Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb eerder gevraagd hoe een gesprek tussen je hulpverleners en U verloopt. Als je bijvoorbeeld aan je psychiater hetzelfde verteld als hier moet dit heel frustrerend zijn, voor jullie beidde. Je krijgt veel advies, maar je doet er niets meer. Je mag nog zoveel therapie volgen als je wil, als je er niets mee doet ben je er niets mee. Je schrijft dat de harde aanpak niet werkt, goed maar de zachte werkt zeker niet. Hoe dan verder? Stoppen met alchohol is nochtans simpel, het is zoals het advies van mijn huisarts uit mijn geboortedorp me gaf. "Stop daarmee" . Ik moest alleen dat advies dikwijls horen voordat ik het daadwerkelijk aannam. Alleen de zeer harde aanpak van mijn huidige psychiater werkte uiteindelijk bij mii. Misschien is de zeer harde aanpak voor u toch zo geen slecht gedacht. 

Je schreef ook dat je in volle zinnen ging schrijven? 

Geplaatst (bewerkt)
12 uur geleden zei garfield076:

Ik begin zo langzamerhand te denken dat stroumfke een troll account is

Het is geen troll, maar ik heb wel het gevoel dat ze in een andere werkelijkheid leeft als wij. 

bewerkt door renaldo61
woord vergeten
Geplaatst
18 minuten geleden zei Reacher:

Ik niet hoor. Kom je op het dagpact? 

Die wisselvalligheid is heel normaal. Heb dit ook gehad. Ook ik kreeg goed bedoelde adviezen en die waren niet altijd leuk om te horen

Als je regelmatig terugvalt gelooft men je niet meer. Heb ook regelmatig het hele forum over me heen gehad. Niet altijd leuk. Nu sta ik ruim 2 jaar droog en zie alles heel anders.

Geplaatst
3 uur geleden zei stroumfke:

ik vind het zelf heel vervelend dat ik zo wisselvallig ben

Joh, wisselvallig? Welkom bij de club. Niet vergeten dat hoe vervelend struikelen ook is, het gaat om het overeind komen en doorgaan. 

Geplaatst
28 minuten geleden zei Quinn:

Joh, wisselvallig? Welkom bij de club. Niet vergeten dat hoe vervelend struikelen ook is, het gaat om het overeind komen en doorgaan. 

Dat doorgaan zou wel een richting mogen hebben, tot nu toe heb ik de indruk dat @stroumfke wel veel advies vraagt en er later niets mee doet. 

Geplaatst
3 uur geleden zei renaldo61:

Ik heb eerder gevraagd hoe een gesprek tussen je hulpverleners en U verloopt. Als je bijvoorbeeld aan je psychiater hetzelfde verteld als hier moet dit heel frustrerend zijn, voor jullie beidde. Je krijgt veel advies, maar je doet er niets meer. Je mag nog zoveel therapie volgen als je wil, als je er niets mee doet ben je er niets mee. Je schrijft dat de harde aanpak niet werkt, goed maar de zachte werkt zeker niet. Hoe dan verder? Stoppen met alchohol is nochtans simpel, het is zoals het advies van mijn huisarts uit mijn geboortedorp me gaf. "Stop daarmee" . Ik moest alleen dat advies dikwijls horen voordat ik het daadwerkelijk aannam. Alleen de zeer harde aanpak van mijn huidige psychiater werkte uiteindelijk bij mii. Misschien is de zeer harde aanpak voor u toch zo geen slecht gedacht. 

Je schreef ook dat je in volle zinnen ging schrijven? 

nee de harde aanpak werkt niet bij

Geplaatst
52 minuten geleden zei Spirit:

Die wisselvalligheid is heel normaal. Heb dit ook gehad. Ook ik kreeg goed bedoelde adviezen en die waren niet altijd leuk om te horen

Als je regelmatig terugvalt gelooft men je niet meer. Heb ook regelmatig het hele forum over me heen gehad. Niet altijd leuk. Nu sta ik ruim 2 jaar droog en zie alles heel anders.

alle dan ben ik ni alleen

en ik heb altijd de waarheid gezegd voor hetzelfde geld zou ik liegen

Geplaatst
49 minuten geleden zei Quinn:

da vind ik dus ook ik blijf proberen tot het me lukt

Geplaatst (bewerkt)

Voor mij blijf je ook welkom, hoor. Maar hou het inderdaad maar bij één forumnaam. Dat is ook in overeenstemming met de spelregels hier.

Citaat:

Op dit forum gelden de volgende spelregels:

• blijf bij het onderwerp
  • plaats geen privé-informatie over anderen
  • promoot geen alcohol of andere verslavende middelen
  • plaats geen links naar illegale zaken
  • plaats geen commerciële reclame
  • plaats geen materiaal waarop copyright rust, zonder uitdrukkelijke toestemming van de copyrighthouder
  • val anderen niet persoonlijk aan, wees positief en ondersteunend
  • gebruik geen schuttingtaal
  • gebruik slechts één naam (account).
bewerkt door Bob
Geplaatst
55 minuten geleden zei Quinn:

@renaldo61 hoe lang duurde het voordat jij iets met advies kon en deed? Of ikzelf? 

Wat U betreft weet ik het niet. Maar ik dacht zeer lang, het zijn andere mensen die denken dat ik een probleem met alcohol heb, maar alcohol is slechts een bijwerking van mijn echte problemen. Tot mijn gesprek met mijn psychiater waar ik hier al veel heb over geschreven. Plots werd alcohol wel echt een probleem. Ik heb sinds dat gesprek tot nu toe geen probleem meer met alcohol. Een gesprek van een zeer strenge psychiater van een paar minuten was al wat ik nodig had. Maar ik vrees dat sommige gewoon niet willen luisteren naar hun hulpverleners. 

Geplaatst
3 uur geleden zei Bob:

Voor mij blijf je ook welkom, hoor. Maar hou het inderdaad maar bij één forumnaam. Dat is ook in overeenstemming met de spelregels hier.

Citaat:

Op dit forum gelden de volgende spelregels:

• blijf bij het onderwerp
  • plaats geen privé-informatie over anderen
  • promoot geen alcohol of andere verslavende middelen
  • plaats geen links naar illegale zaken
  • plaats geen commerciële reclame
  • plaats geen materiaal waarop copyright rust, zonder uitdrukkelijke toestemming van de copyrighthouder
  • val anderen niet persoonlijk aan, wees positief en ondersteunend
  • gebruik geen schuttingtaal
  • gebruik slechts één naam (account).

volledig mee akkoord

Geplaatst
2 uur geleden zei renaldo61:

Wat U betreft weet ik het niet. Maar ik dacht zeer lang, het zijn andere mensen die denken dat ik een probleem met alcohol heb, maar alcohol is slechts een bijwerking van mijn echte problemen. Tot mijn gesprek met mijn psychiater waar ik hier al veel heb over geschreven. Plots werd alcohol wel echt een probleem. Ik heb sinds dat gesprek tot nu toe geen probleem meer met alcohol. Een gesprek van een zmijn psychiatereer strenge psychiater van een paar minuten was al wat ik nodig had. Maar ik vrees dat sommige gewoon niet willen luisteren naar hun hulpverleners. 

mijn psychiater en zijn op 1 lijn

dat ik dit ambulant kan

ik blijf dit niet herhalen

Geplaatst
50 minuten geleden zei Quinn:

Wat werkt dan wel, denk je?

ik vind dat mijn psychiater mij goed aanpakt

ik ga al meer dan 20 jaar bij haar zij kent mij beter dan ik mezelf ken

en ik mag haar bellen wanneer ik wil

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...