renaldo61 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
bumperjim Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Goeiemorgen ik word snotverkouden wakker. Iets teveel afgekoeld buiten, met de open balkondeur. Maar er is niks dat niet gerepareerd kan worden met een bak koffie. Behalve mn auto, die heb ik nog steeds niet terug, dat wordt eind volgende week 😤
Mormel Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Weet dat het een Nederlands forum zit, maar toch kort vraagje waarover ik zit te stressen. Heb lening op afbetaling lopen waarvan normaal de vijfde (morgen dus) een bedrag van mijn rekening gaat. Schade van mijn vorige binge dagen is dus dat ik weer mijn rekeningen heb geplunderd en er pas de vijftiende terug op gestort wordt. Gaat maar om 100 euro, maar toch. Sturen ze daarvoor eerst een herinnering zodat ik het gewoon de vijftiende kan betalen of vraag ik even aan mijn vader om dit voor te schieten en betaal ik hem dan terug. Stomme vraag misschien maar geen ervaring met betaalachterstanden. Voor iemand dit zich afvraagt: zoals steeds in het begin van de maand ruim boodschappen gedaan dus voedsel en koffie te over en ook mijn andere rekeningen allemaal betaald.
bumperjim Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden 57 minuten geleden zei Mormel: Weet dat het een Nederlands forum zit, maar toch kort vraagje waarover ik zit te stressen. Heb lening op afbetaling lopen waarvan normaal de vijfde (morgen dus) een bedrag van mijn rekening gaat. Schade van mijn vorige binge dagen is dus dat ik weer mijn rekeningen heb geplunderd en er pas de vijftiende terug op gestort wordt. Gaat maar om 100 euro, maar toch. Sturen ze daarvoor eerst een herinnering zodat ik het gewoon de vijftiende kan betalen of vraag ik even aan mijn vader om dit voor te schieten en betaal ik hem dan terug. Stomme vraag misschien maar geen ervaring met betaalachterstanden. Voor iemand dit zich afvraagt: zoals steeds in het begin van de maand ruim boodschappen gedaan dus voedsel en koffie te over en ook mijn andere rekeningen allemaal betaald. Ik zou snel die 100 euro voorschieten. Zo niet, als een Belgische bank functioneert zoals een Franse dan zullen ze met veel plezier een volkomen onredelijk bedrag rekenen voor het tijdelijk rood staan, voor deze en eventuele volgende afschrijvingen, tot het saldo weer voldoende is.
renaldo61 Geplaatst 15 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 15 uur geleden @Mormel Zoals bumperjim aanraad, best die rente van de bank vermijden.
bolletje Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Goeie morgen Fonny reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Pfoe, drank & geldzorgen, dat roep slechte herinneringen boven. Jarenlang stond ik bevend bij de pinautomaat: zou het deze keer lukken? Of het afsluiten van steeds grotere kredietlimieten of leningen. God tering, wat heeft dat lang geduurd voordat dat weer op orde was. En wat een kopzorg leverde dat op. Ik word er nu nog weer onrustig van. Alles nu veel beter. Kopje kukicha thee, straks zwemmen of fietsen. Laatste dagen dat het buitenbad open is. Binnen zwemmen vind ik eigenlijk niks aan. Ik kan niet zo goed tegen die zompige atsmosfeer vol echoënde geluiden. Mormel, Spirit en bumperjim reageerden hierop 3
Mormel Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 1 uur geleden zei Oskar: Pfoe, drank & geldzorgen, dat roep slechte herinneringen boven. Jarenlang stond ik bevend bij de pinautomaat: zou het deze keer lukken? Of het afsluiten van steeds grotere kredietlimieten of leningen. God tering, wat heeft dat lang geduurd voordat dat weer op orde was. En wat een kopzorg leverde dat op. Ik word er nu nog weer onrustig van. Alles nu veel beter. Kopje kukicha thee, straks zwemmen of fietsen. Laatste dagen dat het buitenbad open is. Binnen zwemmen vind ik eigenlijk niks aan. Ik kan niet zo goed tegen die zompige atsmosfeer vol echoënde geluiden. Ik zou eigenlijk beter moeten weten omdat ik opgegroeid ben in een gezin met constante geldzorgen, maar als volwassene op wat moeilijke jaren na altijd redelijk goed verdiend voor een arbeider en dan gaat het toch wat naar de achtergrond. Eigenlijk zou ik me niet zoveel zorgen moeten maken omdat er wat gunstige vooruitzichten zijn, maar het bezorgt toch altijd wat stress. Alcohol is wel een duiveltje op dat vlak: je drinkt om even je zorgen te vergeten waardoor het ineens je problemen vergroot. Hoe vaak heb ik ze op de AA al niet horen zeggen dat niet drinken hun problemen niet oplost, maar ze ook niet langer erger maakt. Op ander vlak: heel blij dat het hier gisteren flink geregend heeft, zie de tuin direct opfleuren.
Smaragdie Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Hoi goedemorgen, Met mij gaat het redelijk goed. Nog 2 nachtdiensten te gaan. Dan kort vrij en weer 4 nachtdiensten. Hou van dat ritme. Afgelopen nacht was heftig maar dat is ook de uitdaging in mijn werk. Iemand comfortabel krijgen die ook daardoor rustig kan overlijden met alles en niets om hem heen. Zo wilde hij dat, heb je door veel nachtelijke gesprekken en aandacht op juiste moment.. Toen ging hij ook omdat ik zei dat ze allen weg waren. Voor hen triest maar de grijns op zijn gezicht is voor mij comfortabel en ik was voldaan. Klinkt raar als iemand overlijdt. Maar dat is mijn werk. En iemand zijn autonomie laten behouden. Nog belangrijker misschien wel. @Mormel volg de adviezen maar van hier. Weet niet hoe de band met jouw vader is? Ik zal niet snel geld lenen van iemand, ook nooit gedaan. Ook niet door mijn alcoholisme. Maar goed ik dronk goedkoop bier. Misschien was dat mijn redding😉 Voor allen een fijne dag. Ik ga zo slapen. Heb mijn slaapkamer gezelliger gemaakt tijdens mijn vrije dagen. Heb meer invulling nodig tijdens mijn vrije dagen want dat is mijn valkuil vaak.
renaldo61 Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Vorige week wou ik een ijsje betalen met bankcontact, lukte niet. Ik acht dit nog steeds als een gevolg van mijn meer als overmatig alcoholgebruik in het verleden.
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Deze middag had ik gebraad, wortelen en aardappelen.
Mormel Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei renaldo61: Deze middag had ik gebraad, wortelen en aardappelen. Mijn middageten waren 4 kiwi's en een mango. Ben op een telefoontje aan het wachten. Als het goed verloopt eet ik straks: rijst, tomaten en ui uit de oven met een hamburger; anders gewoon brood met kaas. Zullen we een topic opstarten: wat eet je vandaag? Om toch wat afwisseling te krijgen op het forum?
Zbb Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Spruiten, aardappelen karbonade met kastanje champignons.
Mormel Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 10 minuten geleden zei Zbb: Spruiten, aardappelen karbonade met kastanje champignons. Is dit een antwoord?
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Het telefoontje met mijn vrouw achter de rug en het bevalt me slecht. Denk dat ik gewoon de scheiding in gang ga zetten om het achter de rug te hebben.
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedenavond frummers. Helemaal vergeten vanmorgen even hier binnen te wippen.... Dan nu na het avondeten maar even een bakje neerzetten nog Wij aten overigens javaanse boontjes met rijst. 39 minuten geleden zei Mormel: Zullen we een topic opstarten: wat eet je vandaag? Om toch wat afwisseling te krijgen op het forum? Het lijkt me prima om dat hier te vermelden toch? De versnippering wordt anders wel heel erg groot en tenslotte is dit de virtuele huiskamer. Dagpact: renaldo61 Mormel MaryArt Luz Yvonne
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ai, dat klinkt niet goed @Mormel. Maar is dat op dit moment wel zo verstandig, zo vlak na jouw laatste pittige uitglijder? Uiteraard weet ik totaal niet wat en waarover het telefoontje ging, maar ik kan me zo indenken dat jouw vrouw nog niet helemaal bijgedraaid inmiddels.. Misschien toch even nog wat geduld hebben?
Mormel Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 57 minuten geleden zei Yvonne: Ai, dat klinkt niet goed @Mormel. Maar is dat op dit moment wel zo verstandig, zo vlak na jouw laatste pittige uitglijder? Uiteraard weet ik totaal niet wat en waarover het telefoontje ging, maar ik kan me zo indenken dat jouw vrouw nog niet helemaal bijgedraaid inmiddels.. Misschien toch even nog wat geduld hebben? Dat inmiddels is ondertussen al acht maanden waarin zij alleen bepaald wanneer ze hier komt en gaat om de hond te brengen/te halen. Altijd wanneer het haar past in haar dagen, nooit een vraag. Moet bijna smeken om stiefzoon eens te zien terwijl ik in die zeven jaar er evenveel tijd mee doorbracht als haar. Ga nu even juridisch advies inwinnen en als ik haar kan loskoppelen zonder dat ik mijn huis verlies denk ik dat ik dag zeg.
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik denk dat @Yvonne gelijk heeft over een apart topic, dit kan prima hier. We gaan er tenslotte geen lijst van maken wat we aten. Het lijkt me dat je momenteel erg boos bent op je (ex)vrouw @Mormel? Ik weet niet of het dan goed is om zo'n belangrijke beslissing te nemen. Hoe bevalt je vrij leven je verder @Zbb ?
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Deze voormiddag had ik zoals iedere donderdagvoormiddag mijn nazorg. Daar mag ik nog aan deelnemen tot het einde van dit jaar. Ik zeg mag, want in tegenstelling met mijn opnames doe ik dit zeer graag. De nazorg bestaat uit een gesprekje van een kwartier met iemand van de verpleging van de afdeling waar we opgenomen waren. Gevolgd door een praatgroep van een uur geleid door een psycholoog van de afdeling waar ik opgenomen was voor mijn laatste opname. Dan nog een uur muziektherapie geleid door een muziektherapeut. De laatste tijd dommelde ik steeds in tijdens de praatgroep, vandaag niet. Ik had vandaag wel geprobeerd mijn hart te luchten tijdens de praatgroep, maar de psychologe vond dat sommige van mijn uitspraken nogal kort door de bocht waren. Een uitspraak zoals dat op de afdeling van mijn langste opname dat daar zo goed als niets gebeurd buiten wat luiers te verversen. Zij is daar een van de psychologen. Ook probeerde ik uit te leggen dat eenmaal bij mij de knop om was, het vrij gemakkelijk was om met mijn alcoholverslaving om te gaan. Waar ze ook niet echt mee eens waren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden