Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Hier gaat het met m'n diertjes heel goed. Ze eten en drinken weer normaal.

Mojo was al gelijk veel beter en heeft eigenlijk nergens geen last van. Het sneetje is dan ook maar zo'n 3 cm. Puck daar en tegen heeft een snee van zo'n 10 cm. maar ook daar gaat het goed mee. Dus ik ben weer helemaal blij.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Marika
Dit probleem kan ook op een diervriendelijke manier opgelost worden vind ik.
Daarom zet ik deze link neer en hoop op 'handtekeningen'.

http://www.dierenbescherming.n...250&utm_term=billboard

quote>


Kan ook heel anders Marika en werkt ook veel beter.
Ik heb als kattenvangster gewerkt, ving ik wilde katten en neutraliseerde ze om ze daarna weer in hun eigen gebiedt terug te zetten.
Het idee hierachter was en het onderzoek wat erachter steekt is, dat een populatie zich niet kan vermeerderen en uiteindelijk uitsterft. Via dit proces komen er minder snel nieuwe katten in dat gebiedt terug.
Heel anders dan dat je ze met een vrachtwagen oplaadt, om ergens anders dood te maken. Dan komen er veel sneller weer andere katten terug. Ik geloof nog steeds in deze methode dus als ik in Nederland een zwerfkat opmerk probeer ik deze te vangen en te neutraliseren.
Verder vind ik dat mensen wat beter opgevoedt mogen worden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grapje kwam hier wel aan Jane :D

Heb ik gisteren eigenlijk ook niet bij stil gestaan.

Maar was de opzet ook niet, gewoon mensen aan het denken zetten. Leuk dat je eraan meegedaan hebt, want was een open vraag zonder verplichting of oordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O God Sprudje dat weet ik niet, ze zijn gesteriliseerd.

ik denk dat bij Mojo alleen de eierstokken eruit zijn gehaald maar bij Puck alles omdat die snee veel groter is.

Zal het eens vragen als de hechtingen eruit moeten.

Wij vangen ook wilde katten, laten ze steriliseren en zetten ze dan weer terug. Dat is het beste en er komen geen andere katers om de poezen te dekken. Dit vind ik het meest diervriendelijk. Zo blijven de dieren leven in hun eigen omgeving en kunnen niet voor nakomelingen zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de kippies wel, maar de kat niet, heb een kat laten neutraliseren, waar kittens vanaf kwamen die bijna goed waren. Mijn belofte aan de natuur om dat niet te doen. Toch vind ik dat soms moeilijk, ongeacht dat ik weet met hoeveel leedt een papfleskitten moet leren leven.

Men zegt, dat het humaner is om zulke kittens in de baarmoeder dood te laten gaan, omdat ze dan nog niet hebben leren ademen endus niet stikken. Blijf het toch iets moeilijks vinden dat zien te bewegen voor een hele tijd lang. :huh:

Dat is denk ik waarom ik het spuitje een super uitvinding vindt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen naar een workshop van een honden- en kattengedargstherappeute geweest.

Het belangrijkste dat ik leerde, voor eventueel geïnteresseerden:

uit recent onderzoek blijkt dat onze hond niet afstamt van de wolf. Wel zouden beide een gemeenschappelijke voorouder hebben. Een beetje vergelijkbaar met de link tussen mens en primaten dus: de gelijkenissen zijn groot maar de verschillen legio. Zo is er het vermoeden dat een hond helemaal geen roedeldoer is: een hond in het wild leeft namelijk solitair.

Interessant weetje: als je bang bent van een hond, moet je geeuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

mijn kater is aangevallen en nu heeft hij een fikse bult net boven z'n oog. Ben gisteren naar de dierenarts geweest en hij heeft een a.b. spuitje gehad maar ik zie nog geen verbetering. Bovendien blijft hij erg sloom, dus weet ik het niet. Was het iedere dag af met gekookt water verder kan ik ook niets doen.

Spudtie, of iemand anders, weten jullie nog iets, en vooral, herkent iemand het? Dat slome en veel slapen?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het a.b. spuitje heeft dus niets geholpen, maar gelukkig eet Kwiebus sinds gisterenavond weer. Hij heeft altijd al last gehad van chronische niesziekte en had al zo'n 14 dagen bijna niets gegeten. Daarom vind ik het erg goed als een dier flink stevig is, dan kunnen ze tegen een stootje. als hij al slank was, was hij nu vel over been geweest.

Gisterenavond heb ik wat sardientjes warm gemaakt en doordat dat dan wat meer gaat ruiken, heeft hij die gegeten. Vanmorgen ook weer en nu eet hij z'n eigen voer ook weer dus is hij er weer overheen. Gelukkig mensen want ik heb me best veel zorgen gemaakt. Ik vind het erg moeilijk als een van mijn diertjes iets mankeert en ik er helemaal niets aan kan doen. Maar gelukkig, hij gaat weer tegen me aan staan en vraagt om een aai over zijn bol. Heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Kwiebus gaat het steeds beter. Hij ziet er niet uit maar verder doet hij het goed. Boven zijn oog is het helemaal kaal en onder z'n oog op z'n wang zit een fikse wond, die niet zo goed wil dichten.

Dacht van de week hij zal toch geen aids hebben, maar goed, niet gaan invullen anders maak ik me druk om niets. voorlopig gaat het heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker kunnen dieren aids krijgen. In ieder geval apen en katten wel, verder weet men het nog niet maar deze dieren kunnen zeker aids krijgen. Dit kan niet over gedragen worden op mensen of andere diersoorten hoor dus geen zorgen.

Het is alleen overdraagbaar tussen katten, b.v. als ze gevochten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Helemaal leuk hier.

Net terug uit de laatste nacht, leeg huis, ik dollen met ontie, stereo lekker hard erbij, lekkere gekkenboel.

Deze ouwe ff achter de piest, lekker half zittend/liggend op de bank, Bella komt met haar (hele grote) kong (hol rubberen speeltuig) aan, legt deze bij mij op schoot, zo van: toe nou, gooi 'm!!!

Begint net "Call Me The Breeze" van en door J.J.Cale te spelen, heerlijke 4/8 simpele dreinende maat, dus ik begin de maat op die holle kong te tikken.

Je had die kop moeten zien!

De kong is alive!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind je logo mooi Kohtje.

 

De heldinnen vd fabriek zijn weg

Ook geen hond meer

 

Zned een logee

Heb ook altijd katten gehad

 

Goede herinneringen aan allen

 

Hier komen dieren meestal

spontaan aanlopen

 

Klinkt als een machtig stekkie daar Agnieta!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Super relaxed!!!!!!!!  :D

Is mijn aanloop kat die in de garage woont.

Moest weer met hem naar de dierenarts, om zijn wond schoon te laten maken.

Durf veel met katten, maar zijn tanden zijn zo scherp dat hij je huid al verscheurd wanneer hij je enkel een waarschuwing geeft. Dat heb je denk ik met overlevers..........

Enfin wij naar de dierenarts, en zo super relaxed hè, nog nog nooit met huiskatten meegemaakt.

Mandje pak je, zet je op de grond en meneer gaat er meteen inzitten.

In de auto wel wat miauwen, maar da´s meer vragen en wat gaan we doen. Als je dat verteld wordt hij rustig. (En er staat hem iets pijnlijks te verwachten, althans, ik heb ooit eens een abces gehad die uitgeknepen werd en ik heb een hoge pijngrens maar zag toen echt wel sterretjes. Hij heeft er op het moment zo´n 3 en er moet ook nog dood vlees weggesneden worden)

Bij de dierenarts moeten we wachten ondanks onze afspraak. En een beetje maf, de dierenarts geeft altijd gratis voer weg, grijp ik naar een zakje en ga hem voeren. Tuurlijk zal hij niks van de zenuwen eten. Maar dat is het verschil tussen een zwerfkat en een tamme kat denk ik, die ervaren niet zoveel stress en liefde gaat door de maag. Dus tot mijn verbazing at hij met veel plezier het halve zakje leeg, toen zat hij vol.  :)

Toen bij de dierenarts, de pijnlijke behandeling. Toen wilde hij wel graag met zijn koppie onder mijn jas en mijn handen om hem heen. "ik zei nog, vriend bijt maar in mijn hand als het niet meer te harde is, maar niet in de hand van de dokter want die moet nog andere dieren helpen" En toen ging zijn bekkie open en zijn kop omhoog en hij beet zich vast in mijn jas. Zo lief, want ik weet hoe scherp zijn tanden kunnen zijn alleen al bij een waarschuwingsbeet.

Toen de dierenarts klaar was en hem zijn spuit gaf keek hij haar even heel doordringend aan, waarop zij opperde, waar ik al jaren om vraag, dat ik misschien zelf wel spuiten kan zetten? Ja tuurlijk kan ik dat! Zolang het niet in de bloedbaan hoeft wel. Toen durfde ik ook zonder betweterig over te komen te zeggen dat ik een opleiding dierenartsassistente heb gevolgd en nog wel meer kan. En toen keek ze me doordringend aan en vroeg door wat ik allemaal gedaan had. En dat schreef ze op. Misschien voor Puck om meer vertrouwen te krijgen dat ik behalve een bezorgd mens ook wel meer kan? Misschien voor werk?  We shall see. :D  Voor de simpele dingen waar een prikje onder de huid voldoende is, hoef ik nu geloof ik nooit meer mijn katten mee te sjouwen.  :D 

 

En toen naar huis, was heel dichtbij een winkel en moest nog wat boodschappen halen. Dus vroeg ik Puck vind je het erg als ik snel even boodschappen ga doen? (heb dit nog nooit bij mijn dieren geflikt) Maar Puck ging zo op zijn gemak liggen dat ik dacht dat is wel goed. En toen ik even later terug kwam schrok Puck wakker uit zijn slaap. Had er dus geen enkele last van gehad. Hihihi, zou ik eens moeten proberen met mijn  zogezegde tamme katten.

Deze ervaring vond ik te tof om voor me te houden. Anders dan hoe ik normaal mijn verhaaltjes schrijf over dieren. Maar hoop nog leuker, zonder dat ik daar mijn best voor hoef te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...