Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Netjes droog hier, geen probleem.

Wel een grappig moment, eind vd middag wou ik een oud bord uit de kelder halen om onder een bloempot te leggen. Ik liep de kelder in richting de keukenspullen en trok zonder nadenken de drankkoelkast open (waar nog gewoon bier en wijn koud ligt). Toen dacht ik "wat moest ik hier ook alweer? Oh ja een bord" 🤣

Hoe het automatisme erin zit, tis niet fraai... 🙈

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Gaat nog steeds prima en ik krijg geen vervangende cravings voorlopig (chocola en zo). Ik slaap wel een hoop, bijna 10 uur vannacht en een half uurtje op de bank net na het middageten. Ik heb nu alweer zin om even te slapen. Gewoon omdat het kan 🤣

Geplaatst

Ik maak altijd veel uren maar ik merk dat ik beter en vrijwel aan 1 stuk door slaap als ik niet drink. Minpuntje is, zo gauw ik niet aan mn 8 uur slaap kom vanwege omstandigheden, dan moet ik ze gauw inhalen anders ben ik niet te genieten

Geplaatst
11 uur geleden zei bumperjim:

Nee, klopt, maar ik zit een beetje ongeduldig te wachten op de eerste gunstige effekten van mn droge maand 🤣

waar zou je tevreden mee zijn? 

Geplaatst

Kennen jullie de app Reframe? (Mag ik dat uberhaupt zeggen?)
Daar krijg je dagelijks wat wetenschappelijke uitleg en dagelijks een stukje over gezondheidswinst die je tot dan bereikt hebt! Die app bekijk ik nog steeds dagelijks.

Geplaatst

Dat gezegd hebbende moet ik wel erkennen wat een godsgloeiende moeite het kost om zo’n eenvoudig inzicht tot dagelijkse praktijk te maken. Het is niet zomaar even schudden en de ketenen vallen af. Of misschien ook wel, alleen ik buk steeds om ze weer op te rapen en om te leggen. Ik merk dat nu vooral met roken. Elke keer als ik stop (en dat is nogal eens) voel ik mij bevrijd en opgelucht, om enkele dagen of weken later toch doodleuk en zonder echte noodzaak weer te beginnen.

Geplaatst
1 uur geleden zei Marij:

Kennen jullie de app Reframe? (Mag ik dat uberhaupt zeggen?)
Daar krijg je dagelijks wat wetenschappelijke uitleg en dagelijks een stukje over gezondheidswinst die je tot dan bereikt hebt! Die app bekijk ik nog steeds dagelijks.

Thanks! Ga ik naar kijken

Geplaatst
6 minuten geleden zei knakker:

Dat gezegd hebbende moet ik wel erkennen wat een godsgloeiende moeite het kost om zo’n eenvoudig inzicht tot dagelijkse praktijk te maken. Het is niet zomaar even schudden en de ketenen vallen af. Of misschien ook wel, alleen ik buk steeds om ze weer op te rapen en om te leggen. Ik merk dat nu vooral met roken. Elke keer als ik stop (en dat is nogal eens) voel ik mij bevrijd en opgelucht, om enkele dagen of weken later toch doodleuk en zonder echte noodzaak weer te beginnen.

Wat voegt het toe aan je leven? 😁

Geplaatst (bewerkt)

Mij heeft een cursus stoppen met roken geholpen. Je hebt dan een duidelijke datum, hebt er geld aan uitgegeven én je krijgt nog eens haarscherp uitgelegd wat een stomme gewoonte en rotverslaving het is die je niet wilt hebben. Dat gaf mij een sterkere motivatie dan mijn eigen wankele wilskracht. Bovendien wil je zo'n gemene industrie niet meer spekken. 

Ik heb sinds de kerst niet meer gedronken, voel me ook een januaristopper maar ik bekijk het per dag. Tot nu toe kost het geen enkele moeite. Ik drink vaker 1 -2 of 3 weken niet.

bewerkt door Lonster1
Geplaatst

Ik doe ook nog mee, fijn dat het geen optie is. De rust ervan.  Ik probeer dat goed tot me door te laten dringen, hoe fijn dat ook alweer is. 

Voor mij is meedoen de grote trigger.  Die ga ik goed onderzoeken, welke aannames ik allemaal heb, en die hopelijk lekker slopen. 

Geplaatst (bewerkt)

Ja de rust is goud waard. 
Alles is gewoon een enorme no-brainer, er zijn zoveel voordelen aan het stoppen, alleen die stomme verslaving maakt dat je aarzelt.

Maar goed dat zie je pas als je het doorhebt

bewerkt door bumperjim

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...