Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

foto foto!!!..whahaha

'k weet niet of ze jaagt Haddock.

ik zoek gewoon een fijn huis voor haar, waar het rustig is, aangezien ze nogal bangig is.

6 hoog waar ik nu zit werkt niet voor haar.. ze smeert 'm steeds.

ze is al eens naar beneden gevallen, dat wil ik niet nog een keer...snappie?

mocht je wat weten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

http://imageshack.us/content_r...823/2761/sam0080oi.jpghttp://imageshack.us/photo/my-images/840/sam0085w.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/840/sam0085w.jpg/

Vanmiddag kregen we een melding van een zwaan die lag te spartelen langs de kant. Gelijk was het idee bij maatje en mij dat hij wel eens in visdraad beland zou zijn. Daar aangekomen lag de zwaan op z'n rug en kon niet meer overeind. We hebben geprobeerd om hem op z'n poten ze zetten maar hij zakte er door en liet z'n kop hangen. Toen zijn we naar de dierenarts gegaan en hebben hem na laten kijken. Het is niet precies duidelijk wat hij mankeert maar hij heeft een antibioticaspuitje gehad en moet nu aan sterken bij ons onder een warmte lamp en moet gedwongen gevoerd worden.

Ik hoop echt dat hij er door komt en hem binnenkort weer bij z'n familie terug kunnen zetten. We hebben al eerder met deze familie zo'n geval gehad met één van hun jongen, en het zijn zulke prachtdieren, maar wat was hij ziek. Nu maar hopen dat hij de juiste verzorging bij ons krijgt, want het mooiste van ons werk is om zo'n dier weer gezond terug te zetten en hem weer krachtig weg te zien vliegen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zwanen echt heel speciaal he :)

Had er vroeger 1 pff was echt lelijk kuiken, men dacht dat ut idd een eend was, pffff salonjagers he. Groeide uit tot 1 van de mooiste en grootste zwanen die ik ooit heb gezien:) "Galjoen" hij kwam elk voorjaar ook zijn jongen laten zien :) Nou hoop dat deze "viezerik" het ook weer goed gaat doen en snel een mooi wit pakkie gaat krijgen in plaats van dit grauwe speelpakkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Drakie hij leeft niet meer. Heel jammer. Ik hoorde het gisteren toen ik gebeld had om te informeren. Wat ie nu precies gemankeerd heeft weten we niet, ikzelf had het gevoel dat er iets niet goed was in z'n koppie.

We hebben een tijd geleden ook al een jong uit het zelfde nest gehad. Ook overleden. Ja het zijn hele jongens hoor die dieren maar ik heb toen we hem zijn wezen halen, achter in de bus gezeten en heb z'n koppie omhoog gehouden zodat hij het wat makkelijker had met ademhalen, en als je dan zo naar dat koppie keek was dat zo mooi.

Tja dat is de natuur zeggen ze en hoort bij het leven maar het was nog een jong van dit jaar, en ik vind dat dan toch moeilijk.

Maar goed, het is niet anders.

Nou Lytse dat zal het wel een felle rakker zijn want Tekkels zijn eigenwijze deugnieten en Chiwafwaf hittepetitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Britten hebben er 'n opmerking over: when you've got livestock, you've got deadstock. So True!

Gistermorgen heel vroeg vlak na twaalven ging ik in m'n nachtdienst ff lekker roken op 't dak.

Zag ik nog net 'n egeltje langs de heg kuieren, heerlijk, vermoedde zich totaal onbespied, rustig dit, rustig dat.

Toen ik op 't dak ging legguh om 'm om 't hoekkie te volgen werd ik bijna geraakt door 'n heel klein vleermuissie. Die draaide maar rondjes en rondjes en bleef dat ook gewoon doen.

Op 't verlichte parkeerterrein lekker achter de muggen aan, denk?

Uurtje later was ie er nog. Tegen de ochtend was ik er pas weer, nou, toen wassie wel weg.

Vlad Dracul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Spud

Bij jou heb ik inmiddels door dat ik zo´n kat niet kan slijten. :)

I :heart: catsquote>



Lees het nu pas, eerpelvreter, niet te gek, heh! Ben zo in den Bels!
Ik (rode) wouw die kat!
Die had ook as 'n Prins geleefd hier.
Jij was te zuunig om 'm te brengen, beken 't nou maar.

De hond
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olle is gisteren op z'n snavel gevallen, zielig joh. Hij weet dat ie niet kan vliegen maar toen we samen voor de pc. zaten om allemaal leuke geluidjes te horen, vloog ie weg. Fladderfladderknalboem. Ik pakte hem op en hij bloedde best flink uit z'n snaveltje. Was ook voor de rest van de avond helemaal stil, maar nu praat ie weer als de beste. Was best erg geschrokken het meest omdat ik bang was dat ie door de pijn niet meer zou eten maar gelukkig was dat niet het geval. Tongen kunnen we niet meer, das voorlopig over.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woehahahaha Lenie, is dat een kruising Sharpei ruwharige Jack russell of iets dat er op lijkt? Wat een poepie en wat is ie tevreden zeg. Heerlijk. kan niet anders dan dat je daar om moet lachen als ie aan het spelen is. En wat een lekker snoetje staat er op:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb van mijn maatje twee foto's gekregen van een hond die hij net begraven had. Er hing ineens een mist boven het graf toen hij hem net had begraven. Als je heel goed kijkt zie je naast de paal rechts aan de bovenkant in de waas, de kop van een hond die naar beneden kijkt. Jammer dat het hier zo onduidelijk is want op een groot beeld zie je heel duidelijk een kop.

We zaten vanmiddag zijn foto's te bekijken op de t.v. en ineens zag ik die kop op allebei de foto's. Ik werd koud en begon bijna te huilen, en had op dat moment mijn maatje even om z'n nek willen vliegen, zo ontroerend was het.

mijn maatje heeft het de rest van de middag er over gehad, hij was ook erg aangedaan.

Bij de onderste foto zag ik die kop nog veel duidelijker alleen is mijn beeld nog te klein. Maar zo indrukwekkend dat hij net voor deze twee foto's een foto gemaakt had waar nog niets op te zien was, en vlak daarna kwam die mist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey die Spud,

Ik heb het van de week gevraagd maar hier zeggen ze ook, laat de natuur de natuur, en niet ingrijpen als het echt niet moet. Mijn maatje heeft drie new Foundlanders waarvan er ééntje altijd de baas is geweest. Nu is het zo dat ze erg achteruit gaat en daar zie je meteen dat de andere hond, een reu, de taak over neemt, hij is nu de baas en stoort zich niet meer aan haar, ook al gromt ze omdat ze het er niet mee eens is. Dat is de natuur. En we denken wel dat we die taal spreken maar dat is zeker niet altijd het geval.

Laat de natuur zelf regelen meis, en grijp niet in want dan verstoor je de machtstrijd die er gaande is, en dan is het niet afgemaakt, de dieren moeten dat zelf afsluiten. Je kan het wel zielig vinden maar meestal is het met één gevecht gedaan is en weet iedereen zijn plaats.

En anders een groot hok plaatsen waar ze, als jij er niet bent, rustig in kan zitten.

Maar observeer dan zie je ook vaak heel veel.

En proberen te dekken is ook laten zien dat ze daar recht op hebben. Macht en de sterkste willen zijn. Als een dier gecastreerd is dan kan hij geen jongen meer geven maar de behoefte om te dekken blijft, zeker als dat castreren op wat latere leeftijd gebeurd.

Heel veel sterkte.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...