Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alcohol.
Nooit meer of toch zolang als ik het volhou. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke.
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
renaldo61

Geplaatst (bewerkt)

Goedemorgen. Ik heb de laatste dagen keihard gewerkt maar ben heel tevreden. Ging met een glimlach naar bed. Gisteren dan. Toen het allemaal ‘goed’ was afgelopen. De dagen daarvoor niet….

En nu een weekend voor de boeg dat van mij is. Yes!!!

bewerkt door Lika
Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

Vandaag alweer 54 dagen zonder alcohol na mijn laatste uitstapje. In dit afgelopen jaar zit ik ongeveer op 15 dagen drinken die rond Pasen vielen en ik weet ook precies waarom dat was. Maar 15 dagen is al een heel stuk beter dan de ongeveer 300 dagen die ik heel lang heb gedronken per jaar. Ik snap niet hoe ik dat geestelijk en lichamelijk zo lang heb volgehouden. En hoe vaak ik toen hoopte niet meer wakker te worden maar het elke morgen toch weer werd. En de drama's en depressies die drank met zich meebrengt en het zelfmedelijden waardoor ik nog harder ging zuipen. En altijd had ik hele goeie redenen om te drinken. Als ik het nieuws zag op tv of hoorde op de radio, had ik alle redenen om mezelf vol te gieten, want wat was er toch een ellende op de wereld. Dat nieuws is vandaag de dag nog precies hetzelfde maar ik ga er nu anders mee om. Een van mijn zussen zegt dan dat we er toch niets aan kunnen veranderen behalve voor jezelf en in je eigen kringetje. En dat kan ik nu gelukkig een stuk beter, al voelt dat vaak heel egoïstisch. Het zij zo. Het leven is zeker de moeite waard en ik hoop nog een tijdje mee te gaan zoals het nu gaat!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...