ik zit me blind te staren op je onderschrift trouwens

snap ik ook niet. Reken je dat uit of zo?)

Ja, dat houd ik bij in een excelsheet, tevens is dat ook

mijn alcohol'dagboek', maar schrijf daar alleen in als

het echt nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben alles weer aan het bijhouden in 'n agenda, wat alcoholverbruik betreft, ik wil overzicht en kijken of er een bepaald patroon in zit.

 

 

Hee Wijfie. Dat doe ik ook. Ik houd elke dag dat ik niet drink bij in m'n agenda. Bovenin in een hoekje zet ik dag nr. .....

Ik heb nog eens teruggekeken, zit nu op dag 2286. Consequent bijgehouden. Maar ik zie er eigenlijk geen patroon in.

Wel helpt het me min of meer om me te laten zien dat het goed te doen is om langer dan 1 dag, 1 week, 1 maand... niet te drinken.

Het is gewoon leuk om 's avonds weer een dag bij te kunnen schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, schildklier is, voor zover ik weet, inderdaad lastig. Het beïnvloedt je energieniveau ook wel, meen ik.

 

Ietje, ik begrijp dat je er toch wat beduusd van bent, ondanks dat je het wel verwachtte. Ik hoop dat het handvatten biedt voor verbetering en mogelijk ingang tot hulp en ondersteuning, als dat nodig of nuttig is. Sterkte Iet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net als Fruit doe ik hooguit 2 dagen met een pak van 36 pads.

Bas, je bent bang om de ene verslaving te vervangen door een andere. Dat is een edel streven. Toch denk ik dat je best een scheiding aan mag brengen tussen verslaving (na de eerste kun je bijna niet meer stoppen, je bent slaaf van je middel) en de vervanging die toch wel een overdreven formaat aanneemt (bv, snoep of koffie). Heel stoer om alles tegelijk aan te pakken, ik doe dat niet na.

 

Ik ben alcoholist. Ik doe wat nodig is om niet te drinken. Als ik aan tabletten zou moeten om niet te drinken, dan zou ik dat doen. Als ik aan de koffie zou mogen (goddank ik mág) dan doe ik dát. Ongelimiteerd en onmatig. Als ik kilo's aan zou komen door het snoepen, boeie!! Liever keuzes maken en clean blijven dan de aandacht versnipperen en meerdere dingen half doen.

 

Ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn. Voor mijzelf geldt: Herstel staat bovenaan mijn prioriteitenlijstje, en herstel begint met clean blijven. 

(dit schrijf ik met 4 dropjes tegelijk in mijn mond...........lekker hoor, clean zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

mooie draad

Welkom Artax? (weet niet meer of ik dat wel of niet gedaan heb, maar er staat nieuw hier :) )

Bas je bent goed bezig met je reacties hier :rose:

Ik eet 2 loempia`s met groenten ernaast ;) ben ik gezond bezig of niet?

Later nog jajaja Griekse yoghurt.

Ben de hele dag buiten aan het werk geweest, dus mijn gezicht begint nu al te kleuren.

Maar heb een verrassing voor jullie.

24 maart vertrek ik weer naar Frankrijk, even rust van deze lastige ;)

Wens jullie een fijne avond

en af en toe piep ik nog effe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de Lef van deze maand staat een aardig artikel over verslaafden en hun liefde voor koffie. Daar heb je niet zo veel aan als je het artikel niet kunt delen hè, Yo? Nee, klopt.

 

- Ongeveer 6 kopjes per dag - 's ochtends stevige zwarte uit de percolator, op kantoor nespresso's

- Nu avocadosalade met quesadillas (met vega-ham)

- Bruine overtheknees met een werkje

 

Oh ja, ik voel me weer wat beter. Geen idee waarom, maar altijd prettig.

 

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...