lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 2 uur geleden zei Yvonne: een boek van dr Vogel Dit is samen met het antroposofisch kinderspreekuur-boek jaren een redding geweest. Mijn zoon had chronisch oorontstekingen en heeft een paar keer buisjes gehad. Maar alle pijnaanvallen 's nachts voornamelijk verhielpen we met een rauwe uienkompres, ook in een stuk kaasdoek om zijn hoofd gebonden. Daar kon geen pijnstiller tegenop. Nooit aan gedacht bij mijn eigen ontstekingen in kaak en gebit te gebruiken, maar ga het nu wel opschrijven voor mezelf.
spirit Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedenmiddag. Heb er al een ochtend opzitten. Mag nu even uitpuffen van mezelf. Heb toch de gok maar weer gewaagd om met beide honden te gaan lopen. Dat is al een workingout op zich. De laatste keer was ik uitgegleden toen ik een andere hond tegenkwam. Slechte ervaring dus. Tijd om mijn angst weer te overwinnen. Dit keer ging het goed. Ik kwam mensen tegen met een hond en die gingen even netjes opzij staan. Zo kan het dus ook he? Heb ze netjes bedankt. Mijn labrador is beresterk en zeker als je maar 1 arm hebt om haar tegen te houden. Aan de andere hand de teckel, die blaft tegen iedereen en alles wat ze tegenkomt. Nu liggen ze uitgeteld op de bank. De oudste teckel laat ik lekker met rust. Die is blij dat ze het leven heeft en doet wel eens wat in de keuken. Die kan het dan echt niet meer ophouden. Ach, het is zo weer opgeruimd. Plavuizen zijn makkelijk. Nu zit ik op de bank met mijn nieuwe hielkussentjes. Waren net over de post gekomen. Om iedere voet zo'n kussentje, wat je met klittenband vast kan doen. Een weldaad voor mijn voeten. Van mijn linkervoet word nog een CT scan gemaakt 5 juni. Het gaat wel steeds beter hoor met lopen, maar het blijft toch pijnlijk. Dat weerhoud mij er niet van om veel te lopen. Vanavond weer zwemmen met zoonlief. Lange banen in een 50 meter bad. Heerlijk. Heb ook nog een seizoenkaart voor het buitenbad van hier. Het gaat warm worden, dus ik kan daar zo in plonzen. Lekker sportief bezig dus. Dan ook de muziek nog. Ik kom tijd te kort. Heb bijgelezen. @Kaatjemama, als het niet over gaat, toch maar even langs je huisarts. @Yana, het zit je nog steeds niet mee Qua gezondheid he? Nu die verrekte kiespijn er nog bij. Hoop zo dat het een keer beter met je gaat. Je bent altijd het zonnetje in huis hier. @Quinn lastige verslaving dat roken. Mijn vriend rookt ook. Hij wil zo graag stoppen, maar het lukt hem niet. Ik rook zelf godzijdank niet.
Kaatjemama Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 13 minuten geleden zei spirit: Goedenmiddag. Heb er al een ochtend opzitten. Mag nu even uitpuffen van mezelf. Heb toch de gok maar weer gewaagd om met beide honden te gaan lopen. Dat is al een workingout op zich. De laatste keer was ik uitgegleden toen ik een andere hond tegenkwam. Slechte ervaring dus. Tijd om mijn angst weer te overwinnen. Dit keer ging het goed. Ik kwam mensen tegen met een hond en die gingen even netjes opzij staan. Zo kan het dus ook he? Heb ze netjes bedankt. Mijn labrador is beresterk en zeker als je maar 1 arm hebt om haar tegen te houden. Aan de andere hand de teckel, die blaft tegen iedereen en alles wat ze tegenkomt. Nu liggen ze uitgeteld op de bank. De oudste teckel laat ik lekker met rust. Die is blij dat ze het leven heeft en doet wel eens wat in de keuken. Die kan het dan echt niet meer ophouden. Ach, het is zo weer opgeruimd. Plavuizen zijn makkelijk. Nu zit ik op de bank met mijn nieuwe hielkussentjes. Waren net over de post gekomen. Om iedere voet zo'n kussentje, wat je met klittenband vast kan doen. Een weldaad voor mijn voeten. Van mijn linkervoet word nog een CT scan gemaakt 5 juni. Het gaat wel steeds beter hoor met lopen, maar het blijft toch pijnlijk. Dat weerhoud mij er niet van om veel te lopen. Vanavond weer zwemmen met zoonlief. Lange banen in een 50 meter bad. Heerlijk. Heb ook nog een seizoenkaart voor het buitenbad van hier. Het gaat warm worden, dus ik kan daar zo in plonzen. Lekker sportief bezig dus. Dan ook de muziek nog. Ik kom tijd te kort. Heb bijgelezen. @Kaatjemama, als het niet over gaat, toch maar even langs je huisarts. @Yana, het zit je nog steeds niet mee Qua gezondheid he? Nu die verrekte kiespijn er nog bij. Hoop zo dat het een keer beter met je gaat. Je bent altijd het zonnetje in huis hier. @Quinn lastige verslaving dat roken. Mijn vriend rookt ook. Hij wil zo graag stoppen, maar het lukt hem niet. Ik rook zelf godzijdank niet. Lekker vanavond zwemmen dat doe je goed 👍 😃 Voel me nu al wel wat beter dan gister ben bang dat het een aankomende overgang is combi bipolair heftige reactie
Kohtje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Rosee: @Kohtjeje zegt dat dat een schrikbeeld is. Maar is het geen schrikbeeld voor je wat je van roken kunt krijgen? Eerlijk gezegd ja, natuurlijk. Maar de vele jaren met anti rook campagnes, foto's op pakjes rookwaar, filmpjes, lijstjes met gifstoffen en vele, vele mislukte pogingen om te stoppen hebben als resultaat dat ik nu in een staat ben van: het beste er maar van hopen. Sterker nog, hoe meer er van bovenaf gewezen wordt op gevolgen van dit en dat en zus en zo, hoe meer ik de neiging heb om in een stom soort verzet te komen. Ik ben me er van bewust dat ik ditzelfde misschien ook met drank (alcohol) had gehad als ik niet een (piep)kleine twintig jaar geleden was gestopt met drinken. Hoewel daar (heel belangrijk voor mij) ook meespeelde dat drinken me ook gevaarlijk voor derden maakte/kon maken. Bij roken heb ik dat niet zo. Ik rook niet in de nabijheid van anderen, niet in gesloten ruimtes en zo en na een sigaretje kan ik nog gewoon rechtdoor lopen, fietsen en autorijden en word ik niet (verbaal) agressief of zo, ga geen onzin kletsen (nou ja, dit laatste is relatief)... Het is alleen dat ik stink naar sigarettenrook. Lastig voor anderen die daar aanstoot aan nemen, niet potentieel gevaarlijk.
spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 46 minuten geleden zei Kaatjemama: Lekker vanavond zwemmen dat doe je goed 👍 😃 Voel me nu al wel wat beter dan gister ben bang dat het een aankomende overgang is combi bipolair heftige reactie Daar kan je idd flink last van hebben. De overgang brengt al stemmingswisselingen met zich mee en als je al bipolair bent, is dat dubbelop. Voor mij was de overgang een hel. Ik dronk toen ook nog best veel, dus dat deed er ook geen goed aan. Nu ligt het al een poosje achter mij. Dat is dan weer het positieve van het ouder worden. Ook Spirit gaat rustiger worden eindelijk 😇 Kaatjemama reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Intensieve maar geslaagde eerste dag. 2x lekker gegeten zonder wijn hoewel de verleiding natuurlijk alomtegenwoordig is. Maar doet me goed zo dus houden we dan ook maar aan. Samenwerken is hier soms wel wat frustrerend dus hoop dat dat de komende dagen niet oploopt zodat verleiding om te verdoven of ontsnappen niet groter wordt. So far so good.
spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Kohtje, ze kunnen op die pakjes zetten wat ze willen, maar een verstokte roker, zoals jij en velen, trekken zich daar niets van aan. Ik schrik altijd wel van die plaatjes die op de pakjes zware shag staan van mijn vriend. Afschuwelijk. Ook hij rookt niet binnen, omdat ik niet rook. Hij houd er altijd rekening mee, maar het laatste peukie voordat we gaan slapen vind ik minder. Alsof je een asbak aan het zoenen ben 🤭. Ach, mijn vader is ook nooit gestopt met roken. Altijd een shaggie draaien. Bruine vingers van het roken. De hele handeling ging door tot aan zijn sterfbed. Zijn hand ging naar een denkbeeldige borstzak, waar de shag zich altijd in bevond. Slechte longen had hij zijn hele leven al. Vroeger TBC gehad plus nog een flink oorlogstrauma. Dwangarbeiders geweest. Tot aan zijn dood ben ik shag voor hem blijven kopen. Ook jenever. Die man had pijn en ik wilde hem dat niet onthouden.
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden De wekker voor morgenvroeg staat om 5u dus kruip er nu in. Hier lezen schiet er voor nu dus een beetje aan over. Slaapwel. Kaatjemama reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 3 minuten geleden zei Musashi: De wekker voor morgenvroeg staat om 5u dus kruip er nu in. Hier lezen schiet er voor nu dus een beetje aan over. Slaapwel. Slaap lekker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden