bumperjim Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Netjes droog hier, geen probleem. Wel een grappig moment, eind vd middag wou ik een oud bord uit de kelder halen om onder een bloempot te leggen. Ik liep de kelder in richting de keukenspullen en trok zonder nadenken de drankkoelkast open (waar nog gewoon bier en wijn koud ligt). Toen dacht ik "wat moest ik hier ook alweer? Oh ja een bord" 🤣 Hoe het automatisme erin zit, tis niet fraai... 🙈 %s om %s bewerkt door bumperjim MaryArt reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s je dacht natuurlijk dat dat bord voor je kop in de koelkast lag he Jimbo karin123, bumperjim en MaryArt reageerden hierop 3
bumperjim Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 😜 Je kan je afvragen of we ooit geen bord voor de kop hebben. Als je met veel poeha een bord voor je kop hebt weggehaald, zit er meestal alweer een ander in de plaats... lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Gaat nog steeds prima en ik krijg geen vervangende cravings voorlopig (chocola en zo). Ik slaap wel een hoop, bijna 10 uur vannacht en een half uurtje op de bank net na het middageten. Ik heb nu alweer zin om even te slapen. Gewoon omdat het kan 🤣 lady jane reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @bumperjim Jij dronk/drinkt toch sowieso niet elke dag?
bumperjim Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Nee, klopt, maar ik zit een beetje ongeduldig te wachten op de eerste gunstige effekten van mn droge maand 🤣 MaryArt reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst gisteren om 05:03 Rapport Geplaatst gisteren om 05:03 @bumperjim wat zalig dat je zo goed kan slapen! Dat is echt een gunstig effect lijkt mij!
bumperjim Geplaatst gisteren om 05:09 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 05:09 Ik maak altijd veel uren maar ik merk dat ik beter en vrijwel aan 1 stuk door slaap als ik niet drink. Minpuntje is, zo gauw ik niet aan mn 8 uur slaap kom vanwege omstandigheden, dan moet ik ze gauw inhalen anders ben ik niet te genieten MaryArt reageerde hierop 1
Etty Geplaatst gisteren om 06:22 Rapport Geplaatst gisteren om 06:22 11 uur geleden zei bumperjim: Nee, klopt, maar ik zit een beetje ongeduldig te wachten op de eerste gunstige effekten van mn droge maand 🤣 waar zou je tevreden mee zijn?
bumperjim Geplaatst gisteren om 06:37 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 06:37 Overal mee 🤣 ik schraap alles bij elkaar wat op motivatie lijkt want ik geloof dat ik na 31 januari door wil gaan. Moeps en lady jane reageerden hierop 2
Marij Geplaatst gisteren om 07:13 Rapport Geplaatst gisteren om 07:13 Kennen jullie de app Reframe? (Mag ik dat uberhaupt zeggen?) Daar krijg je dagelijks wat wetenschappelijke uitleg en dagelijks een stukje over gezondheidswinst die je tot dan bereikt hebt! Die app bekijk ik nog steeds dagelijks. MaryArt en lady jane reageerden hierop 2
knakker Geplaatst gisteren om 08:19 Rapport Geplaatst gisteren om 08:19 De grootste beloning voor mij is dat ik van al die dodelijk vermoeiende patronen van de verslaving ben verlost. Dat voelt echt als een bevrijding. De rest is bijvangst. bumperjim reageerde hierop 1
knakker Geplaatst gisteren om 08:23 Rapport Geplaatst gisteren om 08:23 Dat gezegd hebbende moet ik wel erkennen wat een godsgloeiende moeite het kost om zo’n eenvoudig inzicht tot dagelijkse praktijk te maken. Het is niet zomaar even schudden en de ketenen vallen af. Of misschien ook wel, alleen ik buk steeds om ze weer op te rapen en om te leggen. Ik merk dat nu vooral met roken. Elke keer als ik stop (en dat is nogal eens) voel ik mij bevrijd en opgelucht, om enkele dagen of weken later toch doodleuk en zonder echte noodzaak weer te beginnen.
bumperjim Geplaatst gisteren om 08:25 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 08:25 1 uur geleden zei Marij: Kennen jullie de app Reframe? (Mag ik dat uberhaupt zeggen?) Daar krijg je dagelijks wat wetenschappelijke uitleg en dagelijks een stukje over gezondheidswinst die je tot dan bereikt hebt! Die app bekijk ik nog steeds dagelijks. Thanks! Ga ik naar kijken
bumperjim Geplaatst gisteren om 08:30 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 08:30 6 minuten geleden zei knakker: Dat gezegd hebbende moet ik wel erkennen wat een godsgloeiende moeite het kost om zo’n eenvoudig inzicht tot dagelijkse praktijk te maken. Het is niet zomaar even schudden en de ketenen vallen af. Of misschien ook wel, alleen ik buk steeds om ze weer op te rapen en om te leggen. Ik merk dat nu vooral met roken. Elke keer als ik stop (en dat is nogal eens) voel ik mij bevrijd en opgelucht, om enkele dagen of weken later toch doodleuk en zonder echte noodzaak weer te beginnen. Wat voegt het toe aan je leven? 😁
knakker Geplaatst gisteren om 08:33 Rapport Geplaatst gisteren om 08:33 1 minuut geleden zei bumperjim: Wat voegt het toe aan je leven? 😁 Helemaal niks. Behalve dat het voorziet in een gewoonte die ik mijzelf mijzelf jarenlang heb aangeleerd. bumperjim reageerde hierop 1
knakker Geplaatst gisteren om 08:35 Rapport Geplaatst gisteren om 08:35 Ik ben een beangstigend hardnekkig gewoontedier. Het is maar goed dat wij vroeger thuis bijvoorbeeld nooit aan genocide deden na het avondeten, anders was ik daar nooit vanaf gekomen. bumperjim reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst gisteren om 09:17 Rapport Geplaatst gisteren om 09:17 (bewerkt) Mij heeft een cursus stoppen met roken geholpen. Je hebt dan een duidelijke datum, hebt er geld aan uitgegeven én je krijgt nog eens haarscherp uitgelegd wat een stomme gewoonte en rotverslaving het is die je niet wilt hebben. Dat gaf mij een sterkere motivatie dan mijn eigen wankele wilskracht. Bovendien wil je zo'n gemene industrie niet meer spekken. Ik heb sinds de kerst niet meer gedronken, voel me ook een januaristopper maar ik bekijk het per dag. Tot nu toe kost het geen enkele moeite. Ik drink vaker 1 -2 of 3 weken niet. gisteren om 09:29 bewerkt door Lonster1
renaldo61 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Doet iedereen die op de lijst staat nog steeds mee?
Bob Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden Ik wel. Interessante en leerzamee discussies en ervaringsverhalen hier, trouwens. bumperjim reageerde hierop 1
Gekko Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Ik ben ook nog van de partij. Vandaag een week alcoholvrij 😀 MaryArt reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Flavieke is afgevallen heb ik gelezen. Ik ga nog steeds lekker, geen enkel probleem en ik verwacht ook niet dat dat zal veranderen. 🎵We zullen doorgaan! 🎵 bumperjim reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Ik doe ook nog mee, fijn dat het geen optie is. De rust ervan. Ik probeer dat goed tot me door te laten dringen, hoe fijn dat ook alweer is. Voor mij is meedoen de grote trigger. Die ga ik goed onderzoeken, welke aannames ik allemaal heb, en die hopelijk lekker slopen. bumperjim en MaryArt reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden (bewerkt) Ja de rust is goud waard. Alles is gewoon een enorme no-brainer, er zijn zoveel voordelen aan het stoppen, alleen die stomme verslaving maakt dat je aarzelt. Maar goed dat zie je pas als je het doorhebt 17 uur geleden bewerkt door bumperjim MaryArt reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden