Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Zucht....

Weet je, soms vind ik mensen echt heel erg dom en vervelend....

Rijdt ik naar het asiel toe omdat ze de telefoon niet oppakken en de mail nog steeds niet beantwoord hebben. Mag ik niet binnen!

Zijn ze woensdag open en mag ik dan pas terugkomen, anders had ik telefonisch een afspraak moeten maken. :huh:

Ik zeg, jullie pakken niet op daarom kom ik en ik wil alleen maar even een chip laten controleren.

Zucht....

Moet ik dat per mail doen. :o

En werkelijk, het mens was niet eens blond. Had wel geverfd haar, dus wellicht is de amoniak in haar hersenen getrokken ofzo.

Nou, ik hoop dat zij ook ooit eens verloren loopt en dat mensen haar hééééééééél lang laten staan en geen hulp aanbieden. En als ik ze zie, draai ik nog eens om, om eens te zwaaien en mijn tong uit te steken.

Ik ben boos, verdrietig en teleurgesteld, maar daar heb ik helemaal niks aan. Dus ik ga even een spelletje spelen waarin ik mensen kan afschieten. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren waren hier twee hondjes op bezoek Sowhat. Ik heb ook aan de eigenaars gevraagd of ze uit willen kijken naar mensen die eventueel twee chiwafwafs willen. Zouden ze doen.

Zijn ze nu nog steeds bij jou? En zijn ze al geholpen? Want ik hoor er verder niets meer over, alleen dat je ze nog niet kwijt bent.

Ze mogen, als ze geholpen zijn, hier komen hé? Dat had ik geloof ik al op de d.d. gezet.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu kan ik wel wachten totdat het morgen is, want blijkbaar ben je altijd dronken als je je emotisch tegen de avond toont.

Ik voel me gekwetst, in mijn zijn dat werkelijk niemand maar dan ook werkelijk niemand achting genomen heeft aan mijn postings over die kat. Dieren is nog steeds iets waar mensen mij het diepst in kunnen raken, dus dit was echt belangrijk voor mij.

Jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't is niet omdat ik niet reageer, dat ik niet in achting neem.

Ooit zat ik op een schrijfforum. Korte verhalen en gedichten en zo. Iemand voerde daar op een blauwe maandag een kwoteringssysteem in. We mochten teksten ineens beoordelen met een bepaalde kwantiteit aan sterren, dus.

Het systeem werd al snel in vraag gesteld. Er ontstond een hele disussiedraad omtrent de vraag "hoe kwoteren". In een onnozele bui reageerde ik daarop, en vertelde iets in deze genre: als ik je één ster geef, dan ben ik slecht gezind, want het is niet mijn gewoonte om teksten te becommentariëren die ik ronduit slecht vind. (Het kan ook zijn dat ik jaloers op je ben). Twee sterren betekenen: noch ergernis noch gevaar. Als ik drie sterren uitdeel, dan heb ik iets van je nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsjonge Jen, je voelt hem wel haarfijn aan. :D

Ik had gisteren ook zoiets van rangschikken.

Mijn dieren dingen delen op een dieren forum.

Mijn reis dingen delen op een reisforum

Mijn filosoferen op een filosofenforum

Mijn niet roken delen op een niet roken forum.

En toen bleef er eigenlijk nog weinig voor me over, wat ik op dit forum te delen heb.

Ik bedoel, ik ben gestopt met drinken, heb totaal geen verstand van goede wijnen en bieren dus daar kan ik niet over praten.

Ik vind het maar moeilijk te geloven dat wanneer iemand zich meldt met een fles in de hand, dat deze die fles werkelijk in de gootsteen kiepert als jij dat zegt. Ik zeg het wel en ben vaak heel verbaasd om te zien dat mensen dat dan doen.

Maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om weer kennis te maken met mensen alvorens ik kan spuien wat ik wil.

Dieren zijn belangrijk voor mij. Zijn mijn uitlaatklep. En ik kan daar heel extreem in zijn, en dat ben ik nu.

Frustreerd me soms te ervaren dat mensen dat niet zo belangrijk vinden en dan ga ik mensen over 1 kam scheren. En dat is ook niet slim. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe kat (tweede poging),

st(i)ef zoon is op internaat sinds gisteren.

Hij heeft een poes, Lila.

Tijdens weekends en vakanties komt hij hierheen.

Zijn mama woont ver weg nu.

Daarom is poes mee verhuisd naar hier.

Met Roxy-proxy gaat het prima.

Mush is weer veels te enthousiast en die kat heeft nog nooit van der leven een hond gezien (ze is7).

Ze is ook nog nooit buiten geweest.

Voorlopig zit ze dus in de veranda voor een paar weken.

(wat ik natuurlijk zielig vind, ma ja)

We zien wel hoe het loopt, en lopen wel als we het zien.

Ben benieuwd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lila (deel 2),

met de rox dus geen probleem (alhoewel ze hiervoor ook nog nooit andere katte had gezien).

Mush is wennen nog.

Ik hoop dat ze door krijgt dat ze Rox moet nadoen.

Hij weet ondertussen dat Mush niks wil, alleen snuffelen. Dus als hij een minuutje stil blijft zitten en laat snuffelen dan is er geen enkel probleem.

Dus dat zal ze moeten leren.

Ze is al wel in de living geweest als Mushke buiten was.

Dus voorzover ik het zie voelt ze zich wel ok.

Nu dus eerst paar weken alle deuren dan maar dicht, en dan es kijken, of ze buiten wil of niet.

Lila heeft nog nooit van haar leven ergens anders haar behoeften gedaan dan op een kattebak.

Voor de Rox hebben we alleen heel in t begin kattebak nodig gehad.

Hij gebruikt em nu nooit meer. Gaat liever buiten.

We zullen wel zien weer, en ach alles komt toch altijd goed....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buuf als die kat vrolijk achter de Rox binnen kwam trippelen dan denk ik dat ze wel buiten kan. Alleen dan de Mush even binnen houden totdat ze ook gewoon is aan Mush, anders kan die haar buiten laten schrikken en dan kan ze uit paniek haar de weg niet meer terugvinden.

Ik bedoel, alles is nieuw voor haar, het huis, het buiten kunnen, het hele nieuwe leven.

En gaat allemaal snel. Maar blijkbaar vind zij dat ook wel prima want anders was ze niet terug gekomen.

Wat betreft chippen zoals Bol opperde op de dagdraad, tsja ik ben daar momenteel geen voorstander van, maar in 2015 wordt het verplicht. Ik vind dat de dieren hulp organisaties eerst wat beter mogen leren om inderdaad een kat te controleren op een chip. Wordt nu nog vaak vergeten.

Volgens mij helpt een flexibel bandje dat breekt wanneer een kat vast komt te zitten met je adres daarop dan een betere tijdelijke oplossing. Die adres kokertjes werken namelijk de helft van de tijd ook niet. Een vlooienbandje misschien, sla je 2 vliegen in 1 klap of in dit geval vlooien. En als ze gewoon is geraakt aan haar nieuwe leefomgeving gewoon lekker zonder. Want ook bandjes om vind ik helemaal niks.

Je doet het gewoon goed, twijfel daar niet aan, met de Rox ging het ook goed dus met deze gaat het ook goed. Als ze het gesnuffel van Mush gewoon even over zich heen wil laten komen. En wat je stiefzoon betreft, even een praatje met hem maken, het is zijn kat maar jij moet er de meest van de tijd voor zorgen, dus even jullie gedachtes over het verzorgen van dieren kortsluiten. Zou toch niet zo moeten zijn dat jij omwillen van iemand anders, op een andere manier met dieren om moet gaan dan dat jij gewoon bent in je eigen huis toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

luv ya buuf !

helemaal zoals ik het bedoelde

btw, toen de rox er pas was, heb ik dus verterinair laten komen (was om de rox te castreren toen), nen "echte" , ben de naam nu ff kwijt maar er was ooit zo n serrie op de BBC, en ik vroeg dus ook ev Rox chippen? Die man , met zijn botten aan , zei huh? katten gaan chippen? Wa gaan ze nog verzinnen...

Da iedereen ma es gewoon voor de beesten zorgt die em zich aanschaft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig he Jen die beestjes..

ik blijf me ook vaak verbazen hoe slim ze zijn..

Wij waren onze minou pas ook kwijt..blijkt ze een plekje onder de inbouw koelkast te hebben gevonden..echt maf..kon ze helemaal achter de andere keukenkastjes verdwijnen..zit een dun kiertje waar ze zich net in kan wurmen hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Was een beetje aan t struinen op het net kwam ik deze onwijs toffe site tegen.

http://www.verhuisdieren.nl/

Hun doel is de juiste match te vinden voor beest en mens. Ook kun je hier terecht voor extra hulp voor je huisdier. Of als je juist een huisdier zoekt om af en toe voor te zorgen..

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Bol en meerder geïntresseerde.

Uk wordt nu onderhanden genomen door een energetisch therapeut in opleiding.

Maar ik kan me in haar diagnose heel goed vinden omdat Uk er zo heftig op reageerd.

Zijn wond is van onverwerkt verdriet, en die pijn komt daardoor naar buiten.

Hij komt van een liefdevol gezin, (dacht ik altijd al) wat van de ene op de andere dag verdween toen hij even niet thuis was. Ik kan dat rijmen, want er is hier inderdaad een gezin geweest wat door de gemeente van de ene op de andere dag uit hun huis gezet is.

Gaat lang duren voordat zijn wond heelt maar ik moet daar echt geen dokters aan laten werken. Hij zoekt gewoon een thuis bij mij, dus ben bezig om de garage tot een thuis voor hem te maken. Iemand nog een gemakkelijke stoel die deze kwijt wil?

Ook aantrekkelijker voor mij om in die koude kille garage, aandacht te geven aan een kat waarvan ik super houdt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed Spudtie. En nu maar hopen dat hij weer verder kan zonder die wond, want dat zou toch het fijnste zijn.

Een stoel heb ik niet maar kan wel eens kijken bij de d.a.

En verder hebben de kringloopwinkels wel eens wat staan dat ze kwijt moeten. Of een advertentie zetten. Daar zullen mensen ook wel op reageren.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, die wond zal nog wel even duren waarschijnlijk. Volgens die therapeut heeft hij er weinig pijn aan omdat het een harde kat is. Voor mij dus beter te behapstukken om het aan te moeten zien. Want hard is hij inderdaad. ;) Deed mij dus pijner dan het hem in werkelijkheid doet.

Liefde en een thuis gevoel hebben, zou het medicijn zijn, dus daar doe ik mijn uiterste best voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...