Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
17 minuten geleden zei Claudius:

Ik denk niet dat het voor mij een goed idee zou zijn om een voorraad drank aan te leggen. 

Nee, heb het ook al aangepast naar "en/of". Sigaretten zou voor jou een optie zijn. Maar neem het nou ook maar weer niet te serieus. Je zou bijvoorbeeld ook een verzameling kleine klompjes goud of diamantjes kunnen aanleggen... Iets (wat dan ook) wat lang goed blijft en waar een ander waarde in ziet en graag een pannetje rijst of macaroni voor afstaat.😉

Geplaatst
4 uur geleden zei Freekie:

Jeetje... Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.. Ik maak mij niet echt druk. Nou Amerika gooit een paar flinke bommen... Denk je echt dat wij als Nederland daar wat van merken...?

Ik zie het ook een beetje als een oorlog tussen drugsdealers, schiet mekaar maar lek. Wel jammer dat er gewoon geen enkele internationale regels / fatsoen meer bestaan.

Als Iran de straat van Ormuz dichtgooit dan gaat er wat meer bovenop dan die 2 cent, maar ik ga niet van tevoren al in paniek raken. 

Geplaatst

oh dat is een goeie @Bob, niet over nagedacht idd.
ze staan nu in de rommelkamer, dus best ver van huis- en slaapkamer
en meterkast. Misschien nog ergens in? donker? koel?(-tas). 
even over prakkedenken dus/uitzoeken. en anders gauw kamperen:)

Geplaatst

Ik heb een tijdje geleden een opwindbare radio gekocht, met ingebouwde zaklantaarn. Sterf in de waxinelichtjes, die waren ooit in de aanbieding. Ik heb jerrycans met water maar hoop dat ik er op tijd aan denk om ze te verschonen. Genoeg voedsel in huis en benzinebrander om te koken, plus flessen benzine. En als iemand dat nodig heeft tzt slaat ie gewoon mijn bejaarde hersens in. Ik heb genoeg afleveringen van The Walking dead gezien om me geen illusies te maken😀

Geplaatst

je moet hier natuurlijk niet mee te koop lopen @Etty:)
maar dat radiootje heb ik ook(zelfs met zonne energie op te laden), en een extra sterke powerbank.
die moet ik ook af en toe opladen want ze schijnen langzaam leeg te lopen.
gelukkig The walking dead nooit gezien. 

Geplaatst (bewerkt)

Ach,als het zover komt gaan ze van deur tot deur om te kijken wat er te halen valt (misschien ik ook wel) en nu burgers worden geadviseerd door de overheid om te gaan preppen, is de kans  groter dat er achter elke voordeur wat te halen valt.   Zorgen dat je iets hebt wat anderen nodig hebben zonder dat ze het kunnen afpakken is je redding, althans, zo gaat het bij The walking dead:).   Dat kunnen ook soft skills zijn:)

bewerkt door Etty
Geplaatst

Zo'n hondenkoelmat is zo gek nog niet @lady jane, had hem ook lekker onder mijn billetjes, paar jaar geleden. Geeft echt verkoeling. Het was een slijtageslag gisteren. 1 optreden met ons huidige koor, had voldoende geweest en dat was ondanks de warmte goed te doen. Daarna door om in te vallen, dat was een chaotisch gebeuren, geen schaduw, bloedheet. Ik had een donkerbruin vermoeden dat mijn vriend aan het bier zou gaan en dat was ook zo. Boos geworden op hem, want we moesten nog naar huis rijden. Eenmaal thuis is hij naar de overbuurman gegaan. Gelukkig houd hij het wel in de gaten, dat het niet helemaal mis gaat, maar heb hem niet meer gezien. Laat thuis denk ik en hij is op de bank gaan liggen. Af en toe is het dan maar zo. Gelukkig komt dit niet te vaak voor. Ik ben sowieso gesloopt vandaag. Op tijd maar ons mandje in.

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei lady jane:

..... niet over nagedacht idd.
ze staan nu in de rommelkamer, dus best ver van huis- en slaapkamer
en meterkast. Misschien nog ergens in? donker? koel?(-tas). 
even over prakkedenken dus/uitzoeken. en anders gauw kamperen:)

Niet te angstig hoor @lady jane. Overal ter wereld hebben mensen die gastankjes en rijden er 's zomers in de auto in de gloeiende zon mee rond tijdens (kampeer)vakanties. Overal loert (brand)gevaar in moderne huishoudens met oplaadbare accu's in telefoons en voertuigen, droogtrommels en noem maar op. Ergens op een (redelijk) koel plekje opbergen, maar vooral een plek waar je ze makkelijk weet terug te vinden als je ze nodig hebt. 
En denk voor de koudere tijden naast water, brandstof, radio, powerbanks en licht, ook aan verwarming. (bijv. een olie-, gas- of houtkacheltje)

Je kunt lacherig doen over preppen, je kunt ook overdrijven in preppen, maar er een beetje over nadenken is alleen maar verstandig en zelfs wel leuk.
Beter mee verlegen dan om verlegen, denk ik altijd maar.

En scenes als in rampenfilms met rovende bendes en éénlingen... ach, in de 'normale' samenleving komen dit soort scenes ook al voor. Het programma "Opsporing verzocht" bestaat al tientallen jaren dankzij dit soort types. Ik denk dat rampen ook het gevoel van saamhorigheid juist aanwakkeren.

bewerkt door Kohtje
Geplaatst

@Kohtje, ik ben al aan zoveel ontsnapt dat ik mezelf wel eens als een kat met 9 levens voel,
maar op zn minst heb ik een engeltje bij me. Ik prep een beetje en verder denk ik amper aan wat er kan gebeuren
want alles gebeurt altijd anders dan ik bedenk. Maar net als jij vind ik een zekere rust door af en toe iets verder
dan het hier en nu te plannen. En probeer me wat af te sluiten van al het nieuws, maar dat valt niet mee momenteel.
Maar ik wil wel mensen blijven vertrouwen, zonder mijn gutfeelings te negeren als ik die heb. 
Ik heb een jongere broer die momenteel met zn vrouw ook op reis is in een camper, en daar was ik vandaag wel even sjaloers op.
Het lijkt me heerlijk een huisje op wielen te hebben en daarmee op pad te kunnen waarheen ik maar wil gaan, als ik hier niet meer
wil zijn. Helaas, ik rijd geen auto en heb er geen. dus ik behelp me met trein/vouwfiets en kom ook bijna overal. maar dan dichter bij huis.
Lees ook graag hoe jij en Yana op pad gaan zo. niet samen natuurlijk haha, je snapt me wel denk ik.

Geplaatst

Ik zie een nieuw projectje aankomen @bumperjim

Ipv een zwembad (die breek je toch af), iets wat langer blijft.. Een flinke bunker, meer dan 90 meter diep om veilig te zijn voor enkele bunkerbusters.. 

Je verft dan op de grond boven de bunker in het groot de letters. 

A D B (atoombom de baas) 

:sun:

Geplaatst

Waar hebben jullie het toch allemaal over

Kennelijk iets langs me heen gegaan, gelukkig

Weet zo ook wel wat voor vuil spel er wordt gespeeld

Ik prep nix

waanzininnige wereld

Doe ik niet aan mee

kus

Mai

💫❤️

Geplaatst
3 minuten geleden zei Freekie:

Ik zie een nieuw projectje aankomen @bumperjim

Ipv een zwembad (die breek je toch af), iets wat langer blijft.. Een flinke bunker, meer dan 90 meter diep om veilig te zijn voor enkele bunkerbusters.. 

Je verft dan op de grond boven de bunker in het groot de letters. 

A D B (atoombom de baas) 

:sun:

Of een skatebaan van maken..

Geplaatst
15 uur geleden zei Kohtje:

Een draagbaar waterfiltertje heb ik wel, gaat altijd mee op vakantie om sowieso het drinkwater uit de campertank te filteren.

Welk filter heb jij Koh? Ik wil ook graag iets maar zie door de bomen het bos niet.

Geplaatst (bewerkt)

Ik prep ook niks. Sowieso wij zijn altijd al geprept met de manier waarom mijn vrouw boodschappen doet. Voor 3 maanden pleepapier in huis en 7 blikopeners, eentje voor elke dag van de week. Kom maar op met die oorlog 😝

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
3 uur geleden zei Yana:

Welk filter heb jij Koh? Ik wil ook graag iets maar zie door de bomen het bos niet.

Goeiemorgen.

(klein inkijkje in onze dagelijkse bezigheden tijdens onze camperritten...)

@Yana, ik heb al een jaar of zeven de Sawyer squeeze SP129. Wel een aantal knijpzakken extra gekocht omdat door het veelvuldig oprollen en knijpen er twee lek geraakt zijn. Met een beetje zorg en onderhoud kan het filter tot ruim drie en een half miljoen liter water zuiveren. Ruim voldoende voor een paar koppen koffie en thee. Onze honden drinken tijdens de vakanties ook gefilterd water want je weet nooit wat je onderweg allemaal in je watertank gooit. 
Voor dat zuiveren heb ik altijd een stuk of vier lege anderhalve liter bronwaterflessen  bij me. Die vul ik dan met gefilterd water en ik filter weer bij als er twee leeg zijn. 

https://www.waterfilterwinkel.com/sawyer-squeeze-waterfilter-sp129-sp129

Geplaatst

Dankjewel @Kohtje, lijkt me een lekker handzaam en te betalen systeem. Maar deze haalt alleen bacteriën uit het water, geen pesticiden en virussen enz. Maar jij filtert misschien altijd kraanwater en dan zal dat wellicht niet nodig zijn. Ik lees dat hij ook geen chloor eruit haalt, merk jij dat het buitenlandse kraanwater daarnaar blijft stinken?

Geplaatst

Ik gebruik dat filtertje inderdaad alleen in de camper om het water uit de (100 ltr) tank voor de zekerheid te filteren. En daar doen we eigenlijk alleen 'eau potable' in. Maar omdat dat water soms wat langer in de tank zit, ook bij hogere temperaturen, ben ik beducht op bacteriegroei. Vandaar. Een beetje chloorsmaak nemen we voor lief omdat we dat water wat we drinken voornamelijk voor koffie gebruiken, dan valt het niet zo op. De honden hoor ik er niet over klagen. 
Ik moet er wel bij zeggen dat ik m'n ega niet hoor klagen en die heeft nog wel een beetje smaak. Zelf proef en ruik ik sinds anderhalf jaar zo goed als niets meer. Alleen zeer sterke geuren en smaken komen nog enigszins binnen. Volgens de huisarts iets van post-covid, hoewel het niet te bewijzen valt. Maaltijden worden er erg saai door.

Als je echt smerig water wilt filteren kom je al gauw bij de (stukken) duurdere systemen uit waarin ook actieve koolstoffilters verwerkt zijn. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...