Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Iet het ziet er voor de rest echt goed uit hoor dus ik zou niets doen. Ikzelf heb de ervaring dat zulk soort dingen vanzelf over gaan. Geen zorgen.

Goed blijven kijken, en voelen of het warm blijft, of dat er veel vocht uit komt. Of misschien heeft hij wel ergens klem gezeten.

Niet proberen het zelf schoon te maken.

Als hij er morgen of zo nog helemaal niet op loopt, zou je een afspraak kunnen maken met de dierenarts, of ff bellen. Ja dan zeggen ze toch altijd dat je moet komen hoor maar als hij nog gewoon eet en drinkt betekent dat dat het niet echt ernstig is.

Mocht je het echt niet vertrouwen dan bel de dierenarts ff op.

Voelt het pootje warm aan? 

Maar het kan ook zijn dat ie verkeerd terecht is gekomen toen hij ergens is afgesprongen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Gipsy,

 

Op de eerste plaats moet het hondje naar iemand toe komen en wennen aan die persoon. Niet iedere hond, zeker als ze wat ouder zijn, vind het prettig als er iemand boven hem of haar gaat hangen. Ze kan dan niet meer vluchten, een vreemde komt te dicht in haar energieveld zeg maar.. Het kan zijn dat er beginnende doofheid of blindheid is, en dan wordt een hondje anders. Ze kunnen niet meer zo goed vertrouwen op zichzelf. Wat zou jij doen als je iemand niet kent en die komt ineens naar jouw toe, gaat boven je hangen en begint je te knuffelen? ;). Laat Gipsy rustig aan iemands hand ruiken. Dat moet het eerste contact zijn omdat honden ook eerst aan elkaar ruiken voor ze gaan spelen of hun blijdschap laten zien.

Een hond vind het soms niet prettig als iemand hem recht aan kijkt dus het beste is, gewoon naar binnen en geen aandacht geven totdat het hondje zelf komt vragen. Kijk goed naar haar lichaamstaal, als ze verstijfd, niet verder gaan, als ze haar oortjes naar achter legt en iemand aan blijft kijken, niet aaien, de hond bepaald in dit geval. Als ze kwispelt of op haar ruggetje gaat liggen is het goed maar alles heel rustig, het is een oud hondje.

Heel belangrijk is dat je geen regels gaat veranderen, blijf consequent (althans probeer het) en verander niets zeker als het hondje al wat ouder is, ze weet dan niet meer waar ze aan toe is. Dat kan wel als je een oudere hond in huis neemt, dan kan je nog alle regels maken.

Als jouw hondje altijd op de bank heeft mogen zitten, kan je het eigenlijk niet meer veranderen, ook niet als er bezoek is. En dat hoeft ook niet als het bezoek zich maar aan de regels houd.

Gipsy heeft het bezoek alleen gewaarschuwd hoor, als het echt menis was geweest had ze zeker wel gebeten, dus hoef je niet bang te zijn.

Dit is een tip die ik zelf zou handhaven, dus hoef je het niet persé te doen hoor. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje hoe is het nu met jouw kat z'n pootje? Gaat het weer wat beter met hem?

 

Weten jullie wat ik gehoord heb? Wacht, ff anders beginnen. Ik vroeg me de laatste tijd af waarom ik zo ontzettend veel van mijn dieren houd, vooral mijn hondje Puck. Er schijnt, dat als je dieren hebt en b.v. geen kinderen, dat er, als je ze knuffelt, een zelfde stofje vrij te komen, als wat vrouwen hebben die hun kinderen knuffelen.

Ik kan niet beschrijven hoeveel ik van die kleine houd, ik hoef maar naar haar te kijken, b.v. als ze ligt te slapen en kan me daardoor intens gelukkig voelen. Ik moet ze aaien en lieve woordjes tegen haar zeggen.

Maar andersom kan ze me ook een hele tijd aankijken, zo maar. Het is zo'n ontzettende lieverd.

Soms ben ik ineens bang. Er kan iets gebeuren met haar, ze kan klem komen te zitten als ik er niet ben, ineens vreselijk beginnen te janken door b.v. zware buikpijn enz. Dat zijn momenten hoor maar af en toe bekruipt me dan een angst.

Ik zie veel van mijn moeder in mezelf, die kon ook niet van me af blijven :D  Alleen ik was veel en veel moeilijker dan mijn hondje. :)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las het verhaal van Ietjefietje en had geen rust meer om de andere reacties te lezen dus misschien is mijn reactie mosterd na de maaltijd.

Mijn beste vriendin heeft vorig jaar haar hond af moeten geven. Ze was de dominante over haar andere hond.

En sinds dat overlijden valt die hond nu onzekere andere honden aan.

Volgens experts, doet ze dit omdat ze haar duidelijkheid in het leven verloren is omdat het zelf een onzekere hond is. Ze mist de leiding van die andere hond dus.

Mijn vriendin heeft tips gekregen om hiermee te werken. En dat waren vooral tips om de focus op je hond bij jezelf te leggen.

Momenteel doet ze dat met snoepjes. Maar zo weet ze onder een groep honden wel haar hond onder controle te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wat super om te lezen hoe je geniet van Puck!

Hoop dat je nog heel lang van dr mag genieten, Bolletje!

Ja en dat heb ik mede te danken aan jou meid. Als jij haar niet had gehaald voor mij en dat roteind gereden had, met ook nog eens flink wat pech onderweg, had ik Puck nooit gehad. :heart: :heart: :lips:

Want dat was jij toch????

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hé mensen, ik heb hier gisteren in het bos een grasparkiet gevangen. Mocht er nu niemand zich melden als rechtmatige eigenaar, heeft dan hier iemand interesse in een tennisbalgeel met een beetje blauwe parkiet? Volgens mij heeft ie ook potentie om tam te worden, want hij is hartstikke nieuwsgierig.

Zelf kan ik hem helaas niet houden, ivm mijn katten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Spud. Dit werk op mijn lachspieren. Hoe krijg je het voor elkaar om een parkiet te vangen?? En eerst nog te vinden? Wel heel lief van je want ik denk niet dat zo'n beestje het overleeft. Helaas ben ik absoluut geen vogel mens, niet in huis althans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kater wil hem wel adopteren Spud.

Ik krijg hem maar niet uitgelegd dat dat geen goed idee is.

Hij zal heeeeeeeeeel lief zijn zegt hij, met zwiepende staart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

 

Parkieten kunnen makkelijk overleven in de vrije natuur.

Tenzij, ze misschien, jaren in een kooitje hebben gezeten.

Wij hebben hier in de buurt hele zwermen wilde parkieten rond vliegen.

Wel een iets groter soort (groene),

En het lijkt, of het er elk jaar meer worden.

Zelf heb ik er 2 in een kooi

Daar past er helaas niet nog een bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotus66, fel geel valt erg op in een vaak donkergetint bos. ;) Na het met de hand geprobeerd te hebben toch maar een visnet ergens geleend omdat hij zich goed liet benaderen. Lachen mag wel hoor! Na vorig jaar een hond, dit jaar een vogel, wellicht volgend jaar een slang want de poten worden steeds minder is me al opgevallen. Hoop dat het dan een tuinslang is.

 

MijnGerrit, dan zal uw kat een nummertje moeten trekken want mijn katten geef ik natuurlijk voorrang bij een Barf project. :P:D  En daarna de zwervers die ik hier verzorg.

 

Rapilos, goed idee en het klopt wat je zegt. Parkieten kunnen goed overleven buiten. In Amsterdam schijnen ze zelfs een ware plaag te zijn. Maar ik acht de overlevingskans hier in het bos met volgens mij iets meer roofdieren dan in een stad toch wat kleiner voor dat beestje. Ook omdat hij zich zo makkelijk laat benaderen. Maar je geeft me wel een nieuw plan. Als het niet lukt om een nieuwe baas voor hem te vinden ga ik gezellig eens een dagje naar Amsterdam. :D

 

Dank voor jullie reacties, ik lag hier ook in een deuk. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets wat me met gevonden katten nooit gelukt is, lukt me met een parkiet dus wel! :D  Namelijk de eigenaar opsporen. Ik voel me kei trots! En kei opgelucht en blij nu.

En begin natuurlijk weer te fantaseren over een zelfstandig jobje in de dieren maar nog geen origneel plan. Dit is gewoon een toevalstreffer geweest waarschijnlijk.  ;)  Wel ontdekt dat ze in 2005 en 2006 hetzelfde plan hadden als ik in 2012 namelijk doodgereden dieren fotograferen en deze afvoeren, zodat een eventueel baasje zou kunnen achterhalen wat er met zijn of haar dier gebeurt is. Dat was dus redelijk achterhaalt toen ik er mee aan de slag ging maar na een jaar doen ook zelf gemerkt dat daar geen animo voor is. En bovendien persoonlijk ook niet echt voldoening gaf.

Tsja en mijn plan van 2013 is onmogelijk correct uitvoerbaar in je uppie en onbetaalbaar. Namelijk dieren met de vakantie aan huis verzorgen zodat ze niet op pension hoeven. Maar de bovenkamer zit alweer te ratelen hoor! :D

 

Mijn tip van de dag is wel voor dierenliefhebbers die veel op de baan zitten om altijd een hondenriem, een draagmandje (6.95 bij Action in België) , werkhandschoenen of plastic handschoenen en een deken of handdoeken mee te nemen, want je weet nooit wat je onderweg tegenkomt wat dieren betreft. Bovendien kan je de spullen ook nog wel eens gebruiken voor je eigen gemak. ;)

Zo en nu ga ik verder blij zijn en afwachten op de reactie van de eigenaar wanneer deze zijn vogel komt halen. :D

 

Joepie de poepie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conclusie is dat deze vogel ongeveer 61 km gevlogen heeft naar hier en dat ik hem morgen weer 61 km terug ga rijden. Ik vind dat bijzonder en bijna ongelofelijk voor een dier dat in gevangenschap geboren is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja en mijn zwerfkat is sinds maandag ook weer op honk. Ik denk dat hij dit jaar een ticket naar Griekenland genomen heeft want hij is magerder dan vorig jaar al ben ik zeer te spreken over zijn hardnekkige wond waar ik al 3 jaar aan werk om dit beter te krijgen. Ziet er nu veel rustiger uit. Dus  deze vakantiebestemming van hem was qua eten misschien niet zo best maar voor zijn gezondheid wel. ;)

Hij vond het echter niet leuk dat hij niet zoals gewoonlijk zijn intrede weer kon doen in de garage omdat die vogel daar zit. Maar zoals de rest van mijn katten droeg hij een goed oplossing aan, opeten. Maar dan wel eerst op de barbeque. Ik zag dat toch niet helemaal zitten, dus na morgen is de ruimte weer vrij voor hem. Tot nu vind hij zijn heil wel in het schildpaddenverblijf. :D

 

Fijn deze toffe dingen mee te krijgen, voelt als steun voor een minder toffe beslissing die ik maar blijf uitstellen namelijk alle tanden uit de bek van 1 van mijn katten laten trekken vanwegen mogelijk chronische tandvlees ontsteking. :blush: Vooral dat "mogelijk" zit me nogal dwars en houdt me tegen voor zo´n radicale beslissing voor mijn gevoel. Want als het niet werkt, bestaan er geen kunstgebitjes voor katten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Buuf! Jij hier een berichtje naar mij en ik via whatsapp naar jou afgelopen week. ;) Toeval bestaat niet, maar we denken dus nog steeds aan elkaar. :D

 

MijnGerrit , na een helse tocht door centrum Antwerpen (waarvan ik altijd zei dat ik dat nooit zou doen) toch aangekomen. Dus vogel heeft me over een angst geholpen maarja hij was ook de hele rit vrolijk aan het kwetteren dus had geen radio nodig. Niet dat ik in de toekomst het nog een keer met veel plezier ga doen, maar Antwerpen is gewoon een hele mooie oude stad en dat maakt veel goed. Ik denk dat ik me nog steeds wel aan mijn eigen belofte houdt dat ik nooit in het centrum van Amsterdam wil rijden. Ik kwam daar iemand aan de voordeur tegen die veel jonger was dan ik, terwijl ik via de mailwisselingen zoiets had dat ik deze vogel ging brengen naar iemand die met pensioen was. Grappig wat je je soms in je hoofd kan halen bij enkel een naam en een achternaam.

Enfin ik had hem in een Bench vervoerd en die wilde ik niet afgeven en hij durfde het beestje niet zonder handschoenen aan te nemen. Dus ik ben 5 stijle trappen omhoog gegaan en het begon een beetje te kriebelen in mijn buik omdat ik een beeld kreeg dat hij zou ontsnappen als ik hem uit de bench probeerde te halen. En daar kwamen we aan hoor, bij een grote kooi met nog 4 parkieten. Ik eerst maar het raam dicht gedaan die open stond en Tweety vangen, die dus ook ontsnapte. 1e wat ik dacht was shit! 2de grijpen, dus die vogel vliegt daar rond en ik grijp hem zomaar uit de lucht. Tot verbazing  en opluchting van mezelf en tot respect van die jonge dus snel die vogel in de kooi gezet bij de andere parkieten. Ja en inderdaad toen bleek het niet zijn vogel te zijn volgens hem. :D Deze was namelijk een pak groter dan de rest. :D  Maar hij wilde hem wel heel graag dus al bij al is goed afgelopen. Hoefde ik Tweety niet mee te nemen naar Zeeland want ik zou van Antwerpen doorrijden naar een vriendin.

Heb er vannacht nog wel over gedroomd hoor! Ik droomde dat ik van Antwerpen weer terug gereden was in 2 uur en 15 minuten en 2 uur en 15 minuten later kwam Tweety terug vliegen met een ander geel maatje en nu opeens heel tam. Heel erg conflict geweest met mezelf waar moet ik zijn nachtverblijf katbestendig plaatsen, want kooien was geen optie meer, hij kon vrij zijn en alleen ´s nachts een beetje meer beschermd. En van morgen miste ik hem wel hoor, en twijfelde of die kooi met 5 parkieten wel groot genoeg is. Dat dacht ik ook toen ik een plek voor hem zocht, niet in een klein kooitje hij moet kunnen vliegen. Maar je heb niet zoveel te willen als je met een dier zit die beter bij iemand anders is dan bij jezelf omdat hij 5 jaar te vroeg gekomen is.

Ik moet eerst zorgen dat ik mijn terrein duidelijk afbaken dat mensen niet gewoon deuren van kooien openen en daarna komen kippen en konijnen. Vogels heb ik gepland voor als ik een dag ouder wordt en dan liefst Beo´s omdat ik nog altijd katten zal hebben maar dan via opvang.

Het was voor mij in ieder geval fijner geweest als deze jonge al niet zo bang geweest was voor bijten, maar zijn dieren dus handteert met handschoenen, als de kooi een volière bleek en echt met de vogels bezig zou zijn. Maar zoals ik zei ik heb niets te willen als ik van een dier af moet omdat hij te vroeg zijn intrek nam.

 

Heb daarna nog een heerlijke dag in Zeeland gehad, we moeten altijd plannen en dit was lekker impulsief en relaxed, vonden mijn vrienden ook. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat maar door hier in het dierenbos. Vandaag gaan wandelen en een gekwetste ree gevonden, met een goede gsm en een sterke wifi verbinding met je huis kan je opzoeken wie je dan moet bellen. Dus na 3 uur hadden ze ons gevonden. Beestje is waarschijnlijk vergiftigd ze gaan hun best doen om deze weer gezond te krijgen. En als het lukt mag ik mee om hem weer vrij te laten als hij aangesterkt is. :D Dat zou helemaal mooi zijn, maar ik heb vandaag al intens genoten van het gezelschap van een echt wild dier toen we op de hulptroepen aan het wachten waren.

Ookal heb ik dan misschien teveel betaald voor mijn woonst, de plek waar hij staat is blijkbaar voor een dierliefhebber als ik ideaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie verhalen Spud, ik geniet indirect mee met je!

 

Mijn kater wordt gestalkt door een roodborst.

Als hij lekker op een stoel in de tuin ligt te dommelen, dan gaat die roodborst tekeer!

Een tijd geleden waren het merels, die als duikbommenwerpers al tsjilpend over hem heen scheerden.

Dat was hem teveel en dan kwam hij naar binnen.

 

Hij leest nu de avondkrant ... met z'n kont.

Raar beest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...