renaldo61 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer of toch zolang als ik het volhou. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
Yvonne Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goedemorgen frummers, Eerst maar even een bakje. Fonny reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Goedemorgen. Ik heb de laatste dagen keihard gewerkt maar ben heel tevreden. Ging met een glimlach naar bed. Gisteren dan. Toen het allemaal ‘goed’ was afgelopen. De dagen daarvoor niet…. En nu een weekend voor de boeg dat van mij is. Yes!!! 7 uur geleden bewerkt door Lika lady jane, MaryArt en Mariposa reageerden hierop 3
MaryArt Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goeiemorgen allemaal, Vandaag alweer 54 dagen zonder alcohol na mijn laatste uitstapje. In dit afgelopen jaar zit ik ongeveer op 15 dagen drinken die rond Pasen vielen en ik weet ook precies waarom dat was. Maar 15 dagen is al een heel stuk beter dan de ongeveer 300 dagen die ik heel lang heb gedronken per jaar. Ik snap niet hoe ik dat geestelijk en lichamelijk zo lang heb volgehouden. En hoe vaak ik toen hoopte niet meer wakker te worden maar het elke morgen toch weer werd. En de drama's en depressies die drank met zich meebrengt en het zelfmedelijden waardoor ik nog harder ging zuipen. En altijd had ik hele goeie redenen om te drinken. Als ik het nieuws zag op tv of hoorde op de radio, had ik alle redenen om mezelf vol te gieten, want wat was er toch een ellende op de wereld. Dat nieuws is vandaag de dag nog precies hetzelfde maar ik ga er nu anders mee om. Een van mijn zussen zegt dan dat we er toch niets aan kunnen veranderen behalve voor jezelf en in je eigen kringetje. En dat kan ik nu gelukkig een stuk beter, al voelt dat vaak heel egoïstisch. Het zij zo. Het leven is zeker de moeite waard en ik hoop nog een tijdje mee te gaan zoals het nu gaat! Prana, renaldo61, lady jane en 5 anderen reageerden hierop 7 1
Fonny Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei Yvonne: Dagpact: renaldo61 MaryArt Yvonne Fonny🌞
Prana Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Yvonne Fonny🌞 Prana Heel herkenbaar @MaryArt We gaan ongeveer gelijk op, voor mij is dit dag 62. Niet mijn eerste poging, maar wel de eerste waarin ik me zo ontzettend moe voel. Niet echt een euforiefase gehad ook, misschien juist omdat ik al vaker gestopt ben nu? Ik vraag me af of die vermoeidheid normaal is na 2 maanden Ik slaap toch echt veel beter zonder alcohol in mijn lijf. Een heel fijn weekend allemaal! MaryArt reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden Ik heb een nieuw Femke sinds gisteren en braaf en proper dat ze is. Mariposa, MaryArt, Sanity en 1 andere reageerden hierop 2 2
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei MaryArt: Goeiemorgen allemaal, Vandaag alweer 54 dagen zonder alcohol na mijn laatste uitstapje. In dit afgelopen jaar zit ik ongeveer op 15 dagen drinken die rond Pasen vielen en ik weet ook precies waarom dat was. Maar 15 dagen is al een heel stuk beter dan de ongeveer 300 dagen die ik heel lang heb gedronken per jaar. Ik snap niet hoe ik dat geestelijk en lichamelijk zo lang heb volgehouden. En hoe vaak ik toen hoopte niet meer wakker te worden maar het elke morgen toch weer werd. En de drama's en depressies die drank met zich meebrengt en het zelfmedelijden waardoor ik nog harder ging zuipen. En altijd had ik hele goeie redenen om te drinken. Als ik het nieuws zag op tv of hoorde op de radio, had ik alle redenen om mezelf vol te gieten, want wat was er toch een ellende op de wereld. Dat nieuws is vandaag de dag nog precies hetzelfde maar ik ga er nu anders mee om. Een van mijn zussen zegt dan dat we er toch niets aan kunnen veranderen behalve voor jezelf en in je eigen kringetje. En dat kan ik nu gelukkig een stuk beter, al voelt dat vaak heel egoïstisch. Het zij zo. Het leven is zeker de moeite waard en ik hoop nog een tijdje mee te gaan zoals het nu gaat! Drink jij al lang alchohol? En heb je ooit veel gedronken op een dag? In ieder geval goed bezig.
MaryArt Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @renaldo61 Ja ik drink/dronk al heel lang alcohol. Het werd een probleem rond mijn 20 ste jaar. Liefdesverdriet en afwijzing waren de schuldigen in die tijd. Maar waarschijnlijk zat het al veel dieper en is het in mijn jeugd al misgegaan. Ik begon met bier en witte wijn. Ik dronk altijd genoeg om dronken te worden. Daar had ik toen niet veel voor nodig maar het heeft zich langzaam opgebouwd. Je hebt telkens meer nodig voor het gewenste effect zoals iedere drinker zal weten. Op het laats dronk ik makkelijk een hele fles port leeg en dan ook nog een halve en soms een hele fles rode wijn daarachter aan. Echte katers had ik bijna niet maar wel een kop die telkens weer alles moest terug zien te halen over wat er die dag ervoor gebeurd was. Veel drama en ruzie om me heen. Ook vaak een lichte pijn rond mijn lever. Verder functioneerde ik nog redelijk en heb ik ook lang gewerkt. Ik ben op mijn 55 ste afgekeurd voor mijn rug. Toen ben ik ook meer en vaker gaan drinken uit verveling en eenzaamheid. Gelukkig is dat achter de rug en heb ik wat meer invulling aan mijn leven kunnen geven. Bedankt voor je vraag! 🙏🏽
renaldo61 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden @MaryArt Hoe komt het dan dat je het soms fout laat gaan? Of denk je dat je een gelegenheid drinker kunt zijn?
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @renaldo61 Nee ik kan zeker geen gelegenheid drinker zijn. Ik ben zonet nog gevraagd om mee te gaan naar een goeie coverband waarop ik nee heb gezegd. Dat is te gevaarlijk omdat er stevig word gedronken. De keren dat ik dit jaar heb gedronken kwamen door teleurstellingen in mijn leven. Daar kan ik blijkbaar slecht mee omgaan. Het is goed om dat te weten want dan ben ik er beter op voorbereid. Dus accepteren dat er teleurstelling is en zal blijven en dat zoveel mogelijk zien te voorkomen. Mijn wereld is ook heel erg klein maar dat was met drank nog erger.
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden @MaryArt Mijn wereld is zeker erg klein. Zo klein dat ik nu blij ben met een honden pop. Sorry maar ik begrijp nu moeilijk mensen die enkele dagen de alchohol kunnen laten en weten dat het niet goed voor hun is. Dat die terug beginnen te drinken.
MaryArt Geplaatst 46 minuten geleden Rapport Geplaatst 46 minuten geleden @renaldo61 Ja ik zag je mooie hondenpop. Ik heb daar een lachje bij geplaatst omdat je zei dat ze zo braaf en proper is! Dat vond ik leuk en grappig. Maar idd kan ik beter nooit meer drinken. Ik mis het ook helemaal niet maar soms neem ik dan toch weer om te weten dat het totaal geen rol meer speelt in mijn leven. Het word er zeker weten niet beter van. Een mens zit raar in elkaar Nou dat was een mooie dialoog tussen ons @renaldo61 Nu ga ik boodschappen doen in een ander dorp zodat ik nog ff fietsen kan. Ga jij nog iets doen vanmiddag?
renaldo61 Geplaatst 26 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 26 minuten geleden @MaryArt Ja ik ga zo op patiënten bezoek in de instelling waar ik verbleef. Mijn huisgenoot is daar nu opgenomen. Als je denkt dat je matig kunt drinken moet je het zeker niet laten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden