Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alchohol drinken, want als ik een glas drink, drink er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alchohol.
Nooit meer.
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
Claudius

Geplaatst

Koetuhmorgennnn, 

Am diesen morgennnn. Ja mijn Duits is fantastisch.. 

@Yvonne, nog even terugkomend op jou vraag eerder deze week. Ja we hebben een hele fijne 5 daagse motor rit gehad, heel veel haarspeldbochten gehad dus de motor skills zijn weer flink aangescherpt en de grenzen (binnen een bepaalde marge, we willen namelijk wel weer thuis komen) weer wat opgezocht.. 

We begonnen een beetje rechts onder Keulen en zijn in 3 dagen (met heel veel bochten) naar Monschau gereden, wat net tegen de Belgische grens aanligt. 

Zou het zo weer overnieuw doen :lol:

Dagpact:
Claudius
Kunsie
Yvonne

Freekie 

Geplaatst

Ik voel me plots een Nederlander. Opname in de verslavingskliniek, onmiddellijk meneer je moet zelfs niet naar huis om kleren te halen. Maar... heb maar geen tandpijn, want dan kunnen we U niet helpen. Dan is een stop voor nieuwe patiënten en in andere praktijk pas over enkele maandden. 

Geplaatst
4 minuten geleden zei Freekie:

Spoedhulp kan toch tussen door @Claudius

Tenminste als je daar voor in aanmerking komt, zo te lezen is het iets chronisch? 

Ik ga straks bij de huisarts ten rade, de tandpijn is gisterenavond begonnen. Voorlopig helpen de pijnstillers die ik vandaag bij de apotheek ging halen. Ik had misschien al wel veel eerder bij de tandarts moeten langsgaan waar ik nog bij geweest ben. Nu is die in verlof. 

Geplaatst

Het is maar net wat je er in ziet. Ik denk dat de alpinopet en de croissant verwijzen naar een Fransman. 

Vanmorgen las ik nog over obesitas en dat de meeste zwaarlijvige mensen in Saoudi-Arabië en Qatar leven, en in de USA. De Fransman doet het heel goed, ondanks zijn imago van lekker eten en drinken. 

Hij/zij houdt van vers brood en de beste producten en eet en drinkt met mate.

Heel wijs, vandaar de uil denk ik.

Geplaatst

Zo is t maar net.

Wat dan weer minder fraai is is dat Frankrijk verreweg de meeste McDonalds telt van de Europese landen, dus we gaan langzaam bergafwaarts, maar qua obesiteit gaat het hier nog. 

Geplaatst

nou in de randstad is het net alsof we america achterna gaan.
ik vind het om te huilen hoeveel jonge obese mensen ik zie aan het strand en in de sauna's.
Vooral na corona is het steeds erger geworden. En de jongelui op de fatbikes worden denk ik
er later ook niet slanker op, want hun image lijkt belangrijker dan hun konditie. Ach wij hebben
het eigenlijk erg goed gehad, mijn generatie. Waarderen nog wat er beter is geworden. 

Geplaatst

Tsja, ik ben in het verleden bewust van bier naar wijn overgestapt om dat ik al die bier drinkende Duitsers met hun bierbuiken vergeleek met de wijndrinkende Fransen waar je veel minder mensen met overgewicht  tussen aantreft. Maar dat bleek in mijn geval toch niet uit te maken. Ik werd met wijn net zo goed dik en heb nu zonder alcohol nog steeds obesitas. Dus zit het daar niet in.

Geplaatst
1 uur geleden zei Bob:

Tsja, ik ben in het verleden bewust van bier naar wijn overgestapt om dat ik al die bier drinkende Duitsers met hun bierbuiken vergeleek met de wijndrinkende Fransen waar je veel minder mensen met overgewicht  tussen aantreft. Maar dat bleek in mijn geval toch niet uit te maken. Ik werd met wijn net zo goed dik en heb nu zonder alcohol nog steeds obesitas. Dus zit het daar niet in.

Ik at helemaal niet meer tijdens mijn ergste periode, maar ik kwam bij. Maar ik dronk enorme hoeveelheden alchohol, bier meestal. Ik val nu zeer langzaam af. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...