Spring naar bijdragen

KiloKiller


Jan1000

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei lady jane:

is t een gevecht Donder?
iets eraan eten tijdens behandelingen
lijkt me een moeilijk gevecht. dubbel dus.

Ja het is een gevecht @lady jane:D

Gelukkig kan ik er zelf nog om lachen, want behalve wat uiterlijke ongemakken en wat verkrampte spieren heb ik lichamelijk verder nergens last van.

Het lijkt wel een gevecht tussen kanker en diabetes, gewicht en bloedsuikerwaarde, ziekenhuis en huisartsenpraktijk.

https://www.diabetesfonds.nl/over-diabetes/heb-ik-diabetes/wat-zijn-normale-bloedsuikerwaarden

Een tijdlijn.

14-07 Bij een voorgenomen PET CT scan wordt bloedsuikerwaarde (bsw)van 18.0 gemeten, scan gaat niet door, bsw moet onder de 10 zijn.

15-07 Huisarts (ha) 2 metformine per dag, ontbijt en avondeten.

18-07 Praktijk assistent (pa) meet bsw 25,7 paniek! Ha erbij, moet insuline spuiten maar kan niet want "alcoholist". Zelf bsw 22,1 gemeten in andere hand. 4 x daags bsw meten.

21-07 Bsw 13,9 pa 3 metformine per dag, ontbijt, lunch en avondeten.

28-07 Bsw 12,2 pa 4 metformine per dag, ontbijt, lunch, avondeten en voor het slapen gaan.

04-08 PET CT scan, bsw 10,8 in ziekenhuis 9,0 thuis.

05-08 MRI scan.

08-08 Gesprek met oncoloog, diabetes is niet mijn grootste probleem, 4 maal daags is onzin gewoon 2 x 2.

16-08 Zelf besloten terug te gaan naar 3 metformine per dag ivm diarree en gewichtsverlies. Doorgegeven aan Hap, plv ha is akkoord ook met teruggang naar 2 indien geen verbetering.

23-08 Eerste behandeling Immunotherapie, geen bloed afgenomen geen bsw.

03-09 Zelf terug naar 2 metformine per dag, ontbijt en avondeten.

20-09 Tweede behandeling Immunotherapie, nu wel bloed afgenomen, bsw 24,0. Nu paniek bij mij want naast bsw ook bloeddruk in het rood. Oncoloog: "Alle bloedwaarden zijn goed behalve bsw, dus straks een injectie snelle insuline, en gewoon door met de behandeling. Wel even morgen afspraak maken met ha, want er moet een pilletje bij".

21-09 Afspraak met plv ha morgen om 09.20 uur, bsw 24,0 doorgegeven en dat ik een aanvullend medicijn nodig heb. Hap belt terug, plv ha heeft meer tijd nodig, afspraak verzet naar 13.30 uur.

22-09 Hap belt (paniek?) ik moet direct komen want ik moet nuchter geprikt worden!!! Dat kan al niet meer, dan maar om 10.30 uur (na de koffiepauze) en niets meer eten! Kom ik daar vraagt ze aan mij waarom ik nog maar 2 metformine per dag gebruik? Dus ik zeg dat ik dat met haar besproken heb! Blijkt ze helemaal niet de plv ha te zijn maar de assistente. Bsw 17,9 en bloeddruk ok. Einde middag belt plv ha, 2 metformine en 1 gliclazide per dag. Ha belt maandag als zij anders besluit!!!!!

26-09 Bsw 17,8

27-09 Pa belt voor afspraak, bsw doorgegeven en afgesproken nieuwe bsw maandag telefonisch door te geven.

03-10 Bsw 18,3 doorgegeven, na overleg met pa 2 metformine en 2 gliclazide per dag. Gevraagd of ik haar kon mailen, dat kon, maar liever op het algemene emailadres want als ze ziek is dan ziet niemand het!!!

10-10 Bsw 16,9 doorgegeven, na overleg met pa 2 metformine en 3 gliclazide per dag. Niet gelijk naar het maximale van 4, want pas op voor een hypo!!!

17-10 Derde behandeling Immunotherapie, bsw 18,4. Alle bloedwaarden zijn goed behalve bsw, geen insuline, en door met de behandeling. Niks doorgegeven aan pa, ook geen reactie, maandag is ze weer de eerste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

Pffft, wat een gedoe.

Ja nogal, en eigenlijk ben ik er na drie maanden geen alcohol en suiker en alle geslikte pillen er geen moer mee opgeschoten. Zelfs nu met vijf pillen per dag sta ik hoger dan de begin bsw.

Nog bedankt voor de vraag, ik weet weer precies hoe en wat. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soto ajam (Indonesische kippensoep) – Kitchenista

Goedemorgen, 
Hieronder vind je de resultaten van de afgelopen week. 
@Fonny is verdiend de Topper van deze week. 
Overigens zit je inmiddels ruim onder jouw streefgewicht, wil je dat aanpassen of 
is het prima zo Fonny? 
Toos van harte welkom hier :) 
Luitjes, we hebben weer een hele week voor ons liggen waarin we wat kunnen doen 
aan die onsjes, pondjes en kilo's teveel of te weinig, succes. 

image.png.3b625270504261672338f72a0ad8ea50.png

cheerleader       Topper van de week  Disco 

   :wub:           Gewichtsafname vanaf 1 kilo
image.png.16554b4a3665ac53e537fffbbe2699f4.png          Aanmoedigingshartje
   Er gaat een belletje rinkelen   Alarmbel (bij stijging van gewicht 3 weken op rij) 
  Gewichtsafname. 
  Nog geen gegevens doorgegeven
  Even niet hier... 
  Gelijk gebleven 
  Gewichtstoename
  Gewichtstoename vanaf 1 kilo

Kilokiller regeltjes
* Je kunt alleen Topper van de week worden als je (daadwerkelijk) de voorgaande week je gewicht had doorgegeven.
* Als je te laat bent en het weekoverzicht is al geplaatst kun je je gewicht uiteraard nog doorgeven, het wordt de volgende week verwerkt, je doet dan alleen niet meer mee voor de Topper van de week.

* Meld het even als je tijdelijk niet mee kunt doen, dan blijf je in de lijst staan.
* Als je 4 keer zónder bericht geen gewicht doorgeeft word je uit de lijst verwijderd en gaat een wachttijd van 4 weken in... 
* Graag je gewicht uiterlijk zaterdag doorgeven, dan kan ik op zondagmorgen gelijk aan de slag....

16 oktober bewerkt door Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-10-2022 om 10:59 zei Toos:

Ojee.... Je hebt me er al bij gezet @YvonneIk wist niet zeker of dat al zou gebeuren. Dank je wel. Nu ben ik geloof ik te laat. Vanmorgen 78. Volgende week ben ik op tijd, hoor. :)

Even een tipje @Toos: geef op zaterdag jouw gewicht door, als ik vroeg ben op zondagochtend en jij wat later jouw gewicht hier neerzet dan vis je alsnog achter het net....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...