Claudius Geplaatst gisteren om 03:30 Rapport Geplaatst gisteren om 03:30 Goeiemorgen iedereen. Dagpact: Claudius
Fonny Geplaatst gisteren om 05:28 Rapport Geplaatst gisteren om 05:28 1 uur geleden zei Claudius: Goeiemorgen iedereen. Dagpact: Claudius Fonny🌞
Claudius Geplaatst gisteren om 05:54 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 05:54 Ik heb niet of zeer slecht geslapen.
bumperjim Geplaatst gisteren om 06:13 Rapport Geplaatst gisteren om 06:13 (bewerkt) Ik heb vrij goed geslapen. Ik word nog wel 1-2 keer wakker elke nacht. Dan bedenk ik me soms iets dat ik dringend moet doen. Vroeger schreef ik dat dan driftig neer op een stuk papier naast mn bed. De volgende ochtend bleek het vaak overdreven of echt onzin. Tegenwoordig hou ik de afwasmachine metafoor in gedachten: als ik wakker schiet middenin de nacht is het alsof je halverwege de afwasmachine opentrekt: een chaos vol met water en half-gewassen servies en bestek. Je moet er niks mee doen, gewoon weer dicht en doorgaan, aan het eind is alles OK. Een rustgevend idee dat echt werkt bij mij. gisteren om 06:15 bewerkt door bumperjim Bob, Moeps, Lika en 1 andere reageerden hierop 2 2
Oskar Geplaatst gisteren om 07:03 Rapport Geplaatst gisteren om 07:03 (bewerkt) @Claudius: ik las het van je hondje: sterkte. Jij was vroeger ook wel eens met gedichten bezig meen ik. Heb je er al over geschreven? Voor mijzelf is schrijven vaak een betere manier van verwerken dan ‘erover praten’. Toen mijn kat doodging rolde er bijna als vanzelf een gedicht uit. Jan Wolkers heeft ooit een hartverscheurend boek geschreven over de dood van zijn poes: De Junival. gisteren om 07:10 bewerkt door Oskar
Oskar Geplaatst gisteren om 07:07 Rapport Geplaatst gisteren om 07:07 (bewerkt) Hallo ook weer eens allemaal trouwens. Het gaat goed hier. Veel gewerkt. Ook op mijn werk tiert de dood welig. Eergisteren was ik zelf degene die iemand dood aantrof. Heftig wel. Zevenenveertig. Er hoefde niemand gebeld te worden, want hij had niemand. Zijn wens was een crematie zonder toeschouwers. Ik vind de dood al beklemmend, maar de eenzaamheid van het leven dat eraan vooraf gaat nog veel meer. gisteren om 07:08 bewerkt door Oskar Francoise en lady jane reageerden hierop 1 1
Claudius Geplaatst gisteren om 07:14 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 07:14 @Oskar Blij je weer te lezen. En dank U voor het medeleven. Nee nog niet geschreven. Maar ik schrijf wel op 3 verschillende forums erover.
lady jane Geplaatst gisteren om 07:34 Rapport Geplaatst gisteren om 07:34 goeiemooiemorgen frummers in het kader van NL-doet vandaag met de voorjaarsschoonmaak helpen bij inloophuis. (hier is het veel harder nodig) over de honderd vrijwilligers, maar er waren vd week maar 2 aangemeld dus ik weet niet of dat harder werken wordt of juist niet, maar we gaan het zien. Ha die Oskar! Laten we maar zorgen dat ons leven niet eenzaam wordt zolang we daar invloed op hebben, vind je niet? 10 jaar bij de luisterlijn gewerkt en daar me heel erg machteloos gevoeld bij die schrijnende eenzaamheid van sommige bellers en chatters. Zelfs ooit een adber uit ons actieve clubje en dat was zo vertrouwd. Maar ik ben voor mezelf ook wel huiverig hoor als ik ooit hulpbehoevend ga worden. Gelukkig weten we niet hoe erg het verval eerst gaat worden. Zelf maar wat slingers ophangen dus, zolang dat kan. Oskar reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst gisteren om 07:41 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 07:41 Femke Je kwam in mijn leven Niet voor even Maar Toch had ik je langer willen houden Ik wou je aanvankelijk niet Maar ik ging snel van je houden Lang mocht je niet zonder gebreken Al snel ging het licht voor je uit Daardoor viel je ook Waardoor je kreupel Werd. Je bleef ondanks al je gebreken Je dapper verzetten En liefde geven rapilos, Lika, Oskar en 3 anderen reageerden hierop 6
Yana Geplaatst gisteren om 08:04 Rapport Geplaatst gisteren om 08:04 (bewerkt) Daar ben ik ook achter @bumperjim, ik mag van mezelf niet meer over 'problemen' nadenken in de nacht, dat maakt wakker liggen een stuk plezieriger. Fijn je weer te lezen @Oskar, ik miste je. Ik wens die meneer een goede reis, moge het licht en warm en vredig zijn daar aan de andere kant. Het leven is zó raar, ik heb inmiddels een hart vol doden. Dagpact: Claudius Fonny🌞 Yana gisteren om 08:04 bewerkt door Yana Francoise en Oskar reageerden hierop 1 1
Yvonne Geplaatst gisteren om 08:16 Rapport Geplaatst gisteren om 08:16 (bewerkt) Goedemorgen frummers, Ik ben inmiddels al even naar het nabijgelegen stadje geweest en heb de weekendboodschappen in huis. Nu even tijd voor een bakje en dan lekker met de hond naar buiten... gisteren om 08:17 bewerkt door Yvonne
Yvonne Geplaatst gisteren om 08:18 Rapport Geplaatst gisteren om 08:18 Dagpact: Claudius Fonny Yana 🌞 Yvonne
lady jane Geplaatst gisteren om 08:24 Rapport Geplaatst gisteren om 08:24 Hier ook de boodschappen al binnen. Helaas was de bieb nog niet open om 9 uur, dus tegen de tijd dat ik er weer kom zijn de saunazegels al vast weer uit de kranten geknipt. Soms neemt men de hele krant gewoon mee naar huis! Dus gisteren maar even een abo genomen van 4 weken voor 4 euro, dan krijg ik er ook gewoon door de brievenbus geschoven de komende tijd. @Yana een hart vol doden, het klinkt zo mooi en verdrietig tegelijk. Yana reageerde hierop 1
Lika Geplaatst gisteren om 08:31 Rapport Geplaatst gisteren om 08:31 Goedemorgen. Man ook ziek nu. Ik weer wat beter. Tis een raar virus. Rustige dag voor de boeg. Slinger voor dochter afhaken en even langs moeder.
Yana Geplaatst gisteren om 08:52 Rapport Geplaatst gisteren om 08:52 Dat je 'even' langs je moeder kan is fijn @Lika. Ik las gisteren iemand wiens moeder niet meer weet wie hij is, hij vindt dat niet zo erg, want, zegt hij: "ik weet zelf ook niet precies wie ik ben". karin123 en Lika reageerden hierop 2
Oskar Geplaatst gisteren om 08:58 Rapport Geplaatst gisteren om 08:58 (bewerkt) 54 minuten geleden zei Yana: Het leven is zó raar, ik heb inmiddels een hart vol doden. Mooi wel. De dood went nooit, en blijft altijd huiveringwekkend. Maar naarmate ik meer met de dood wordt geconfronteerd treed ook hier een bepaalde relativering op. Ik denk er nu minder dramatisch over. Mensen sterven. Zo is het nu eenmaal. De enige zekerheid die het leven ons biedt is de dood. Dat maakt het niet minder verdrietig, maar het zou wel schelen als we ons hier op voorhand alvast in bepaalde mate mee proberen te verzoenen. Dat maakt het leven zelf ook een stuk lichter ben ik van overtuigd. Ik verbaas me er soms over dat mensen zich 'overvallen' voelen door de dood. Of het 'onrechtvaardig' vinden. gisteren om 08:59 bewerkt door Oskar karin123 en Bob reageerden hierop 2
Oskar Geplaatst gisteren om 09:07 Rapport Geplaatst gisteren om 09:07 Weinig mensen konden mooier over de dood schrijven dan Jan Wolkers. Na het sterven van zijn vader: "Je hebt toch het gevoel dat je niet meer gedekt wordt in de rug. De tocht door de jungle in de ganzepas. Steeds wordt er achter je iemand de duisternis ingesleurd. Je weet wanneer het jouw beurt is." Francoise reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst gisteren om 09:09 Rapport Geplaatst gisteren om 09:09 (bewerkt) Na een maand afwezigheid ben ik wel meteen weer het zonnetje in huis geloof ik hè? gisteren om 09:11 bewerkt door Oskar Yana en bumperjim reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst gisteren om 09:31 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 09:31 @Oskar Toch voel ik mij nog "overvallen" door het plotse erg achteruitgaan van Femke. Ik ben met het verzoenen bezig. Maar nu nog niet.
Claudius Geplaatst gisteren om 09:32 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 09:32 Iedereen bedankt voor het waarderen van mijn tekstje.
Lika Geplaatst gisteren om 12:30 Rapport Geplaatst gisteren om 12:30 En vandaag bij mijn moeder: helemaal happy. We kwamen even lunchen. Klapt in haar handen: ‘wat gezellig !!’ Zegt niets te missen van het oude huis. Gisteren was er muziek en de kapper en we speelden mens erger je niet. Francoise, Smaragdie en rapilos reageerden hierop 3
Yvonne Geplaatst gisteren om 14:46 Rapport Geplaatst gisteren om 14:46 Wat heerlijk @Lika, wat moet je dat goed doen. Geniet ervan. Er zullen ongetwijfeld slechtere dagen komen, maar je hoeft er dus echt nooit meer aan te twijfelen of je het wel goed hebt gedaan... En wat bij jij ook goed bezig @Yana, petje af hoor. Maja en Yana reageerden hierop 2
Lika Geplaatst gisteren om 15:06 Rapport Geplaatst gisteren om 15:06 (bewerkt) Tuurlijk die slechtere dagen waren de afgelopen week steeds aan de orde en die komen ook wel weer. Maar dit is er dus ook! En net na het lunchen komt er dan weer iemand vragen of ze thee wil en die schenkt een kopje in. Kijk. Dat is precies wat een mens nodig heeft. Ze had vandaag het wassen maar over zich heen laten komen. ‘ ik dacht: je gaat je gang maar’. En ze vertelde over alles wat er in het huis gebeurt en wat ze wel leuk vindt. Petje af voor haar ook. Zo. Boodschappen gedaan, kind opgehaald, moeder bezocht, honden uitgelaten: haken nu. Nog 8 vlaggen. (Want ze wordt 18!!) gisteren om 15:07 bewerkt door Lika Maja en Francoise reageerden hierop 2
Francoise Geplaatst gisteren om 17:37 Rapport Geplaatst gisteren om 17:37 Sterkte @Claudius, wat een gemis ❤️
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden