Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alcohol.
Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. 
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
renaldo61

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier nu een week geen alcohol, dit weekend gaan de kindjes naar oma dus eerst lekker sporten en vanavond lekker uit eten met mijn vriend. Die drinkt niet dus dat het makkelijk voor mij om ook niet te drinken. 😀

Dagpact:
renaldo61

MaryArt
knakker

Noelle

Geplaatst

Goedemorgen frummers. 
Weekend, gek dat ik dat na tien jaar niet meer werken nog altijd als 'lekker vrij en alles op mijn gemak' zie. 
We krijgen geen visite, we hoeven niet op bezoek, heerlijk, niks moet en alles mag.... 

29 minuten geleden zei Noelle:

...eerst lekker sporten en vanavond lekker uit eten met mijn vriend. Die drinkt niet dus dat het makkelijk voor mij om ook niet te drinken.

11 minuten geleden zei bumperjim:

Ja das echt een stuk simpeler dan.

Ja, dat scheelt. Ik zou het ook wel heel prettig vinden als Kees niet zou drinken. 
Hij heeft het ooit een maand of vier volgehouden, maar dat is inmiddels alweer jaren geleden. 
En zeker in het weekend wil hij gezellig zitten met een glaasje.. 
Afijn, ik ga maar weer een glaasje nepwijn dan, een theetje of een colaatje... 

Geplaatst (bewerkt)
14 minuten geleden zei Yvonne:

Ja, dat scheelt. Ik zou het ook wel heel prettig vinden als Kees niet zou drinken. 
Hij heeft het ooit een maand of vier volgehouden, maar dat is inmiddels alweer jaren geleden. 
En zeker in het weekend wil hij gezellig zitten met een glaasje.. 
Afijn, ik ga maar weer een glaasje nepwijn dan, een theetje of een colaatje... 

Jij bent al lang gestopt toch? dat vind ik knap want als mijn vriend zou drinken zou ik het veel moeilijker vinden. Maar alsnog neem ik vanavond gewoon een lekkere passievruchtmocktail. Ik vind dat eigenlijk lekkerder dan met alcohol. 🙃 ik drink vooral voor de roes.

bewerkt door Noelle
Geplaatst
23 minuten geleden zei Noelle:

Jij bent al lang gestopt toch? dat vind ik knap want als mijn vriend zou drinken zou ik het veel moeilijker vinden. Maar alsnog neem ik vanavond gewoon een lekkere passievruchtmocktail. Ik vind dat eigenlijk lekkerder dan met alcohol. 🙃 ik drink vooral voor de roes.

Ik ben niet 100% gestopt @Noelle, zo af en toe drink ik een paar wijntjes, en dat is dan aan het eind van de zaterdag: borreltijd. 
Kees gaat dan zijn favoriete cd'tjes 'draaien', biertje erbij en wil dan dat ik er ook gezellig bij kom zitten.
Meestal drink ik dan een  0.0 biertje of alcoholvrije wijn, maar af en toe toch ook gewone wijn.... 

Geplaatst

Veel plezier vanavond Noelle. Het blijft een groot risico ook al is het af en toe gewoon een wijntje. Waarom wel, er zijn zoveel alc. vrije drankjes. Je gaat een keer misschien toch voor de bijl.

Moggel mensenimage.thumb.jpeg.dd2581939d669096c883d8d660507f38.jpeg

Geplaatst

Goedemorgen.  Gisteren een hele dag en avond op pad met collega's op een uitje. Ik wist dat ik het lastig zou krijgen maar heb toch onbewust de deur opengehouden door mezelf niet op het dagpact te zetten. (Van te voren twijfelde ik daar nog over) Twee fluitjes en twee apferol spritz gedronken.  Daarna overgegaan op koffie en gemberthee. Kan erger natuurlijk, maar ik wil niet weer dat het gewoon wordt om te drinken en wachten tot het weer een keer echt misgaat. Of zou ik het nu wel kunnen, zo af en toe wat drinken? Kijk daar gaan we al... Ik baal ervan dat het overal en altijd aanwezig is. En dat het me, ook al weet ik dat ik met vuur speel, toch nog steeds iets brengt. En dat terwijl er ook mensen waren die alcoholvrij dronken (omdat ze met de auto waren, maar toch). Ik had dat ook kunnen doen natuurlijk. Net alsof de deur weer openstaat na dat ene glas 10 dagen geleden. Voortaan bij zulke dingen toch maar op het dagpact. (Maar ik dacht, dan kan ik echt niks drinken. Nee, dat is natuurlijk precies de bedoeling van het dagpact!)

Geplaatst

Jawel Renaldo, er zijn tijden geweest dat we bijna dagelijks dronken, en bijna dagelijks teveel. 
Niet overdag en niet de hoeveelheden die ik hier wel eens voorbij heb zie komen, maar dat maakt niet uit. 
Het was te vaak en teveel. Een fles rode wijn kon ik wel aan. 

Geplaatst

Te vaak en teveel, schrijft Yvonne. Dat is toch niet binnen de perken?

Voor veel mensen hier is een fles wijn nog weinig. Die tijd heb ik ook wel gehad, dat ik met gemak na die fles overging op borrels of bier. Thuis indrinken met een fles wijn en dan nog uitgaan, en soms dan zogenaamd matig drinken. 

Rosee die afwegingen en dat dubben of het nou wel of niet kan. Dat is toch juist een van die vervelende aspecten van de verslaving. 

Geplaatst
25 minuten geleden zei Lonster1:

"Te vaak en teveel" met een fles rood als incidentele max maakt je nog geen alcoholist, hooguit een bovengemiddelde liefhebber :P. Maar als je dat zelf teveel vindt, moet je er inderdaad iets aan doen, lijkt me.

Geplaatst
51 minuten geleden zei Lonster1:

Zolang als je terug kunt overgaan naar veel minder noem ik het binnen de perken. Ik moet er zelfs niet aan denken om ook maar een praline met alchohol in te nemen. Dat is buiten de perken. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...