Fonny Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden 5 uur geleden zei Claudius: Deze avond met de plaatselijke AA mijn jaar nuchter vieren en donderdag met mijn praatgroep. Gefeliciteerd Claudius!!!
Spirit Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Gefeliciteerd met 1 jaar droog @Claudius. Jammer dat het nog steeds zo'n strijd voor je is. Ga je dan naar gelegenheden, waar alcohol wordt geschonken? Is dat niet de kat op het spek binden? Ik bemerk bij mezelf, dat terrasjes mij niet meer zo aanspreken. Ik word er zelfs wat kriegel van en van de prijzen al helemaal .We nemen meestal zelf iets te drinken mee, als we onderweg zijn. Al dat geroezemoes op die terrasjes, kan er steeds slechter tegen. Verleden week een wesp bij mijn glas en ben nog gestoken ook, precies op mijn vinger, waar mijn trouwring zit. Vroeger op de camping ook eens gebeurd, kon de buurman m'n ring door midden knippen, want door de zwelling, knelde die mijn vinger af. Dat was nu gelukkig net niet nodig.
Claudius Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 12 uur geleden 31 minuten geleden zei Spirit: Gefeliciteerd met 1 jaar droog @Claudius. Jammer dat het nog steeds zo'n strijd voor je is. Ga je dan naar gelegenheden, waar alcohol wordt geschonken? Is dat niet de kat op het spek binden? Ik bemerk bij mezelf, dat terrasjes mij niet meer zo aanspreken. Ik word er zelfs wat kriegel van en van de prijzen al helemaal .We nemen meestal zelf iets te drinken mee, als we onderweg zijn. Al dat geroezemoes op die terrasjes, kan er steeds slechter tegen. Verleden week een wesp bij mijn glas en ben nog gestoken ook, precies op mijn vinger, waar mijn trouwring zit. Vroeger op de camping ook eens gebeurd, kon de buurman m'n ring door midden knippen, want door de zwelling, knelde die mijn vinger af. Dat was nu gelukkig net niet nodig. Gisteren als ik op het voetpad terug naar huis aan't wandelen was, kreeg ik ineens veel zin in een bier. Deze ochtend ben ik inderdaad nadat ik bij de bakker geweest was een café binnen gegaan voor een paar warme choco's. Ik heb geen problemen met andere mensen zien bier te drinken. Maar dat er op die plaats op iedere tafel reclame stond voor donker kasteelbier dat deed me wel iets. Donker kasteelbier was mijn favoriete drank.
Freekie Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Dank jullie wel allemaal. Wij staan op de parkeerplaats naast een tankstation met pech... Auto start niet meer... Misschien dan toch die Renault4 @bumperjim? De koelbox in de 12v aansluiting gelaten... Maar hulp van mensen met startkabel kregen we het ook niet aan de praat.. Gelukkig staan we in de schaduw op een veilige plek
Yana Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Laat ook dit maar geen aanleiding zijn om te gaan drinken @Freekie. Je bent met je kinderen toch? Hopelijk kunnen jullie met elkaar de sfeer erin houden, ze hebben vast ijsjes bij het tankstation 😋. Is er pechhulp onderweg?
bumperjim Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 56 minuten geleden zei Freekie: Dank jullie wel allemaal. Wij staan op de parkeerplaats naast een tankstation met pech... Auto start niet meer... Misschien dan toch die Renault4 @bumperjim? De koelbox in de 12v aansluiting gelaten... Maar hulp van mensen met startkabel kregen we het ook niet aan de praat.. Gelukkig staan we in de schaduw op een veilige plek Pas op hè Renault 4's hebben ook een accu die leeg kan 🤣 Succes en ik duim voor je
Rosee Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Ah balen @Freekie hopelijk snel opgelost!! Vanmiddag met de vriend met het drankprobleem een bootje gehuurd, had allemaal gezonde hapjes en alcoholvrije drankjes mee. Met hem over de appjes/gedrag gehad en wat dat met mij doet, hij schaamde zich kapot, ik was niet de enige die nachtelijke appjes had ontvangen. Hij worstelde nog steeds met de kater/paniekaanvallen van de slemppartij van 2 dagen geleden. Herken het natuurlijk helemaal, maar hij moet het toch zelf doen. Wel blij om het bespreekbaar te hebben gemaakt. lady jane en bumperjim reageerden hierop 2
Lika Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Well done @Rosee! Rosee reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Vandaag terug naar de AA geweest om mijn jaar nuchterheid te vieren maar ik heb veel meer aan de nazorg op donderdagvoormiddag waar ik met veel plezier naartoe ga.
Lika Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Maar je bent toch gegaan vandaag @Claudius. Ik heb het idee dat de bijwerkingen van mijn medicatie afnemen en dat er iets aan het veranderen is. Begin me weer iets meer mezelf te voelen. Heb nu ook vakantie dus dat helpt ook. lady jane reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Rosee, toen ik nog dronk heb ik aanvankelijk ook vaak onder invloed rare berichtjes waar ik later spijt van had aan allerlei mensen gestuurd en op fora neergezet. Tot ik overging op de gewoonte mezelf op te leggen dat ik naar "read only" mode zou over gaan als ik aangeschoten raakte. Dus wel TV en youtube kijken, mailtjes en berichten lezen, maar niet terugschrijven of bellen. Als het zover was zei ik hardop tegen mezelf: "Moe of dronken: READ ONLY" en dat bleef dan de rest van de avond zo. Dat werkte goed. Misschien kun je dat als een idee aan je vriend overbrengen. Rosee reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik twijfel steeds meer of sommige medicatie wel een effect op mij hebben of dat ik alleen maar met de nadelen ervan zit. Mijn bloeddruk medicatie zal wel werken hoop ik, maar nu ik al een hele tijd niet meer drink weet ik het toch zo niet. Dat ik vroeger een hoge bloeddruk had was misschien maar meer als normaal met mijn alchoholmisbruik. Maar vooral aan de anti-depressiva twijfel ik.
Rosee Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goed idee @Bob. Al is het moeilijk om jezelf daar dan ook aan te houden als je onder invloed bent (tenminste mij lukte dat vroeger meestal niet, heb zelf ook regelmatig rare appjes gestuurd en ook op social media) er zou eigenlijk een soort van alcoholknop op moeten zitten om jezelf in bescherming te kunnen nemen als ik er nog aan denk, wat vond ik mezelf onder invloed enorm scherp en geestig, terwijl ik de meest genante onzin uitkraamde, en dan s ochtends je telefoon niet meer te durven openen. Daar wil ik echt nooit meer naar terug.
Rosee Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Wat fijn dat je jezelf weer wat hervindt @Lika
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden