Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds mijn gesprek met mijn psychiater op woensdag heb ik geen zin meer om verder te gaan. Zeer veel alchohol zou een tijdelijke oplossing zijn. Maar naar alchohol wil ik niet meer terug gaan. Ik heb niet veel andere opties over, toch niet zoals ik het zie. 

Geplaatst

Misschien gewoon rustig afwachten @Claudius, het gevoel dat je nu hebt zal waarschijnlijk vanzelf ook weer veranderen. Ik vind dat je goed bezig bent met het wandelen en niet drinken, dat zal vast ook vruchten brengen voor je. Doorgaan met ademhalen Claudius en ik hoop dat er vandaag nog ergens wat licht voor je verschijnt.

Geplaatst (bewerkt)
4 uur geleden zei Claudius:

Sinds mijn gesprek met mijn psychiater op woensdag heb ik geen zin meer om verder te gaan. Zeer veel alchohol zou een tijdelijke oplossing zijn. Maar naar alchohol wil ik niet meer terug gaan. Ik heb niet veel andere opties over, toch niet zoals ik het zie. 

Een nieuwe pup Claudius? Dan moet je bezig zijn en heb je veel om voor te leven image.jpeg.f203bad88b204d5d3e53db984794c308.jpeg

bewerkt door bolletje
Geplaatst

Goeie morgen kanjers. Ben een paar dagen mijn pc kwijt. Moet hem schoon laten maken. Nog even een plaatje

image.jpeg

Geplaatst

Goedemorgen alemaal,

Beste @Claudius,

Was het dan zo,n naar gesprek met de psychater ?
Wat jammer dat je nu in zo,n dip zit.
ik vond ook dat je zo goed bezig was met wandelen en alcohol vrij leven !
net wat bolletje zegt, zou een nieuwe pup niets zijn voor je. ?
Dat geeft weer zingeving en zo,n pup houdt je goed bezig hoor weet ik uit ervaring 😃
Sterkte man, er komen vast goede dingen op je pad !

Geplaatst

Over de pup gesproken...
Ze heeft de hele nacht doorgeslapen en pas om 7.15 uit gelaten.
Dat gaat de goede kant op.
af en toe nog een flinke wildebras, maar alles gaat steeds beter.
Ze weet nu dat als ik smorgens ga ontbijten ze niet op mijn schoot mag springen, bijten, wild doen enz.
Vanochtend ging ze keurig aan mijn voeten liggen.
Yehh, weer wat overwonnen

Geplaatst
1 uur geleden zei bolletje:

Een nieuwe pup Claudius?

53 minuten geleden zei rapilos:

Zou een nieuwe pup niets zijn voor je. ?

Claudius heeft al een paar keer aangegeven dat hij in zijn nieuwe woonst geen huisdier mag houden. Lezen is kennelijk een kunst :mellow:

Geplaatst

@Claudiuser speelt ook veel in je leven nu. Een verhuizing heeft erg veel impact en kan je best uit balans trekken. Juist vasthouden aan je structuur en gewoontes kan je helpen dan.  Al die gedachten zijn zeker niet helpend. 

Hoe gaat het met het inpakken? Kun je daar wat extra hulp bij inschakelen? Hopelijk is het bij jou ook wat minder warm en kun je wat gaan doen.

Geplaatst
1 uur geleden zei Amalia:

Claudius heeft al een paar keer aangegeven dat hij in zijn nieuwe woonst geen huisdier mag houden. Lezen is kennelijk een kunst 

ach ja Amalia en Bolletje heeft al een paar keer geschreven dat ze niet aangeboren hersenletsel heeft en niet goed meer onthoudt.
Ikzelf onthoud ook weinig meer. sommige dingen dan weer wel, ook over dat een hondje hem goed zou doen. En ook dat hij graag aan zee zou willen wonen.
Mijn tip zou dan zijn doe dat en dan een plek zoeken waar ook een hondje mag wonen. Maar wij weten niet hoe het echt met Claudius gesteld is; de hulpverleners
lijken de kwaaie pier, maar hebben het goed met hem voor volgens mij. Misschien zijn al onze tips/voorstellen gewoon niet helpend, hoe goed we het ook bedoelen.
Ik reageer meestal vanuit hoe zo'n probleem voor mij opgelost zou kunnen worden. Maar bij mij spelen weer andere dingen/omstandigheden en psyche.
Speelt er iets van depressie? Is het, net als bij mij, dat moeilijke eerste jaar zonder drank, waarin ik nog niet goed had geleerd/geoefend om zonder verdoving weer
te leren genieten van kleine dingetjes? Wat is er mogelijk aan herstel? Wat is het karakter? Hoeveel of weinig (goede) vrienden kunnen steun geven. Al met al is dit
forum natuurlijk toch beperkt. Het gaat er uiteindelijk om om ons real life op orde te krijgen. En dan kunnen er weer wat slingers opgehangen worden. Of niet.

Geplaatst

@Claudius je weet nu wat wel en niet te doen. Mijn ervaring is dat je dan zover mogelijk bij hulpverleners vandaan moet blijven. Je hebt het al heel ver geschopt! Ik moet denken aan Roberto. Hij heeft voor 1000 levens aan hulpverleners versleten en is er niets mee opgeschoten.

Ik zou zeggen, ga meer vrijwilligerswerk doen! Dat werkt beide kanten uit. Ik weet dat er nog iets loopt. Jij kunt zelf ook ergens op af gaan en vragen. Dan heb je "echte" contacten en niet alleen van mensen die betaald worden.

Geplaatst

Dat vind ik wel een mooi advies. Het gaat niet om de goedkeuring van hulpverleners. Die kunnen je helpen met de opstart en onderweg nog een steuntje geven misschien.

Daarna is het de bedoeling dat je op eigen benen staat en je eigen broek kunt ophouden. Leuke en nuttige contacten en activiteiten om je heen verzamelen. Vooruit kijken en niet blijven hangen in verwijten naar anderen en jezelf. 

1 uur geleden zei lady jane:

Misschien zijn al onze tips/voorstellen gewoon niet helpend, hoe goed we het ook bedoelen.
Ik reageer meestal vanuit hoe zo'n probleem voor mij opgelost zou kunnen worden. Maar bij mij spelen weer andere dingen/omstandigheden en psyche.

Dat geldt voor alle adviezen die hier gegeven worden. Het is mooi praten vanachter de laptop of mobiel. De opmerkingen zetten wel aan het denken, over jezelf en de ander. Ik ben vrijwillig kok in een buurtcentrum en merk dat daar een vaste groep buurtbewoners bij elkaar komt, die ook elkaar helpen en stimuleren. Mooi om mee te maken en zelf vind ik die contacten ook leuk en gezellig. Jammer dat niet meer mensen de weg weten te vinden naar buurtinitiatieven, die zijn er in elk geval in mijn stad genoeg. Maar dat de stap er naar toe moeilijk kan zijn, begrijp ik ook wel.

Geplaatst
5 uur geleden zei Yana:

Vanavond uit eten en ik neem me voor niet te drinken. 

Gisteren was ik uit eten en werd verleid door mijn tafelgenoot om toch een glas wijn te drinken. Ik vond er weinig aan.

Merkte weer dat het idee van een glas wijn mee te drinken belangrijker leek, dan het daadwerkelijke glas zelf. Het had wat mij betreft een identiek glas mogen zijn, maar dan met wijn-kleurige limonade. Wat ik dan wel weer een stom en kinderachtig idee vond, maar waar het wel op neer kwam.

Geplaatst

Oh ja @Amalia, dat is waar ook, Claudius mag geen huisdier in zijn nieuwe huis

Sorry, was dat even vergeten :blush:

Mijn pup is ziek

Overgeven, diarree, lamlendig. Dus zat vanmiddag bij de dierenarts .

Injectie, pillen,en tachtig euro armer

Waarschijnlijk wat verkeerds gegeten

Heb mestkorrels in de tuin gestrooid, en ze eet alles van de straat ook.

Nou hoop maar dat ze snel opknapt, want het is nu zo,n zielig hoopje hond 🐕 

Geplaatst
19 uur geleden zei bolletje:

Een nieuwe pup Claudius? Dan moet je bezig zijn en heb je veel om voor te leven 

Een nieuwe pup is niet echt een optie, die is in mijn nieuwe woning niet toegestaan. 

Geplaatst
19 uur geleden zei rapilos:

Goedemorgen alemaal,

Beste @Claudius,

Was het dan zo,n naar gesprek met de psychater ?
Wat jammer dat je nu in zo,n dip zit.
ik vond ook dat je zo goed bezig was met wandelen en alcohol vrij leven !
net wat bolletje zegt, zou een nieuwe pup niets zijn voor je. ?
Dat geeft weer zingeving en zo,n pup houdt je goed bezig hoor weet ik uit ervaring 😃
Sterkte man, er komen vast goede dingen op je pad !

Die psychiater heeft me van de alchohol afgeholpen, ze is echt bekommerd om mij. Een beetje als een moederhen, maar dat vind ik juist versmachtend.

Geplaatst
17 uur geleden zei IJsvogel:

@Claudiuser speelt ook veel in je leven nu. Een verhuizing heeft erg veel impact en kan je best uit balans trekken. Juist vasthouden aan je structuur en gewoontes kan je helpen dan.  Al die gedachten zijn zeker niet helpend. 

Hoe gaat het met het inpakken? Kun je daar wat extra hulp bij inschakelen? Hopelijk is het bij jou ook wat minder warm en kun je wat gaan doen.

Het meeste inpakken is gedaan. Ik heb nog steeds problemen met mijn rug. Ik moet nog wel afscheid nemen van wat spulletjes want alles kan zeker niet mee. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...