lady jane Geplaatst 3 april 2014 Rapport Share Geplaatst 3 april 2014 slim hondje jen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RUNNER Geplaatst 4 april 2014 Rapport Share Geplaatst 4 april 2014 Onze hond heeft gisteren een schaap doodgebeten..... Â Â Â We werden gebeld door de boer. Hij heeft dit gezegd: laat dat schaap maar zitten, maar ik wil 'm hier niet meer zien. Onze hond is 2,5 en zo lieieieieieieieieieiefffff!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 april 2014 Rapport Share Geplaatst 4 april 2014 Pfffff, das niet niks Nooitmeer. Ik kan me indenken dat de boer jullie hond niet meer wil zien, vind dat hij zich heel coulant opstelt hoor. Zullen jullie ook wel blij om zijn hè? Maar was de hond dan zonder jullie op stap? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 april 2014 Rapport Share Geplaatst 4 april 2014 oei wat een plaatsvervangende schaamte zul je dan hebben NM ik hoop dat de boer het vlees nog kan verkopen? Maar een boer snapt ook dat dieren dieren blijven. En ja dat mensen die verantwoordelijkheid ervoor hebben, dat wel. Ik las bij kdrvt dat jun aansprakelijkheidsverzekering ook voor je huisdieren geldt. Misschien bij jou ook zo, dan kun je toch een vergoeding geven aan die boer. (voor je weet nooit of het weer gebeurt) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2014 (bewerkt) Tja N.Meer dat is de natuur, maar wel erg. Toch heel fijn dat die boer zo reageert, voor het zelfde geld moet je hem laten inslapen. Hij heeft bloed geproefd en dat blijft in z'n geheugen zitten dus maar strak aan de lijk in het vervolg. Is het een Herder? 4 april 2014 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 4 april 2014 Rapport Share Geplaatst 4 april 2014 (bewerkt) Volgens mij verwonden Herders bijna nooit dieren. Het zijn voornamelijk de honden die jacht-instinct in hun bloedlijn hebben zitten. Ik vijf Herders gehad een Mechelse een Tervuerense en 2 Duitse herders en nu een kruising Duits-Mechelaartje. Ik wandel al mijn hele leven met ze door het bos te sjouwen en heb al heel wat Herten, Schapen en andere dieren gezien. Maar er is er nooit 1 geweest die er ook maar enige aandacht aan besteed heeft. Behalve de laatste die ik nu nog heb. Die liep een keer een paardenwei in en begon de paarden uit te dagen om mee te spelen. Uiteindelijk had hij het voor elkaar en het is jammer dat ik geen camera bij me had want ik en een kennis van mij hebben ons kostelijk vermaakt. Paard achter hond aanrennen. En een lol dat ze hadden die twee. 4 april 2014 bewerkt door Aicha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 4 april 2014 Rapport Share Geplaatst 4 april 2014 Nooitmeer als een hond eenmaal bloed geproefd heeft is het bijna onvermijdelijk dat hij dit gedrag gaat herhalen. Dus ik zou maar zorgen dat hij niet meer in de buurt van die schapen komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 4 april 2014 Rapport Share Geplaatst 4 april 2014 Bloed geproefd ?!? Dat lijken mij onzinpraatjes. Zou betekenen dat een hond die een keer een muis pakt, of eens een stukje rauw vlees krijgt aangeboden meteen ... etc. Â Gevaar voor herhaling van het gedrag is een heel ander verhaal. Maar met bloed heeft dat weinig van doen. Aicha reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 4 april 2014 Rapport Share Geplaatst 4 april 2014 Pff de kleine schavuit heeft een teek en het lukt me niet om hem te verwijderen, Wat nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 4 april 2014 Rapport Share Geplaatst 4 april 2014 De hond wil niet stil zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2014  Jen je hebt tekentangetjes die heel gemakkelijk werken. Te halen bij bijna iedere dierenwinkel. Ooit doen mensen het met een hete naald of met aceton op een watje. Vastpakken en dan wat draaien anders blijft het kopje zitten en dat kan een ontsteking veroorzaken. Ikzelf laat ze bij de katten gewoon zitten die dingen vallen als ze vol zitten vanzelf op de grond. Ze hebben trouwens heel weinig last van teken. Mijn honden hebben er helemaal geen last van. Wel fijn want ik vind die beestjes bbbbrrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 5 april 2014 Rapport Share Geplaatst 5 april 2014 (bewerkt) Dylan bij ons wordt er vaak gezegd dat als een hond eenmaal bloed heeft geproefd dat er een zeer grote kans is op herhaling van zijn gedrag. Waar die uitdrukking vandaan komt weet ik niet. Ik heb diverse gehoorzaamheid cursussen gevolgd en ook 2 maal een hond voor de K.N.V.P. opgeleid. Ook daar werd die term vaak gebruikt vooral bij de K.N.V.P. misschien een uitspraak die door iemand ooit eens bedacht is en in dat soort kringen nog vaak gebezigd wordt???? In feite bedoelde ik het zelfde te zeggen als jij doet maar bracht het dan zoals ik het gewent ben. 5 april 2014 bewerkt door Aicha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 5 april 2014 Rapport Share Geplaatst 5 april 2014 We hebben een tekentang en we doen het met twee, maar het enige resultaat is dat ze ons allebei gekrabd heeft. Dierenarts of gewoon laten afvallen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 5 april 2014 Rapport Share Geplaatst 5 april 2014 Jen terugkrabben   die Kat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 5 april 2014 Rapport Share Geplaatst 5 april 2014 Ooit heb ik wel eens een teken tang gehad, maar het is me nog nooit gelukt daarmee een teek te verwijderen want inderdaad, een hond zit zelden helemaal stil. Sindsdien doe ik het gewoon met mijn vingers/nagels. Hier ook geen gepiel met draaien, gewoon recht trekken en voila. Â Alleen de teek moet even stilzitten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 april 2014 Rapport Share Geplaatst 6 april 2014 toch een beetje meer vrede met het feit dat wij geen bossen hebben hier in de buurt dan nog nooit een teek gezien op de katten wel vlooien helaas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 6 april 2014 Rapport Share Geplaatst 6 april 2014 Teken verwijderen Het verwijderen van teken is vrij eenvoudig, het enige dat u nodig heeft is een tekenpincet. Hoewel het verwijderen van een teek geen spoedgeval is, kunt u beter de teek direct verwijderen... Verwijderen met de vingers of met een normale pincet is niet aan de raden. Vaak blijft de kop van de teek in de huid. Dit kan tot wat reactie leiden. Het beste kunt u de teek verwijderen met een speciaal daarvoor bedoelde tekenpincet. Er zijn verschillende varianten. Verdoof de teek nooit met alcohol, juist dan braken zij hun maaginhoud in de huid van uw hond. U pakt de teek met de pincet zo dicht mogelijk op de huid, zo voorkomt u dat de kop blijft zitten. Dan draait u met de pincet totdat de teek loskomt (linksom of rechtsom maakt niet uit) Controleert u voordat u de teek weggooit (bijv in de gootsteen) of u de kop ook heeft verwijderd. Gerelateerde artikelen:Teken bij de hondLyme disease Maak de teek goed zichtbaar door de haren rondom de teek goed uit elkaar te houden Zet de pincet goed op de huid onder de teek Met een draaiende beweging laat de teek vanzelf los Indien de kop toch is blijven zitten, zal deze eruit moeten zweren net als een diepe splinter. Vaak ontstaat er een bult op de plaats waar een teek heeft gezeten. Dit is niet ernstig, deze bult verdwijnt vanzelf. Bij ziekteverschijnselen na het hebben van teken (bijv. sloomheid/koorts/stram lopen) is het zaak snel een dierenarts te raadplegen.  Teken verwijderen Het verwijderen van teken is vrij eenvoudig, het enige dat u nodig heeft is een tekenpincet. Hoewel het verwijderen van een teek geen spoedgeval is, kunt u beter de teek direct verwijderen... Verwijderen met de vingers of met een normale pincet is niet aan de raden. Vaak blijft de kop van de teek in de huid. Dit kan tot wat reactie leiden. Het beste kunt u de teek verwijderen met een speciaal daarvoor bedoelde tekenpincet. Er zijn verschillende varianten. Verdoof de teek nooit met alcohol, juist dan braken zij hun maaginhoud in de huid van uw hond. U pakt de teek met de pincet zo dicht mogelijk op de huid, zo voorkomt u dat de kop blijft zitten. Dan draait u met de pincet totdat de teek loskomt (linksom of rechtsom maakt niet uit) Controleert u voordat u de teek weggooit (bijv in de gootsteen) of u de kop ook heeft verwijderd. Gerelateerde artikelen:Teken bij de hondLyme disease Maak de teek goed zichtbaar door de haren rondom de teek goed uit elkaar te houden Zet de pincet goed op de huid onder de teek Met een draaiende beweging laat de teek vanzelf los Indien de kop toch is blijven zitten, zal deze eruit moeten zweren net als een diepe splinter. Vaak ontstaat er een bult op de plaats waar een teek heeft gezeten. Dit is niet ernstig, deze bult verdwijnt vanzelf. Bij ziekteverschijnselen na het hebben van teken (bijv. sloomheid/koorts/stram lopen) is het zaak snel een dierenarts te raadplegen.  Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 smakelijke foto's Aicha! Â Teek is er inmiddels afgevallen, kop zit er nog in :-( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 april 2014 Rapport Share Geplaatst 15 april 2014 als je van kip houdt http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/22511376/__Kip_zoekt_troost_bij_jongen__.html Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 april 2014 Zou een hond of kat ook de ziekte van Lyme kunnen krijgen, vroeg ik me net af. Weet iemand dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 april 2014 Rapport Share Geplaatst 24 april 2014 Even gegoogled en ja, dat schijnt zeker zo te zijn. Die rode plek krijgen ze echter niet, wel andere verschijnselen. Google maar eens op : De ziekte van Lyme en dieren. Daar staat heel veel over ziekteverschijnselen en zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 april 2014 Ga ik doen Nanc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2014 Als je dier niet stil wil zitten kan je ook heel simpel vaseline of een andere olie achtige substantie op die teek smeren. Beestje moet namelijk ademen via zijn lichaam en dat gaat dan niet meer. Resultaat dat het beestje stikt en er vanzelf afvalt. En als je dier dat ook niet toelaat, gewoon wachten totdat de teek verzadigd is dan valt ie er vanzelf af. Zo´n dikke teek gaat voorlopig echt geen nieuwe gastheer zoeken.  En wat was die discussie nu over bloed geproefd hebben? Ik meen dat er op de dierenmarkt een nieuwe hype is, je dier namelijk rauw voer geven. Heb je speciale slagers voor ook nog. Heeft ook een bepaalde naam die ik niet precies weet. Aangezien dat dieet behoorlijk wat voorbereiding heeft omdat t darmstelsel van je huisdier nu eenmaal ingesteld is op die fabrieksbereidde brokjes en zelfs dood kan gaan als je meteen met rauw begint. Denk ik niet dat een hond die bij wijze van een konijn ineens kilt zodanig veel bloedt heeft geproefd dat je bang moet zijn. Anders mag ik die katten van mij ook wel gaan verdenken. Ik denk dat je meer angstig mag zijn over het feit dat de mens dieren zodanig doorfokt dat je inderdaad zonder erg een killer in huis kan hebben. Dat is niet de schuld van je dier, dat is de schuld van de mens. Het dier volgt enkel zijn instinct. En als je dat instinct niet goed onder controle weet te houden denk ik dat mensen soms best een gevaarlijke machine in huis kunnen halen. Bezin eer je begint denk ik dan. Kei leuk een stoere tijger op mijn erf, maar ik weet dat ik deze nooit onder de duim kan houden. Daarom zoek ik ze liever op in hun eigen habitat. Om zo van ze te genieten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2014 De ziekte van Lyme bij de hond Wat is de Ziekte van Lyme? De Ziekte van Lyme is een ernstige aandoening voor mens en dier. We zien het steeds vaker in Nederland voorkomen. Mits in een vroeg stadium behandeld is de prognose goed. Tekenpreventie is de belangrijkste maatregel om de ziekte te voorkomen. In heel Nederland komen besmette teken voor. Verder onderzoek is in volle gang. Het is inmiddels duidelijk dat in ieder geval op de Hoge Veluwe en rondom Ede de hoogste concentratie besmette teken voorkomt. Voege verwijdering van de teken op uw huisdieren verkleint de kans op ontwikkeling van de Ziekte van Lyme! Hoe wordt de bacterie overgedragen?Het type teek dat de bacterie kan overdragen is de Ixodes teek. De bacterie kan zich in wilde dieren (zoals herten zwijnen en reeën) vermeerderen zonder dat deze dieren ziek worden. Wanneer een teek zich voedt op zo’n geinfecteerd dier, wordt de teek besmet. Deze teek kan dan op zijn beurt weer uw huisdier besmetten. Onderzoek heeft uitgewezen dat de teek zich minimaal 24 uur moet voeden om voldoende bacteriën over te dragen om ziekte te veroorzaken. Vroege verwijdering van teken verkleint dus de kans op ontwikkeling van ziekte. Wordt Lyme bij uw huisdier vastgesteld dan loopt uzelf geen kans op besmetting via uw huisdier. Welke symptomen zien we bij een hond (of kat) bij de Ziekte van Lyme?Het meest voorkomende verschijnsel is gewrichtsontsteking dat zich uit in plotselinge kreupelheid en pijn aan meerdere gewrichten. Andere verschijnselen zijn: koorts Verlies van eetust Uitdroging Sloomheid Gezwollen lymfeklieren Aantasting van nieren Dood (dit treedt zelden op) Let op: - Een rode plek rondom de beet zoals we bij mensen met Lyme zien, zien we niet bij de hond of kat. - Het ontwikkelen van een bult op de plaats van de beet zegt niets over het wel of niet ontwikkelen van Lyme. Hoe wordt de diagnose gesteld?De diagnose kan voor een deel op het verhaal en goed uitvoerig klinisch onderzoek worden gesteld. Bloedonderzoek kan een infectie aantonen maar het kan zijn dat dit bloedonderzoek herhaald moet worden omdat in het begin de dieren nog geen positieve uitslag laten zien terwijl ze wel besmet zijn! Rontgenfoto’s kunnen geadviseerd worden om andere oorzaken van kreupheid uit te sluiten. Hoe wordt de Ziekte van Lyme behandeld?De Ziekte van Lyme wordt behandeld met antibiotica. Het middel van eerste keus is Doxycycline. Een huisdier met Lyme reageer normaal gesproken binnen enkele dagen op de ziekte. Wanneer de ziekte niet snel genoeg wordt gediagnosticeerd kan de ziekte chronisch worden en ernstige nierschade veroorzaken. Wat is de beste preventie?Dieren in gebieden waar veel teken voorkomen hebben de grootste kans op infectie (bos / heide / duinen / Ede / Hoge Veluwe). De risico’s op door teken overgebrachte ziekten zijn in de meer zuidelijke landen een echte must. Goede preventie berust een aantal maatregelen: Teekwerende en teekdodende middelenScalibor tekenband: Biedt op dit moment de beste bescherming en beschermt bovendien tegen zandvliegjes de in het buitenland de veroorzaker zijn van de ernstige ziekte Leishmania. Advantix: pipet tegen teken, vlooien en zandvliegen PracTic: pipet tegen teken en vlooien bij de hond Activyl Tick Plus: pipet tegen teken en vlooien Verwijdering van tekenKijk uw hond na elke wandeling goed na op teken. Vindt u een teek? Verwijder de teek dan zo snel mogelijk, liefst met een tekenpincet. Vroege diagnostiekVertoont uw huisdier hierbovengenoemde klachten dan is het goed zo spoedig mogelijk uw huisdier door uw DierenDokter te laten onderzoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Thanks Sowhat! Ben het niet van plan maar ga me er toch eens in verdiepen. En dat maakt het zoeken nu veel makkelijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden