Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Goeiemorgen deze morgen

Het niet-drinken wordt eenvoudiger. Hoe minder je drinkt, hoe minder je gaat drinken.

Geinig, de minimumtemperatuur vandaag is straks om 10 uur! (17 graden). De hele nacht is alles afgekoeld en dat gaat nog steeds door, door de regen. We raken 10 graden kwijt. Het wordt echt thee-weer 😁

Straks met bumperhond netjes tussen de druppels door lopen.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst (bewerkt)

Goedemorgen Jim en wie er volgt. Ik las je bericht bij gisteren. Ja alle slechte nieuws in de wereld is verontrustend en al best lang. Ik ben zelfs minder nieuwsuitzendingen gaan kijken. Ik weet het, dat is een soort kop in het zand steken, maar het beïnvloedde me erg. Nou ja. Geen raad mee weten dus. 

Hier nog een behoorlijk slechte nacht gehad door alle narigheid.

Ik hoop dat er rust komt en dus ook rust in mijn kop vandaag.

Nu eerst dagpact starten, want drinken gaan we dus echt niet doen.

DAGPACT:

Marjolijn

bewerkt door Marjolijn
Heb op eigen draadje geschreven en hier deels verwijderd. Leek mij passender
Geplaatst

DAGPACT:

Marjolijn
kaatje🌺

het nieuws @bumperjimben er niet trost op maar ben ook zo’n struisvogel kijk ‘s avonds met me man tv en dan komt er al  genoeg binnen van van alles . Dus ‘s morgens kijk ik geen nieuws meer bewust. Zo veel ellende . Kan daar slecht mee Gaan. 

24 minuten geleden zei Marjolijn:

Ik droomde erg over de bedreigingen

wat naar @Marjolijnhoop dat je was afleiding vindt vandaag. 

gister heerlijk gelopen op de Veluwe aleen die bloeddruk gaat niet goed drink niet rook niet ben gezond aan eten ppff . Erg  frustrerend  slik al medicijnen ervoor sinds vrijdag. 

wat gaan we vandaag doen. Intake vandaag voor lichttherapie stiekem hoop ik ergens dat ze ineens zeggen nie 🤣meer  nodig 😂

oja en opruimen thuis hard nodig  langzaam is het best rommelig geworden. Dingen doen in mooie weer   Vindt ik belangrijker. Ach heb de hele winter nog om opteruimen. 🤷🏼‍♀️

fijne dag allemaal 🤗

Geplaatst (bewerkt)

Het probleem van politici is, als het een goede leider is dan is het een k-zak. En als het geen k-zak is dan is het geen goede leider. En soms zijn ze zowel k-zak als geen goede leider. Het is een beroep waar veel foute mensen op af komen.

Dus ja.

Ik heb geen oplossing.

Gelukkig is er koffie. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

En dan heb je een democratie en daar stemmen zo afschuwelijk veel mensen op de grootste *, dat vind ik nog wel het meest verontrustend.

Maar in mijn eigen kleine wereld is het allemaal pais en vree gelukkig, niets dan lieve mensen om me heen. (Behalve de buurvrouw dan, haar vind ik altijd al vreselijk moeilijk om mee om te gaan en nu kan ik er de energie niet meer voor opbrengen.)

Geplaatst
14 uur geleden zei Yana:

En dan heb je een democratie en daar stemmen zo afschuwelijk veel mensen op de grootste *, dat vind ik nog wel het meest verontrustend.

Ja, het helemaal-niet-snappen is angstig.

Dan moet je t kringetje inderdaad maar kleiner houden en de tv af en toe uit. Herzliche Gruesse. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Marjolijn:

Goedemorgen Jim en wie er volgt. Ik las je bericht bij gisteren. Ja alle slechte nieuws in de wereld is verontrustend en al best lang. Ik ben zelfs minder nieuwsuitzendingen gaan kijken. Ik weet het, dat is een soort kop in het zand steken, maar het beïnvloedde me erg. Nou ja. Geen raad mee weten dus. 

Hier nog een behoorlijk slechte nacht gehad door alle narigheid van zondag/ maandag. Dat na een keurige adoptieprocedure. Ik droomde erg over de bedreigingen toen ik even wat geslapen heb.  En verder voornamelijk wakker gelegen. 

Ik hoop dat er rust komt en dus ook rust in mijn kop vandaag.

Nu eerst dagpact starten, want drinken gaan we dus echt niet doen.

DAGPACT:

Marjolijn

Kaatje🌺

Fonny🌞

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Kaatjemama:

oja en opruimen thuis hard nodig  langzaam is het best rommelig geworden.

Wij hebben weer een periode waarin we allebei iedere dag iets weg doen. Kan iets kleins zijn. Gisteren heb ik 2 pakjes stroopwafels weggegooid die al een half jaar ruimte liggen in te nemen, die worden gegeven door Nederlandse kennissen die langskomen. Lief bedoeld maar ik hou niet van dat zoete spul. 

Iedere dag 1 dingetje weg ruimt ontzettend op en anders moet je tijdens een opruimactie zoveel beslissingen nemen dat het overweldigend wordt.

bewerkt door Yana
Geplaatst (bewerkt)
17 minuten geleden zei Yana:

Wij hebben weer een periode waarin we allebei iedere dag iets weg doen. Kan iets kleins zijn. Gisteren heb ik 2 pakjes stroopwafels weggegooid die al een half jaar ruimte liggen in te nemen, die worden gegeven door Nederlandse kennissen die langskomen. Lief bedoeld maar ik hou niet van dat zoete spul. 

Iedere dag 1 dingetje weg ruimt ontzettend op en anders moet je tijdens een opruimactie zoveel beslissingen nemen dat het overweldigend wordt.

Goeie tip!

Bij ons zou het dan 20 per dag moeten zijn, dan erven de kinderen over 40 jaar een opgeruimd huis 🤣

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

DAGPACT:

Marjolijn
Kaatje🌺
Fonny🌞
Yana
Mormel

Ja, ik heb graag kleurtjes. 
Deze ochtend was het weer vroeg maar vervolgens viel ik achter de computer in slaap terwijl ik de krant probeerde te lezen, dus er terug ingekropen en daarnet schandelijk laat opgestaan. 
Met het huis opgeruimd te houden heb ik geen moeite, maar dat komt misschien omdat ik ook enkel iets koop wanneer er iets vervangen moet worden. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Mariposa:

Zou hier ook wel een goede zijn. Hier komt er elke dag wel wat binnen 😅

Hûh, echt waar? Hoe krijg je dat voor elkaar, heb je 25 kinderen die van alles naar binnen slepen ofzo?

Geplaatst (bewerkt)

@Fonny. Verzoekje: je hebt mijn volledige bericht gekopieerd. Zou je dat willen weghalen asje blieft? Ik heb geschreven waarom ik dit zelf op de dagdraad heb verwijderd. Maar door jouw kopie staat het er dan dus toch nog. Alvast bedankt. Fijn als je dat wilt doen.

bewerkt door Marjolijn
Geplaatst

De kunst is inderdaad om niets je huis in te brengen dat je niet gebruikt. Samen met een buurvrouw verderop in de straat ga ik eens in de paar weken naar de weggeefwinkel hier in de buurt met een volle tas. Zij is mijn stok achter de deur.

Vervolgens is de uitdaging om A. niet de spullen van die buurvrouw in huis te halen (hee dat is een handig dingetje). B. Niet zelf te gaan neuzen in de weggeefwinkel. Ik vind het een geweldig concept.

Geplaatst
7 uur geleden zei bumperjim:

Het wordt echt thee-weer

Ja precies. Net tussen de buien door naar huis gefietst. Nu een grote kop thee en een recept zoeken voor koekjes, gemaakt van bonen en chocolade. :)

Geplaatst

@Lonster1: dit is niet seksistisch bedoelt, dus sorry als het zo over komt. Tijdens mijn huwelijk verbaasde het mij hoeveel kleren en schoenen mijn partner wel niet had. Zowat elke maand kocht ze wel meerdere stukken en om de zoveel maand gingen er dan stukken weg (verkocht, aan vriendin of de kledingcontainer) terwijl er niets aan die kledingstukken mankeerde. Voor mij was dit een vreemde ervaring en zeker dan als ze 's morgens voor de kleerkast stond en niet wist wat ze moest aantrekken. 
Voor mezelf is het veel eenvoudiger. Ik heb twee zwarte jeans, één werkbroek, stuk of zes donkere pullovers, stapeltje zwarte T-shirts, boxershorts en kousen. Geen keuzestress bij aankleden omdat ik altijd hetzelfde draag en wanneer er iets echt versleten is vervang ik dit. 
Nu vraag ik me wel af of dit is omdat ik een man ben, of dat het meer mijn ass is. 

Geplaatst

Niet omdat je een man bent, denk ik. Mijn c heeft ook van die dagen dat ie niets heeft om aan te trekken. Net zoveel man als ik. En ik heb zelf een aardig gevarieerde kledingkast. Soms is iets nieuws ook gewoon leuk, omdat het kan.

Geplaatst

Zoon had dat vroeger ook, dan kocht ik meteen een aantal spijkerbroeken als die goed zat.
Tegenwoordig is hij juist op zoek naar nettere kleding en varieert veel meer. Ook als ASS heeft hij keuze, smaak en voorkeuren dus.

Geplaatst

Vandaag op nu.nl gelezen dat er een baby ezeltje van 2 weken oud vreselijk mishandeld en gedood is. Ik ben er helemaal van in shock. Wat een walgelijke mensen lopen er rond. En erger nog, die lui zijn serieus gevaarlijk, nu zijn het dieren, straks mensen...

Beter inderdaad geen nieuws meer lezen. Het is allemaal ellende.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...