Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Oei Jen, das inderdaad een probleem. Ik denk dat het zichzelf oplost als de kleine helemaal zindelijk is. Wat je zou kunnen doen is de kleine daar laten plassen waar de grote hond het ook altijd doet. Dan verplaats je het naar buiten, want daar heeft de grote hond het ook af gebakerd, dus zal die moeite doen om het z'n eigen territorium in stand te houden.

Ja en verder denk ik echt dat het tijdelijk is, en hoop het ook voor je.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Spud,

Mocht je in de toekomst toch weer een konijn zonder vaste woon-of verblijfplaats aantreffen: het dierenasiel in Kampen heeft heel onlangs een heel mooi nieuw konijnenverblijf geopend.

Overigens gaat men daar ook met andere dieren heel goed om.

Het loont de moeite om eens op hun site te kijken of op hun pagina van facebook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Ben gisteren voor de eerste keer met nieuwe hond, die overmorgen zes maanden wordt, naar de hondenschool geweest. Het was privé-les, kennelijk was iedereen afgeschrikt door het slechte weer! De instructrice vond haar een zeer pittig hondje, maar eentje waar we wel veel werk aan zullen hebben ... En dat voor mensen zonder ervaring. Enfin, 'k heb er wel zin in.

Vandaag nog wat geoefend, en ik geloof dat ze het bevel "zit" stilaan kent :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spudtie je zou dan aan een chipper moeten kunnen komen zodat je de eigenaars van de dode dieren op kan sporen. Tenminste die hebben wij ook, en das een stuk gemakkelijker.

Het nadeel voor de eigenaars is, dat ze wel verplichtingen hebben, o.a. het betalen van het ritten geld als wij het dier op halen of vinden.

Meeste mensen zijn erg blij dat ze in ieder geval weten wat er met hun diertje is gebeurd. Ook vragen wij hen dan of ze hun dier verder aan ons overlaten zodat hij gecremeerd wordt met een hele hoop andere dieren of dat ze het diertje afzonderlijk willen laten cremeren en ze de as weer terug willen hebben.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Dinah
Dank je Lenie,

Die van jou is ook een lekkere scheet.
Weet je dat ik bijna exact dezelfde lapjespoes heb als jij.
Lekker vinnig zijn ze hè en die van mij is helemaal niet onder de indruk van pup.
:present:
quote>


die van mij is niet zo vinnig hoor...
een bange poeperd eerste klas:D
behalve voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik zet hier even wat neer,

over mijn kat Beertje,

hij was sinds 10 januari j.l vermist,

heb alles in het werk gesteld om hem te vinden amivedi enz

tot onze spijt hebben we hem te laat gevonden

en helaas dood, heb er toch heel veel moeite mee

alles afgezocht in de buurt en niks,

heb een nacht gedroomd dat ik hem dood zag liggen

onder een boom waar geen sneeuw lag

ben ik gisteren gaan zoeken bij een oude buurvrouw

die kwam nooit meer in de achtertuin en ja hoor daar lag die onder een boom en waar geen sneeuw lag,

nu wordt hij in een kistje gedaan en begraven we hem als het dooi is

maar het probleem is dat we vakantie hebben geboekt naar Cuba

dus donderdag weg , en onze Beer in een kist

heb er toch veel moeite mee,over de ene kant lekker op vakantie

maar een dode kat aan de andere kant

Ik wilde dit even kwijt hiero

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is natuurlijk 'n heel gemis, Meiske, maar toch vind ik het een mooi verhaal.

Ben zelf geen zwever, heb hoegenaamd niets met de Mayakalender ofzo, maar zou toch troost putten uit die droom en het feit dat je daardoor je poes weer gevonden hebt.

De wetvanbehoudagnost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Meiske, ik ga je wat vertellen maar hoop dat ik je niet aan het schrikken maak.

Als we bij de D.A. een dood diertje vinden b.v. een kat dan doen we hem in de vriezer zodat we hem nog altijd aan de eigenaar kunnen laten zien.

Misschien zou je hem in een doosje kunnen doen, de vriezer in, als je die hebt, en als het gaat dooien, kun je hem in de tuin begraven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dinah geen paniek meis. Als Charlie onderzocht is en ze niets kunnen vinden moet je daar vertrouwen in hebben. Hoe gedraagt ze zich? Is ze stil en trekt ze zich terug? Je kan heel gauw merken of er iets met de hond aan de hand is.

Ik denk, hoewel het heel moeilijk is dat je haar gewoon haar eten wat ze altijd gegeten heeft, moet aanbieden. Haar evenveel aandacht moet geven als de pup. Drinkt ze nog wel. Maar belangrijk, komt ze ziek over.

Anders, en das het laatste wat je moet doen is de pup een paar dagen ergens anders doen dan kan je kijken of het daar mee te maken heeft.

Biedt Charlie eens eten aan en doe de kleine even ergens anders dus niet erbij.

Geef Charlie, eens wat bouillon te drinken en merg van een mergpijpje.

Als je die kleine op schoot hebt, heb je dan het gevoel dat Charlie jaloers is, want dan dringt ze zich erg op. Maar als ze bijna helemaal niets gegeten heeft is ze na een maand uitgemergeld en loopt niet meer of niets.

Hoe is ze naar die kleine. Hoe is haar ontlasting?

Hoe is Charlie naar andere honden?

Je moet rekenen dat er een nieuw lid in haar roedel is gekomen en dat kan even wat ontregeling teweeg brengen, zeker zo'n kleine.

Dat is misschien veel te druk voor Charlie.

Als je ziet dat ze eet, een heel groot compliment geven.

Maar probeer niet gespannen te zijn meis, hoewel ik het me heel goed kan voorstellen, ik zou het ook zijn.:)

En mocht het echt niet lukken zou je de pup hier kunnen brengen tot deze wat groter en rustiger is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ben ik toch helemaal kwijt, wat Charlie voor een soort hond is. Dat was toch een rashond? Maar het kan inderdaad zijn dat je een lange tijd nodig heeft om te wennen aan die kleine. Is Che de baas in huis?

En geen spijt hebben van de pup lieverd. Soms verstaan we de taal van de honden gewoon niet.

Mijn vroegere chihuahua had vaak de neiging om een week gewoon niet te eten. Dan raakte ik helemaal in paniek kocht biefstuk voor haar maar dat hielp niet, ze at gewoon niet.

Ikzelf denk dat het wel goed komt. als de hond verder goed gezond is, dan gaat ze wel weer eten.

Maar ze gedraagt zich niet anders dan voor de pup? Ik bedoel niet slomer of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is het nu Dinah? Dacht net, de aanhouder wint hé? Misschien is het toch het beste dat je het zo blijft doen als voor dat je de pup had. Niet teveel veranderen. Charlie gaat op een gegeven moment toch gewoon eten hoor.

Je moet eens kijken hoe een kindje verandert als hij een broertje of zusje erbij krijgt. Bij een dier is het vaak niet anders. (dit ter vergelijking)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ellendig Dinah.

Heeft de dierenarts al gekeken of haar nieren goed funktioneren?

Ik heb er helemaal geen verstand van, maar heb het met een hond van ons meegemaakt jaren geleden, ging ook steeds minder eten en op het laatst niets meer. Bleek uiteindelijk aan haar nieren te liggen.

Het zou wel heel toevallig zijn als het dat is en dat dat samenvalt met de komst van de pup, maar je weet maar nooit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...