Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

nou Spudtie ik ben dus wel door een Mastino gebeten, en niet zou flauw ook. 19 hechtingen in m'n arm en een fikse bloeding. Dat dier was van de buren en ik kwam daar altijd, ook toen ie pup was. Hij sprong zelfs over het hek en kwam hier op bezoek.

Ineens was het foute boel. Naderhand hoorde ik dat hij gefokt was uit twee vechthonden.

Het is vaak toch de schuld van de fokkers, hoe een hond wordt. Je kan van een york nog wel een pitbull maken, als je hem maar fel genoeg maakt.

Dieren zullen bijna nooit zelf zomaar aanvallen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buuf, ik heb 10 jaar lang een Akita gehad.

De meest fantastische hond die ik ooit gehad heb.

Ik deed toen vertalingen voor een mevrouw die alleen echte japanse akita 's wou.

Kino (mijn hond) was een amerikaanse mix en die "wilde" ze niet omdat ze er niet mee kon fokken.

Dus als "betaling" voor mijn werk heb ik die hond dan mee genomen.

Anderhalf was ie toen.

Tijdens die tien jaar heb ik twee kids gekregen, is er een lapjespoes bij gekomen (die idd ook ALLES klaar kreeg van Kino)

Kino was wel heel erg mijn hond, hij wilde niks van iemand anders. Mijn kinderen waren van mij en dus ook van hem. Nog nooit een hond gezien die zo geduldig en lief was tegen babies, kleuters en peuters.

Alles deed die hond voor mij!

Toen ie 11 was kreeg ie heel erg veel last van zijn heupen.

En jammer genoeg heb ik hem niet zo lang nadien moeten laten inslapen.

Ik had niet een akita gekozen , een akita had mij gekozen.

Nu heb ik dus onze mush die je gezien hebt. Heeft niks met akita te maken (alhoewel???). Die is er ook gekomen omdat zij mij gekozen had.

Maar als ik terug zelf een hond kies, dan direct terug een akita!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Even een vraagje voor mijn lieve hondje.

Ze is al een paar dagen echt niet lekker,

Lusteloos,speelt niet,

Wil haar mand niet uit,eet niet en van,vanmorgen zelfs in huis geplast wat ze anders echt nooit doet.

Verder niet spugen of zo maar echt lusteloos,

Kwispelen doet ze ook niet meer.

Wat zal ik doen?

Toch maar dierenarts ?

Alvast bedankt xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Even heel korte update....morgen meer uitleg.

Gaat niet goed,maar dan ook echt niet;(

Lief Spud dat je zo meedenkt over het financiële gedeelte maar dat komt wel goed hier al

Moet ik zeggen dat de rekeningen echt niet fijn zijn!

Morgen weet ik meer vandaar dat ik nu geen verdere uitspraken ga doen.

Lief dat jullie aan ons denken!

Morgen schrijf ik wat meer

Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn lieve zoon van elf heeft (lees had) twee ratten. Eergister maakte Sarah rare geluidjes maar was nog redelijk actief. Gister werd dat erger en kreeg ze een bult aan haar snuit. naarmate de bult groeide kreeg ze het benauwd. Ik heb er op aangedrongen om een afspraak te maken met de dierenarts en ook verteld dat ik dacht aan een tumor en mij afvroeg of het operabel was. Ik ben natuurlijk geen dokter maar heb hem wel gezegd dat hij er rekening moet houden dat ze wrsl een spuitje zal krijgen.

Het laatste uur thuis kreeg Sarah het met de minuut benauwder en om half 4 konden we eindelijk naar de arts. mijn zoon huilde het uur rond en Sarah begon uit haar bekje te bloeden. Ze zakte steeds weg en veerde dan weer op om naar lucht te happen. erg rot om te zien en dan is een uur wachten lang!

eindelijk konden we naar binnen, vijf minuten later was al duidelijk dat de tumor in haar snuit niet operabel was, dat ze zwoegde om lucht te krijgen en dat ze ook een mini-narcose niet zou overleven omdat ze hoogbejaard was. ( over 7 dagen zou ze drie worden, stokoud).

Mijn moedige zoon heeft besloten om haar een spuitje te laten geven en huilde tranen met tuiten. Op zijn handen is ze in slaap gevallen en dat was goed zo. Hij heeft haar op de zachte handdoek gelegd en we zijn, samen huilend, weggegaan. Op het laatste spuitje hebben we niet gewacht.

Ik ben trots op mijn zoon, hij zal nu verder zorgen voor het zusje van Sarah, die 7 december hopenlijk wel 3 wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Irunalone wat een verdrietig verhaal en wat moet zo'n jong ventje al zulke grote beslissingen nemen. Ik vind het ontzettend knap dat hij voor zijn dier gekozen heeft en niet voor zichzelf. Een wijs maar ook heel gevoelig ventje wees daar maar trots op.

Sterkte meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd Iruna,

heavy voor zo n klein ventje.

Gaat hij nog een ander ratje bij nemen?

Heeft ie ze helemaal van in t begin zelf ook verzorgd? aren ze echt helemaal tam?

aarom al deze vragen, wel omdat mijn oudste zeg maar zijn hond heeft en de jongste van 72 wil nu ook een eigen huisdiertje.

Ik had al aan een fretje gedacht maar blijkbaar is dat toch nog moeilijk voor zo n kleine.

Ik heb vroeger zelf ook een ratje gehad en dat was ontzettend lief. Ook niet al te arbeids intensief zeg maar, voor t geval mama het toch moet doen.

Een cavia vind ik maar niks en een hamster dat slaapt de hele dag...

een vis.... ff nee blub....

Dus...

Bollie? Spud, Ideetjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ik wist zelfs niet dat er zoveel rassen waren....

maar idd , die ik toen had, een jaar of vijventwiintig geleden, een donker bruine, ging ook overal mee naartoe. het liefst zat ze in mijn mouw.

dus tja zo zie ik dat dan voor me he.

en kwa zindelijk ging dat ook prima.

Maar die kleine is dus nog maar 72 ;) he. De andere ondertussen al 122.

jaja we worden oud....

of is er weeer iets mis met mijn keyboard???

Maaar kom maar af he..

anders miss es op een zondag, kunnen we samen es naar de beestemarkt gaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie lieve berichtjes en bezorgdheid.

We hebben er een pittige tijd opzitten maar nu aan de betere hand.

Ze was echt heel erg ziek toen we haar brachten,ze moest meteen aan het infuus,was uitgedroogd en had bijna 42 graden koorts.

We hadden niet langer moeten wachten werd ons verteld!

Ondertussen liep ze ook al niet meer.

Na veel onderzoeken,echo,s,bloedonderzoeken,urinetesten bleek ze zeeeer hoge gevaarlijke ontstekingswaardes te hebben.

Ze dachte aan baarmoederontsteking maar na een echo bleek dat niet het geval te zijn.

Maar ja......wat wel?

Na alle onderzoeken bleven er drie mogelijkheden over:

Een zware ontsteking waardoor haar lichaam het eigenlijk niet meer op kon vangen,

Een tumor,

Of autoimmuumziekte.

Slecht nieuws dus,

Elke dag heen en weer geweest en elke dag werd ze zieker.

Bleven medicijnen geven en ze moest zelfs sondevoeding hebben.

Na iets meer dan een week kwam er eindelijk verbetering in haar toestand en knapt ze langzaam op.

Waarschijnlijk is het toch een ontsteking geweest waar ze zelf niet tegen kon vechten,

Haar lichaam gaf het eigenlijk gewoon op ook door de koorts.

Nu gaat ze gelukkig weer een stuk beter,

Ze kijkt fris uit haar ogen,speelt weer met de kinderen en eet weer zelf.

Jeetje wat waren we bang haar kwijt te raken.

Zo,n jonge hond(2) en zo onverwachts toch zo ziek.

Wat besef je dan ineens hoeveel je van zo,n beest houdt zeg!

Nogmaals dank jullie wel allemaal !

Spud wat een mooi gebaar me te willen helpen financieel!

Mijn bankrekening doet pijn ;). Maarrrrrrr...elke cent waard geweest!

Liefs Yajala

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Ya wat een goed bericht dat ze er toch bovenop is gekomen meid. Want wat een zorgen en leven in onzekerheid als ze daar zo ziek ligt en je eigenlijk niets anders kan doen dan wachten tot je een beetje verbetering ziet.

Ik hoop echt dat ze nu kan blijven genieten van haar leven met jullie en jullie met haar.

dikke knuffel Bollie:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...