Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen. Vandaag is het veertien dagen geleden dat ik mijn maatje liet inslapen. Ik verwijt de psychiater dat ik niet meer tijd met haar samen had. 

Ik ga vanaf nu proberen bepaalde woorden te vermijden zodat ik bepaalde leden niet meer verontrust. 

Geplaatst

Claudius, als je per se iemand iets wil verwijten, ga dan eens bij jezelf te rade waarom je het zover hebt laten komen met die hele stoet aan hulpverleners die zich met jou bezig houden. En als je daar klaar mee bent, vergeef jezelf dan en ga verder met je leven, gericht op de toekomst. 

Je blijft maar hangen in het verleden en in alles wat de hulpverlening fout zou hebben gedaan en nog doet. Wat brengt het je behalve frustratie?

Geplaatst (bewerkt)
15 minuten geleden zei Moeps:

Claudius, als je per se iemand iets wil verwijten, ga dan eens bij jezelf te rade waarom je het zover hebt laten komen met die hele stoet aan hulpverleners die zich met jou bezig houden. En als je daar klaar mee bent, vergeef jezelf dan en ga verder met je leven, gericht op de toekomst. 

Je blijft maar hangen in het verleden en in alles wat de hulpverlening fout zou hebben gedaan en nog doet. Wat brengt het je behalve frustratie?

Hangen in het verleden? Ja ik heb dingen verkeerd gedaan. Maar de hoop ooit verlost te zijn van sommige verplichtingen die gevolg zijn van mijn mistappen heb ik nu niet meer. De psychiater geeft me geen hoop en vertrouwen. En dat is allemaal niet het verleden, dus ja je hebt misschien wel gelijk ik zie de toekomst erg somber in. 

Ze vraagde me gisteren meermaals of ik alchohol gedronken had. Dat is iets dat bij mij onmogelijk is tenzij anderen dit bemerken, want als ik begin te drinken is er geen stoppen aan. Daar helpen die alchohol controles niet bij en dit zou de psychiater moeten beseffen. 

De zeer lange opname heeft me ook niet geholpen, integendeel ik begon hierdoor weer te drinken als vanouds. 

bewerkt door Claudius
Geplaatst
2 uur geleden zei Claudius:

Goeiemorgen iedereen. Vandaag is het veertien dagen geleden dat ik mijn maatje liet inslapen. Ik verwijt de psychiater dat ik niet meer tijd met haar samen had. 

Hoe bedoel je dat Claudius????

Geplaatst

Ach @Claudius wat maak je het jezelf toch verschrikkelijk moeilijk zo. 
Het boos zijn en verwijten naar een ander maken gaat je niet helpen, niet nu, niet over een poos. 
Ja, je hebt Femke een hele poos moeten missen door een opname, het was niet anders. 
Maar je hebt daarnaast ook vele vele jaren mogen zorgen voor Femke, van haar mogen genieten en zij van jou..... 

Geplaatst (bewerkt)

goeiemooiemorgen ook op deze draad frummers:sun:

het hier en nu @Claudius daar heb je je handen misschien al vol aan?
wat jij voelt n.a.v. gebeurtenissen i.p.v. wat je vindt van anderen.
het zijn kleine veranderingen die je denken en leven meer positiviteit
kunnen geven. Door steeds op anderen af te geven maak je jezelf eenzamer dan nodig.

bewerkt door lady jane
Geplaatst

@lady jane Het is niet ik die mezelf totaal nutteloze vernederende controles opdring die tot in de eeuwigheid blijven verder duren? En er zijn nog dingen die de psychiater vergeet die ze beloofd had, maar mij stuurt ze naar de geheugenkliniek. 

@Yvonne  Was die zeer lange opname zinvol? Nee, want ik begon te drinken uit frustratie dat ik daar zo lang was. 

@bolletje terwijl ik opgenomen was kon ik niet voor Femke zorgen

Geplaatst

Goedenmorgen :sun:

Ben lekker vroeg uit de veren tegenwoordig, straks ga ik nog een ochtendmens worden :D

Gisteren ben ik mijn sleutels verloren, tijdens de wandeling met de hond. Ik heb ergens langs de kant gezeten en daar de hond op de kant geholpen, waarschijnlijk dus daar gebeurd.Mijn vriend gebeld, ik was best in paniek.Gelukkig werkt hij vlakbij, dus hebben we daarna alle plekken doorzocht, maar zonder resultaat.Hopelijk vind iemand ze, maar mogelijk liggen ze in het water.Ik was er flink overstuur door, dus even lekker zitten janken.Blij dat ik dat ook weer kan.Toen ik daarna op mijn stappenteller keek, kreeg ik applaus en een lintje :D.Zoveel stappen had ik in tijden niet gezet B).

Vandaag maar eens wat rustiger aan doen.Ik merk, dat ik mezelf een beetje aan het voorbij lopen ben.Ben teveel betrokken bij alles.

Even pas op de plaats en aan mezelf denken.

Voor iedereen die hier nog voorbij huppelt, een fijne dag toegewenst onder mijn motto: 

Laat de zon in je hart :musicnote: :sun:

Geplaatst
10 minuten geleden zei Claudius:

@lady jane Het is niet ik die mezelf totaal nutteloze vernederende controles opdring die tot in de eeuwigheid blijven verder duren? En er zijn nog dingen die de psychiater vergeet die ze beloofd had, maar mij stuurt ze naar de geheugenkliniek. 

@Yvonne  Was die zeer lange opname zinvol? Nee, want ik begon te drinken uit frustratie dat ik daar zo lang was. 

@bolletje terwijl ik opgenomen was kon ik niet voor Femke zorgen

het is wel jij dit een normale regel als vernederend ervaart. niemand wil jou vernederen. maar jij voelt het wel zo. dat is precies wat ik bedoel. 
Een jaar wordt hier ook vaak aangewend om als reken-eenheid te gebruiken; kun je zonder drank verder?
En wat je geheugen betreft tja dat wordt slechter en drank heeft daar bij geholpen. Dat komt niet terug meer. Is Korsakov nog besproken? Of een anders soortgelijke achteruitgang? Dementie heb je ook wel eens genoemd hier. Het is niet vreemd dat men zich zorgen maakt over je @Claudius dat doen we hier soms ook.
Je weet dat je ook niet goed voor Femke was als je dronken was. Geef de hulpverlening niet de schuld van alles wat mis ging en gaat. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je leven. En juist verantwoordelijkheid ontlopen/ontliepen we vaak met het teveel drinken. Erkenning daarvan kan je helpen het nu beter te gaan doen. Wie weet zul je in de toekomst nog weer een hondje adopteren? Og gaan wandelen met hondjes van anderen die dit zelf niet meer kunnen? Er is nog best veel te doen hoor en het kan win-win worden

Geplaatst (bewerkt)

Claudius wat is de consequentie als je niet naar de controle gaat?

Als je er het nut niet van in ziet en er boos om wordt, hebben ze het misschien nog niet goed toegelicht waarom ze deze controle nuttig vinden voor jou. 

Een opmerking als "je zou om minder gaan drinken" geeft geen vertrouwen in dat je het niet zal gaan doen, dat begrijp ik wel.

bewerkt door Lonster1
Geplaatst

Ik denk dat ik ook wel vooral mijn leven op de overleef modus leef omdat ik nogal moeite heb met autoriteit maar ook heel vaak dingen soms heel anders interpreteer dan de gros van de mensen. En ik gewoon heel graag praat over zaken die het liefst vermeden worden omdat ik dan niet de enige ben die zich onzeker voelt. Omdat het voor iedereen onzeker voelt en wellicht dan meer diepgang geeft dan een gesprek over de politiek ofzo. 

Naast het overleven, wat voor mij soort van inhoud proberen in de pas te lopen en zijn wat de maatschappij van mij vraagt, namelijk geen alcoholverslaafde (wat ik altijd en eeuwig zal blijven ongeacht of ik nooit meer een druppel drink of wel) beleef ik ook altijd heel veel levensgeluk momenten dus jep dan is het lastig om daarnaast bezig te zijn met je nalatenschap. Oprecht haat ik dat ook. 

Maar toch voel ik me gedwongen om daar alvast over na te denken. Omdat ik het ook meegemaakt heb dat dierbaren van mij het niet zo goed geregeld hadden en daardoor de nabestaanden nu in conflict zitten met elkaar. En dat vind ik zo een energie verspilling omdat ze dan niet tot rouw toekomen. Zodoende dat ik het geregeld wil hebben, maar wat ik hiermee ontdek is dat het praktisch onmogelijk is. Omdat ik geen glazenbol heb waarin ik mijn toekomst kan zien dus met heel veel scenario`s rekening mag houden. En dat zou ik er graag over willen delen en over kunnen praten. 

Want ondanks dat ik nu denk dat ik enigszins goed geregeld heb voor mijn nabestaanden door me beschikbaar te stellen voor de medische wetenschap. Mag ik nog steeds iemand vragen en met de zware taak belasten om aanspreekpunt te zijn voor mij als ik dat zelf niet kan. Die alle instanties verwittigd en dat hallogram verstuurd. En dat vind ik wel een lastige omdat ik niemand die ik ken daarmee zou willen belasten. Het stomme is alleen dat is wel nodig, want anders weet niemand niks. En is het werk eigenlijk voor niks wat ik al wel geregeld heb. 

De maatschappij staat open voor leven en overleven maar gerust kunnen sterven is nog vrij lastig. Grapje natuurlijk, maar als ik dat kan ga ik gewoon proberen om opnieuw geboren te worden als ik gestorven ben, want dat is veel simpeler. :D

Geplaatst

Weer een huilbui gehad.

Kreeg vreselijke kramp in mijn buik, na het drinken van koffie.

Blijkbaar kan ik daar nog niet tegen.

Vriend is mijn sleutels zoeken, met een magneet.

Ik op de bank, met een heet kersepitkussen. Ik ga maar een bak muesli eten, met yoghurt en honing.

Geplaatst

@Claudius

Jij bent er toch echt zelf verantwoordelijk voor dat je Femke-tijd hebt moeten missen. Als je voor iemand of iets moet zorgen kan je geen alcohol drinken, dat gaat namelijk niet samen.

Als jij niet had gedronken was je niet opgenomen geweest en had je al die tijd bij Femke kunnen zijn. Het was jouw verantwoordelijkheid, niet die van mevrouw de psych.

En als je genoeg hebt van die controles, stop je er toch mee.

Geplaatst

@karin123 @Lonster1  @karin123 Wat de gevolgen zijn weet ik niet juist maar de psychiater heeft gisteren nog eens herhaald dat ze me naar een bejaarden tehuis of zoiets wilde sturen. 

Ja @karin123 Ik was zelf verantwoordelijk voor mijn opname, maar dat ze zolang duurde heeft me helemaal niet geholpen, integendeel. Maar dat heb ik bij @Yvonne al eens geantwoord. Die ene afdeling is een echte gevangenis waaruit ontsnappen praktisch onmogelijk is. Ik heb daar zeer weinig blije mede patiënten gezien. 

Geplaatst
6 uur geleden zei lady jane:

het is wel jij dit een normale regel als vernederend ervaart. niemand wil jou vernederen. maar jij voelt het wel zo. dat is precies wat ik bedoel. 
Een jaar wordt hier ook vaak aangewend om als reken-eenheid te gebruiken; kun je zonder drank verder?
En wat je geheugen betreft tja dat wordt slechter en drank heeft daar bij geholpen. Dat komt niet terug meer. Is Korsakov nog besproken? Of een anders soortgelijke achteruitgang? Dementie heb je ook wel eens genoemd hier. Het is niet vreemd dat men zich zorgen maakt over je @Claudius dat doen we hier soms ook.
Je weet dat je ook niet goed voor Femke was als je dronken was. Geef de hulpverlening niet de schuld van alles wat mis ging en gaat. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je leven. En juist verantwoordelijkheid ontlopen/ontliepen we vaak met het teveel drinken. Erkenning daarvan kan je helpen het nu beter te gaan doen. Wie weet zul je in de toekomst nog weer een hondje adopteren? Og gaan wandelen met hondjes van anderen die dit zelf niet meer kunnen? Er is nog best veel te doen hoor en het kan win-win worden

Een afspraak in de geheugenkliniek heb ik al achter de rug. In mei heb ik er nog verschillende afspraken. Persoonlijk vind ik niet dat mijn geheugen veel slechter is als in mijn tienerjaren. Een normale regel? Waar zijn die vele honderden of meer ex alchohol gebruikers die ooit in de kliniek waren? Ik zie ze nergens aanschuiven voor een alchohol controle. Er zijn nu welgeteld twee personen die ze verplichten om een alchohol controle te gaan doen op Hestia en ik heb de andere persoon nog nooit gezien. 

Over de lengte en nut van de opname heb ik al op een andere plaats geantwoord. 

Geplaatst

Ja maar Claudius ik snap nog niet wat de schuld van de psych. is. Wat er ook in je leven gebeurd, jij bent altijd zelf verantwoordelijk voor jouw gedeelte, jouw gevoelens daarin. Als je die verantwoording niet kunt dragen word je onder toezicht gesteld. TBS.

Zij is niet verantwoordelijk voor jouw reacties en jouw gevoelens op situaties. Dat ben je altijd zelf. Het is niet goed om een ander de schuld te  geven want dan hoef jij niet te veranderen, maar dan leer je ook niet en groei je nog minder. Probeer eens in een situatie alleen te kijken wat jouw deel is, en je zal merken dat na verloop van tijd dingen minder hard binnen komen en, heel belangrijk, minder pijn doen.

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Claudius:

Er zijn nu welgeteld twee personen die ze verplichten om een alchohol controle te gaan doen op Hestia en ik heb de andere persoon nog nooit gezien. 

Heb je ze gevraagd waarom?

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
1 uur geleden zei bolletje:

TBS

Heu? Aan welk misdrijf ben ik schuldig? 

1 uur geleden zei bolletje:

Ja maar Claudius ik snap nog niet wat de schuld van de psych. is. Wat er ook in je leven gebeurd, jij bent altijd zelf verantwoordelijk voor jouw gedeelte, jouw gevoelens daarin. Als je die verantwoording niet kunt dragen word je onder toezicht gesteld. TBS.

Zij is niet verantwoordelijk voor jouw reacties en jouw gevoelens op situaties. Dat ben je altijd zelf. Het is niet goed om een ander de schuld te  geven want dan hoef jij niet te veranderen, maar dan leer je ook niet en groei je nog minder. Probeer eens in een situatie alleen te kijken wat jouw deel is, en je zal merken dat na verloop van tijd dingen minder hard binnen komen en, heel belangrijk, minder pijn doen.

Als ik het goed begrijp is alles wat er mis gaat in de wereld mijn fout? Laat maar, ik zal te dom zijn om het te snappen. 

1 uur geleden zei bumperjim:

Heb je ze gevraagd waarom?

Waarom ze mij verplichten? Ik zou hun vertrouwen moeten zien te winnen, maar ondanks al die controles denkt mijn psychiater dat ik nog stiekem tussen de controles door alchohol gebruik. Het is blijkbaar nooit goed. Maar ik moet wel vertrouwen in hun hebben. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...