renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Goeiemorgen! Even op en neer naar Finland deze week, waar een glas wijn zomaar 15 euro kost. Das nog een stuk meer dan een pakje sigaretten, eigenlijk slaat het nergens meer op, of zouden die daar 50 euro kosten? Het zal wel een gezond volkje zijn, maar nee dat is het niet want weet je wat er in een finse supermarkt staat bij de uitgang na de kassa's? Een batterij gokautomaten waar je u tegen zegt 😳 Tis een wondere wereld. 6 uur geleden bewerkt door bumperjim Spirit en Fonny reageerden hierop 2
Fonny Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei Mormel: Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny 🌞
lady jane Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei bumperjim: Een batterij gokautomaten waar je u tegen zegt 😳 natuurlijk bij de uitgang, want de boodschappen zijn er ook zo duur, dat je van [ure opluchting dat je nog iets over hebt, je je financien er makkelijk mee vergokt om morgen weer naar de super te kunnen. goeiemooiemorgen frummers dagje sauna met zus vandaag
Yana Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Met € 15,- per glas is alcoholisme alleen nog weggelegd voor de 'chosen few'. Wat zou de massa daar gebruiken dan om zichzelf te verdoven? Gokken is toch maar behelpen en coca bladeren groeien er niet. Zou er thuis veel sterke drank gestookt worden? Je moet toch wat, gewoon het leven in al z'n rauwheid bewust ondergaan dat zal toch ook voor de Finnen te moeilijk zijn.
Yana Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Wat een najaar zeg, eerst braken de takken van de appel-, peren- en pruimenbomen door de idiote hoeveelheid vruchten die eraan hingen en nu waad ik tot mijn knieën door de walnoten en tamme kastanjes. Nog nooit in m'n leven heb ik zulke enorme hoeveelheden gezien. Zbb reageerde hierop 1
Okkie Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny Okkie Ik zit op dag 20 😀 MaryArt, Spirit, alesto en 1 andere reageerden hierop 4
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen frummers. Beetje bijkomen vandaag na het (te) drukke weekend. Heerlijk genieten nu even van een bakje thee en de stilte om me heen...
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny 🌞 Okkie Yvonne
Zbb Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen vandaag 8 weken rookvrij alweer! 😃 Wat een bevrijding verslaafd zijn is een ziekte en mijn hoofdmiddelen mogen dan wel alcohol en tabak zijn maar eigenlijk kan ik op alles wel gebruiken. ik ben dan ook van mening dat je je moet onthouden van alles waar je in kan vluchten en of verdoven. Spirit, Luz, alesto en 1 andere reageerden hierop 4
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny 🌞 Okkie Yvonne MaryArt
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 50 minuten geleden zei Zbb: ik ben dan ook van mening dat je je moet onthouden van alles waar je in kan vluchten en of verdoven. Dat is moeilijk hoor, bij mij is voor de moment eten, maar of dat vluchten of verdoven is?
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei Okkie: Ik zit op dag 20 😀 Goed van je !
MaryArt Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Petje af voor je! @Zbb En als dat voor jouw werkt is het prima natuurlijk om je te onthouden van alles waar je in kunt vluchten en of verdoven. Maar dan moet ik per direct ook mijn "gezonde" verslavingen op gaan geven en blijft er weinig anders over dan de hele dag voor mezelf uit zitten staren. Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden als je dat niet wilt maar hoe en waarmee vul jij nu je dagen dan? Buiten je werk om bedoel ik dan. Spirit reageerde hierop 1
alesto Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny 🌞 Okkie Yvonne MaryArt Alesto
Luz Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny 🌞 Okkie Yvonne MaryArt Alesto Luz Inmiddels verhuisd, nog wel veel uitpakken en opruimen maar het verhuizen is achter de rug. Voelt als een nieuwe start. MaryArt reageerde hierop 1
Zbb Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 21 minuten geleden zei MaryArt: Petje af voor je! @Zbb En als dat voor jouw werkt is het prima natuurlijk om je te onthouden van alles waar je in kunt vluchten en of verdoven. Maar dan moet ik per direct ook mijn "gezonde" verslavingen op gaan geven en blijft er weinig anders over dan de hele dag voor mezelf uit zitten staren. Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden als je dat niet wilt maar hoe en waarmee vul jij nu je dagen dan? Buiten je werk om bedoel ik dan. Vooral goed naar mezelf luisteren,wat heb ik nu nodig,waarom voel ik me zoals ik me voel. ik probeer de beste vriend van mezelf te zijn/worden,dat is niet altijd even makkelijk maar word wel steeds iets makkelijker met de tijd. ik kan tevreden zijn met wat ik heb en kan van hele kleine simpele dingen genieten. en het is vooral overgave en acceptatie denk ik dat het leven zoveel makkelijker maakt. ook eet ik tegenwoordig zo min mogelijk bewerkt voedsel en geraffineerde suikers enz … dus geen koekjes,snoep ijs … dat alles zorg ervoor dat ik me een stuk beter ben gaan voelen. en tja hoe vul ik de dag in? eigenlijk niet zo heel anders dan voorheen eigenlijk alleen moet ik van mezelf niet meer zoveel,behalve op tijd eten en me rust nemen/me grenzen aangeven. zoiets. MaryArt, Spirit, alesto en 1 andere reageerden hierop 2 2
Zbb Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 34 minuten geleden zei renaldo61: Dat is moeilijk hoor, bij mij is voor de moment eten, maar of dat vluchten of verdoven is? Ik denk dat ook eten een soort van vluchten/verdoven kan zijn. jezelf bijvoorbeeld troosten met een reep chocolade,ik noem maar wat. maar met eten lijkt me het helemaal lastig omdat je niet kan stoppen met eten maar dan zou moeten minderen. minderen heeft met alcohol nooit gewerkt voor mij. eten is een lastige denk ik MaryArt reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @renaldo61 Ik heb op mijn sportschool een gouden tip gekregen van een fysiotherapeut waar ik een tijdje bij was voor mijn knie. Ik was toen 5 kilo aangekomen terwijl ik 2 x in de week in die sportschool was en nog steeds ben. Door de krachttraining kreeg ik veel trek in eten en ik at alles wat los en vast zat. En ik maar denken dat het mijn spieren waren die zo groeiden. Dat is ook wel zo maar geen 5 kilo in een paar maanden! Dus hij stelde voor om veel magere kwark en fruit te eten als ik trek had, naast mijn normale warme eten natuurlijk, dat bleef ik gewoon ook doen. En dat hielp heel goed. Ik was die 5 kilo zo weer kwijt en daarna nog eens vijf waardoor ik nu op een mooi gewicht zit. Nu snoep ik ook wel weer eens en ook van chips ben ik niet vies. Maar ik weeg mezelf elke dag en als ik weer aankom ga ik over op de magere kwark. Je zou het eens kunnen proberen...ik had dit eerder ook al hier gedeeld maar dat is alweer een tijd geleden. karin123 reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden