Fonny Geplaatst gisteren om 03:30 Rapport Geplaatst gisteren om 03:30 Goedemorgen allemaal!โ๏ธ Dagpact: Fonny๐
Oskar Geplaatst gisteren om 03:37 Rapport Geplaatst gisteren om 03:37 Mogge Fonny. Was jij snotdorie net een paar tellen eerder met jouw dagdraad. Ik zal de mijne sluiten en de tekst overhevelen. Fonny reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst gisteren om 03:38 Rapport Geplaatst gisteren om 03:38 Terwijlย overal de natuur prachtig begint te bloeien is het in mijn tuin een dorre boel. Ik vind tuinieren best leuk en zou graag groene vingers hebben, maar die heb ik niet. Ik ben een zwarte Koning Midas: alles wat ik aanraak sterft. Toch probeer ik deย moed er ook dit voorjaar gewoon in te houden. Straks fiets ik naar het tuincentrum om wat vrolijke bloeiers uit teย zoeken. En de kussens eindelijk naar buiten. Het wordt een mooie dag mensen. Geniet ervan! Kunsie64 en Fonny reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst gisteren om 04:18 Rapport Geplaatst gisteren om 04:18 Ik haal ook altijd een paar vrolijke bloeiers in het voorjaar en meestal halen ze het eind vd zomer niet. Eentje doet het heel goed al jarenlang, de jasmijn van de Stier. Niet de goedkoopste en je moet er dagelijks wat water bij plenzen als het warm is, en je moet m ook goed de gelegenheid geven om te klimmen (wordt zomaar 2 meter hoog met van die enorme slierten die op zoek zijn naar bevestiging, dus er moet zo'n hekwerkje achter of omheen staan) maar als er straks weer een lading bloemetjes aan zit dan ga je gewoon van je stokje, zo decadent lekker ruikt dat.ย Kunsie64 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst gisteren om 04:24 Rapport Geplaatst gisteren om 04:24 Ik moet straks dringend even aan de mimikaki. Hadden ze maar een mimikaki salon hier in het dorp zoals in Japan, dat had me vreselijk leuk geleken, maar helaas moet ik het zelf doen.
Claudius Geplaatst gisteren om 04:37 Rapport Geplaatst gisteren om 04:37 Goedemorgen allemaal!โ๏ธ Dagpact: Fonny๐ Claudius
Kunsie64 Geplaatst gisteren om 05:13 Rapport Geplaatst gisteren om 05:13 35 minuten geleden zei Claudius: ย Goedemorgen allemaal!โ๏ธ Dagpact: Fonny๐ Claudius Kunsie ย
Kunsie64 Geplaatst gisteren om 05:30 Rapport Geplaatst gisteren om 05:30 Goeiemorgen allemaal, Ik begin altijd met van die kleine viooltjes in al mijn mandjes en bakken buiten. Die kunnen goed tegen een stootje en kun je al heel vroeg in het jaar kopen.ย Mimikaki @bumperjim?? Ik dacht dat het iets eetbaars was, het klonk heel lekker...totdat ik het ging googelen..๐ Fonny en bumperjim reageerden hierop 2
bolletje Geplaatst gisteren om 06:08 Rapport Geplaatst gisteren om 06:08 Goeie morgen allemaal. Ik blijf een paar daagies thuis. Heel vaak het advies gekregen om niet teveel hooi op m'n vork te nemen, dus ga ik dat doen. Leuk en makkelijk, nee maar wel goed. Fonny reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst gisteren om 06:31 Rapport Geplaatst gisteren om 06:31 @Oskartip: ga (of bestel) naar een goeie kwekerij voor biologische bloemen en planten. Bloemen en planten van tuincentra zitten helaas boordevol gif waardoor de bijen en andere insecten sterven. Al geloof ik dat ze in sommige tuincentra nu wel wat biologische planten hebben. Was altijd dol op tuincentra maar sinds ik dit weet Oskar en Kunsie64 reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst gisteren om 06:34 Rapport Geplaatst gisteren om 06:34 Blaasplicht is vervuld, onderweg ook al twee warme choco's gedronken. Straks terug naar Hestia om nog eens poging om mij aan te melden bij het CGG, nu samen met de begeleiding.ย @Rosee Goed om te weten.ย ย Rosee reageerde hierop 1
Freekie Geplaatst gisteren om 06:38 Rapport Geplaatst gisteren om 06:38 Goedemorgen, kinderen naar school, C&A en andere winkels zijn pas om 10 uur open...Kwam er gisteren achter dat ik eigenlijk al heel lang weet dat ik geen zomerjas heb... Vanochtend 2 gekookte eitjes met peper & zout op 2 broodjes gehad als ontbijt. Nu op de bank met koffie, bijkomen.. en bij mezelf inchecken, ook wat betreft de werkdag van gisteren. @Claudiusย Minder eten is 1 ding. Met bier was het altijd het gevalletje, vloeibare calorieรซn, dus waarom eten? Maar daar scoort choco ook super hoog op, suiker bom. Wees je er van bewust, dat scheelt al iets misschien?ย
Claudius Geplaatst gisteren om 06:50 Rapport Geplaatst gisteren om 06:50 8 minuten geleden zei Freekie: Goedemorgen, kinderen naar school, C&A en andere winkels zijn pas om 10 uur open...Kwam er gisteren achter dat ik eigenlijk al heel lang weet dat ik geen zomerjas heb... Vanochtend 2 gekookte eitjes met peper & zout op 2 broodjes gehad als ontbijt. Nu op de bank met koffie, bijkomen.. en bij mezelf inchecken, ook wat betreft de werkdag van gisteren. @Claudiusย Minder eten is 1 ding. Met bier was het altijd het gevalletje, vloeibare calorieรซn, dus waarom eten? Maar daar scoort choco ook super hoog op, suiker bom. Wees je er van bewust, dat scheelt al iets misschien?ย Toevallig had ik ook twee eiren deze morgen. Geen peper en zout. Het waren spiegeleieren.ย Ja ik weet het alles wat goed smaakt is slecht. Twee eiren zal voor mij ook teveel zijn.ย
lady jane Geplaatst gisteren om 06:59 Rapport Geplaatst gisteren om 06:59 goeiemooiemorgen frummers 2 eieren is prima. de suikers en vetten van chocolademelk niet echt, en waarom meteen 2? ย
Kunsie64 Geplaatst gisteren om 07:09 Rapport Geplaatst gisteren om 07:09 34 minuten geleden zei Rosee: @Oskartip: ga (of bestel) naar een goeie kwekerij voor biologische bloemen en planten. Bloemen en planten van tuincentra zitten helaas boordevol gif waardoor de bijen en andere insecten sterven. Al geloof ik dat ze in sommige tuincentra nu wel wat biologische planten hebben. Was altijd dol op tuincentra maar sinds ik dit weet Ik heb vorige week 4 zakjes van het merk buzzy gekocht. Dat schijnt biologisch te zijn en goed voor bijen en vlinders...ook bij een tuincentrum. Nou hoop ik maar dat het echt zo is want ik wil er dit jaar mijn hele tuintje mee volzetten.ย
Claudius Geplaatst gisteren om 07:16 Rapport Geplaatst gisteren om 07:16 14 minuten geleden zei lady jane: 2 eieren is prima. de suikers en vetten van chocolademelk niet echt, en waarom meteen 2? Ik veronderstel dat dit voor mij bedoeld is? Ik heb een verslaafd brein en ik kan nooit genoeg krijgen/ drinken. Ik had geen tijd over om er nog meer als 2 te drinken, ik kreeg bezoek bij me thuis.ย ๐
Etty Geplaatst gisteren om 07:48 Rapport Geplaatst gisteren om 07:48 1 uur geleden zei Rosee: @Oskartip: ga (of bestel) naar een goeie kwekerij voor biologische bloemen en planten. Bloemen en planten van tuincentra zitten helaas boordevol gif waardoor de bijen en andere insecten sterven. Al geloof ik dat ze in sommige tuincentra nu wel wat biologische planten hebben. Was altijd dol op tuincentra maar sinds ik dit weet Zelfde hier, in mijn nieuwe huisje wil ik graag aan de slag met de voor en achtertuin.ย Ik vroeg in het tuincentrum om gifvrije planten. Ze kregen er steeds meer vraag naar zei de medewerker. Alls wat eetbaar was voor ons was al biologisch.ย ย Ik ga ook op zoek naar biologische kwekerijen, die zijn er zag ik al wel in de omgeving. Minder makkelijk dan het tuincentrum, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om mijn bakken te vullen met mooie bloemen waarmee ik bijen en vlinders naar mijn tuin lok, en dat ze dan daardoor sterven.ย ย Rosee reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst gisteren om 08:23 Rapport Geplaatst gisteren om 08:23 Haha, ik bedenk me ineens dat zelfs een tuincentrum verslavingsgerelateerd is. Tenminste, dat geldt voor mij. Bloemen en planten die je meteen in bloei kan kopen, zonder dat je hoeft te wachten, en veel te vroeg voor de tijd van het jaar (omdat de consument dat wil en dankzij de pesticiden) iets met I want it all and I want it now.ย ย ik probeer nu geduld te hebben tot het de normale tijd is dat planten en bloemen in bloei staan, bij kwekerijen te kopen, maar zo'n tuincentrum voorziet natuurlijk in I want it all and I want it now...
Rosee Geplaatst gisteren om 08:24 Rapport Geplaatst gisteren om 08:24 Ik ben ook altijd woedend dat een plant alweer zo snel is uitgebloeid.ย
Etty Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Oh ja geduld en tuinen.ย De klim kiwi van de vorige bewoners begint uit te lopen en die heeft zag ik bij de aankoop prachtig blad.ย Verder is het niet veel soeps in de tuin. Ook ff kijken hoeveel zon er is en wanneer.ย Ik maak nu een plannetje en dat zal dan volgend jaar zijn vruchten afwerpen. Geduld dus.ย Maar met moestuinieren in potten kan ik alvast beginnen, dat vind ik echt superleuk om te doen en ziet er al snel prachtig uit. Snijbiet, indische kers, kruiden enz.ย Rosee reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Het aanmelden bij het CGG is volledig mislukt. Er is een aanmeldingsstop. Pas in Augustus kan ik een nieuwe poging doen.ย
Oskar Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Ojee. Ik wist niet dat ik bij tuincentra ook al moest opletten. Nu heb ik gewoon gifbloemen gehaald en hebben de vlinders het nakijken. Wel heel mooie gifbloemen:ย astilbe, die zien eruit om te knuffelen. Ik heb ze ook in volle bloei gekocht. Het is niet zozeer dat ik het geduld niet heb om de bloempjes rustig in hun eigen tempo groot te zien worden. Maar nu weet ik zeker dat ik ze in elk geval even heb zien bloeien. Want hoe liefdevol ik ze ook met mijn gietertje besprenkel, meestal halen ze dat niet bij mij.ย ('Sag mir wo die Blumen sind, wo sind sie geblieben.)
Lika Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Ik vind bloemen in de tuin of leuke planten ook heel gaaf. Ik heb alleen geen tuin meer. Heb nu geraniums in hangbakken. Zijn stevig en dit jaar lijken ze zelf de winter te hebben overleefd. En mijn vader had altijd geraniums. Waar ik dan een hekel aan had. Nu een soort eerbetoonโฆ
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Wij hadden jarenlang een hele rij tulpen langs het hek, ons stukje nederland. Maar op een gegeven moment zijn tulpen uitgetulpt en heb je kennelijk nieuwe nodig. Er staat er nu nog maar eentje. Die had niet meegekregen van de anderen dat er gestaakt wordt dit jaar. Volgende keer als ik in NL ben maar ff weer een stapel bollen meenemen.ย
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden