Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Ach Josje laat nu a.u.b. je hondje hondje blijven. Mindfulness:o Het is geen mens hé? Zeker weer iets uit Amerika. Daar zijn ze een beetje gestoord hoor.

Dat hyper gaat er echt wel af als hij wat ouder wordt. Op zo'n cursus ziet hij andere honden en wil hoogstwaarschijnlijk spelen en ruiken hoe die honden ruiken, das normaal. als je dat gaat onderdrukken krijg je vaak agressieve of angstige honden.

Maar maak van je hond geen mens, want wij als mensen kunnen ook geen dier zijn.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha bol, ik moet er nog even wat meer over lezen, maar het gaat ook over bijv. passieve mindfulness door massages ed. Maar je hebt gelijk, hij is hyper vanwege de andere hondjes en mensen, hij wil het liefst overal naar toe. Maar weet je, soms denk ik: dat heb ik weer, mijn hondje is weer het drukste van allemaal! Er is er nog een, boxer x lab, die is ook vrij druk. Maar haalt het niet bij die van mij. Terwijl ik rust uitstraal hoor:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Josje heb er maar vertrouwen in dat hij wel rustiger wordt hoor. Hij is nog jong of niet?

Wat is het voor een soort? Maar ook bij honden heb je hele drukke zitten hoor. En hij moet zijn energie toch kwijt?

Als je hem zou laten castreren (als dat nog niet gebeurd is) heb je ook kans dat hij wat rustiger wordt. Maar zo te horen is het gewoon een lekker spontaan dier, die overal interesse in heeft en met iedereen dikke vriendjes wil worden. Grote pret voor hem, wat wil je nog meer.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha Jos, nou dan wordt het allemaal anders hoor als hij ouder wordt. 6 mnd. Dan is het een en al vrolijkheid en spelen. Laat hem lekker z'n energie maar kwijt raken. Je zegt dat hij het thuis wel doet en dat is al heel goed voor zo'n kleine dondersteen.

Wij hebben bij de d.a. een kruising Stafford-H. Herder. Die is ruim een jaar oud en heel gauw afgeleid. Vind spelen veel leuker dan luisteren. Ook dat gaat goed komen als hij wat ouder is.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik ook. Net nog ff gekeken maar er zijn honden die van nature meer vetafscheiding hebben dan anderen. B.v. waterhonden, Golden retriever enz.

Wat er ook gezegd werd was dat je b.v. wat maizena of talkpoeder kunt gebruiken om de huid wat minder vet te maken, maar dat is voor dieren die al heel lang teveel aan vetafsch. hebben. Bij jouw hond is dat pas sinds kort hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja altijd goed meis kip. Licht verteerbaar en meestal lusten ze dat toch graag hoor.

Ik kan wel zeggen maak je niet druk het zal wel mee vallen maar ik weet van mezelf dat ik ook heel vaak gestrest werd als m'n dieren iets mankeerde. En altijd het weekend daar kon je de donder op zeggen.

Misschien als ze dadelijk wat gewandeld heeft, ze een beetje opknapt.

laat je het even weten hoe het gegaan is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen

Ik moet dit even kwijt,

onze hond de ST-Bernard heeft van het weekend

bloedingen gehad uit z,n bek

we waren Donderdag jl bij de dierenarts en toen was er geconstateerd dat hij een kaakontsteking had , dus afspraak gemaakt voor de operatie zou donderdag a.s worden, maar zover kwam het niet Zaterdag een flinke bloeding gehad

maar was tegen de avond weer over, dus op naar de Zondag weer

een enorme bloeding, naar dierenarts toe en die heeft hem een paar spuiten gegeven, wij weer naar huis,

en Maandagmorgen met spoed geopereerd, en het blijkt een tumor

te zijn dus opgestuurd naar het Lab en donderdag krijgen we de uitslag of het goed is of niet

gelukkig is de nacht na de operatie goed verlopen,hij mag slobbervoer hebben dus alles weken en fijnmalen

dus dit kan er ook nog wel bij alles tegelijk pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske hoe is het nu met je hond? En wat is het nu, of weet je dat nog niet?

Hier is Puck weer ziek, Bloed bij haar ontlasting. Nu raak ik niet meer zo over de flos hoor want dat heeft ze eerder gehad, en toen waren het de darmen. Ik kijk het nog een dagje aan en anders morgen maar naar de dierenarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bol

Het ziet er niet goed uit voor Boris(mijn hond)

Hij heeft een tumor in z,n bek(kwaadaardig)

is dus weggesneden door de DA

Nu hebben we de keus chemo geven of afwachten tot de tumor weer terug is

dan kunnen ze hem niet nog een keer op dezelfde plaats weghalen

dan moet er een stuk van de kaak af

kan dus niet dan rest de keus in laten slapen

voor het laatste hebben we gekozen erg verdietig allemaal

Hoe ist nu met jouw hondje???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Meiske wat een verdrietig bericht zeg. Heeft (had) de hond veel pijn? En is het dier al ingeslapen?

Mijn manneke zei altijd dat, als een dier geen pijn heeft, laat hem dan op een natuurlijke manier sterven zodat het dier z'n leven op een goeie manier kan afsluiten.

Dat is heel belangrijk voor het dier zelf maar ook voor de eigenaar.

Heel veel sterkte meis.:heart:

Met Puck gaat het weer prima. Ze liep van voren en van achteren helemaal leeg, en haar snuitje zette ook op, maar na een heel klein stukje van een tabletje knapte ze zienderogen op. Na een paar uur al.

Ikzelf denk nu dat het een allergische reactie is op iets. Misschien kippenpoep van Sepke dat ze eet. Maar eens goed opletten. Maar ze blaft weer als de beste, en haar drolletje is weer goed en zonder bloed erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...