Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik kamp al lange tijd met een alcoholverslaving. Heel soms vaker niet dan wel lukt het me een avond nuchter te blijven. Dit is meer uitzondering dan regel. Mijn vrouw heeft me al meerdere keren gezegd te verlaten. Ze weet niet meer wat ze met me aan moet. 

Ik drink tot ik er letterlijk bij neerval. Ik neem me telkens voor te stoppen, dat doe ik al jaren. Een paar keer al ben ik omgevallen, vertoon ik zombiegedrag en kan ik het toilet vaak niet vinden. Gisteravond was het zo ernstig dat mijn kinderen 112 wilden bellen. Ik ben het zo zat om telkens te liegen en bedriegen, me de dag erop beroerd te voelen en dan toch in de avond weer te drinken. 

Lang heb ik mijn verslaving ontkent, maar vandaag ben ik voor het eerst eerlijk geweest naar mijn vrouw en kinderen. Meestal deed ik het af met dat het wel meeviel. Echter is dit absoluut niet zo, het valt al heel lang niet mee. 

Ik wil heel graag stoppen, voorheen beloofde ik slechts in het weekend te drinken, maar de grens is dan zo snel verlegd naar nog een dag extra. 

Ik weet niet meer hoe ik het aan moet pakken. Ik denk dat ik het beste cold turkey kan stoppen, drinken kan en gaat gewoon niet meer. Ik ben op... het liegen en bedriegen is zo vermoeiend en voel me echt triest dat ik dit doe.

Geplaatst

Hoi Kers,

welkom hier, de eerste belangrijke stap is genomen en dat is toegeven dat je een probleem hebt. Goed dat je je hebt aangemeld 

Ik weet niet of je vandaag hebt gedronken maar anders ben je al een eind op weg met dag 1. Ga je het proberen zelf te doen of ben je van plan om ook externe hulp is te schakelen? 

Geplaatst

Ik heb vandaag niet gedronken. Ik zou het het liefste zelf willen doen, al moet ik daar wel bij zeggen dat ik dat vaker heb geprobeerd. Ik ben in 2023 een keer heel hard onderuitgegaan in de woonkamer en moest de dag erna voor mijn pols naar het ziekenhuis. Ik ben toen een maand gestopt, maar op een gegeven moment toch weer een drankje genomen en sindsdien ben ik terug bij af. Heb je zelf ervaring met stoppen? 

Geplaatst

welkom hier @kers
wat fijn dat er nu erkenning is
dat is echt stap 1.
Je doet het echt altijd zelf, dat stoppen,
maar het hoeft niet allen, wij hier weten allemaal
dat je iets van schaamte/valse trots moet overwinnen om hulp erbij te vragen.
Maar ook daar ben je vandaag mee begonnen.
Het kan misschien ook online beginnen en via bijv. een verslavingsarts of hier
bij Tactus of de Jellinek of Brijder, ik weet niet wat er in jouw regio bestaat.
Kijk maar eens online wat voor mogelijkheid jou aanspreekt, meestal is dan
een volgende stap iets gemakkelijker. Want er komen lastige dagen, verleidingen, 
smoesjes, ontkenning soms ook weer, op je weg, daar mag je rekening mee houden.
En weet, daar hoef je niet aan toe te geven, trek gaat voorbij, vaak eerder dan waar
je bang voor bent. Iemand in vertrouwen nemen is ook meteen iemand de kans geven
iets voor jou te doen. Dat kan een ervaringsdeskundige zijn, een buddy, hulpverlener.
Maar weet dat je niet de enige bent. Lees maar eens wat rond op de wie is wie draad.

Geplaatst (bewerkt)

Ja, ik heb ervaring met stoppen. Ik ben nu 1,5 maand gestopt, daarvoor 7 maanden. Het lukt me vaker om voor langere tijd te stoppen. Ik voel me erg goed als ik niet drink. Maar na een aantal maanden denk ik (maak ik mezelf wijs) dat ik best af en toe kan drinken. Dat gaat ook vaak een aantal keer goed. Maar er komt uiteindelijk altijd een moment dat ik op een avond net teveel te drink en als de alcohol niet uit mijn bloed is als ik wakker wordt dan drink ik in de ochtend gelijk verder. Zo een 'binge' zoals je dat noemt kan dagen of weken of duren en is vreselijk om weer uit te komen. Niet heel handig met kinderen en een baan.

Ik stop tot nu toe steeds zelf maar als het nog een keer mis gaat zal ik denk ik wel professionele hulp zoeken. 

Je eerste dag is dus al bijna binnen! 

bewerkt door Noelle

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...