Maia Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Dagpact Claudius Maia Smaragdie reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen! Ik had bijna het theelepeltje met de amerikaanse vlag gebruikt, maar dat heb ik demonstratief weer terug in de la gelegd. Want zo ver zijn we inmiddels. Ik vond het sowieso al geen fijn lepeltje. Zie, als iedereen nou gewoon zn steentje bijdraagt... 😁 Dit weekend komt de holenbeer langs met haar chéri en haar hondje. Leuk! lady jane, Kunsie64, Maia en 1 andere reageerden hierop 4
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Verder over het lepeltje (om het andere onderwerp te omzeilen): vroeger hadden we thuis het bestek voor alle dagen, en op een gegeven moment kochten mn ouders een nieuwe set bestek en die ging in de kast want die moest mooi blijven. Die kwam er alleen uit op Kerstdagen en Paasdagen en af en toe op een zondag, want dat deed ik dan want ik vond het debiel om het nooit te gebruiken. "Moet mooi blijven" dat kwam van mn oma van vaderskant die in haar eentje een enorme hoop toxische genen de hele familie heeft ingestuurd. Dat gebeuren alleen al is voldoende om een groot deel van mijn jeugd te kenschetsen 🤮 De Stier is precies het tegenovergestelde natuurlijk. Carpe diem. Kon nooit met mn ouders overweg 🤣 (Enfin ik gooi er maar wat discussiemateriaal in ipv goeiemorgen!) %s om %s bewerkt door bumperjim Smaragdie, Rosee en Kunsie64 reageerden hierop 3
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Vroeger bij mijn ouders was er ook bestek en borden die alleen maar gebruikt werden tijdens feesten. Goeiemorgen @bumperjim, @Etty, @Maia Maia reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers. De einder kleurt al rood, het belooft weer een mooie dag te worden, weliswaar een drukke dag, maar met een zonnetje. En jaaaa, ook mijn moeder had een servies en bestek voor feestdagen... vonden wij als kind dikke onzin natuurlijk. Het spul was amper gebruikt, het servies is even bij een studerend kind terecht gekomen die het binnen de kortste keren bij een kringloop afleverde. Het bestek... bij één van mijn broers geloof ik. Maar goed, jouw Holenbeer komt dus dit weekend.... ik hoop dat het een fijn weekend zonder al te moeizame gesprekken gaat worden @bumperjim. En jaaaa, ook ik heb theelepels die ik niet wil gebruiken, niet omdat er een vlag van één of andere vervelende natie op staat, maar puur omdat de vorm me niet aanstaat. Pak ik zo'n lepel per ongeluk, dan leg ik hem weer terug om een 'fijne' theelepel te pakken, hoe gestoord kan een mens zijn Zo, en dan nu eerst even een bakje Smaragdie en Kunsie64 reageerden hierop 2
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeie morgen allemaal, Dadelijk weer lekker aan de gang. Ben weer aan het schilderen, dus even gestopt met kaarten. Smaragdie reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 43 minuten geleden zei Yvonne: Maar goed, jouw Holenbeer komt dus dit weekend.... ik hoop dat het een fijn weekend zonder al te moeizame gesprekken gaat worden @bumperjim. En jaaaa, ook ik heb theelepels die ik niet wil gebruiken, niet omdat er een vlag van één of andere vervelende natie op staat, maar puur omdat de vorm me niet aanstaat. Pak ik zo'n lepel per ongeluk, dan leg ik hem weer terug om een 'fijne' theelepel te pakken, hoe gestoord kan een mens zijn Zo, en dan nu eerst even een bakje Nee die hebben we niet met holenbeer. Het is echt een fijn mens geworden, introvert zoals altijd, dus ze vertelt heel veel dingen niet, ze heeft echt haar eigen geheime tuin zoals de fransen zeggen en dat respecteren wij. Misschien ook daarom dat ze wel altijd open en eerlijk is als we het echt ergens over gaat. De Vlinder is een ander verhaal, die is licht ontvlambaar en als je die lastig valt met vragen dan wordt je gewoon geghost. Dan neemt ze 3 weken de telefoon niet meer op tot je echt denkt dat ze dood is 😭 laatste restje puberteit op 20 jaar... Yana reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hahaha, tja, de puberteit kan héél lang doorwerken hoor. Maar dit weekend dus gewoon een fijn weekend voor jullie, mooi!
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers Ook wij vroeger een kastservies en bestek. En ohwee als je daar wat van brak, daar heb ik wel eens een draai om mn oren voor gehad. Oudse zussen kregen bij hun trouwen een grote houten kist met ook zo'n duur bestek. Ik kreeg op verzoek een eiken kast van Oisterwijk uit de kringloopwinkel, ook van fl 300,= alleen omdat mijn vader meubelmaker was en van eiken meubels jield, want tradities he. De brommer van 16 worden vond ik wel fijn, het horloge van 18 worden heb ik geweigerd. En als hij op paling tracteerde, vroeg ik geld en kocht een hele makreel, veel lekkerder(en meer dus) Leuke herinneringen zo vroeg bij mn beschuitje Jimbo, thnx! Smaragdie en bumperjim reageerden hierop 2
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, Wederom belooft het een mooie dag te worden. Ik zie de zon al in de verte. Terras op het zuiden dus bijna de hele dag zon. Van het weekend als het zo blijft stijgen de temperaturen, al een beetje lente dan. Heerlijk! Gehele week en weekend nog vrij, pas dinsdag weer 5 nachtdiensten. Wel spannend want dan moet ik gaan beleven hoe mijn bloedsuikers het gaan houden. Als dat echt niet goed gaat zal ik een tijd geen nachtdiensten meer gaan draaien en dat zou ik heel jammer vinden maar wel verstandiger wat betreft regelmaat en op de juiste tijden eten en medicatie innemen. Dat is tijdens de nachten toch anders natuurlijk. We gaan het zien. Fijne dag allemaal en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken. Dagpact Claudius Maia Smaragdie Yana reageerde hierop 1
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik weigerde op m'n achttiende het rijbewijs want milieuvervuiling. Gelukkig had ik watjes van ouders en betaalden ze het op m'n tweeëntwintigste alsnog. En om bij het onderwerp te blijven: ik heb een beker geërfd met opdruk van Juliana en Bernhard tijdens hun huwelijk met daarin de verzameling verzilverde theelepeltjes van m'n moeder. Met op het handvat een molentje, Willem Alexander als baby, de kerk van mijn geboortedorp... Dagpact Claudius Maia Smaragdie Yana Rosee, Smaragdie en bumperjim reageerden hierop 3
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik kan nu op m'n phone niks meer qua opmaak van het dagpact; gekleurde letters kopiëren en plakken werkt niet meer en zelfs de keuze voor vet en cursief is verdwenen. Nou ja, jullie moeten het er maar mee doen want ik heb plannen om me de komende tijd op het dagpact te zetten.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Oh god dat probleem hebben wij met de Vlinder ook. Die wil geen rijles. En wij maar uitleggen dat ze dat papiertje nodig gaat hebben als ze afgestudeerd is en dat je het dan niet ff vlug kan krijgen en dat ze nu de tijd ervoor heeft en wij alles betalen. Nope ☠️
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Haha heerlijk die verhalen @bumperjim. Ik had vroeger een bepaald vorkje waar m'n zoons altijd ruzie om hadden. Afspraken wie er wanneer mee mocht eten liepen op niks uit. Slaande ruzie om dat vorkje. Toen ze voor de zoveelste keer rollend over de vloer lagen had ik er zo genoeg van en heb ik dat ding uit het raam gegooid, had toen een bovenwoning. Daar keken ze wel van op. Niet erg opvoedkundig haha. Ze waren toen nog klein, maar ze weten het nog steeds. Smaragdie, Yana en bumperjim reageerden hierop 3
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Heb dat ding trouwens nog heel lang lopen zoeken in de struiken maar nooit meer gevonden. Etty, Yana en Smaragdie reageerden hierop 3
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Haha geweldig 🤣 Ik denk niet dat er bij ons gevochten gaat worden om servies of bestek bij de erfenis. Misschien om het Nijntje bestek. Ze hebben beide een Nijntje tatoo. Toch nog iets nederlands meegekregen 💪🏻 Rosee reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 3 minuten geleden zei Rosee: Niet erg opvoedkundig haha. Ze waren toen nog klein, maar ze weten het nog steeds. Misschien juist wel 😁
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 6 minuten geleden zei Rosee: Heb dat ding trouwens nog heel lang lopen zoeken in de struiken maar nooit meer gevonden. Dat vorkje had er ook genoeg van en is hem gepeerd😄 Zie het helemaal voor mij met dat vorkje en jouw zonen, hilarisch maar op dat moment waarschijnlijk niet fijn. Yana en Francoise reageerden hierop 2
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 12 minuten geleden zei Yana: Nou ja, jullie moeten het er maar mee doen want ik heb plannen om me de komende tijd op het dagpact te zetten. Hoi @Yana mag ik vragen waarom?
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 13 minuten geleden zei Smaragdie: Hoi @Yana mag ik vragen waarom? Ja hoor. Smaragdie reageerde hierop 1
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Flauw. Ik drink dwangmatig matig, als ik een fles wijn koop gaat hij persé in twee dagen op. Al met al drink ik de laatste maanden een liter wijn per week en dat heb ik liever minder. Of nou ja, 'ik'? Een deel van mij vindt het prima zo, een ander deel wil liever altijd helder zijn. Lonster1, Maia en Smaragdie reageerden hierop 3
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Mijn rijlessen en auto heb ik zelf betaald, van mijn eerste goed betaalde baan op mijn 26ste. Ik was daar heel trots op. En ik ben ook kieskeurig in de keuze van mijn theelepels. bumperjim en Rosee reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 42 minuten geleden zei Yana: Flauw. Ik drink dwangmatig matig, als ik een fles wijn koop gaat hij persé in twee dagen op. Al met al drink ik de laatste maanden een liter wijn per week en dat heb ik liever minder. Of nou ja, 'ik'? Een deel van mij vindt het prima zo, een ander deel wil liever altijd helder zijn. Ik ben helemaal gestopt met wijn kopen. Gaat elke keer fout ook als er andere drinkers zijn. Of ze zijn alcoholist en dan ga ik meezuipen, of ze drinken slechts 1 glas en dan drink ik de rest vd fles. Ik ben er nu klaar mee. Iemand anders moet zich maar over de franse wijnproduktie ontfermen. 1 biertje dat gaat goed. 2 is al te veel, dan begint mn app te mopperen. En het overgrote deel vd tijd droog. %s om %s bewerkt door bumperjim lady jane en Yana reageerden hierop 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden