Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Vanmorgen toen het net licht was mijn ochtendrondje gedaan. Buurman verderop was verwoed bezig sneeuw van de stoep te schuiven. Volkomen zinloos. Het wordt er alleen maar gladder van als het gaat vriezen en er komt vandaag toch weer een laagje op. Maar ja, als je zo'n sneeuwschuiver hebt wil je hem ook gebruiken denk ik. Is dat nou ook iets typisch mannelijks, zoals bladblazers? De oorlog verbaast niet, maar wel die malle uitspraken. Denk je dat het niet gekker kan, komt er toch weer zo'n uitspraak. Dat hij het beter deed dan zijn collega's toen in WOII.
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Zou dat ook weer zo'n typisch mannelijk ding zijn @Lonster1 sneeuwschuiven .Het heeft idd totaal even geen nut. Het laatste buitje is nog niet gevallen. Ik ga zo ook maar eens kijken of ik mensen zie ploeteren. Af en toe komt er een sleetje voorbij die de ouders dan voortduren en het kind er jankend naast loopt. Beetje een triest schouwspel.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Nee hoor, gewoon aangekleed om straks te gaan wandelen. Ik wil actief blijven.
Bob Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Sneeuwschuiven heeft wel degelijk nut, als je daarna zout over de schoongeveegde stoeptegels strooit. Dat herinner ik me nog van vroeger toen we dat regelmatig deden voor ons huis en dat van de buren waar oude mensen woonden. %s om %s bewerkt door Bob karin123 reageerde hierop 1
Emmy Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hier ook geveegd. En daarna zout gestrooid. Wonen veel oudere mensen in de buurt en zou het vervelend vinden als er iemand hier voor de deur uitglijd. Zie het dan ook als goed noaberschap. Maar ieder zijn ding. Vanmorgen al lekker met de hond op pad geweest en er zo ook nog even weer uit. Heerlijk dit weer.
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 25 minuten geleden zei lady jane: Nee hoor, gewoon aangekleed om straks te gaan wandelen. Ik wil actief blijven. Als straks het zonnetje schijnt, wil ik er nog eens over denken
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Zonnetje is hier 😎 rapilos en MaryArt reageerden hierop 2
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Tijd voor het dagpact... Mijn date heeft zojuist afgezegd voor aankomende woensdag... Nu aan het wandelen en denken dat ik me anders klem had gezopen en/of geblowt Dagpact: renaldo61 MaryArt Fonny🌞 Yvonne Mariposa Spirit Freekie %s om %s bewerkt door Freekie
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Spirit had ik maar huilende kinderen gezien naast de slee terwijl de ouders de boel meezeulen.. Ik heb eergisteren net mijn kinderen weer weggebracht en nu zie ik iedereen buiten plezier hebben met sneeuw... (kwijnt weg in zelf medelijden & frustratie, de voedingsbodem voor verslaving) Ik ga straks mijn bokszak pijn doen rapilos reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ach @Freekie, een dikke knuffel voor jou. Ik ken dit soort gevoelens, toen ik mijn kleinkinderen niet meer zag. Overal oma's, behalve ik. Verzet je tegen zelfmedelijden. Ga wat doen. Maak je hoofd leeg! MaryArt reageerde hierop 1
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Sir yes Sir 🥊🥊🥊🥊 (bokshandschoenen) %s om %s bewerkt door Freekie MaryArt reageerde hierop 1
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Net een heerlijke wandeling gemaakt op de hei, eerst zon en toen flinke sneeuw, allebei zalig. Zin in warme choco, maar kopje decaf is ook lekker. Natuurlijk baal je @Freekie, zou ik ook doen in jouw geval. Het is ook niet de bedoeling dat je niet baalt. Het mag. Geef die bokszak maar ff flink op z'n lazer MaryArt reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hond uitlaten.. Nog steeds 5 keer per dag Ze lijkt loops te zijn/ worden Het weer is tot daar aan toe, hoewel ik de wind erg koud vind De gladheid vind ik veel erger Doe van die dingen onder mijn schoenen, met een soort pinnetjes eronder zodat ik niet uitglij Maar wel een heel gedoe steeds dat aan en uitdoen. Mijn goede auto rijdt voornemens kunnen ook niet uitgevoerd worden, want durf niet te rijden met gladheid, ook niet te fietsen trouwens Bah, zal blij zijn als alles weer weg is en het iets warmer wordt. Ben ik nou de enige teutebel hier
knakker Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat een prachtige winterse beelden buiten zeg. Dat was lang geleden. Mijn jongste zoon stormde vanochtend meteen enthousiast naar buiten om eindelijk eens een sneeuwpop te kunnen maken. Die heeft dit zelden meegemaakt. Ik heb net nog een avondwandeling gemaakt. De maan is momenteel ook magisch. MaryArt reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 9 uur geleden zei Lonster1: ........ Is dat nou ook iets typisch mannelijks, zoals bladblazers? Was het maar waar... ik heb me een bult staan te schuiven vanmorgen... Er kwam daarna nog wel sneeuw, maar inmiddels was het hier gaan dooien, dus de stoep bleef keurig schoon... Tsja, er wonen hier veel ouderen, en ik zou me dood schamen als er iemand door mijn 'geen zin hebben om te schuiven' een lelijke val zou maken. Overigens houdt het merendeel van de mensen hier de stoepen schoon... 🤗
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Op 3-1-2026 om 11:22 zei Emmy: @Yvonne Hoe is het nu met Kees? Stapje voor stapje gaat het beter Emmy, het gaat langzaam, maar het gaat vooruit. Moet af en toe wel een beetje om mezelf lachen: toen het begon had ik het idee van: paar daagjes, braaf de pillen slikken en dan is het weer klaar, inmiddels zijn we een dikke maand verder en het eind is nog niet echt in zicht. Máár het gaat de goede kant op. Op 3-1-2026 om 14:51 zei Yana: @Yvonne en @Fonny hoe vergaat het jullie met de cal deken? Daar loop ik hopeloos mee achter Yana, maar ik was daar al direct op voorbereid. Er zijn mensen die heel veel haken op een dag, ik moet het bij dit soort projecten van een uurtje of een paar uurtjes in de avond hebben Tel daarbij op dat de laatste drie maanden van het jaar altijd druk zijn voor mij. Tel er ook de ziekte van Kees nog bij op afgelopen maand.. dus ik heb daar al een dikke maand niet aan gewerkt, komende week pak ik het weer op. Wel ben ik twee dagen geleden weer met sjaal begonnen waar ik ook aan kan werken als er mensen om mij heen zijn... En wat verschrikkelijk leuk die beenwarmers, doen me denken aan een paar gehaakte 'sloflaarzen' die ik ooit voor mijn dochters heb gekocht via een site waar de opbrengst van dat soort dingen naar dierenhulp ging... MaryArt, Yana en lady jane reageerden hierop 3
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Bokszak pijn gedaan, zelfs nog een fotolijst opgehangen en wat schoonmaak werkzaamheden in huis gedaan. Uiteindelijk hebben we de date nu zaterdag gepland, 3 dagen later. Als ik het zo teruglees, klinkt het eigenlijk nog beter dan dat je het zelf beleefd haha En nuchter Ik ruik een overwinning karin123, Yana, Lonster1 en 4 anderen reageerden hierop 7
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden