renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer of toch zolang als ik het volhou. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden We hebben morgen iets wat de Nollanders niet hebben: een dagje vrij 🥳 Fonny reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 1 minuut geleden zei bumperjim: We hebben morgen iets wat de Nollanders niet hebben: een dagje vrij 🥳 Gaat het al wat beter dan dit weekend?
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ik maak een bedenking, je merkt het bijna direct als iemand in je omgeving bereid is te stoppen met een verslaving of obsessie. Of anders gezegd er wil aan werken of slechts uitvluchten zoekt om verder te gaan met het ongewenst gedrag?
Yvonne Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goedemorgen frummers. Even snel een bakje neerzetten, de dag begint vroeg voor mij vandaag... Fonny en Spirit reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 15 minuten geleden zei renaldo61: Ik maak een bedenking, je merkt het bijna direct als iemand in je omgeving bereid is te stoppen met een verslaving of obsessie. Of anders gezegd er wil aan werken of slechts uitvluchten zoekt om verder te gaan met het ongewenst gedrag? Soms kun je op je vingers natellen dat de wil er ergens ver weg wel is maar dat het gedrag toch door zal blijven gaan...
Prana Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel MaryArt Prana Goedemorgen allemaal. Een beetje een saai en vervelend weekend gehad. Maar niet gedronken, dus vandaag begin ik aan de zevende week, dag 43. De tijd gaat best snel en dan bedenk ik me weer eens hoeveel jaren ik heb weggegooid met die drank. Ik weet dat ik daar niets meer aan kan doen en het sterkt me des te meer nu door te gaan. Dit is iets wat ik zelf in handen heb, het hangt van niets en niemand af, alleen van mezelf. Ik ben natuurlijk al eerder gestopt, ook eens bijna een jaar, dus hoe houd ik het deze keer langer vol? Daar moet ik dus echt aan werken. En die saaie weekenden neem ik maar op de koop toe, ik kan even het risico niet nemen om sociaal te doen. @renaldo61 ik weet het niet, ik ben zelf al meerdere malen gestopt dus. En toch wil ik het weer proberen, eens zal die knop toch wel omgaan? Maar misschien denken anderen dat ik ook zo'n hopeloos geval ben. Fonny en MaryArt reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden @Prana Zelf zag ik wel dat alchohol voor mij een probleem was, maar ik vond mijn onderliggende problemen veel groter. De laatste tijd dat ik dronk vond ik dat er mij een groot onrecht werd aangedaan en mijn oplossing was alchohol te gebruiken om te vergeten. Zo denk ik ook bij iemand uit mijn omgeving, volgens haar is haar een groot onrecht aangedaan geweest en daarop is ze beginnen te drinken. Maar die problemen verdwijnen niet door alchohol te gebruiken. En een van de grootste smoezen is "ik heb het nodig" Prana reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Even een onder de riem @Prana. En liever een saai weekend dan een saai weekend met een kater en spijt. Ik zeg ook vaak dingen af waarvan ik weet dat er veel wordt gedronken. Zolang je het blijft proberen ben je juist geen waardeloos geval Spirit en Prana reageerden hierop 1 1
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 2 uur geleden zei Mormel: Gaat het al wat beter dan dit weekend? Gaat alweer. Als ik ziek ben draaf ik meestal gewoon door al hoestend en gaat het vanzelf over. Of het moet al bijzonder ernstig zijn. Spirit en Fonny reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei Yvonne: Soms kun je op je vingers natellen dat de wil er ergens ver weg wel is maar dat het gedrag toch door zal blijven gaan... De daden zeggen meer dan de woorden 😁 Fonny reageerde hierop 1
Fonny Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei MaryArt: Dagpact: renaldo61 Mormel MaryArt Prana Fonny🌞
Prana Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 40 minuten geleden zei Rosee: Even een onder de riem @Prana. En liever een saai weekend dan een saai weekend met een kater en spijt. Ik zeg ook vaak dingen af waarvan ik weet dat er veel wordt gedronken. Zolang je het blijft proberen ben je juist geen waardeloos geval Ja, dat is ook zo. En ik ben natuurlijk opgelucht nu, maar als ik dan de foto's zie krijg ik soms zo'n FOMO gevoel. Ook belachelijk op je 54ste.... Nou ja, dat gaat ook wel weer over en als ik wat sterker in mijn schoenen sta, ga ik natuurlijk ook wat meer het huis uit.
Mariposa Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Gisteren weer een behoorlijke uitglijder gemaakt. 6 Bier en 4 gin... En nu een verschrikkelijke kater. Hoe ga ik deze dag doorkomen.... Zou dit dan helpen om toch helemaal te stoppen? Afgelopen week meermaals nauwelijks gedronken maar dan komt die valkuil weer en denk je dat minderen wel lukt... Niet dus. Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Oh @bumperjim, ik heb ook nog zo'n last van zo'n nare kriebelhoest. Natuurlijk uitgerekend bij het mooie concert van gisteren, voelde ik zo'n aanval aankomen. Slokje water hielp niet en een vervelende bijkomstigheid is, dat ik dan bijna in mijn broek pies. Ben maar zachtjes naar het toilet geslopen en daar verder gehoest, zittende op de toiletpot. Praktisch .
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Je gaat echt goed @Prana. Ondanks zo'n saai weekend. Je bent hem toch maar goed doorgekomen zonder drank. Petje af
Mariposa Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 3 uur geleden zei Fonny: Dagpact: renaldo61 Mormel MaryArt Prana Fonny🌞 Mariposa
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden