renaldo61 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
bumperjim Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Goeiemorgen ik word snotverkouden wakker. Iets teveel afgekoeld buiten, met de open balkondeur. Maar er is niks dat niet gerepareerd kan worden met een bak koffie. Behalve mn auto, die heb ik nog steeds niet terug, dat wordt eind volgende week 😤
Mormel Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Weet dat het een Nederlands forum zit, maar toch kort vraagje waarover ik zit te stressen. Heb lening op afbetaling lopen waarvan normaal de vijfde (morgen dus) een bedrag van mijn rekening gaat. Schade van mijn vorige binge dagen is dus dat ik weer mijn rekeningen heb geplunderd en er pas de vijftiende terug op gestort wordt. Gaat maar om 100 euro, maar toch. Sturen ze daarvoor eerst een herinnering zodat ik het gewoon de vijftiende kan betalen of vraag ik even aan mijn vader om dit voor te schieten en betaal ik hem dan terug. Stomme vraag misschien maar geen ervaring met betaalachterstanden. Voor iemand dit zich afvraagt: zoals steeds in het begin van de maand ruim boodschappen gedaan dus voedsel en koffie te over en ook mijn andere rekeningen allemaal betaald.
bumperjim Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 57 minuten geleden zei Mormel: Weet dat het een Nederlands forum zit, maar toch kort vraagje waarover ik zit te stressen. Heb lening op afbetaling lopen waarvan normaal de vijfde (morgen dus) een bedrag van mijn rekening gaat. Schade van mijn vorige binge dagen is dus dat ik weer mijn rekeningen heb geplunderd en er pas de vijftiende terug op gestort wordt. Gaat maar om 100 euro, maar toch. Sturen ze daarvoor eerst een herinnering zodat ik het gewoon de vijftiende kan betalen of vraag ik even aan mijn vader om dit voor te schieten en betaal ik hem dan terug. Stomme vraag misschien maar geen ervaring met betaalachterstanden. Voor iemand dit zich afvraagt: zoals steeds in het begin van de maand ruim boodschappen gedaan dus voedsel en koffie te over en ook mijn andere rekeningen allemaal betaald. Ik zou snel die 100 euro voorschieten. Zo niet, als een Belgische bank functioneert zoals een Franse dan zullen ze met veel plezier een volkomen onredelijk bedrag rekenen voor het tijdelijk rood staan, voor deze en eventuele volgende afschrijvingen, tot het saldo weer voldoende is.
renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden @Mormel Zoals bumperjim aanraad, best die rente van de bank vermijden.
Oskar Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Pfoe, drank & geldzorgen, dat roep slechte herinneringen boven. Jarenlang stond ik bevend bij de pinautomaat: zou het deze keer lukken? Of het afsluiten van steeds grotere kredietlimieten of leningen. God tering, wat heeft dat lang geduurd voordat dat weer op orde was. En wat een kopzorg leverde dat op. Ik word er nu nog weer onrustig van. Alles nu veel beter. Kopje kukicha thee, straks zwemmen of fietsen. Laatste dagen dat het buitenbad open is. Binnen zwemmen vind ik eigenlijk niks aan. Ik kan niet zo goed tegen die zompige atsmosfeer vol echoënde geluiden. Spirit, Mormel en bumperjim reageerden hierop 3
Mormel Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 1 uur geleden zei Oskar: Pfoe, drank & geldzorgen, dat roep slechte herinneringen boven. Jarenlang stond ik bevend bij de pinautomaat: zou het deze keer lukken? Of het afsluiten van steeds grotere kredietlimieten of leningen. God tering, wat heeft dat lang geduurd voordat dat weer op orde was. En wat een kopzorg leverde dat op. Ik word er nu nog weer onrustig van. Alles nu veel beter. Kopje kukicha thee, straks zwemmen of fietsen. Laatste dagen dat het buitenbad open is. Binnen zwemmen vind ik eigenlijk niks aan. Ik kan niet zo goed tegen die zompige atsmosfeer vol echoënde geluiden. Ik zou eigenlijk beter moeten weten omdat ik opgegroeid ben in een gezin met constante geldzorgen, maar als volwassene op wat moeilijke jaren na altijd redelijk goed verdiend voor een arbeider en dan gaat het toch wat naar de achtergrond. Eigenlijk zou ik me niet zoveel zorgen moeten maken omdat er wat gunstige vooruitzichten zijn, maar het bezorgt toch altijd wat stress. Alcohol is wel een duiveltje op dat vlak: je drinkt om even je zorgen te vergeten waardoor het ineens je problemen vergroot. Hoe vaak heb ik ze op de AA al niet horen zeggen dat niet drinken hun problemen niet oplost, maar ze ook niet langer erger maakt. Op ander vlak: heel blij dat het hier gisteren flink geregend heeft, zie de tuin direct opfleuren.
Smaragdie Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Hoi goedemorgen, Met mij gaat het redelijk goed. Nog 2 nachtdiensten te gaan. Dan kort vrij en weer 4 nachtdiensten. Hou van dat ritme. Afgelopen nacht was heftig maar dat is ook de uitdaging in mijn werk. Iemand comfortabel krijgen die ook daardoor rustig kan overlijden met alles en niets om hem heen. Zo wilde hij dat, heb je door veel nachtelijke gesprekken en aandacht op juiste moment.. Toen ging hij ook omdat ik zei dat ze allen weg waren. Voor hen triest maar de grijns op zijn gezicht is voor mij comfortabel en ik was voldaan. Klinkt raar als iemand overlijdt. Maar dat is mijn werk. En iemand zijn autonomie laten behouden. Nog belangrijker misschien wel. @Mormel volg de adviezen maar van hier. Weet niet hoe de band met jouw vader is? Ik zal niet snel geld lenen van iemand, ook nooit gedaan. Ook niet door mijn alcoholisme. Maar goed ik dronk goedkoop bier. Misschien was dat mijn redding😉 Voor allen een fijne dag. Ik ga zo slapen. Heb mijn slaapkamer gezelliger gemaakt tijdens mijn vrije dagen. Heb meer invulling nodig tijdens mijn vrije dagen want dat is mijn valkuil vaak.
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Vorige week wou ik een ijsje betalen met bankcontact, lukte niet. Ik acht dit nog steeds als een gevolg van mijn meer als overmatig alcoholgebruik in het verleden.
renaldo61 Geplaatst 20 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 20 minuten geleden Deze middag had ik gebraad, wortelen en aardappelen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden