Rosee Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Musashiwat vind je het meest spannend?
Oskar Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 2 uur geleden zei Prana: Had ik dat hier gelezen dat iemand lichttherapie deed voor de donkere dagen? Ik heb zowel een wake-up-light als een gek brilletje om de somberte mee te lijf te gaan. Moeilijk te zeggen of het gekke brilletje helpt, want een nulproef is er niet. Maar ik voel me er wel bij. spirit reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Pittig momentje daarstraks. Had tabak nodig en tenzij ik naar een andere gemeente fiets kan ik daarvoor alleen terecht in de drankencentrale. Enkele klanten voor mij dus even wachten tussen de flessen sterke drank en kartonnen wijn. Pittig. Alweer een reden om het roken ook aan te pakken, maar eerst maar even op het drinken concentreren. spirit reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 1 uur geleden zei Quinn: @Oskar toch is aandacht hard nodig, want de acceptatie blijft maar afnemen, net als dat het (verbale) geweld toeneemt. Je merkt het misschien niet als je er zelf niet mee te maken hebt. De meesten van mijn vrienden hebben er wel mee te maken; niet hand in hand durven lopen, scheldwoorden naar je hoofd krijgen, als het niet erger is. Toch even om je heen kijken voor je de gaybar binnenstapt. En op school merk ik het ook. Leerlingen die zeggen dat u er helemaal niet zo uitziet. Dat homo's er niet mee te koop moeten lopen. Dat soort dingen. Daarom is aandacht nodig. We are here, we are queer. En dat is net zo besmettelijk als heteroseksualiteit. Ja, dat de acceptatie afneemt is duidelijk. Maar ik ben er dus niet van overtuigd dat meer aandacht in alle gevallen helpt, maar ook averechts kan werken. Het is zoals een manier van politiek-correct-denken die ook irritatie opwekt. En soms zoveel dat het doel voorbij wordt geschoten. Ik bedoel bepaald niet dat je je als homo dan maar in een hoek moet laten trappen, integendeel. Ik schrik soms van de standpunten die mijn 15-jarige zoon wel eens verkondigt. Als ik dan het gesprek aanga, krijg ik de indruk dat hij initieel best tolerant is, maar wat opstandig is geworden van het inclusiviteitsdenken waarvan hij vindt dat die hem steeds en tot vervelens toe wordt opgelegd. Dat is de statistiek van één geval. Niet van toepassing op alle maatschappelijke tendensen uiteraard. Maar wel een effect dat wel eens over het hoofd wordt gezien door de goedbedoelenden.
Kaatjee Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 24 minuten geleden zei Rosee: @Musashiwat vind je het meest spannend? Ja die vraag wilde ik ook stellen maar lees hem hier ?
Adri02 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 28 minuten geleden zei Rosee: In de jaren negentig was het allemaal een stuk toleranter heb ik het idee. Of onverschilliger? Tegenwoordig moet je overal maar wat van vinden waar je 'vroeger' nog gewoon omheen kon lopen of je schouders bij ophalen.
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 3 uur geleden zei Mormel: Ik had nog nooit van paarse vrijdag gehoord. Ik gisteren ook niet, maar google is mijn vriend 😁
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 3 uur geleden zei Musashi: @Quinn dankjewel hoor voor je aandacht voor mij. En ook dag allemaal, even geleden, nu ja, een week is het ongeveer denk ik. Niet zo lang al bij al maar toch weer lang genoeg om emotioneel helemaal beladen te zijn. Oa. dat ik merk dat onze Londen-trip ons allebei, om verschillende redenen, ook wel wat spanning bezorgd. Dat ik dat stom vind van mezelf dat ik het niet gewoon maar leuk kan vinden en niks meer en alles niet moeilijker hoef te maken dan het is. Dat ik er zoveel gewicht aan hang dat het allemaal alleen maar zwaarder maakt en daarom niet beter. En dat ik het zoveel beter wil maken dat het dan niet meer beter is. En dat het zonder die spanning allemaal sowieso beter zou gaan. En dat m’n zinsbouw op niks trekt. Maar voor de rest is alles ok en zei ik al dat ik het spannend vind om alleen met m’n dochter naar Londen te gaan? En dat ik ook ineens niet meer weet of dat geweldige idee wel zo geweldig was. En waarom heb ik ook altijd van die ideeën? Maar voor de rest dus alles ok alleen is er niet zoveel restruimte. Maar toch bedankt voor het vragen, het maakt een beetje meer plaats bij mij. Adem in en adem uit en alles komt wel goed. Denk ik, hoop ik. 🤞 Doen! Natuurlijk komt er 1 ruziemoment of een moment waarop zij (of jij?) een paar uurtjes alleen haar gang wil gaan. Maar het is vooral een avontuur samen. Ik heb dit met de Vlinder gedaan vorig jaar en het was echt een passage naar de volwassenheid. Ons ruziemoment kwam al op de heenweg in het Gare du Nord waar ik moest toegeven dat zij wel en ik niet goed in de gaten had vanwaar onze trein zou vertrekken. Vanaf dat moment was ze voor mij geen kind meer. (Foto: Vlinder shopt tweedehands in Rotterdam) 2 uur geleden bewerkt door bumperjim Kaatjee en Musashi reageerden hierop 2
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Ja dat zeker. Dat ik wil dat alles te perfect verloopt zodat ze een mooie en waardevolle herinnering er aan over houdt zonder ruzie. Maar de spanning die oploopt, verhoogt natuurlijk sowieso de kans op ruzie. En een 9-jarige een paar uur alleen laten in Londen, dat gaat ook niet. Maar die autonomie trekt ook wel heel hard aan haar. Dus dat evenwicht zoeken, tussen mijn planning, uren, op tijd zijn, drukte, ov, tickets, boekingen, grenscontrole, een fijne tijd ‘regelen’ maar het tegelijk ook aan haar kunnen overlaten wat zij fijn vindt. En dat ik het daardoor dan ook fijn vind. Dat een planning dan geen militaire allures krijgt. Dat wil ik, dat hoop ik maar dat vind ik ook spannend of het wel zal lukken. 🙏 2 uur geleden bewerkt door Musashi
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Oh ja ze is nog maar 9 natuurlijk. Doe maar zonder militaire allures inderdaad 🤣 Er zijn genoeg leuke dingen te doen daar Harry Potter, London Eye, wat hebben we nog meer? Straatartiesten in Covent Garden... Een toertje bovenin de bus 2 uur geleden bewerkt door bumperjim
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ja die dingen heb ik dan ook op voorhand, veel te duur wss, uit zenuwachtigheid(?) op voorhand geboekt. Op zich wel handig (of een must?) maar dan hang je er natuurlijk ook wel aan vast. London Eye + cruise, hop on off bus, dan Frida Kahlo natuurlijk (de reden van onze trip), en Hamleys heb ik ook zeker nog aan haar beloofd. In se valt dat allemaal nogal mee dus maar het is inderdaad onze relatie waarvan ik hoop dat het die ten goede komt. Dat we er samen in slagen om hier iets moois en waardevols uit te halen want dat zal wel het langste meegaan.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Creëer maar niet een soort ideaalbeeld van de vakantie waar je dan de realiteit aan gaat afmeten, want die wordt nooit wat je had verwacht. Laat ruimte aan het onverwachte. Met Vlinder kreeg zij ineens het idee om ons samen te laten tatoeëren. Dat stond natuurlijk niet in mijn plan, ik had even tijd nodig om aan het idee te wennen, maar we hebben het echt gedaan en dat is letterlijk een blijvende herinnering geworden 😁 1 uur geleden bewerkt door bumperjim Yana en Mormel reageerden hierop 2
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik weet niet hoor @Musashi, als je zo graag wilt dat er iets waardevols uit gehaald gaat worden klinkt dat nogal geforceerd. Je gaat gewoon een weekendje naar Londen. De waardevolle dingen die ik me herinner uit mijn kindertijd waren een terloopse opmerkingen die toevallig heel goed landde bij mij, mensen bij wie ik me op mijn gemak voelde, een compliment waar ik van groeide en dat mijn moeder zo enthousiast de gehaktballen at die ik in de zandbak maakte... Het is helemaal niet leuk als het persé leuk moet zijn en er is niets verloren als het niet zo'n geslaagd uitje wordt. Adri02, Musashi en IJsvogel reageerden hierop 3
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei Rosee: In de jaren negentig was het allemaal een stuk toleranter heb ik het idee. Voor mezelf sprekend: nee, het was niet toleranter. Wat er is veranderd, is de ruimte die we evenredig in willen nemen, zonder daar verantwoording over hoeven af te leggen. Het gevoel dat we we mogen zijn, zolang je niet te veel te horen of te zien bent, haast alsof je je moet verontschuldigen. Ik heb nog nooit van een hetero gehoord die werd gevraagd wanneer hij het wist. Dat soort dingen. 2 uur geleden zei Oskar: maar wat opstandig is geworden van het inclusiviteitsdenken waarvan hij vindt dat die hem steeds en tot vervelens toe wordt opgelegd. Dit er even uitgehaald. Inclusiviteitadenken zou volgens mij juist volkomen normaal en logisch moeten zijn. Zolang dat niet zo is, is er dus extra aandacht voor nodig. Sorry trouwens, het zit me hoog. @Musashi wat @Yana eigenlijk ook al zegt, je gaat een weekendje op stap met je dochter van negen. Probeer het te laten komen zoals het komt. Ik heb zelf niet zulke herinneringen, maar mijn zoon had het laatst nog over de keer dat we autopech hadden en met een bus terug moesten. Vond ie een hoogtepunt. Musashi reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Yana en @Quinn ja die paradox ook van het besef dat de drang om het zo perfect en groots te maken het ook net in de weg staat. Ik sta mezelf wat in de weg denk ik.
Oskar Geplaatst 54 minuten geleden Rapport Geplaatst 54 minuten geleden 28 minuten geleden zei Quinn: Dit er even uitgehaald. Inclusiviteitadenken zou volgens mij juist volkomen normaal en logisch moeten zijn. Zolang dat niet zo is, is er dus extra aandacht voor nodig. Een met eerste. Maar mijn punt is nu juist dat in sommige gevallen de extra aandacht juist averechts uitpakt dus het inclusiviteitsdenken vermindert. Maar we praten langs elkaar heen vrees ik. @Musashi: eens met vorige sprekers. Weg met het pefectionisme! In elk geval trachten dat streven ernaar wat af te zwakken. Het leven is het mooist als je het domweg over je heen laat komen is mijn overtuiging. Alleen reis en overnachting boeken en dan bij het ontbijt eens kijken waar jullie zin in hebben.
IJsvogel Geplaatst 53 minuten geleden Rapport Geplaatst 53 minuten geleden Wat @Yanazegt, en ik heb ook gemerkt dat je nooit van tevoren weet wat nou een superfijne herinnering wordt en wat een energie en geld slurpende exercitie waar je onvrede aan overhoudt. Het oorspronkelijke plan is mooi, op stap met je kind. Met zijn tweetjes, even tijd voor elkaar. En soms is idd autopech het avontuur. Komt vast goed, veel plezier
Oskar Geplaatst 49 minuten geleden Rapport Geplaatst 49 minuten geleden Maar nou niet een autopech gaan plannen he @Musashi! Musashi reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 40 minuten geleden Rapport Geplaatst 40 minuten geleden 9 minuten geleden zei Oskar: Een met eerste. Maar mijn punt is nu juist dat in sommige gevallen de extra aandacht juist averechts uitpakt dus het inclusiviteitsdenken vermindert. Maar we praten langs elkaar heen vrees ik. Ik zit erover na te denken. Wat ik een lastige vind, is dat het steeds over extra aandacht gaat. Natuurlijk is er extra aandacht voor iets dat niet goed gaat, iets waar aan gewerkt moet worden, toch? En als iemand dan bijvoorbeeld zegt dat de regenboogvlag door z'n strot wordt geduwd, dan ben ik het daar mee oneens. Die vlag hangt er gewoon, roept niet naar je, dringt zich niet op, maar kan wel iemand steunen. Misschien praten we langs elkaar heen, dat kan, maar dan wil ik het liever terugvinden dan het gesprek opgeven.
Mormel Geplaatst 21 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 21 minuten geleden 5 minuten geleden zei Quinn: Ik zit erover na te denken. Wat ik een lastige vind, is dat het steeds over extra aandacht gaat. Natuurlijk is er extra aandacht voor iets dat niet goed gaat, iets waar aan gewerkt moet worden, toch? En als iemand dan bijvoorbeeld zegt dat de regenboogvlag door z'n strot wordt geduwd, dan ben ik het daar mee oneens. Die vlag hangt er gewoon, roept niet naar je, dringt zich niet op, maar kan wel iemand steunen. Misschien praten we langs elkaar heen, dat kan, maar dan wil ik het liever terugvinden dan het gesprek opgeven. Op dit punt denk ik dat wij diametraal staan. Als ik morgen een Vlaamse leeuwenvlag aan mijn huis hang dan verkondig ik daarmee ook iets waarmee anderen het oneens mogen zijn, net zoals ze kunnen doen met de regenboogvlag alleen mag je het daarmee niet oneens zijn want dit zou zogenaamd de inclusieve samenleving vertegenwoordigen waarmee iedereen met een moreel begrip het eens zou moeten zijn. Net het gegeven dat de overheid deze regenboogvlag zo omarmt en de lgbtqwat gemeenschap zowat op een piëdestal zet (zie Petra De Sutter) zorgt automatisch voor een tegenkanting omdat niemand wenst dat een andere groep voort getrokken wordt. En voor je dit afdoet als geblaat van een homofobe rukker, ik heb zowel met vrouwen als mannen het bed gedeeld en mij maakt het geen zak uit wat iemand in zijn slaapkamer doet.
bumperjim Geplaatst 12 minuten geleden Rapport Geplaatst 12 minuten geleden Het gaat om verenigen vs verdelen. De regenboogvlag verenigt. "Eigen volk eerst" verdeelt. Het is niet om het even, welke van de vlaggen je aan de gevel hangt. Verdeel en heers, eendracht maakt macht. Ja, er wordt veel over gepraat, ik word er ook wel eens moe van, maar dan bedenk ik er wordt zo veel over gepraat omdat sommigen traag van begrip zijn 🫤 Er staat nog geen doodstraf op homo zijn hier in west-Europa, maar het is nog steeds geen walk in the park. Ik ben blij dat mn dochters hetero zijn, maar puur en alleen omdat het makkelijker voor ze is. Mormel en Quinn reageerden hierop 1 1
spirit Geplaatst 10 minuten geleden Rapport Geplaatst 10 minuten geleden 4 uur geleden zei Mormel: Pittig momentje daarstraks. Had tabak nodig en tenzij ik naar een andere gemeente fiets kan ik daarvoor alleen terecht in de drankencentrale. Enkele klanten voor mij dus even wachten tussen de flessen sterke drank en kartonnen wijn. Pittig. Alweer een reden om het roken ook aan te pakken, maar eerst maar even op het drinken concentreren. Gelukkig ook weer overleefd. Ik ben wel eens meegeweest met m'n zoon naar België om te tanken en tot mijn volle verbazing zag ik dat het heel normaal is dat er bij het tankstation sterke drank wordt verkocht. Gewoon een complete slijterij bij een benzinestation. Ook veel winkeltjes waar ze idd alleen tabak en drank verkopen.
Moeps Geplaatst 7 minuten geleden Rapport Geplaatst 7 minuten geleden 6 minuten geleden zei Mormel: Als ik morgen een Vlaamse leeuwenvlag aan mijn huis hang dan verkondig ik daarmee ook iets waarmee anderen het oneens mogen zijn, net zoals ze kunnen doen met de regenboogvlag Appels en peren.... Quinn reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 4 minuten geleden Rapport Geplaatst 4 minuten geleden Ik zou op je reageren @Mormel, omdat ik het een wezenlijk verschil vind, maar @bumperjim heeft het al uitstekend verwoord. En @Moeps ook al, zie ik. Het er niet mogen zijn of je dan in elk geval zo min mogelijk mogen uiten omdat je niet in heteronormatieve hokjes past. En daarom een regenboogvlag, juist omdat we er allemaal bij horen.
Mormel Geplaatst 1 minuut geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 minuut geleden 3 minuten geleden zei Moeps: Appels en peren.... Misschien gaan we hiermee te veel afwijken, maar zeg mij eens wat je bedoelt met appels en peren. Want @bumperjim schreef dat de ene bedoelt is om te verdelen en de andere om te verenigen, maar net zo goed kun je deze woorden omdraaien afhankelijk van wat je morele standpunt is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden