renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden Hopelijk valt deze dagdraad niet zo snel stil als die van gisteren, verder hoop ik ook dat sommige jarigen van gisteren zich toch nog aanmelden en wat plaatsen.
Luz Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt luz gisteren naar een concert geweest van Anouk. Kan me de laatste keer een concert zonder bier niet heugen. Was eigenlijk goed te doen, duurde alleen iets langer om los te komen. Lonster1, rapilos, Maja en 2 anderen reageerden hierop 5
Lika Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Morning! Weer volop aan het werk. En het valt gelukkig niet tegen. MaryArt en lady jane reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Herkenbaar @Luz de drempels liggen een stuk hoger dan met alcohol in het lijf waardoor ze vervagen.
Luz Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 14 minuten geleden zei MaryArt: Herkenbaar @Luz de drempels liggen een stuk hoger dan met alcohol in het lijf waardoor ze vervagen. Klopt, vriendin vroeg me over 2-3 weken mee naar een hardcore feest. Maar dat gaat me mss nog een brug te ver op het moment. Even kijken hoe ik me dan voel. MaryArt reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen frummers. Een stralend zonnetje toen ik uit bed kwam, maar inmiddels is het helemaal dichtgetrokken... we zullen zien. Eerst maar even een bakje nu, dan binnen aan de slag.
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Fijn dat weer terug naar het werk niet tegenviel @Lika. Een baan waar je je goed bij voelt is zó verschrikkelijk belangrijk... En jeetje, ook @Rosee jarig gisteren, alsnog van harte dan Rosee, en natuurlijk ook voor jou de slingers nog even ophangen. Een pietsie laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag Rosee... 🌻
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen, De herfst is in zicht, een prachtig seizoen. Hèt alibi voor ongegeneerd binnen zijn en aandacht te besteden aan mijn huis, maar ook lekker uitwaaien in de van kleur veranderende natuur. En veel minder opvliegers. Heb zin om van alles aan te pakken, eerst maar even kiezen wat. bumperjim reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 5 uur geleden zei renaldo61: Hopelijk valt deze dagdraad niet zo snel stil als die van gisteren Dat is inderdaad wel jammer, dat de dagdraad al geruime tijd niet echt meer van de grond komt. Enerzijds merk ik dat ik minder hier schrijf omdat er alcoholisch gezien minder noodzaak is, maar ook omdat er minder berichten zijn om op aan te sluiten. Minder mededelingen om een gesprek over aan te gaan, meer losse individuele mededelingen over wat men gaat doen enzo. Ik geloof dat nu meer mensen een bericht plaatsen en dan weer verder gaan met hun leven, wat prima is, maar waardoor minder interactie op gang komt. 1 uur geleden bewerkt door Oskar
Kohtje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 5 uur geleden zei renaldo61: Hopelijk valt deze dagdraad niet zo snel stil als die van gisteren [...] Ja, sorry @renaldo61, ik denk dat dat door mij komt. Heb volgens mij iedereen weggejaagd met m'n idiote verhaaltje.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 15 minuten geleden zei Oskar: Dat is inderdaad wel jammer, dat de dagdraad al geruime tijd niet echt meer van de grond komt. Enerzijds merk ik dat ik minder hier schrijf omdat er alcoholisch gezien minder noodzaak is, maar ook omdat er minder berichten zijn om op aan te sluiten. Minder mededelingen om een gesprek over aan te gaan, meer losse individuele mededelingen over wat men gaat doen enzo. Ik geloof dat nu meer mensen een bericht plaatsen en dan weer verder gaan met hun leven, wat prima is, maar waardoor minder interactie op gang komt. Er zijn minder forumverslaafden 😁 op zich goed
rapilos Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen allemaal Behoorlijk regenachtig hier helaas Maar wel mooi om mest te strooien op mijn gazonnetje in de volkstuin We gaan het zien vandaag
rapilos Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden ben jij nou hondentrainer @bumperjim ? Zo ja, dan heb ik een vraagje ..
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Mm dochter is hondentrainer maar ik weet er ook een paar dingen van (geërfd zeg maar)
rapilos Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Oke, nou mijn pup gaat liggen als een andere hond haar (aangelijnd ) tegemoet loopt. Zodra ze dichtbij is, springt ze erbovenop en gaat als een dolle tekeer. De meeste honden vinden dit uiteraard niet leuk. Hoe leer ik dit af ? Vaak gaan de lijnen dan ook nog helemaal in elkaar zitten 🙈 (misschien hoort dit niet op dit forum, maar dat hoor ik dan wel.) Dacht , misschien hebben anderen hondenliefhebbers hier ook wat aan MaryArt reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Mijn idee over het minder schrijven op de dagdraad is dat mensen, waaronder ikzelf, eerder een emoticon plaatsen over wat ze van iets vinden. Dat is snel en toch leuk voor de schrijver van een stukje. Maar daardoor word er verder veel minder gereageerd dan vroeger en valt de boel dus eerder stil. Ik doe hier zelf ook vaak aan mee. Ik kijk al mijn schrijfsels na en klik elke emoticon aan. Zelf plaats ik ook vaak alleen maar een emoticon in de hoop dat de schrijver het nakijkt. 1 uur geleden bewerkt door MaryArt
bumperjim Geplaatst 58 minuten geleden Rapport Geplaatst 58 minuten geleden (bewerkt) 15 minuten geleden zei rapilos: Oke, nou mijn pup gaat liggen als een andere hond haar (aangelijnd ) tegemoet loopt. Zodra ze dichtbij is, springt ze erbovenop en gaat als een dolle tekeer. De meeste honden vinden dit uiteraard niet leuk. Hoe leer ik dit af ? Vaak gaan de lijnen dan ook nog helemaal in elkaar zitten 🙈 (misschien hoort dit niet op dit forum, maar dat hoor ik dan wel.) Dacht , misschien hebben anderen hondenliefhebbers hier ook wat aan Ik zou het dan iig niet aangelijnd laten gebeuren. Beter loslaten, als dat op die plaats kan natuurlijk. Als ze als een dolle tekeer gaat is dit soort ontmoetingen geen goed idee. Als de andere hond ervan baalt is het geen goed idee, als de andere hond het leuk vindt en erin meegaat (1% kans) is het ook geen goed idee want dan wordt het aangemoedigd. Ik zou dan ipv een frontale ontmoeting eerder een wandeling maken samen met een beetje stabiele hond om haar wat te kanaliseren. Als je gewoon gods water over gods akkers laat lopen en de andere hond haar laat "corrigeren" dwz uitfoeteren of eventueel aanvallen (wat veel mensen zeggen: laten ze het onder elkaar maar uitzoeken), dat is voor die andere hond erg irritant en uiteindelijk wordt de jouwe daar ook niet beter van. In plaats van jong en dol kan ze na een paar keer defensief en dol worden, dat is nog erger. Het corrigeren kan beter heel geleidelijk gebeuren dus tijdens een wandeling waarbij ze met elkaar op lopen. Zelf afleren is lastig, het heeff alles met kalmte te maken maar als je hond gewoon heel opgewonden is op dat moment kan je ze moeilijk kalm toveren. 51 minuten geleden bewerkt door bumperjim
Oskar Geplaatst 46 minuten geleden Rapport Geplaatst 46 minuten geleden (bewerkt) 3 uur geleden zei Luz: gisteren naar een concert geweest van Anouk. Kan me de laatste keer een concert zonder bier niet heugen. Was eigenlijk goed te doen, duurde alleen iets langer om los te komen. Dat is wel een overwinning en een compliment waard. Maar ik heb ook wel het omgekeerde gemerkt. Zoals voor zovelen was drank voor mij ook wel iets om 'makkelijker mee te kunnen doen'. Lange tijd heb ik me daar ook wel achter verschuild. Alsof het een noodzaak was. Toen ik niet meer dronk dacht ik dat ik me eerst soms tamelijk ongemakkelijk zou voelen in bepaalde gezelschappen of situaties. Maar ik merkte ook dat juist doordat het gangbare pepmiddel ontbrak ik zelf intussen ook best wel sociale vaardigheden had ontwikkeld om met bepaalde ongemakken om te kunnen gaan. 45 minuten geleden bewerkt door Oskar
bumperjim Geplaatst 44 minuten geleden Rapport Geplaatst 44 minuten geleden Het probleem met honden is, alles wat je ze 10 keer laat doen wordt het een gewoonte. Als het vanaf het begin al geen goed idee was, dan creeer je dus een slechte gewoonte, en dan moet je er weer vanaf raken. Elke gelijkenis met alcohol is puur toeval 😜 rapilos reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst 42 minuten geleden Rapport Geplaatst 42 minuten geleden Oke, @bumperjim Zoiets had ik ook al gelezen, maar blijft lastig. Ik woon in een druk gebied, dus moet haar wel aangelijnd houden (uitgezonderd in het losloop gebied hier in de buurt, waar ze nergens heen kan) Tja, samen met een stabiele hond oplopen..., die ken ik niet, dus wordt ook lastig ik denk dat ik er voorlopig maar met een bocht omheen loop. Wel jammer, dat het niet anders kan Maar zelf rustig blijven, is ook wel een goeie, daar heb ik soms nog wat in te leren
bumperjim Geplaatst 35 minuten geleden Rapport Geplaatst 35 minuten geleden Er zijn vast wel facebook groepen waar je mensen bij jou inde buurt kan treffen met een hond. Of anders als je iemand tegen komt die je wel OK lijkt en de hond ook, vraag je of je een eindje samen kan lopen. Ja aangelijnd is alles lastiger, bij ons heb je eindeloos veel ruimte om los te lopen, maar misschien als je ff de auto pakt kan je naar een bos of zo of op een rivierdijk
rapilos Geplaatst 31 minuten geleden Rapport Geplaatst 31 minuten geleden We hebben hier een mooi losloopgebied waar we wel eens heen gaan. dan gaat het inderdaad iets beter en is ze sneller uit gedold. Tja, jullie hebben natuurlijk veel meer ruimte daar. Ik zal eens kijken of ik inderdaad de juiste mensen tegen kan komen. Het "nadeel" is, dat ze er zo schattig uitziet. Dus de baasjes komen dan ook sneller naar je toe lopen. Enfin, hartelijk dank voor je tips BJ. bumperjim reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden