Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mijn jongste kleindochter was gisteren jarig. Besloten om maar weer naar zo'n vreetschuur te gaan. Wat een drukte. Voordat je een tafel aangewezen kreeg, moest je wachten. Inmiddels was het bijna 8 uur en we hadden vreselijke honger. Eindelijk na lang wachten dus een tafel. Erg handig, met aan de kop van de tafe een stoel, die precies in het gangpad stond. Afijn, wij meteen aanvallen en naar de wereldkeuken. Mijn stappenteller was die avond blij. Maar het ging me goed af. Eigenlijk moest je wel snel zijn, want om 10 uur ging de vreetschuur dicht. Ook de drank was inclusief, dus daar heeft mijn schoondochter aardig van geprofiteerd. Een cocktail en witte droge wijn. De laatste ben ik nog voor haar gaan halen aan de bar. Het was inmiddels sluitingstijd. Ik zag mijn zoon bezorgd naar haar kijken. Misschien had ik dat wijntje niet moeten gaan halen voor haar. Maar ach, ik neem aan dat zij geen problemen heeft met drank. Ze komt er altijd zo lekker van los en dan komt dat echte Rotterdamse accent naar boven. Ik ga dat pleuriswijf daar voor d'r muil slaan, zei ze. Ik zeg waarom? Ze had een opmerking over mijn panterkleding. Afijn, ik kijk dat andere mens zo eens aan. Is ze ook helemaal in panterkledij :D. Ach, ik heb me wel vermaakt, maar veel teveel  gegeten. Pfff...

Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei Prana:

Dagpact:
renaldo61
Fonny🌞
Mormel
MaryArt
Prana

Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om voor anderen vegetarisch te koken, als je dat zelf normaal gesproken niet eet. Wij zijn veganisten (😅), dus nog erger! Bij sommige vrienden nemen wij wat vegan gerechten mee en daar eten ze vaak zelf ook van mee. Anderen koken zelf en het maakt ons echt helemaal niet uit of het lekker is of niet. Het gaat om het samen zijn en ik vind het heel erg lief als iemand zo zijn best doet voor ons. Zelfs al is het resultaat een halfgare smakeloze aubergine 😉

Ik had een Indiase collega van de Jain-religie. Dat is veganistisch en dan eten ze ook nog geen uien, knoflook, wortels en nog allerlei andere dingen die uit de grond komen. Als je met hem in India uit eten ging en hij meedeelde dat hij jain was, gingen alle obers meteen "oh.... kkkkk"😩 🤣

En daarvan heb je dan weer een extremistische versie met mensen die voortdurend met een bezempje voor zich uit vegen om niet eventueel een mier of iets dood te trappen. T wordt er wel keurig schoon van 😁

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Goedemiddag! 

Ik zou graag terug willen komen op de discussie van gisteren, naar een feestje gaan waar je geen zin in hebt en dan maar besluit om toch wat te drinken recht tegen je goede voornemens in. Het heeft mij ook gesteund. Want ik heb vanavond ook een feestje, en heb er eigenlijk geen zin in om naartoe te gaan, al wil ik anderzijds die vriendin die het feestje geeft wel ondersteunen door middel van mijn aanwezigheid. Dus ik ben bij mezelf te raden gegaan waarom ik er zo tegenop zie? 

Nou gewoon omdat daar behalve alcohol ik ook in de verleiding kan komen voor andere verdovende middelen en de omgeving best onveilig voor me aanvoelt. En dus de keuze maken om alles wel tot mij te nemen zodat ik het allemaal niet bewust meemaak. Toen ik dat eenmaal van mezelf door had, zie ik er nu een hele leuke nieuwe uitdaging in. Namelijk mijn eigen weg volgen in het feest gedruis en de optie dat ik altijd kan vertrekken als ik het niet leuk meer vind, ik hoef daarvoor geen alcohol of drugs tot mij te nemen, dan heb ik mijn neus toch laten zien, wat ik graag wil. Maar blijf ik ook beter bij mezelf. En ja, ik twijfel wel aan mijn standvastigheid, maar als het me lukt dan heb ik voor mezelf weer een mijlpaal behaald in nieuwe en andere dingen doen als ik onzeker en bang ben. En sta ik morgen met een stukje meer zelfvertrouwen en tevredenheid op. Want dan heb ik niet alleen goed voor mezelf gezorgd, maar voor andere ook, alleen anders dan dat ze van mij gewoon zijn. 

Ik ben zeer benieuwd of ik mezelf ga teleurstellen of trots op mezelf kan zijn? We zullen zien. ;) Voor nu heeft mijn tegenzin in ieder geval plaats gemaakt voor er zin in hebben en hik er niet de hele dag verder tegenop. 

Geplaatst
4 uur geleden zei Spirit:

Ik vind het een beetje jammer @alesto. Waarom heb je die wijn aangepakt? Je had tegen die vrouw kunnen zeggen, dat je al aan de rivella zat. Van wie hoorde ze dat jij wel eens een wijntje drinkt? Van jou?. Dat zijn de instinkers. Gisteren gelukkig goed gegaan, Een volgende keer kan het fout gaan.

Ja, ze hoorde me praten, het onderwerp was alcohol. Het is goed gegaan en het voelde ook anders dan anders, ik voel me sterker. Ja, dat kunnen de valkuilen zijn, ik weet het….. Mocht ik dit tijdens een feestje zo kunnen, dat zou ik wel fijn vinden. Vandaag ook de draad gelijk weer opgepakt, heerlijk gewandeld met de hond 🍁 🍂, net een bezoekje gebracht aan de overbuurvrouw. 

Geplaatst
7 uur geleden zei Prana:

Na het blije moment van de andere dag, had ik het gisteren en eergisteren heel moeilijk en ben bijna overslag gegaan. Je drinkt omdat de kat jarig is en je drinkt omdat de kat dood is, las ik ooit hier. Zo waar.
En in dit geval helemaal. Gisteren een van onze katten moeten laten inslapen, wat een verdriet. De derde in iets meer dan een jaar 💔

Dag 27.

Sterkte Prana

Geplaatst
7 uur geleden zei Prana:

Na het blije moment van de andere dag, had ik het gisteren en eergisteren heel moeilijk en ben bijna overslag gegaan. Je drinkt omdat de kat jarig is en je drinkt omdat de kat dood is, las ik ooit hier. Zo waar.
En in dit geval helemaal. Gisteren een van onze katten moeten laten inslapen, wat een verdriet. De derde in iets meer dan een jaar 💔

Dag 27.

Sterkte Prana

Geplaatst
6 uur geleden zei Yana:

Van goede (vooral niet te grote) rauwe geraspte biet kun je een heerlijke salade maken @knakker. Met peer, munt, geroosterde walnoten en fêta. Ik roer er eenvoudig 2 eetlepels yoghurt en 1 eetlepel mayo door. Super smakelijk en sappig! Wel rauw raspen, anders is het smerig.

Als jij het doet klinkt het altijd zo lekker.. 🥲

Geplaatst (bewerkt)

Ja, @bumperjim. Dat vind ik nou ook altijd….

Ik maak vandaag een plaattaart: bladerdeeg, mosterd , kaas, regenboogwortels en tijm. En misschien ook nog een sjalottentaartje.

maar eerst gaat dochter nu brownies maken. 

bewerkt door Lika
Geplaatst

Misschien ga ik die bieten salade morgen wel maken. 
eerlijk gezegd kook ik vaak uit kookboeken. En dan uit boeken waarvan de tijden en temperaturen kloppen! Rukmini Iyer vind ik top voor lekkere vegetarische recepten. En Mark Bittman de Dikke Vegetariër. 

Ik ga trouwens binnenkort twee dagen naar Brussel. Daar ben ik nog nooit geweest. Iemand tips? 

Geplaatst
7 uur geleden zei Yana:

Van goede (vooral niet te grote) rauwe geraspte biet kun je een heerlijke salade maken @knakker. Met peer, munt, geroosterde walnoten en fêta. Ik roer er eenvoudig 2 eetlepels yoghurt en 1 eetlepel mayo door. Super smakelijk en sappig! Wel rauw raspen, anders is het smerig.

Dank voor je recept Yana. Ik heb de salade voor de lunch klaargemaakt zodat we in Huize Ezel even aan je konden denken. Ik vond het erg lekker. Maar mijn zoons willen voorlopig niks meer met je te maken hebben.

Geplaatst

Ik kom bekaf van mijn moeder terug. Ze wil me steeds uitzwaaien maar ze is eigenlijk te erg de weg kwijt aan het raken. Dus met veel moeite gaat ze mee naar beneden. Dan weet ze het niet meer. Breng ik haar maar weer naar boven. Zo lastig voor haar ook. Als ik er al moe van word, hoe moet zij zich dan wel niet voelen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...