Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Zo ik heb mijn sluierstaartgoudvis buiten in de vijver gezet. Eens kijken of ie dat leuk vind. Zielig eigenlijk dat ze zulk soort vissen kweken. Hij kan amper zwemmen, daar is ie te dik voor. Heel anders dan de kois. Dat zijn net torpedo's.

Maar ik zal het gaan bekijken en mocht het niet lukken dan doe ik hem weer in de binnenvijver onder de trap. Maar als het wel lukt dan is ie in ieder geval van de zomer lekker buiten en doe ik hem in de herfst weer binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn jongste kat zet altijd haar nageltjes uit

als ze op schoot aan het "pompen" is. Ik hoorde dat dat

betekent dat ze melk zoeken, een oergebaar dus zumme maar zeggen.

Helaas deed ze dit gisteren ook boven op mijn laptop. Ik probeerde haar

er af te sturen, maar had niet in de gaten dat die scherpe nageltjes onder

de toetsen vast zaten. Dus toen ik ge-irriteerd een zetje gaf vlogen er 2 toetsen af

die ik er niet meer op vast krijg.

Wat kan ik tegen die nageltjes beginnen? Beetje vijlen?

Maar ze trekt ze in zodra ik ernaar wil kijken. Ze gebruikt de krabpalen al veel meer als mijn kater (die houdt meer

van het leren bankstel:o).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja is heel moeilijk Jane. Er wordt beweerd dat deze dieren te vroeg van hun moeder zijn afgehaald. Ze hebben dat ( Pomp)gedrag niet afgeleerd. De moederpoes laat ze gewoon iedere keer wat korter drinken en zo wordt het vanzelf afgeleerd. Maar het is een heel natuurlijk gedrag, ze duwen, masseren met hun pootjes om daardoor de melkproductie goed op gang te krijgen. Je ziet dat ook bij lammeren of geitjes. die stoten ook met hun snuitje tegen de uier. Mijn poes doet dat ook , en is gevonden toen ze een paar dagen oud was. Als ze het nu doet lijkt het net of ze in een soort trance zit. Net als kinderen die duimen. Mijn kater doet het weer niet.

Ikzelf denk niet dat het af te leren is, maar je kan het b.v. niet toelaten als ze begint te pompen. Zodra je het ziet zou je kunnen proberen haar weg te zetten b.v. doorje arm weg te halen of als ze op schoot zit.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Verdrietig nieuws hiero. Sepke is weg. Ik heb haar mee gegeven aan maatje. Ze gaat naar zijn broer, die heeft meer kippeltjes van de dierenamb. en daar komt ze bij zitten. Het is echt zo'n lieverdje en ze liet zich zo pakken.

Dit is toch beter mensen want als ik s'avonds terug kwam van een dienst, lagen er allemaal strontjes binnen. Das niet zo goed voor m'n kleed.

Bovendien is het veel fijner voor haar als ze tussen andere kippeltjes zit. Heb er vrede mee maar ik mis ze wel hoor. 8 jaar hier gehad en nu weg. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou meiden ik heb Sepke vandaag gezien. Ze zit bij een witte jonge heeeele grote kip en zijn al beste maatjes. Ze "zingt" al weer.

Ik riep haar en ze kon me dan altijd met zo'n scheef koppie aankijken. Dat deed ze nu weer.

Over een paar dagen mag ze in een grotere ren tussen 8 kippen. Ook allemaal vondelingen en wegdumpers, dus het voelt erg goed aan.

Ik heb een goeie keuze gemaakt, alleen al voor haar. Hier had ze eigenlijk niets. Ja ze kwam binnen en ze werd door m'n andere diertjes volledig geaccepteerd maar ik heb toch altijd moeite als ik het gevoel had dat ze alleen was.

O ja ik kwam vanmiddag thuis en m'n kamer was versierd. Ik zei tegen m'n dieren, " God wat ontzettend leuk en lief van jullie dat je dat voor mij gedaan hebt, maar ik ben helemaal niet jarig". Kreeg het antwoord "ja maar dat hebben we ook niet voor jou gedaan maar voor Spud".:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, dus de slingers die ik voor spud had opgestuurd zijn aangekomen!!!!

Nog es proficiat he Spud!!!

Zeg Bol, mijne hond wil NIET zwemmen. Moet ik em dan bv eens "forceren"? Dat ze merkt dat het toch wel verfrissend is?

Heb al vanalles geprobeerd. Met koek lokken (en normaal doet ze alles voor koekje) maar nee, niet willen.

Pootje baden, wat happen in dat water en dan zo snel mogelijk weer weg.

Of ze maar laten en dan maar niet in het water.

Wat ik dan weer zo jammer vind want het lijkt mij toch verfrissend...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zwembandje om doen en dan achter een speedboot aanhangen Nien.:P

nee hoor lieverd, er zijn nu eenmaal honden die niet graag in het water gaan.

Mijn maatje heeft drie New Foundlanders maar de grootste van 105 kg. is heel bang voor water. Niets forceren, en maar hopen dat ie vanuit zichzelf er ooit in zal gaan. Ga je forceren, krijgt hij nog meer angst.

Tenminste ik zal nooit iets forceren bij dieren, want ze geven heel duidelijk aan dat iets hun tegen houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend werd ik gebeld door mijn maatje. "ik heb iets moois voor jou"Nou wat zal dat dan wel wezen? Misschien een plant of zo. Komt ie aanzetten met een hele mooi soort parkiet. Geen valk maar wel dezelfde grootte. En lief dat ie is, en schreeuwen dat ie kan. Nu hoop ik heel erg echt dat olle en Winnie maatjes gaan worden. Dat zou geweldig zijn zeg.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, heb je al eens gedacht aan vers rauw vlees? B.v. rundergehakt of kip?

Dat is toch Het meest natuurlijke en wie weet ontwikkeld dat kleine spruitje wel goeie bacterien die zorgen dat het tandvlees weer gezond wordt. Ikzelf zou denk ik ook nog ff wachten met laten trekken, maar van de andere kant weet ik ook dat, als ik het idee heb dat mijn dieren er zo'n last van zouden hebben, ik ze heel gauw zou laten helpen, alleen al omdat ze dan geen pijn meer hebben.

Ik geef n.l. aan mijn hondje ook rauw vlees. Daardoor kunnen zich geen wormen ontwikkelen omdat de darmflora weer normaal wordt. Maar ik zal het eens vragen op de D.A. Misschien weten die ook wat meer. Bij ons draait alles om katten.

Of wil je een keer het tel. nr. hebben van iemand die allejemig veel van katten afweet? Laat maar weten dan zal ik er voor zorgen.

Verder kun je op internet ook heel veel informatie vinden. Moet je echt bij kattenfora kijken en niet bij de dierenartsen hoor. Want kattenbezitters hebben vaak veel meer verstand van zulk soort dingen. Suc6 meisie.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb net gebeld Spud maar zei kon ook geen antwoord geven. Zit zelf met een kat van 3 jaar die hetzelfde heeft als jouw kat. Ze zei dat je wel een soort van mondhygienische behandeling kan doen, en dan gaat het een half jaar weer wat beter maar verdwijnen doet het niet. Je mag haar bellen maar ze weet niet meer dan jouw dierenarts zei ze.

Maar ik zat net te denken, kun je niet voorkomen dat het gaat ontsteken, door het vlees echt heel fijn te malen? Zodat het tandvlees helemaal niets te lijden heeft? Dus geen hardvoer geven alleen maar een soort van papje van vlees en eventueel wat magere melk? Dan goed kijken of het tandvlees dicht gaat? Of heeft het daar niets mee te maken? Ik weet het ook niet meis, maar het valt natuurlijk altijd te proberen. Misschien event. wat aanvullen met vitamine. Misschien heeft ie daar tekort aan????:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Spud das vreemd dat er niet meer informatie bij geleverd is zeg. Ja dan ga je toch gelijk denken, is dat allemaal safe.

Maar misschien zou je eens kunnen kijken bij de mensenmiddeltjes, of daar iets bij is op homeopatisch gebied. Want mensen zullen er ook zeker last van hebben.

Maar misschien zou je ook eens kunnen kijken of het diertje genoeg vitamine binnen krijgt. Ik heb het rare gevoel dat het misschien daar wel eens mee te maken heeft.

Ik heb gisteren ook nog gekeken op internet en daar wordt juist beschreven dat die ontstekingen veroorzaakt worden door tandsteen. dus je kan ook niet alles geloven op internet. Of er moet toch iets of wat tandsteen zijn, wat ze niet zien.

Heb je al eens geprobeerd om goed te laten kijken, want het kan misschien zijn dat er maar een kleine hoeveelheid nodig is om die ontstekingen te veroorzaken.

Ja en dan heb je nog mensen die schijnen aan te voelen wat een diertje mankeert. Ik weet niet of je er in geloofd hoor, maar er zijn hele goeie resultaten bereikt met dieren.;)

Ja en dieren kunnen manipuleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha Akkie, zo had een vriendin van mij een hond en zodra je naar haar keek, ging ze vreselijk mank lopen. Echt zo erg dat je dacht dat ze ieder moment meteen in mekaar zou storten. Maar als je even niet keek of je gooide een koekje ver weg, kon ze gewoon rennen.;)

Hé Spud,

Ik heb vandaag nog een keer gevraagd voor jouw kat, aan iemand anders. Die adviseerde toch ook om de tandjes zo gauw mogelijk te laten trekken. Het kan n.l. zo zijn dat de ontsteking naar binnen slaat met alle gevolgen van dien.

Het kan naar z'n hersen slaan en dan leeft hij niet lang.

Het kan al z'n organen aantasten, en daardoor zou hij erg veel pijn krijgen, en dood gaan.

Hoop dat ik je hiermee niet al te ongerust maak en je moet tenslotte toch zelf beslissen maar het schijnt toch gevaarlijk te zijn.

Ik hoop dat je de juiste beslissing kan nemen, die voor de kat het beste is en jou het gevoel geeft dat je juist gehandeld hebt.:sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...