Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Ja maar Spud, wachten tot hij aangereden wordt, en dat het dan gelijk goed gebeurd is ook weer zoiets hé? Dan laat je het van een moment afhangen dat misschien helemaal nooit gebeurd. Maar doe wat jou gevoel zegt, vaak is dat het beste, maar ikzelf zou voorlopig geen hardvoer geven.

Ja en dat niemand het antwoord weet is niet helemaal waar, maar het is niet het antwoord wat jij graag zou willen horen nl. geen tanden trekken maar iets anders waar jij ook tevreden mee kan zijn. Soms duurt het een hele tijd om te accepteren dat dingen niet anders kunnen.;)

Ja en als ze los lopen dan zou je zeggen dat ze toch regelmatig een muis of vogel vangen dus de darmflora is goed maar ja een virus is natuurlijk anders. Dat blijft hardnekkig. Geef je ze wel eens eendagskuikens?

Ja en opsluiten daar heb ik ook een broertje dood aan. Mijn dieren kunnen hier ook alle kanten op, en Olle zit bijna nooit vast. Bij mij geeft dat aan dat ik zelf ook een hele grote behoefte heb aan vrijheid.

Zit net te denken, heb je ook al eens geprobeerd om vit. c. toe te voegen aan het eten? Een half tabl. zou al genoeg zijn. En die kun je gewoon bij een apotheek of een drogist halen. Soms is bij mensen daar een tekort aan waardoor ze ontstoken tandvlees krijgen.

Scheurbuik kregen de schippers daar vroeger van. Tja ik blijf ook mee denken, ook omdat ik weet hoe moeilijk je het kan krijgen als je dier iets mankeert, dat niet over gaat.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Spud kijk a.u.b. uit meid, je weet niet wat voor 'n ziekte hij misschien heeft.

Misschien heeft hij wel schurft en dat is besmettelijk. Kun je hem niet vangen in een vangkooi en dan meteen naar de dierenarts? Denk dat je er heel verstandig aan doen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar heb ik ook al aan gedacht, maar dan komen ze toch niet onder de ontstoken plekken te zitten voor zover ik weet? Nou let dan toch ook maar op voor je andere katten meis.

En een spuitje hoeft in principe niet hoor. Hier bij dier en thuis (een dierenopvang waar de dieren mogen blijven tot ze dood gaan) lopen misschien wel 200 katten met Fiv.

Maar misschien toch maar gauw naar de dierenarts meis, dan weet je het zeker, en kan je eventueel wat medicatie geven waardoor het voor het dier, wat prettiger leven is.

Ben heel benieuwd als je er geweest bent.

Sterkte meis.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het dadelijk wagen.:) Ga wat tropische vissen kopen. M'n bak moet eigenlijk 14 dagen staan maar ik kan niet wachten. Zit iedere keer te kijken naar de bak maar er zit niets in alleen een hoop boel veel planten. Dus maar eens gaan doen dadelijk. Heb er zin in.:rose:

We hebben hier een levensgrote winkel die alles heeft zitten, kois, steuren van een meter, koudwatervissen, tropische vissen enz. Dus ik kan m'n lol op een paar uur.

Had van de week een hele hoop planten gekregen van een dierenwinkel hier. Die waren erg lelijk, dus wilde hij die weg gooien. Heb ze allemaal gekregen, wel zo'n 20. Heb die in mijn binnenvijver gezet en wat denk je, ze zien er weer toppie uit.

Heb altijd moeite om iets wat leeft ook al is het niet mooi meer, weg te gooien. Nu zou hij ze weer kunnen verkopen dus ga ik vragen dadelijk of hij ze weer terug wil hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je maar niet vergeet er een paar voor jezelf te houden

voor het Oppassen en verzorgen. gekke Bol:heart:

Ik hoop dat het lukt zonder die wachttijd; iemand schreef juist dat die belangrijk

is, maar dat heb je vast zelf ook gelezen.

Is het gelukt inmiddels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Jane ja hoor het is gelukt.

Ik moest wachten met vissen erin doen omdat de bacteriën dan kans krijgen om zich te ontwikkelen, maar ik heb een hoop bacteriën gekregen van die winkel en die erin gegooid dus nu is het biologisch evenwicht goed en zwemmen ze heerlijk rond.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ondanks de narigheid etc vind ik het heel ontroerend om je te lezen Spud.

en wat dat ontwormen betrefd..zou ik ook niet elke maand doen..ontvlooien wel.

ze kunnen die wormen van de vlooien krijgen he?..en als je dat knap bijhoud dan zullen de wormen wel mee vallen.

ps.. probeer eens of hij iets van joghurt lust..dat zuivert z'n binnenkantje.

misschien helpt het tegen die ontstekingen, al zal het maar iets zijn.

mijn hond kijgt het ook voor z'n voedingsallergie ( waar hij weer hotspots van krijgt)

het helpt een heel stuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Spud,

Het doet me zo goed, te zien hoeveel je je inzet voor dieren. Heel fijn meis,

Ja w.b. ontvlooien ik doe het bij mijn katten één x per jaar, in het voorjaar en verder niet. Ze hebben nooit vlooien, dus zou ik het gewoon doen zoals je bij je eigen katten doet, of hij moet inderdaad een vlooienallergie hebben, maar dat merk je dan gauw genoeg. Ikzelf blijf het gevoel houden dat het wel eens schuft kan zijn of iets in die richting. ik ben bij dier en thuis geweest en heb daar katten gezien met aids, maar zag geen kale plekken. Je zou dier en thuis eens kunnen bellen, misschien weten hun e meer van. ;)

Verder ontworm ik mijn katten nooit. Ze hebben nooit geen opgezette, harde buik en ik zie nooit geen wormeitjes in de keuteltjes.

Ik laat de natuur zoveel mogelijk z'n eigen gang gaan. Het lichaam bouwt dan zelf een afweermechanisme op. Is in de natuur ook.

Ja en verder zou ik, als je dat kereltje zelf wilt houden, hem de tijd gunnen om te wennen aan jouw katten en andersom. Twee weken is nog maar kort en dat kan wel een half jaar gaan duren, en misschien komt het helemaal niet, maar dieren accepteren veel vlugger de situatie dan mensen.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjah Lenie je zou in plaats van yoghurt juist ook kefir kunnen geven, de honden krijgen dat ook zo nu en dan Sass toen ze de puppelz zzogde kreeg het toen dagelijks of om de dag.

Ach Spud nie druk over maken hoor, je doet je best en zoekt ook info en doet nie eigenwijs, dus chapeau en nie druk maken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud je kan die persoon toch blokkeren via je pb? Moet je anders maar eens vragen aan tactive;)

En verder vraagt iedereen die hier op het forum schrijft aandacht. Daar is niets mis mee, maar de volgende keer gewoon niet reageren meid, dat kost inderdaad een hoop energie en dat moet je maar gebruiken voor de dieren. Die hebben dat harder nodig.

Ik vind je in ieder geval een wereldwijfie hoor. En het doet me ontzettend goed dat er ook mensen zijn die dieren niet de moord laten stikken maar zich voor 200% inzetten voor het welzijn van het dier.

En w.b. het egeltje. als jij het gevoel hebt er alles aan gedaan te hebben, is het goed. Je kan niet meer. Maar egels hebben altijd erg veel last van vlooien. Ik heb er hier een gehad Guppie. die heb ik gelijk gewassen. Ik heb hem met melk groot gebracht terwijl dat helemaal niet mag. hij heeft me arm gevreten aan meelwormen vlak voordat hij de winterslaap in ging en kwam er veel te laat uit. Ik heb hem in het bos gezet en als het goed is leeft ie nog steeds. Dus maak je niet druk je doet het altijd goed als je je genoeg inzet voor dieren.

Je bent een schat.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Diesel
tjah Lenie je zou in plaats van yoghurt juist ook kefir kunnen geven, de honden krijgen dat ook zo nu en dan Sass toen ze de puppelz zzogde kreeg het toen dagelijks of om de dag.
Ach Spud nie druk over maken hoor, je doet je best en zoekt ook info en doet nie eigenwijs, dus chapeau en nie druk maken hoor.quote>


die kefir slurp ik nog lekker zelf op..hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Spud!

Laat je niet gek maken door zo'n pb-er! Ook ik heb geruime tijd last van een stalker gehad via de D, D en D, en toen contact opgenomen met Tactive. Het is vrij simpel om zelf iemand te weren van je pb-box:

eerst inloggen met Spud etc., , dan naar Privéberichten, dan zie je bovenaan in het midden een rode balk staan met het volgende:

Privéberichten: Verbannen: Vriendenlijst: Exp.privéberichten.

Klik op Verbannen, voer de naam van diegene in en voila! Geen last meer van en kan je wel lieve pb-tjes blijven ontvangen van forummers die graag jouw wederwaardigheden lezen! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud kun je niet een advertentie zetten in een krant voor sponsors? Ik wil je ook best helpen hoor om aan wat spulletjes te komen of zo. Heb ik net gedaan voo de d.a. en heb heel wat spullen opgehaald, van krabpalen tot speeltjes voor de dieren.

ook geven wij vaak dingen weg omdat we er teveel van hebben. laat maar weten of jij er iets mee kan. Handdoeken, kattenmandjes. theedoeken speeltjes enz.

ik kan ook nog kijken of je bij ons medicatie kan krijgen voor dezelfde prijs asl dat wij inkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om er nog even op terug te komen Spud,

het is niet zo dat je diegene dan verbant van ADB, dat kan alleen Tactive doen, maar deze persoon kan jou dan geen pb-tjes meer sturen. Dus die ban geldt alleen voor jóuw pb-box. En hij kan hier voor de rest gewoon zijn gang gaan...dus anderen nog wel pb-tjes sturen of op welke draad dan ook mee schrijven.

Ik heb dat een half jaartje geleden gedaan met een lastige meneer, heb nu geen last meer van hem, maar kom hem nog wel hier en daar tegen op dit forum.

Het is ook maar goed dat alleen Tactive over een volledige ban kan beslissen.

Ook die persoon heeft recht om hier te komen, maar iemand echt kwalijke mailtjes sturen, kan natuurlijk niet. Vandaar dat ik dat op advies van Tactive heb gedaan.

Veel sterkte ermee, maar blijf vooral hier schrijven, hoor Spud!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal voor je gaan kijken meis. Heb een hele tijd geleden omdat ik mijn kippen weg gegeven had aan iemand die vertegenwoordiger was van zo'n bedrijf waar ze dat spul maakte, een hele hoop middeltjes t.w.v. een paar 100 euries gehad die over de datum waren. allemaal aan de d.a. gegeven.

Maar kun je niet zo'n bedrijf op bellen en vragen wat ze doen met spul dat over de datum is? Die man vertelde me dat hij vaak overdedatumvlooienspul weg gaf.

Ja dat zijn zo van die dingen waar je het eerst om verlegen gaat zitten als je veel diertjes hebt. Maar ik houd het in gedachte.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...